فولکس واگن

گسترش سریع زیرساخت‌های شارژ فولکس در آلمان

فولکس‌واگن روی گسترش سریع زیرساخت‌های شارژ خودروهای الکتریکی تمرکز کرده و به دنبال تأسیس ۷۵۰ جایگاه شارژ جدید در آلمان طی یک سال آینده است.

تا به اینجا ژرمن‌ها بیش از ۱۲۰۰ جایگاه شارژ را در ۱۰ سایت در آلمان تأسیس کرده‌اند و می‌خواهند این رقم را تا پایان سال ۲۰۲۱ به حدود ۲ هزار ایستگاه شارژر برسانند. بخش اعظم این شارژرها در دسترس عموم قرار خواهند داشت و خودروهای عیر از گروه فولکس‌واگن هم خواهند توانست از آن‌ها استفاده کنند.

بزرگ‌ترین پارک شارژ فولکس‌واگن در ولفسبورگ قرار داشته و شامل حدود ۵۰۰ جایگاه شارژ است. باقی پارک‌های شارژ نیز در مکان‌هایی همچون هانوفر، برانزویک، سالزگیتر، کاسل، امدن و درسدن نصب می‌شوند. نیروی الکتریسیته این پارک‌ها منحصراً از منابع انرژی تجدیدپذیر تأمین خواهد شد.

فولکس‌واگن تا سال ۲۰۲۵ حدود ۴ هزار جایگاه شارژ را در سایت‌های خود تأسیس خواهد کرد درحالی‌که نمایندگی‌های این غول خودروسازی نیز به تأمین حداقل یک شارژر ۱۱ کیلوواتی و ۲۲ کیلوواتی متعهد شده‌اند.

فولکس همچنین در تثبیت شبکه شارژ جهانی نیز دخیل بوده و این کار را با شرکت Ionity در اروپا، Electrify America در آمریکا و CAMS در چین انجام می‌دهد.

یکی از اعضای هیئت‌مدیره برند فولکس‌واگن گفته است:

ما نیازمند جایگاه‌های شارژ بیشتری در آلمان و اروپا هستیم و این موضوع در صورت فروش بالای خودروهای الکتریکی بیش از پیش مهم خواهد بود. به همین خاطر تمامی سیاست‌مداران و خودروسازان باید به تلاش‌های خود در سال‌های آینده ادامه دهند.

این خودروساز آلمانی همچنین شارژرهای دیواری، سرویس‌های شارژ و تعرفه‌های برق سبز را ارائه می‌کند. به لطف برنامه‌های مشوق موجود، تجارت شارژ خانگی بسیار گسترش یافته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ایوب

    ۱۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (142 ديدگاه)

    خدارو شکر مثل اوایل تولید کننده های گوشی هرکی یه شارژر مخصوص خودش نساخته
    مدادی، سوزنی، مینی یو اس بی، میکرو یو اس بی و…

    موافقم 7
    مخالفم 0
  2. مسعود

    ۱۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (222 ديدگاه)

    و ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم !
    صف های طولانی تو پمپ بنزین و جایگاه های CNG. هنوزم که هنوزه زیر ساخت های خوبی برا اینا نداریم.
    البته بنظرم هزینه احداث جایگاه های شارژ برقی بمراتب کمتر از بنزین و … باشه .

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. زیزیگولو

      ۱۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (4901 ديدگاه)

      پمپ بنزینا که خیلی خلوت شده ولی جایگاهای CNG وحشتناک شلوغه حتی نصف شبا!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. حمید

    ۱۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (370 ديدگاه)

    به عنوان کسی که تو المان زندگی میکنه به شدت علاقمند شدم به خرید ماشین تمام برقی ، اولا خود دولت المان یه بودجه ۲ میلیارد دلاری برای ۲۰۲۱ گذاشته فقط مخصوص ساخت جایگاه شارژ ، و یه بودجه مشابه برای کمک های تشویقی برای خرید ماشین تمام برقی و پلاگین هایبرید ، ماشین های تا ۴۰ هزار یورو تقریبا ۱۰ هزارتا کمک میگیرن ،‌ که واسه یه ماشین با قیمت ۲۰ تا ، تقریبا قیمتش و می سونه به ۱۰ تا مثل اسمارت یا آپ الکتریکی ، الان برای تحویل اکثر ماشین های برقی تو المان باید تا ۱۰ ماه منتظر شی تو صف بمونی !

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا