فولکس واگن

فولکس‌واگن T-Cross کانسپت، یک کراس‌اوور روباز

مفهوم کراس‌اوورهای روباز یا کابریولت را اولین بار نیسان با مورانو کراس کابریولت به بازار معرفی کرد سپس لندروور با معرفی اووک کابریولت این راه را ادامه داد. فولکس‌واگن نیز با نمایش T-Cross Breeze کانسپت در نمایشگاه ژنو به این جمع پیوسته است. به گفته سازنده آلمانی، این کانسپت اولین نمونه از سری جدید محصولات فولکس‌واگن بوده و قصد دارد در آینده سه SUV جدید به بازار معرفی کند.

VW T-Cross Breeze Concept
VW T-Cross Breeze Concept
T-Cross Breeze کانسپت که بر اساس مدل پولو شکل‌گرفته، خودرویی سرگرم‌کننده و مقرون‌به‌صرفه است و درعین‌حال برای استفاده روزمره هم مناسب است. این امر را قوای محرکه آن‌که شامل یک پیشرانه ۱ لیتری توربوشارژر با ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۵ نیوتن‌متر گشتاور است، ثابت می‌کند. نیروی این موتور توسط گیربکس ۷ سرعته DSG دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و به لطف وزن کم ۱۲۵۰ کیلوگرمی ظرف ۱۰.۳ ثانیه به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند.

VW T-Cross Breeze Concept
VW T-Cross Breeze Concept
VW T-Cross Breeze Concept
VW T-Cross Breeze Concept
VW T-Cross Breeze Concept
VW T-Cross Breeze Concept
«Herbert Diess» عضو هیئت‌مدیره گروه فولکس‌واگن در رابطه با این اتومبیل می‌گوید:

در حال حاضر T-Cross Breeze صرفاً خودرویی مفهومی است اما به‌راحتی می‌توان آن را به‌عنوان یک کراس‌اوور کانورتیبل به تولید انبوه رساند.

این خودرو برای کسانی که به دنبال یک رانندگی آرامش‌بخش و لذت بردن از هوای آزاد در کنار مصرف سوخت پایین هستند، گزینه مناسبی بشمار می‌رود و با مصرف ۵ لیتر بنزین در صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی بسیار مقرون‌به‌صرفه و کم‌مصرف است.

VW T-Cross Breeze Concept
VW T-Cross Breeze Concept
VW T-Cross Breeze Concept
VW T-Cross Breeze Concept
VW T-Cross Breeze Concept
VW T-Cross Breeze Concept
این کراس‌اوور کابریولت با طولی برابر با ۴.۱۳ متر کمی کشیده‌تر از مدل کراس پولو است اما با ۱.۷۹ متر عرض به‌طور قابل‌توجهی عریض‌تر از آن است. به دلیل وجود پیش‌آمدگی‌های کوتاه در T-Cross، فاصله بین دو محور نسبتاً زیادی داشته (۲.۵۶ متر) و با برخورداری از ۱.۵۶ متر ارتفاع، سرنشینان در جایگاهی بالاتر نسبت پولو قرار می‌گیرند.

هرچند طراحی کانسپت جدید فولکس‌واگن دنباله‌روی زبان طراحی جدید این شرکت ولفسبورگی است اما وجود برخی از ویژگی‌ها و جزئیات آن را از دیگر اعضای خانواده‌اش متمایز می‌کند. ازجمله این ویژگی‌ها می‌توان به جلوپنجره مشبک بزرگ و چراغ‌های باریک جلو اشاره کرد. در عقب چراغ‌ها به‌طور کامل بر روی درِ صندوق بار قرارگرفته‌اند تا بارگیری صندوق ۳۰۰ لیتری آن به‌راحتی انجام گیرد.

VW T-Cross Breeze Concept
VW T-Cross Breeze Concept
VW T-Cross Breeze Concept
VW T-Cross Breeze Concept
هنگام ورود به کابین با فضایی بزرگ و جادار مواجه می‌شویم که در آن می‌توان طراحی داخلی مدل‌های آینده فولکس‌واگن را مشاهده کرد. به‌طوری‌که بیشتر ادوات بدون کلید و دکمه و فقط از طریق نمایشگرهای لمسی کار می‌کنند و تنها برای تجهیزاتی از دکمه یا کلید استفاده‌شده که از اهمیت بالایی برخوردارند. فولکس‌واگن معتقد است در محصولات آینده نیازی به استفاده از دکمه‌های فیزیکی نیست. این شرکت در حال طراحی یک رابط کاربری کاملاً جدید برای محصولات آینده خود است که نیاز به دکمه‌های فیزیکی را به‌طور کامل از بین می‌برد.


[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. gatham

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    حداقل کاش ایرانخودرو از فولکس ب جای پژو دعوت ب همکاری میکرد،اگه مثلا چون اینا حالا حالاها دس از سر پارس و دنا بر نمیدارن ،اگه موتور اینو میذاشتن رو پارس مصرف سوخت بسیار بهتر و استهلاک بسیار کمتر نسبت ب پژو با تقریبا همون قدرت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی باحال شده، طراحی داخل کابینش هم جالبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. moein

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    دوس نداشتم دیگه هیبت یه کراس اوور رو نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فرزام

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (44 ديدگاه)

    چراغ های عقب شبیه سانتافه اسپرت شده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علی

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (67 ديدگاه)

    کلن کراس اور کانورتیبل چیز جالبیه.سواری به جاده و جاده رو با تمام وجود حس میکنی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. بهنام طیبی

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    فولکس واگن فکرکنم تولید سدان بیشتر کارکنه بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا