فولکس واگن

معرفی کانسپت SUV کوپه فولکس‌واگن در نمایشگاه شانگهای

امسال غرفهٔ فولکس‌واگن در نمایشگاه چین بسیار شلوغ و مملو از محصولات جدید کانسپت یا تولیدی است. یکی از این خودروهای جدید کانسپتی بنام SUV کوپه است. البته هرچند این خودرو به‌عنوان یک کانسپت معرفی شده است اما اساساً نسخهٔ کوپهٔ کراس‌اوور تایرون محسوب می‌شود که سال گذشته توسط جوینت ونچر فولکس‌واگن-فاو در چین عرضه شد. سازندهٔ آلمانی درواقع SUV کوپه را یک پروتوتایپ یا نمونهٔ اولیه می‌داند اما این همانند خودرویی تقریباً آمادهٔ تولید به نظر می‌رسد؛ بنابراین هرچند فولکس‌واگن فعلاً حرفی در مورد برنامهٔ تولید این خودرو نزده است اما با توجه به اینکه بسیار به خودرویی تولیدی شباهت دارد، انتظار می‌رود پیش از پایان سال جاری یا اوایل سال آینده به بازار چین عرضه گردد.

همان‌طور که گفته شد، کانسپت SUV کوپه در اصل همان کراس‌اوور تایرون با سقفی شیب‌دار است و به همین دلیل در ظاهر، خصوصاً در قسمت جلو بسیار به برادر سنتی خود شباهت دارد. بااین‌حال این کراس‌اوور کوپه ترکیب خوبی از استایل اسپرت و ویژگی‌های طراحی خاص فولکس‌واگن را به نمایش گذاشته است. همانند تایرون، این نسخهٔ کوپه هم روی همان پلت‌فرم MQB ساخته شده و از همان پیشرانهٔ ۲ لیتری بنزینی توربو استفاده می‌کند. این خودرو با ۴.۵۸ متر طول، ۱.۸۶ متر عرض و ۱.۶۳ متر ارتفاع، از تیگوآن بزرگ‌تر است اما پایین‌تر از کراس‌اوور کوپهٔ ترامونت X قرار می‌گیرد که آن‌هم در همین نمایشگاه شانگهای معرفی شده است. فاصلهٔ محوری SUV کوپه نیز ۲.۷۳ متر است.

مدیرعامل فولکس‌واگن چین آقای «استفان وولنشتاین» در رابطه با برنامه‌های آیندهٔ این شرکت گفته است:

تا سال ۲۰۲۰ خانوادهٔ کراس‌اوورهای ما دو برابر شده و از شش به حداقل دوازده مدل مختلف افزایش پیدا خواهد کرد. ما با هرکدام از جوینت ونچرهای فولکس‌واگن-فاو یا فولکس‌واگن-سایک طیف کاملی از کراس‌اوورها را برای هر سلیقه و نیازی از کامپکت تا بزرگ و از بسیار شیک تا بسیار کاربردی با طراحی‌های قدرتمند و تجهیزات لوکس ارائه خواهیم کرد

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. مهزیار

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (441 ديدگاه)

    کی میشه کلا دستگیره ها حذف بشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حمید

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    برا ما که محکوم به پراید و پژو عهد قاجاریم هیچ وقت دستگبره حذف نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا