معرفی نسل جدید فولکس‌واگن پاسات برای بازار چین

فولکس‌واگن رسماً نسل دوم سدان میان سایز پاسات را برای بازار چین معرفی کرده است. برخلاف نسل قبلی، پاسات جدید روی پلت‌فرم MQB گروه فولکس‌واگن ساخته شده و بزرگ‌تر از سلف خود شده است. این سدان جدید آلمانی هم‌اکنون 4.93 متر طول دارد که 6 سانتیمتر بیشتر از نسل قبلی و 16 سانتیمتر کشیده‌تر از نسخهٔ اروپایی پاسات است. پاسات جدید چینی‌ها همچنین 1.83 متر عرض و 1.47 متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با 2.87 متر است که 8 سانتیمتر از پاسات اروپایی بیشتر است.

در طراحی بیرونی این پاسات جدید نشانه‌هایی از مدل آرتئون و همین‌طور سدان فول سایز لوکس فیدئون دیده می‌شود که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به جلوپنجرهٔ بزرگ و کرومی جلو اشاره کرد. به‌طورکلی نسل جدید این خودرو در داخل و خارج به‌وضوح مدرن‌تر از نسل قبلی بوده و با توجه به اینکه برای چینی‌ها طراحی شده، فضای زیادی را برای سرنشینان عقب ارائه می‌کند.

در این پاسات چینی به‌صورت استاندارد چراغ‌های جلوی LED به همراه صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر 10.2 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ارائه شده است. سایر تجهیزات استاندارد این خودرو نیز شامل تنظیم برقی صندلی‌های جلو، کنترل تهویهٔ دو منطقه‌ای، کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار برخورد و سیستم کمک پارک می‌شود. گرم‌کن و تهویهٔ صندلی‌ها و تودوزی چرمی سوراخ‌دار هم ازجملهٔ تجهیزات قابل سفارش هستند.

نسل جدید پاسات در ابتدا با یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو در چین عرضه می‌شود که در دو سطح قدرت 185 اسب بخار و 220 اسب بخار قابل انتخاب است. انتقال نیروی هردو نسخهٔ این موتور هم توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه صورت می‌گیرد. بعدها اما فولکس‌واگن نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی این ماشین را هم ارائه خواهد کرد که به یک پیشرانهٔ 1.4 لیتری بنزینی توربو و یک موتور الکتریکی مجهز است. مجموع خروجی این سیستم برابر با 210 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور است.

نسل جدید پاسات همانند نسل قبلی توسط جوینت ونچر سایک-فولکس‌واگن در چین به تولید خواهد رسید. همچنین همانند نسل قبلی، به نظر می‌رسد نسل جدید نسخهٔ آمریکایی پاسات هم مشابه این نسخهٔ چینی باشد زیرا فولکس‌واگن اعلام کرده است که همین نسل جدید پاسات سال آینده در ایالات‌متحده هم عرضه خواهد شد؛ اما برخلاف پاسات اروپایی، این نسخهٔ چینی صرفاً به‌صورت سدان تولید می‌شود و نسخهٔ استیشن ندارد.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

12 دیدگاه

  1. Kasra
    سوابق: (85 دیدگاه) ,

    با وجود هیکل های عالی و‌ رو فرم چینی ها باید هم ماشین هاشون از نمونه هایی که واسه کوتوله های اروپایی و آمریکایی ساخته میشه بزرگ تر باشه.

    پاسخ
    1. sina
      سوابق: (1344 دیدگاه) ,

      میانگین قد مرد و زن :
      چین:
      M: 164.8 cm
      F:154.5 cm
      امریکا:
      M: 178.2 cm
      F:164.1 cm
      اروپا:
      M: 177.6 cm
      F:161.8cm
      نتیجه : دو نقطه خط !

      پاسخ
      1. فرامرز
        سوابق: (1135 دیدگاه) ,

        شوخی کرد وگرنه همه میدونن که اروپایی ها و آمریکایی ها قد بلندتر از اهالی آسیای شرقی هستن. تازه این اعداد تو اروپای غربی و اسکاندیناوی بالاتره

        پاسخ
    2. مانی
      سوابق: (641 دیدگاه) ,

      چرا اینقدر دیسلایک
      یعنی‌ معلوم نیست شوخی‌ کرده

      پاسخ
  2. علی
    سوابق: (792 دیدگاه) ,

    این تولید بشه با این وقار و زیبایی کی دیگه میره سمت تویوتا کمری !
    با تچکر

    پاسخ
    1. کیان
      سوابق: (267 دیدگاه) ,

      آمار فروش گویای همه چیز هست
      تازه بد نیست امار اکورد هم ببینی بعد به فروش اسن مدل فکر کنی

      پاسخ
      1. حسین
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        فروش پاسات همین الانم تو 2018 بالاتر بوده با اینکه اکورد و کمری نسل جدیدشون بوده!

        پاسخ
        1. کیان
          سوابق: (267 دیدگاه) ,

          داداش همین که اولین دیدگتهتون و ثبت کردین و کاملا هم یه حرف من در اوردی زدین با هم میخونه !!!
          لططفا از باد هوا و تصورات شخصیمون اطلاعات نشر ندیم .
          http://www.goodcarbadcar.net/2018/09/august-2018-ytd-u-s-passenger-car-sales-rankings-best-selling-cars-in-america/

          مجموع فروش ماشینهای هر مدل هست، اخرین امار مربوط به 2018، امار فروش پاسات حتی به 0.1 کمری و اکورد هم نمیرسه. شما از کجا اوردی که فروشش بیشتره خدا میدونه.

  3. sina
    سوابق: (1344 دیدگاه) ,

    پاسات و گلف و تیگوان قشنگ ترین ماشین های فولکس هستن و البت پرفروش ترین هاشون.
    این نسخه از نسخه امریکایش قشنگ تره ولی کارش خعلی سخته حلوی رقبای گردن کلفتی مث اکورد و کمری و مزدا 6 و التیما که سه تاشون امسال تغییر نسل دادن.

    پاسخ
    1. Amir Machine
      سوابق: (286 دیدگاه) ,

      با اینکه من بشدت عاشق محصولات فولکس‌واگنم ولی نظر منم همینه.
      نسخه‌های آمریکایی و چینی پاسات مثل هم هستن، یعنی این نسل جدید که حالا برای چین معرفی شده دقیقاً با همین طراحی سال آینده تو آمریکا هم عرضه میشه.
      اما بنظرم طراحیش خیلی ساده‌س، خصوصاً نمای عقبی.
      برای همین خیلی سخت میتونه حریف کمری، آکورد و آلتیما بشه که هر سه‌تا بتازگی نسل عوض کردن و با طراحی‌های متحول شده و جذاب به بازار اومدن.
      شخصاً از طراحی نسل جدید کمری و آلتیما خیلی خوشم میاد ولی آکورد رو چندان نمیپسندم، بنظرم ابهت و جذابیت قبل رو نداره.

      پاسخ
      1. مانی
        سوابق: (641 دیدگاه) ,

        امسال پاسات پرفروشترین ماشینِ کلاس خودش شده
        حالا که باز هم بهتر شده دیگه کسی‌ جلو دارش نیست
        فکر نمیکردم به این زودی کسی‌ بتونه جای کمری رو بگیره
        هر چند هیچ وقت از کمری خوشم نمیومد و آکورد رو ترجیح میدادم
        اما فرمول خاص تویوتا تو تولید کمری یجورأیی بی‌ رقیبه
        نظرم شبیه آش شعله قلمکار شد

        پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.