فولکس واگن

پایان کار فولکس‌واگن توآرگ در ایالات‌متحده

فولکس‌واگن مانند بسیاری از خودروسازان در حال کار بر روی عرضهٔ مجموعهٔ رو به رشدی از کراس‌اوورها است؛ اما خودرویی که آغازگر راه شاسی‌بلندهای فولکس‌واگن بود، یعنی مدل توآرگ هم‌اکنون به پایان کار خود در ایالات‌متحده رسیده است. به گزارش موتور ترند، فولکس‌واگن قصد دارد توآرگ را از مدل ۲۰۱۸ در بازار ایالات‌متحده از سبد محصولات خود حذف کند.

این SUV لوکس برای اولین بار در سال ۲۰۰۲ معرفی شد و هم‌اکنون در نسل دوم خود قرار دارد که در سال ۲۰۱۰ معرفی گردیده است. همچنین فولکس‌واگن چند وقتی است که در حال کار بر روی نسل سوم توآرگ است که به‌زودی رونمایی خواهد شد اما با توجه به این گزارش به‌احتمال‌زیاد این خودرو در ایالات‌متحده عرضه نمی‌شود. البته خاتمهٔ عرضهٔ توآرگ در ایالات‌متحده به این معنا نیست که فولکس‌واگن در بخش شاسی‌بلندها تسلیم شده است.

علت چنین اقدامی فقط این است که به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها دیگر علاقه‌ای به خرید SUVهای بزرگ و یا حتی متوسط با تنها پنج صندلی ندارند. همچنین در بازار آمریکای شمالی، توآرگ ازیک‌طرف توسط مدل کوچک‌تر تیگوآن و از طرف دیگر توسط مدل بزرگ‌تر اطلس تحت تأثیر قرار گرفته است. بدین ترتیب فروش توآرگ در این بازار روبه کاهش بوده و مجموعهٔ این عوامل موجب شده که فولکس‌واگن تصمیم به خاتمهٔ عرضهٔ آن در ایالات‌متحده بگیرد.

بنابراین توآرگ دیگر اوضاع خوبی در ایالات‌متحده ندارد. این خودرو برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ در این کشور عرضه شد و در طی چهار سال اول عرضه، همواره موفق به ثبت آمار فروش پنج‌رقمی شد که آخرین آن‌ها به سال ۲۰۱۲ و ثبت فروش ۱۰ هزار دستگاهی بازمی‌گردد؛ اما از آن سال به بعد فروش توآرگ همواره کاهش داشته است. در سال گذشته درمجموع ۴۲۲۳ دستگاه از این خودرو در ایالات‌متحده به فروش رسید و طی شش ماه اول سال جاری نیز فروش توآرگ ۲۶ درصد نسبت به فروش ۱۶۳۰ دستگاهی مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است. این در حالی است که تیگوآن فروش بسیار خوبی داشته است به‌گونه‌ای که از ژانویهٔ سال جاری تا آخر ماه ژوئن موفق به فروش ۲۰,۵۵۶ دستگاه شده است.

هرچند مدل‌های تیگوآن و اطلس در بازار ایالات‌متحده با توآرگ همپوشانی پیدا کرده‌اند اما از لحاظ قیمت داستان کاملاً متفاوت است زیرا درحالی‌که قیمت تیگوآن از ۲۵,۳۴۵ دلار و اطلس از ۳۰,۵۰۰ دلار آغاز می‌شود، قیمت پایهٔ توآرگ برابر با ۴۹,۴۹۵ دلار است و گران‌ترین محصول فولکس‌واگن در این کشور محسوب می‌شود. بدین ترتیب با حذف این خودرو از سبد محصولات فولکس‌واگن در ایالات‌متحده، حالا عنوان گران‌ترین محصول این شرکت در این کشور به گلف R با قیمت پایهٔ ۳۹,۳۷۵ دلار می‌رسد.

اما بااین‌حال همان‌طور که اشاره شد عرضهٔ توآرگ همچنان در بازارهای دیگر ادامه خواهد یافت و نسل جدید آن‌هم در حال توسعه است. نسل سوم توآرگ از لحاظ طراحی از سدان پرچم‌دار فولکس‌واگن یعنی آرتئون الهام گرفته و به فناوری‌های جدید زیادی هم مجهز است. این خودرو که از پلت‌فرم مشترکی با آئودی Q7 استفاده می‌کند، از ماه نوامبر امسال در کارخانهٔ فولکس‌واگن در اسلواکی به تولید خواهد رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. #ali.m#

    ۲۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    شاسی بلند های فولکس هیچ وقت به دلم ننشست .بر خلاف گلف و شیراکو که واقعا خوشم میاد ازشون .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. sina

    ۲۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    یه شکست دیگه برای فولکس تو امریکا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir Schumacher

      ۲۶ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      نه دوست عزیز این شکست نیست مدلی که فروش نداره نیاید الکی عرضه بشه ‌
      ۱ سال پیش دقیقا به همین دلیل تویوتا کلا برند سایون رو تعطیل کرد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مرسدس بنز

      ۲۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (7 ديدگاه)

      کلا سه تا بیشتر نیستین که هر سه تاتونم اینجا کامنت گذاشتین خب حتما آلمان و فولکس یه چیزی دارن که شماهارو اینجا میکشونن و این خودشون بزرگترین پیروزیه برای فولکس!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. #ali.m#

        ۲۷ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        ما دوتا هستیم ? نه سه تا
        راستی فولکس اینقدر بدبخت شده که با دوتا کامنت به بزرگترین پیروزی برسه؟?

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. sina

        ۲۷ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (2643 ديدگاه)

        مرسدس
        وقتی یه شرکت یه خط تولید راه میندازه تو یک کشور، نیرو استخدام میکنه و کلی سرمایه گذاری می کنه ولی در اثر کم بودن میزان فروش مجبور میشه تعطیلش کنه یعنی استراتژیش شکست خورده، یعنی اشتباه محاسبه کرده و ….
        حالا نقش تعصب های بیجا شما و تعداد ما کدوم پر رنگ تره تو این موضوع من نمیدونم!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Saman

    ۲۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (177 ديدگاه)

    فوولووکس واگن هرگز در امریکای شمالی محبوب نبوده و به علت پر خرج بودن نسبت به خودروهای ژاپن و us بد نام هستن چندین سال پیش فوولووکس به تقلید از لکسس تصمیم به تولید یک سدان لوکس گرفت و به نام فیتون وارد بازار کرد ولی به علت اینکه فوولووکس یک خودرو ساز مشهور به سازنده ماشینهای ارزان و چیپ بودش در بازار جا نیفتاد و دیزل گیت هم ضربه بیشتری به فوولووکس زد و بقول مشهور گل بود به سبزه هم آراسته شد :D و فوولووکس واگن تبدیل به دغل واگن شد :-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مرسدس بنز

      ۲۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (7 ديدگاه)

      تو میتونی مهبتی باشی برای آلمانی ها خودت نمیدونی ولی عالی داری پیش میری

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. #ali.m#

        ۲۷ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        محبت ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ماسل

          ۲۷ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (2433 ديدگاه)

          موهبت

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. #ali.m#

          ۲۷ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          موهبت به معنای بخشش و دهش هست

          موافقم 0
          مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا