فولکس واگن

فولکس‌واگن تایپ 20 کانسپت، ونی الکتریکی اما نوستالژیک

فولکس‌واگن آمریکا به منظور گرامیداشت تغییر نام آزمایشگاه تحقیقات الکترونیک به مرکز خلاقیت و مهندسی از یک ون الکتریکی رونمایی کرده است.


این ون که تایپ ۲۰ کانسپت نام داشته بر پایه‌ی میکروباس فولکس‌واگن تایپ ۲ سال ۱۹۶۲ شکل گرفته و از ویژگی‌های زیادی از جمله سیستم‌های الکترونیکی ارتباطی سود می‌برد.


ون موردبحث که ظاهری جذاب و خاطره‌انگیز دارد از بدنه‌ای با دو رنگ متمایز سود برده است. طراحان همچنین رینگ‌های سفارشی را در نظر گرفته‌اند.


داخل کابین نیز شاهد صندلی نیمکتی جلو و غربیلک فرمان متفاوتی خواهید بود. این کانسپت همچنین از کف‌پوشی شیک و جالب با الگویی متفاوت سود می‌برد.


از دیگر ویژگی‌های تایپ ۲۰ کانسپت می‌توان به صفحه‌نمایش هالوگرافیک اشاره کرد. فولکس‌واگن می‌گوید این صفحه‌نمایش بدون نیاز به عینک‌های ویژه تصاویر سه‌بعدی را ارائه می‌کند.

ون مفهومی فولکس‌واگن از میکروفون‌های هدایتی و تکنولوژی تشخیص گفتار سود می‌برد. یکی از میکروفون‌ها در خارج خودرو نصب شده و مردم می‌توانند با خودرو حرف بزنند. زمانی که این اتفاق رخ دهد خودرو از طریق چراغ‌های جلوی LED و لوگوی فولکس‌واگن بازخوردهای جالبی ارائه خواهد کرد.


نیروبخش این خودرو مجموعه باتری ۱۰ کیلووات ساعتی است که نیروی پیشرانه‌ی الکتریکی با قدرت ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور ۲۳۵ نیوتون متر را تأمین می‌کند.


موضوع جالب اینکه ون فولکس‌واگن از سیستم تعلیق پنوماتیک فعال که با همکاری پورشه توسعه یافته استفاده می‌کند. این خودروساز چیز زیادی نگفته اما می دانیم که کانسپت موردبحث از سواری مدنظر راننده پیروی خواهد کرد.


سیستم تشخیص چهره ون فولکس از دوربینی با گسترده دید زیاد برای تشخیص هویت افراد استفاده می‌کند.


اگرچه این ون تنها یک کانسپت است اما در آینده شاهد عرضه‌ی نسخه‌ی تولیدی کانسپت ID BUZZ خواهیم بود. این خودرو به عنوان یک ون الکتریکی عرضه خواهد شد و میکروباس فولکس را به یک خودروی نمادین تبدیل خواهد کرد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. هادی نجفی

    ۱۴ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (168 ديدگاه)

    چقدر قشنگ بود مخصوصا این ایده پایه صندلی ها که شبیه یاخته های عصبی هستن
    کارشون واقعا حرف نداشت، ولی ایکاش خودرو دیگه رو انتخواب میکردن، درسته این خودرو قدیمی همین جوری خیابان های امریکا بری همه نگاه میکنن به خاطر نوستالژی بودنش، ولی این حجم کار درجه یک رو میشد رو خودرو بهتری انجام داد البته شاید هدف طراحانش این بوده که بگن خودروی با تکنولوژی خیلی قدیمی هم ما خاص میکنیم
    ولی در کل آفرین، پرینیتر سه بعدی،کامپیوتر،برق و هوش مصنوعی رو کنار هم خوب اقدام کرده بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا