فولکس واگن

معرفی فولکس‌واگن تائوس، کراس‌اوور جدیدی برای قارهٔ آمریکا

این روزها در بازار خودرو، خریداران اشتهای سیری‌ناپذیری برای کراس‌اوورها دارند و حالا فولکس‌واگن با معرفی کراس‌اوور جدید تائوس به این نیاز پاسخ داده است. تائوس که برای قرار گرفتن در کلاسی پایین‌تر از تیگوآن طراحی شده است، یک کراس‌اوور ساب‌کامپکت است که قامت کوچک ولی ارزش بزرگی دارد. طراحی بیرونی این کراس‌اوور جدید آلمانی خیلی ساده و معمولی به نظر می‌رسد. برجسته‌ترین ویژگی قسمت جلویی خودرو جلوپنجرهٔ عریض آن است که در تیپ‌های بالایی، چراغ‌های LED از طریق یک نوار چراغ‌دار تا درون این جلوپنجره هم کشیده شده است.

صفحات محافظ در پایین سپرها، روکش‌های پلاستیکی بدنه، دهانهٔ مربعی گلگیرها و پروفیل جانبی که شباهت زیادی به تیگوآن دارد هم از دیگر ویژگی‌های ظاهری تائوس هستند. در عقب خودرو نیز چراغ‌هایی ساده با فرم معمول ساخته‌های فولکس‌واگن به همراه اسپویلر روی سقف و دو سر اگزوز تزئینی به چشم می‌خورند. برای این خودرو هشت رنگ بیرونی مختلف و رینگ‌هایی از ۱۷ تا ۱۹ اینچی قابل انتخاب خواهد بود. تائوس ۴,۴۶۵ میلی‌متر طول، ۱,۸۴۲ میلی‌متر عرض و ۱,۶۳۶ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۶۹۰ میلی‌متر است که این یعنی از رقبای اصلی خود یعنی کیا سلتوس و شورلت تریل‌بلیزر کمی بزرگ‌تر خواهد بود.

در داخل خودرو نیز فضایی مینیمال با خطوط صریح و کنترل‌های ساده کار شده است و همهٔ تیپ‌های آن به‌صورت استاندارد به صفحه آمپر دیجیتالی و صندلی‌های پارچه‌ای دورنگ مجهز هستند. در تیپ‌های بالایی نیز نمایشگر هشت اینچی سیستم-اطلاعاتی سرگرمی، شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند و سیستم نورپردازی داخلی ۱۰ رنگ ارائه می‌شود. علاوه بر این، گرم‌کن غربیلک فرمان، تنظیم برقی هشت جهتهٔ صندلی راننده، سیستم صوتی پریمیوم با هشت بلندگو، گرم‌کن و تهویهٔ صندلی‌های جلو، سیستم کنترل تهویهٔ دو منطقه‌ای و تودوزی چرمی هم قابل سفارش خواهد بود.

تائوس به لطف ابعاد بزرگ برای این کلاس، از کابین جاداری با فضای پای ۹۶۳ میلی‌متری سرنشینان عقب برخوردار است. صندوق بار این کراس‌اوور ساب‌کامپکت جدید هم در حالت عادی ۷۹۶ لیتر ظرفیت دارد که در صورت خواباندن صندلی‌های عقب این رقم به ۱۸۷۷ لیتر می‌رسد.

فولکس‌واگن برای تائوس در بازار ایالات‌متحده یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ را در نظر گرفته که ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده که در حالت استاندارد نیرو را به چرخ‌های جلو ارسال می‌کند. سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای تائوس قابل سفارش خواهد بود که در این صورت گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک با یک نمونهٔ هفت سرعتهٔ دوکلاچه جایگزین می‌شود.

در بخش ایمنی هم برای این کراس‌اوور کوچک سیستم‌های کمک‌رانندهٔ مختلفی مثل هشدار برخورد جلو با ترمز خودکار، کروز کنترل تطبیقی با توقف و حرکت، پایش فعال نقاط کور، دستیار سفر، دستیار اضطراری، کنترل نوربالا و سیستم حفظ حرکت میان خطوط ارائه می‌شود. فولکس‌واگن تائوس از تابستان سال آینده در سه تیپ مختلف در بازار ایالات‌متحده عرضه خواهد شد و قیمت‌گذاری آن در زمانی نزدیک به عرضه اعلام می‌شود.

ویژگی‌های تائوس مخصوص بازار آمریکای لاتین

فولکس‌واگن هم‌زمان با معرفی تائوس در ایالات‌متحده، این کراس‌اوور جدید را در آرژانتین هم برای بازار آمریکای لاتین معرفی کرده است. تائوس آمریکای لاتین در ظاهر تفاوتی با همتای آمریکای شمالی خود ندارد و در نگاه اول کابین آن‌ها هم یکسان به نظر می‌رسد اما در سیستم اطلاعاتی-سرگرمی تفاوت بزرگی وجود دارد زیرا درحالی‌که نسخهٔ آمریکای شمالی از جدیدترین نسخه از سیستم MIB3 استفاده می‌کند، تائوس آمریکای لاتین به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی VW Play مجهز شده که اخیراً در کراس‌اوور جدید نیووس معرفی شد.

این سیستم که توسط فولکس‌واگن برزیل توسعه یافته است، از طریق یک نمایشگر لمسی ۱۰.۱ اینچی ارائه می‌شود و امکان دانلود برنامه‌ها، اتصال گوشی هوشمند و قابلیت‌های دیگر را فراهم می‌کند. مثل نسخهٔ آمریکای شمالی، در این نسخه هم صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی، شارژر بی‌سیم و نورپردازی داخلی ۱۰ رنگ ارائه می‌شود.

تفاوت بزرگ دیگر تائوس مخصوص آمریکای لاتین در زیر کاپوت آن است زیرا در اینجا یک موتور ۱.۴ لیتری چهار سیلندر توربو جایگزین موتور ۱.۵ لیتری آمریکای شمالی شده است. فولکس‌واگن فعلاً مشخصات رسمی این موتور را اعلام نکرده اما به گزارش رسانه‌های محلی، این موتور ۱.۴ لیتری که در کارخانهٔ فولکس‌واگن در سائوپائولو تولید می‌شود، ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. تائوس در آمریکای لاتین به‌صورت استاندارد با گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک و انتقال قدرت محرک جلو عرضه می‌شود و فعلاً هیچ حرفی در مورد ارائهٔ نسخهٔ چهارچرخ محرک زده نشده است. بااین‌حال گفته می‌شود یک موتور ۲ لیتری توربو با سامانهٔ چهارچرخ محرک بعداً ارائه خواهد شد.

نسخهٔ مخصوص آمریکای لاتین تائوس در کارخانه‌ای در نزدیکی بوینس آیرس برای کل منطقه تولید می‌شود و از سه‌ماههٔ دوم سال ۲۰۲۱ در بازارهای آمریکای لاتین عرضه خواهد شد. تولید این کراس‌اوور کوچک برای بازار آمریکای شمالی هم در کارخانهٔ مکزیک صورت می‌گیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. ♤Angus_812♤

    ۲۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    اون اول خوندمش تانوس(ابرشرور مارول)
    یه لحظه سکته زدم???
    ولی این ماشین چه طراحی خوبی داره
    خیلی پخته و کامله برای یه ماشین میان رده واقعا محشره

    موافقم 31
    مخالفم 0
    1. Maserati

      ۲۴ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      لکسوس nx رو بیشتر دوست دارم البته اکه تو یه رنج قیمت باشن

      موافقم 1
      مخالفم 17
  2. زیزیگولو

    ۲۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (4452 ديدگاه)

    کراس اوورای با ابعاد کوچیک روز به روز دارن محبوبتر میشن

    موافقم 14
    مخالفم 0
  3. Peyman56

    ۲۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (137 ديدگاه)

    دیگر امیدی به روشنایی نیست.کاش لااقل تو یه کشور امریکای لاتین زندگی میکردم.

    موافقم 19
    مخالفم 0
    1. AMG_73///

      ۲۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      من فرم مهاجرت گینه بیسائو رو پر کردم
      به ژانگولر هم گفتم گفته تا فردا پس فردا جواب میده///….

      موافقم 3
      مخالفم 0
  4. M.A.S

    ۲۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (810 ديدگاه)

    مقایسه شود با کراس اوور های مطرح و منطبق با استاندارد های روز دنیای برادران چینی
    مخصوصا رقیب وحشتناک لکسوس LX زامیاد تیوان
    بسه دیگه واقعا بسه

    موافقم 15
    مخالفم 1
    1. AMG_73///

      ۲۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      لکسوس lx جلوی تیوان دووم نمیاره ک
      رقیب تیوان یوکان دنالی با گرند واگنییر جدیده///….

      موافقم 2
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا