فولکس واگن

درگ گلف R با گلف R! نسل جدید در برابر نسل قدیم

نسل هشتم فولکس‌واگن گلف از لحاظ طراحی هرگز مسیر متفاوتی را در پیش نگرفته است اما در عوض این شرکت آلمانی تمرکز خود را روی بهبود ویژگی‌های این هاچ‌بک نمادین گذاشته است. به همین دلیل، هرچند شاید گلف MK8 در ظاهر آشنا به نظر برسد اما زیر پوست آن تفاوت‌های مشخصی وجود دارد که در جدیدترین درگ کارواو به نمایش درآمده‌اند.

هردو نسل قدیم و جدید گلف R از پیشرانه‌های ۲ لیتری چهار سیلندر توربو و گیربکس‌های هفت سرعتهٔ دوکلاچه با لانچ کنترل استفاده می‌کنند اما نسل هشتم قدرت بیشتری دارد. موتور ۲ لیتری در این نسل ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که این اعداد در نسل هفتم ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور هستند. هردو نسل به سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Motion مجهز هستند اما این سیستم در نسل هشتم پیشرفته‌تر شده تا بهتر بتواند نیرو را به زمین انتقال دهد.

از سوی دیگر، نسل هشتم با ۱۵۵۱ کیلوگرم وزن، سنگین‌تر از نسل قبلی با ۱۴۸۳ کیلوگرم است اما این اختلاف وزن کافی نیست تا نسل هفتم بتواند بر همتای جدیدتر خود غلبه کند. در این ویدئو چهار مسابقهٔ درگ برگزار می‌شود که دوتای آن در حالت رولینگ است اما در هر چهار رقابت، نسل هشتم پیروز می‌شود. حتی وقتی در یک درگ نسل هشتم نیم ثانیه دیرتر از نسل هفتم راه افتاد، بازهم با اختلاف زیادی زودتر از خط پایان عبور کرد. گلف R نسل هشتم مسافت ۴۰۰ متر را ظرف ۱۲.۳ ثانیه (یا ۱۲.۸ ثانیه با تأخیر نیم ثانیه‌ای) طی کرد درحالی‌که نسل هفتم برای انجام این کار به ۱۳.۱ ثانیه زمان نیاز داشت.

در این رقابت، گلف R نسل هفتم فقط در یک قسمت پیروز می‌شود که آن آزمایش ترمز است. دلیل این برتری وزن سبک‌تر و لاستیک‌های بزرگ‌تر هستند. به‌طورکلی، حتی اگر گلف R نسل هشتم در ظاهر چندان متفاوت به نظر نرسد اما این خودروی پرفورمنس بهتری است و نشان می‌دهد که تغییراتی کوچک در قوای محرکه می‌تواند تأثیر بزرگی در واقعیت داشته باشد.

مشخصات فنی

گلف R MK7

گلف R MK8

پیشرانه ۲ لیتری I4 توربو ۲ لیتری I4 توربو
قدرت ۳۰۰ اسب بخار ۳۲۰ اسب بخار
گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر ۴۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۴۸۳ کیلوگرم ۱۵۵۱ کیلوگرم
[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه

  1. charger

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (350 ديدگاه)

    از نظر طراحی خارجی نسل قبل بهتره

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  2. A.....She only reminds Me of love.....A

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1069 ديدگاه)

    ماشین ها هر چه زمان می‌گذرد ، بَد صدا تَر میشَوَند.

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2824 ديدگاه)

      لایک?

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
    2. Nima RST

      ۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (90 ديدگاه)

      روزی میاد که کلا بی صدا میشَوَند

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. Reza Waffen SS

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2333 ديدگاه)

    طراحی نسل قدیم ??

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. حسین

      ۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (420 ديدگاه)

      حالم از نسل قدیم و طراحیش به هم می‌خوره.حالا شاید تو دوست داشه باشی ولی من خیلی از طراحی نسل قبل بدم میاد.

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
      1. Nima RST

        ۴ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (90 ديدگاه)

        دقیقا منم اصلا نمیتونم نسل جدید رو بیشتر دوس نداشته باشم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    راستش نسل جدیدو من خیلی بیشتر دوست دارم،حس خشن تری نسبت به قبلیه داره…

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  5. mahan

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    ایکاش با بیشتر شدن قدرت و گشتاور .وزن هم سبکتر میشد ولی اگه نگاه کنید نسل با عوض کردن چهارتاچراغ و رینگ بسنده نکرده خطوط باز طراحی شدند و حتی شیشه ها هم هچنین احتمالا روی ایرودینامیکیش هم دوباره کار کردن!اگه باشه که خیلی خوب میشه!من ب اینکه اصلا طرفدار خودروهای هاچبک نیستم و فوبیای نشستن تو خودرو های هاچبک و کوچک دارم همیشه گلف رو تحسین می کنم.جالب میشه نسل بعد قدرت و گشتاور بیشتری رو باز بکشه و همچنین کاپوت و صندوق عقب رو از فیبرکربن بسازند و سبکتر کنند.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا