فیات

به بهانه انتشار تصاویر جاسوسی از نسل جدید فیات 124 اسپایدر

مزدای مبدل یا فیات ۱۲۴
نخستین تصاویر منتشرشده از فیات ۱۲۴ اسپایدر نشان می‌دهد این خودروی اسپرت همان مزدا mx5 است که با اندکی تغییر قرار است به‌زودی به خط تولید فیات راه یابد. اگر این خبر محقق گردد می‌تواند ادعا کرد خودرو دوستان ایتالیایی خوشحال خواهند شد چراکه فیات و بازار ایتالیا مدت‌هاست از داشتن چنین خودرویی محروم بوده است. خودرویی با قیمت و دینامیک رانندگی مناسب که چهره جذابی دارد و از مهندسی بالایی در مراحل ساخت و تولید بهره می‌برد.

fiat 124 Spider Rendering
fiat 124 Spider Rendering
در این رابطه سرجیو مارچیونه رییس گروه فیات کریسلر اعلام کرده تا ابتدای سال آینده میلادی و یا اواخر امسال مدل ۱۲۴ به‌طور رسمی به بازار عرضه می‌گردد. به احتمال فراوان نمونه نهایی و تولیدی فیات ۱۲۴ در نمایشگاه خودرو ژنو که ماه آینده میلادی برگزار می‌گردد برای نخستین بار و به‌صورت رسمی معرفی گردد. باوجودی که سرجیونه مارچیونه درخصوص تولید نمونه ارتقایافته ۱۲۴ آبارث اظهارنظری نکرد اما اتواکسپرس ادعا نموده به‌فاصله اندکی پس از معرفی مدل پایه، گونه آبارث ۱۲۴ نیز تولید و به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

fiat 124 Spider Spyphoto
fiat 124 Spider Spyphoto
fiat 124 Spider Spyphoto
fiat 124 Spider Spyphoto
fiat 124 Spider Spyphoto
fiat 124 Spider Spyphoto
از زمانی که برای نخستین بار تصاویر واضح و ملموسی از نسل جدید ۱۲۴ درز کرده کارشناسان درخصوص موفقیت یا عدم موفقیت این مدل اظهارنظرهای بسیاری نموده‌اند. نسل جدید ۱۲۴ که در طول و اندازه از نسل چهارم مزدا mx5 بزرگ‌تر است علاوه بر اینکه در مهندسی و ویژگی‌های فنی وام‌دار مزدا mx5 است در پوزه نیز بی‌شباهت به رودستر زیبای ب‌ام‌و Z4 نیست. چراغ‌های عقب این مدل نوین است و سنخیت چندانی با محصولات فیات ندارد. درعین حال جلوپنجره و چراغ‌های جلو نیز در ادامه طراحی‌های شرکت فیات قرار دارد و از احجام گرد و دوایر در طرح دماغه ۱۲۴ استفاده شده است. پیش از انتشار این تصاویر گفته شده بود مدل ۱۲۴ شباهت بسیاری به مدل مزدا MX5 میاتا به ویژه در بخش جلو دارد و در بخش انتهایی نیز با الهام از طراحی داج وایپر ساخته شده است.

نخستین بار پس از توافق مزدا و فیات برای یک همکاری مشترک در زمینه تولید خودرو بود که زمزمه‌های بازگشت مدل ۱۲۴ به خط تولید فیات شنیده شد. برمبنای توافق این دو شرکت، قرار شد ابتدا و تا اوایل ۲۰۱۵ مدل MX5 به بازار عرضه گردد و پس از آن تا ابتدای ۲۰۱۶ نیز مدل جدید ۱۲۴ تولید گردد. مدل جدید ۱۲۴ در ساختار با MX5 مشترک است و از شاسی سبک‌وزن مزدا که پایداری و ثبات مناسبی دارد استفاده می‌کند.

fiat 124 Spider Rendering
fiat 124 Spider Rendering
برمبنای منابع خبری نزدیک به مجله اتواکسپرس، فیات ۱۲۴ وزنی کمتر از ۱۰۰۰ کیلوگرم خواهد داشت و از همان موتور ۱ لیتری مولتی‌ایر و توربو آلفا جولیا استفاده خواهد کرد که در صورت ارتقا می‌تواند تا ۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید نماید. این موتور احتمالاً در کنار یک سیستم تعلیق سفت‌تر در مدل ۱۲۴ آبارث به مشت‌ترین ارائه گردد. مدل ۱۲۴ که قرار است در دوگونه اسپایدر و کوپه تولید گردد، نخستین بار در سال ۱۹۶۶ و برای کسب سهمی مناسب از بازار اسپایدرهای اسپرت و کوچک طراحی و تولید شد. فیات هنوز در مورد قیمت و سطح تجهیزات مدل ۱۲۴ اظهار نظری نکرده است.

fhat 124 sport spider 1969-1982 c
fhat 124 sport spider 1969-1982 c
منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. bardia

    ۱۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (181 ديدگاه)

    کاش این ماشبن و مزدا mx-5 وارد بازار ایران بشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ashkan

    ۱۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (37 ديدگاه)

    واقعا اگه وارد ایران بشه با توجه به سابقه ایی که فیات از قدیم الایام تو ایران داره موفق خواهد بود…
    خودروی خاطره انگیزی برای جوونا میشه… :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احمد باقری

    ۱۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    فکر کنم طراحیش میتونست بهتر باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. sina

    ۱۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (307 ديدگاه)

    طراحی داخلشم که شبیه مزدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Archi KHAN

    ۱۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    اصلا از فیات انتظار نداشتم ! آفرین خیلی خووب شده
    پس زمینه ی ذهنی همه از فیات معمولا ماشین های فسقلی و ساده بود !
    عاغا مزدا و فیات با همه سابقه و … پا میشن میرن باهم همکاری میکنن ، من موندم مثلا ایران خودرو میمیره بره با این برند ها همکاری کنه !
    آخه حماقت اینقده …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. navid

    ۱۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3688 ديدگاه)

    کسی از بچه ها تجربه سواری با مزدا میاتا رو داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا