فولکس واگن

1000 نیوتن متر گشتاور، هدیهٔ ABT به فولکس‌واگن توآرگ

فولکس‌واگن توآرگ هیچ‌گاه اس‌یووی اسپرتی نبوده است و وارد قلمروی نسخه‌های پرفورمنس رقبا مثل ب‌ام‌و X5 M، مرسدس GLE63 AMG و پورشه کاین توربو نشده است اما ABT قصد دارد این شرایط را تغییر دهد. بدین منظور این تیونر آلمانی سراغ قوی‌ترین نسخهٔ کارخانه‌ای توآرگ یعنی مدل V8 TDI رفته که در حالت استاندارد ۴۲۲ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

ABT با بهینه‌سازی نرم‌افزارها، ۷۸ اسب بخار قدرت و ۷۰ نیوتن متر گشتاور به این اعداد اضافه کرده و خروجی موتور ۴ لیتری دیزلی توآرگ را به ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور رسانده است. هرچند این قدرت هنوز هم به‌اندازهٔ اسب‌های بخار زیر کاپوت لامبورگینی اوروس، بنتلی بنتایگا و آئودی RS Q8 نیست اما از لحاظ گشتاور کاملاً آن‌ها را مغلوب می‌کند؛ اما علاوه بر این، ABT قطعات دیگری را هم برای توآرگ ارائه کرده است که شامل رینگ‌های تا ۲۲ اینچی و سیستم تعلیق ارتقاءیافته با قابلیت کاهش ۳۸ میلی‌متری ارتفاع در جلو و ۳۰ میلی‌متری در عقب می‌شود.

کابین توآرگ نیز طبق سلیقهٔ هر خریدار قابل تیونینگ است و بنابراین ABT احتمالاً برای هر درخواستی یک راه‌حل دارد. از روکش آلکانترا در داشبورد، غربیلک فرمان، کنسول مرکزی و رو دری‌ها گرفته تا دوخت متضاد و تریم فیبر کربنی، همه‌چیز در لیست سفارش این تیونر وجود دارد. همچنین برای اینکه راننده فراموش نکند پشت چه خودرویی نشسته است، لوگوی ABT در قسمت‌های مختلفی کار شده است.

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. سروش

    ۲۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (228 ديدگاه)

    خب قرار هم نیست که خودروی یه اقتصادی ساز مثل لوکس و اسپرت سازها باشه. اما جالب اینجاست که ۴۲۲اسب و ۹۰۰نیوتون متر!!! گشتاور رو پرفورمنس نمی‌دونن! همین قدرت از لندکروزر و قوی ترین نسخه های تمام اقتصادی ساز ها خیلی بیشتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Just bentley continental

      ۲۴ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (539 ديدگاه)

      البته رد بندی این خودرو تو کلاس suv های لوکسی مثل x5 و پورشه کاین و مرسدس gle هست.
      و یه خودرو پریموم محسوب میشه.
      از لحاظ طراحیم به نظرم یکی از جذاب ترین شاسی بلنداست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مهراد

    ۲۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (755 ديدگاه)

    چقدر زیبااااا چقدر استادانه مرحبااااا / فکر کنید 500 اسب بخار و 1000 نیوتن متر گشتاور !!!! اصلا شوخی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا