فیاتکرایسلرمازراتی

استقبال از ادغام توسط فیات-کرایسلر، حفظ قطعی مزراتی

گروه خودروسازی فیات-کرایسلر از فرصت‌های اتحاد و ادغام با دیگر شرکت‌ها استقبال می‌کند. این را مایک مانلی مدیر اجرایی این شرکت در نمایشگاه ژنو گفته است.


مانلی به رویترز گفته است:

ما آینده‌ی مستقل قوی‌ای خواهیم داشت اما اگر فرصت همکاری، ادغام و اتحاد وجود داشته باشد آن را بررسی خواهیم کرد.

اگرچه احتمال ادغام فیات-کرایسلر با شرکتی دیگر در آینده‌ای نزدیک خیلی کم است اما از گروه پژو-سیتروئن به عنوان یکی از نامزدهای این قضیه نام برده شده است. این گروه فرانسوی که عمده تمرکز خود را روی بازار اروپا گذاشته با همکاری فیات-کرایسلر می‌تواند به بازار آمریکا و همچنین برند بسیار محبوب جیپ دست یابد.


سرجیو مارکیونه ی فقید در طول سال‌های گذشته از احتمال ادغام با برخی شرکت‌ها سخن گفته بود اما هیچ‌کدام از آن‌ها به نتیجه نرسید.

مانلی همچنین گفته برنامه‌ای برای فروش برند لوکس مزراتی وجود ندارد. این برخلاف خبرهایی هست که اخیراً منتشر شده و در آن آمده بود هلدینگ جیلی علاقه‌ی خود به خرید این برند ایتالیایی را ابراز کرده است. فعلاً گروه فیات-کرایسلر روی هماهنگی با قوانین آلایندگی جدید اروپایی تمرکز دارد.


مانلی اظهار داشته است:

سه گزینه وجود دارد. شما می‌توانید خودروهای الکتریکی شده‌ی کافی برای ایجاد توازن در سبد محصولات خودتان را بفروشید. یا اینکه می‌توانید بخشی از طرح همکاری و ائتلاف باشید. سومین گزینه نیز پرداخت جریمه است

مازراتی لوانته GTS
برنامه‌ی کنونی فیات-کرایسلر نشان می‌دهد که در سه تا پنج سال آینده سرمایه‌گذاری 10.19 میلیارد دلاری روی خودروهای هیبریدی و الکتریکی جدید انجام خواهد شد.

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه

  1. Amirferrari

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (352 ديدگاه)

    مازراتی داره از دست میره،اینقدر تنبل شده و فروشش افت کرده که حاضر نیست بعد بیش از ده سال یه فکری برا نسل جدید گرندتوریسمو بکنه تا از این منجلاب در بیاد…

    1. Reza.M

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (198 ديدگاه)

      مازراتی و فراری و الفا رومیو باید با هم ادغام بشن و تحت نظر فیات ب صورت کاملا جدا از کرایسلر کار کنند…مثل ایودی و پورش تحت نظر فولکس واگن

      1. VIPER

        ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (1866 ديدگاه)

        رفیق هیچ بایدی درکار نیست که فراری با آلفا و مزراتی ادغام شه،
        همین چند سال پیش بود که فراری مستقل شد،الان هم آلفا و مزراتی باهمن،
        بعدشم یکی از دلایل کمرنگ شدن مزراتی همپوشانی با آلفا هست،
        جولیا باید با برند مازراتی ساخته میشد
        و مزراتی ماشین‌هایی مثه 4c,8cو هاچبکهای داغ و اسپرت لوکس میساخت

    2. یانکی

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (868 ديدگاه)

      خدا کنه هم مازراتی هم آلفا رو بدن بره.جز ضرر هیچی ندارن.و مثل انگل حق شاخهای آمریکایی رو میبلعن.یعنی انقدر فهمش سخته که متوجه بشن داج با 4 تا ماشین که سالها پیش معرفی شدن صاحب بهترین رکوردهای فروشه اونوقت یه تک دلاری خرجش نمیکنن.جیپ هم همینطور فهمش سخته که معرفی گرند چروکی جدید گرند واگنیر جدید و یا کرایسلر 300 جدید و چند محصول جدید دیگه برا کرایسلر میتکنه فروش کمپانی رو وحشتناک ببره بالا.شرط میبندم اخر هم این دو ایتالیاییه بدونه مشتری رو با کلی تخفیف میندازن به چینیا

      1. مانی

        ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (1552 ديدگاه)

        آلفا که داره به روز‌های اوجش برمیگرده
        مزراتی هم برند فوق‌العاده خوبی‌ داره
        اما متاسفانه اونجوری که باید مدیریت نشده
        وگرنه میتونه رقیب خوبی‌ واسه مرسدس و بی‌‌ام و باشه
        تنها برند فیات کرایسلر هست که این قابلیت رو داره

  2. احمدرضا

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (304 ديدگاه)

    دارن گند میزنن به فیات – کرایسلر
    کجایی مارکیونه ؟

    1. محمد

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (1437 ديدگاه)

      واقعا!!!
      حیف و ۱۰۰ حیف
      مخصوصا حیف مازراتی عزیز و دوست داشتنی
      .
      بعد یه سوال :
      تو شرایطی که خیلی از خودروسازهای تراز اول دارن دست و پا میزنن،
      گروه هولدینگ جیلی ایننننننن همه پول و درامد رو از کجا میاره؟؟؟
      ولوو رو خریده
      قسمتی از سهام بنز رو خریده
      واسه خرید مازراتی تمایل داره
      این درامدها از کجاست؟؟؟

      1. Ahmadreza 2002

        ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (160 ديدگاه)

        فکر کنم خرید ۱۰ درصد کمپانی مالک بنز توسط شرکت جیلی نبوده بلکه توسط شخص مدیر عاملش بوده(اینو تو کامنتای همین سایت خوندم)
        در خصوص درامد هم جیلی پرفروش ترین برند چینی تو خود چین هست و درامدش بالاست

  3. VIPER

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1866 ديدگاه)

    به نظرم فیات کرایسلر باید یه پلتفرم منعطف بسازه که نسل بعدی گیبلی،چارجر،چلنجرو۳۰۰بر اساسش ساخته بشن و در قدم بعدی هم کوآترو پورته با پلتفرم جدید بیاد بیرون

  4. ونوم اف ۵

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (89 ديدگاه)

    تصورش هم سخته گروه بدنام و انگل پژو سیتروئن بخواد با فیات کرایسلر ادغام بشه . خود فیات بقدر کافی بدنام هست حالا پژو سیتروئن هم اضافه بشه دیگه رسما ابروریزی میشه

  5. مازراتی

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (26 ديدگاه)

    یکی از راه هایی که برند مازراتی دوباره احیا بشه اینه که تحت مالکیت بی ام و باشه با این کار بی ام و میتونه ازش رقیب جدی برا پورشه بسازه

  6. امیر

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1861 ديدگاه)

    وای خدا
    اخه پژو سیتروئن؟؟؟!!!!!

  7. Ahmadreza 2002

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (160 ديدگاه)

    مازراتی از نظر بعضی ایرانیا یه چیزی در حد خدای ماشیناس

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن