فیات

نسل جدید فیات استرادا، پیکاپ کوچکی برای آمریکای جنوبی

ماه گذشته پروتوتایپی از یک پیکاپ ساب‌کامپکت جدید از فیات با پوشش‌های استتاری سنگین در حال آزمایش دیده شد و حالا مشخص شده که این خودرو نسل جدید پیکاپ استرادا بوده است. این خودرو پیکاپ کوچکی با ساختار یکپارچه و طراحی شیک است که مثل نسخهٔ کوچک‌تر پیکاپ تورو به نظر می‌رسد. در طراحی ظاهری استرادای جدید الهام گیری از پیکاپ تورو به‌وضوح مشخص است. این پیکاپ جدید از دماغهٔ برجسته‌ای با چراغ‌های کشیده با دی‌لایت‌های LED یکپارچه و نوشتهٔ بزرگ FIAT در میانهٔ جلوپنجره برخوردار است و پروفیل جانبی آن‌هم نمای پویایی دارد. فعلاً تنها یک تصویر رسمی واضح از نسل جدید استرادا منتشر شده که نمونه‌ای با طرح دو کابین را نشان می‌دهد اما نسخهٔ تک کابین این پیکاپ هم تولید خواهد شد.

فعلاً هیچ تصویری از داخل استرادا مدل ۲۰۲۱ منتشر نشده اما گفته می‌شود ویژگی‌ها و قطعات داخلی آن مشابه دیگر محصولات کامپکت فیات برای بازار آمریکای جنوبی مثل تورو و آرگو خواهد بود. نسل جدید این پیکاپ اما علاوه بر طراحی کاملاً جدید، روی پلت‌فرم جدیدی هم ساخته شده که احتمالاً ترکیبی از پلت‌فرم MP1 هاچ‌بک کوچک آرگو با فاصلهٔ محوری بیشتر و قطعاتی با طراحی اختصاصی است. مطمئناً نسل جدید استرادا بزرگ‌تر از نسل قبلی خواهد بود اما برای جلوگیری از ورود به قلمروی پیکاپ بزرگ‌تر تورو و ایجاد رقابت داخلی، احتمالاً خیلی رشد اندازه نخواهد داشت.

در بخش پیشرانه‌ها، فیات نسل جدید پیکاپ کوچک خود را به همان پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری نسل قبلی مجهز می‌کند اما یک موتور مدرن‌تر و کارآمدتر ۱.۳ لیتری با ۱۰۰ اسب بخار قدرت هم برای آن ارائه خواهد شد. انتقال نیروی هردوی این موتورها نیز توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد. در آینده اما نسخهٔ توربوشارژ همان موتور ۱.۳ لیتری و همین‌طور یک موتور ۱ لیتری توربوشارژ جدید به همراه یک گیربکس CVT هم به‌صورت سفارشی برای استرادا ارائه خواهد شد.

نسل قبلی فیات استرادا

این استرادای جدید جایگزین پیکاپ کوچکی خواهد شد که بر اساس مدل پایلو ساخته شده و از سال ۱۹۹۶ تاکنون در بازار آمریکای جنوبی عرضه می‌شود. البته فیات قصد دارد همچنان تولید و فروش نسل قبلی استرادا را برای کسانی که به دنبال باربر ارزان‌تری هستند ادامه دهد. نسل جدید استرادا اواخر امسال احتمالاً در نمایشگاه سائوپائولو در ماه نوامبر رسماً معرفی خواهد شد اما پذیرش سفارشات خرید آن از ماه آینده آغاز می‌شود. انتظار نمی‌رود بتوانیم فیات استرادا را در ایالات‌متحده ببینیم زیرا همان‌طور که گفته شده این پیکاپ کوچک مخصوص بازار آمریکای جنوبی توسعه یافته و در خارج از این منطقه عرضه نمی‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    فیات ینی دوام محصولاتش در این حد هست ک بخواد با امثال توبوتا و هوندا رقابت کنه

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Dante

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (32 ديدگاه)

      منم بعید میدونم

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا