فولکس واگنهونداهیوندای

دورهمی سدان‌های اسپرت: الانترا N Line در برابر سیویک Si و جتا GLI

هیوندای الانترا ۲۰۲۱ جدید به تازگی رخ نموده و آماده رقابت با محصولات محبوبی همچون هوندا سیویک، تویوتا کرولا و فولکس‌واگن جتا شده است. هم‌اکنون نسخه اسپرت تر این خودرو با پسوند N Line جایگزین الانترا اسپرت قبلی شده تا بتواند با دیگر گزینه‌های پرفورمنس این سگمنت همچون هوندا سیویک Si و فولکس‌واگن جتا GLI سرشاخ شود. الانترا N Line در روی کاغذ مشخصات احساس‌برانگیزی دارد که آن را به گزینه‌ای قابل‌تأمل در برابر محصولاتی همچون سیویک Si، جتا GLI و کیا فورته/سراتو GT بدل می‌نماید.

فعلاً ما این خودرو را به‌صورت تخصصی تست نکرده‌ایم اما می‌توانیم آن را تا حدی با دو مدل ژاپنی و آلمانی یاد شده مقایسه کنیم. کیا در این رقابت حضور نیافته زیرا اشتراکات زیادی با هیوندای دارد.

  • طراحی

همانند اکثر محصولات جدید هیوندای، طراحان نسل جدید الانترا نیز تغییرات وسیعی را در این مدل اعمال کرده‌اند. الانترا N Line دارای ظاهری جذاب با بخش جلوی منحصربه‌فرد و چراغ‌های عقب پیوسته و آینده‌نگرانه است. مدل N Line گیراتر بوده و از رینگ‌های متفاوت، جلوپنجره و دیفیوزر عقب جدید و اسپویلر سود می‌برد. طراحی این خودرو شاید باب میل همه نباشد اما خب این موضوع درباره سیویک Si نیز صدق می‌کند. در طرف مقابل فولکس‌واگن جتا GLI با طراحی محافظه‌کارتر قرار دارد.

دهمین نسل سیویک نیز طراحی دوگانه و قطبی ای داشته و از خیزها و ورودی‌های هوای متنوعی سود می‌برد. در مقابل باید گفت جتا کاملاً سرراست طراح شده و از عناصر قرمز رنگ برای ایجاد تمایز سود می‌برد. خریداران محافظه‌کار بیشتر جتا GLI را خواهند برگزید درحالی‌که افراد دیگر به دنبال سیویک یا الانترا خواهند بود.

  • کابین

نسل جدید الانترا نقطه شروع بسیار خوبی برای توسعه مدل N Line بوده زیرا از کابینی باکیفیت سود می‌برد. هیوندای از عناصر اسپرت همچون دوخت قرمز، صندلی‌های جدید و برخی عناصر خاص مدل N Line همچون دکمه حالت رانندگی و شیفتر متفاوت استفاده کرده است. کابین خودرو نه تنها باکیفیت و خوب بوده بلکه از تکنولوژی‌های مدرنی همچون اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم و البته پشت آمپرهای دیجیتال سود می‌برد. کره‌ای‌ها به خوبی بین مدل‌های ساده و فول تمایز قائل شده‌اند.

کابین سیویک Si مکان خوبی بوده و صندلی‌های اسپرت آن بدن را به خوبی دربر می‌گیرند. هوندا از فضا استفاده بسیار خوبی کرده و فضاهای ذخیره‌ای زیادی در کابین وجود دارد. البته متریال بکار رفته در این بخش حس ارزان‌تری نسبت به جتا دارند. جتا GLI تقریباً لیاقت داشتن نشان لوکس آئودی را داشته اما خیلی حس و حال خودروی اسپرت را منتقل نمی‌کند. هیوندای در بحث متریال های بکار رفته رفتار دوگانه‌ای داشته و برخی بخش‌ها دارای متریال باکیفیت و برخی دیگر متریال ارزان‌قیمت هستند.

  • قوای محرکه

الانترا N Line از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو که قدرت ۲۰۱ اسب بخاری دارد استفاده می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل می‌شود. N Line در مقابل دو رقیب دیگر کم‌رمق‌تر است چراکه سیویک Si به نیروگاه ۱.۵ لیتری و جتا GLI به پیشرانه ۲ لیتری مجهز است. سیویک ۲۷ اسب بخار قوی‌تر از هیوندای می‌باشد. احتمالاً الانترا N Line و سیویک Si مسابقه درگ فشرده‌ای با یکدیگر داشته باشند چراکه هردو شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت حدود ۶ ثانیه‌ای دارند اما GLI به راحتی می‌تواند پیش بیفتد. با توجه به محصولات اخیر N هیوندای همچون ولوستر N به جرات می‌توان گفت الانترا N Line حس دینامیک‌تری نسبت به مشخصات روی کاغذ خود خواهد داشت.

  • فضای کابین و بار

الانترا N Line فضای بار ۴۰۲ لیتری دارد که اندکی بهتر از جتا GLI بوده ولی در برابر سیویک Si اندکی کمتر است. از نظر فضای موجود برای سرنشینان، سدان اسپورت هیوندای فضای بار ۹۶ سانتی‌متری را ارائه می‌کند که اندکی بهتر از دو رقیب دیگر است.

مصرف سوخت این خودرو بین دو رقیب ژاپنی و آلمانی می‌باشد. هیوندای فعلاً مصرف سوخت رسمی الانترا N Line را اعلام نکرده اما برادر مشابه این خودرو یعنی سراتو GT در شهر و بزرگراه مصرف ۸.۷ و ۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر را بر جای گذاشته است. این مصرف سوخت خوبی برای خودروی یاد شده بوده و فاصله چندانی با سیویک Si و جتا GLI ندارد.

  • قیمت

هر سه خودرو پرفورمنس، تکنولوژی و طراحی احساس‌برانگیزی را با قیمتی مناسب ارائه می‌کنند. هیوندای فعلاً قیمت محصول جدید خود را مشخص نکرده اما احتمالاً قیمت آن تفاوت زیادی با بهای پایه ۲۲۴۹۰ دلاری کیا سراتو GT نخواهد داشت. اگر الانترا N Line چنین قیمتی داشته باشد ارزان‌تر از سیویک Si با قیمت ۲۵۲۰۰ دلار و جتا GLI با قیمت ۲۶۲۴۵ دلار خواهد بود. با چنین قیمت‌گذاری‌ای الانترا N Line می‌تواند جزو بهترین سدان‌های اسپورت بازار باشد.

منبع
carbuzz

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه

  1. پراید عشق است

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (419 ديدگاه)

    النترا بود که رشد فروش زیادی داشت.طراحیشم ملخ طوره.جذاب‌و باحاله.یکی از ماشینای سال آمریکای شمال هم شد.انتخاب من النتراست.النترا عشقه.

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۲۵
  2. Hadi

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2202 ديدگاه)

    انتخاب من سیویک بعدش جتا…
    اصن از این الانترا خوشم نمیاد…

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۱۳
    1. ALI

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (278 ديدگاه)

      فولکس واگن جتا از همه نظر از هردوشون بهتره بعد از اون النترا و سیویک باهم رقابت میکنن هر کدوم ویژگی خودشون رو دارن که باقیش بسته به سلیقه مشتریه.

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  3. Reza Hosseini

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (82 ديدگاه)

    النترا جدید رو روی تریلر ترانزیت از نزدیک دیدم
    یک کلام
    اصلا طراحی قشنگی نداره

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۷
  4. BenzSLR

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1499 ديدگاه)

    جتا انتخاب بهتریه

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۱۱
  5. Dayan5775

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (172 ديدگاه)

    النترا با طراحی جدید رشد فروش خیلی خوبی رو تجربه کرد،انتخابم النترا ??
    لطفا مقاله مقایسه کمری و k5 که موتور ترند انجام داد رو هم بزارین

    موافقم ۸
    مخالفم ۱۷
  6. محمد

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (733 ديدگاه)

    این با ارز تخیلی روز ۵۵۵میلیون قیمت شاهین سایپا۶۶۶میلیون ?

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
  7. iman

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جتا قطعا انتخاب معقول تری بینه این سه تا هست البته تو این سگمنت گزینه های بهتری هم وجود داره

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۳
  8. porsche

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (505 ديدگاه)

    ۱=فولکس
    ۲=سیویک
    ۳=النترا
    (البته با اختلاف خیلی کم)

    ظاهر
    النترا❤
    سیویک❤❤❤
    فولکس ❤❤

    فنی
    سیویک❤❤❤
    فولکس❤❤❤
    النترا ❤❤

    کابین
    النترا ❤❤❤
    سیویک ❤❤?(قلب سبز یعنی نصف قلب قرمز)
    فولکس❤❤❤

    جا داری
    النترا❤❤❤
    سیویک❤❤?
    فولکس❤❤?
    در کل کمری

    موافقم ۷
    مخالفم ۱۰
    1. porsche

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (505 ديدگاه)

      اصلا کمری نبود که?
      (قلب بنفش نصف سبزه،سیاه هم نصف بنفشه، زردم نصف سیاهه.)
      فولکس❤❤❤
      النترا❤❤???
      سیویک❤❤????

      موافقم ۲
      مخالفم ۴
      1. محمد رستمی نژاد

        ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (733 ديدگاه)

        چه‌جالب
        طَنزِ قَلبی

        موافقم ۳
        مخالفم ۲
        1. porsche

          ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (505 ديدگاه)

          بهبه بهبه طنز قلبی پر دیسلایک

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. rezars pc

        ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (374 ديدگاه)

        میگفتید در کل کرولا معقول تر بود حداقل هم سایز بودن ــــ ـــــ
        ـــــ

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
        1. porsche

          ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (505 ديدگاه)

          ??

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
  9. میثم

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1707 ديدگاه)

    انتخاب من سیویک
    طراحی داخلی جتا خیلی عالیه
    الانترا خییییییلی زشته بخصوص جلوش

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۲
  10. Aryan kia

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (542 ديدگاه)

    سیویک خیلی خوشگلو و خشنه با اختلاف سیویک بعد جتا و بعد النترا

    موافقم ۷
    مخالفم ۳
  11. Aryan kia

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (542 ديدگاه)

    کابین سیویک های منطقه آزاد رو از نزدیک دیدم واقعا خیلی ارگونومی هستش

    موافقم ۴
    مخالفم ۲
  12. Amirreza

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1475 ديدگاه)

    انتخاب من النتراس ، برخلاف شما من از طراحیش بدم نمیاد ، نمیدونم چرا فکر کنم تو این مورد بدسلیقم ولی در کل النترا

    موافقم ۲
    مخالفم ۶
  13. مهدی

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (894 ديدگاه)

    من اگه باشم جتا رو انتخاب میکنم

    موافقم ۳
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا