فیات

خداحافظی فیات 124 با بازار اروپا

اوایل سال جاری گفته شد که فیات ۱۲۴ اسپایدر جایگزینی نخواهد داشت و حالا گفته شده که تولید این رودستر ایتالیایی در ژاپن به پایان رسیده است. بر اساس گزارش‌های متعدد رسانه‌های ایتالیایی، تولید ۱۲۴ اسپایدر و نسخهٔ پرفورمنس آبارث آن برای بازار اروپا تنها سه سال بعد از عرضهٔ به بازار خاتمه یافته است. طبق این گزارش‌ها، هرچند فروش ۱۲۴ برای خودرویی با بازار محدود مناسب بوده است اما این فروش به‌اندازهٔ کافی بالا نبوده که تمدید قرارداد تولید با مزدا را توجیه کند.

علاوه بر این، به‌روزرسانی پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ این ماشین برای مطابقت با قوانین آلایندگی یورو ۶d هزینهٔ زیادی دارد که این مشکل هم میخ دیگری بر تابوت آن است خصوصاً با توجه به اینکه ۱۲۴ اسپایدر و هاچ‌بک داغ آبارث ۵۹۵ آخرین محصولات باقیماندهٔ فیات-کرایسلر هستند که همچنان از این موتور استفاده می‌کنند. بر اساس گزارش دیگری از رسانه‌ای ایتالیایی، نمایندگی‌های محلی از چند هفته پیش پذیرش سفارشات جدید برای این رودستر را متوقف کرده‌اند.

بااین‌حال، رئیس ارتباطات برند فیات در فیات-کرایسلر آمریکای شمالی، «برایان زویبلمن» گفته است تولید ۱۲۴ اسپایدر مدل ۲۰۲۰ برای بازار آمریکای شمالی ادامه خواهد داشت. هرچند این خبر خوبی برای علاقه‌مندان آمریکایی است اما سرنوشت این خودرو بعد از مدل ۲۰۲۰ در آمریکای شمالی هم نامعلوم است زیرا تنها به‌روزرسانی ۱۲۴ اسپایدر برای مدل ۲۰۲۰ ارائهٔ سری «اسکورپیون استینگ» برای نسخهٔ آبارث است و عدم سرمایه‌گذاری فیات-کرایسلر روی این رودستر آن‌هم زمانی که بسیاری انتظار یک به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای را داشتند، نشان از آیندهٔ مبهم و نامشخص آن دارد.

رئیس ارتباطات فیات و آبارث «دنیلو کوگلیانس» در مورد ۱۲۴ اسپایدر می‌گوید:

۱۲۴ اسپایدر در اروپا همچنان دومین خودروی پرفروش در کلاس خود است اما فروش این بخش به‌سرعت در حال کاهش است به‌گونه‌ای که فروش آن تا پایان سال ۲۰۱۹ حدود ۲۵ هزار دستگاه پیش‌بینی می‌شود که کمتر از یک‌سوم فروش سال ۲۰۱۳ است. این در حالی است که دیگر سگمنت‌ها به‌سرعت در حال رشد هستند؛ بنابراین با توجه به تغییر چشم‌انداز بازار خودروی اروپا، فیات و آبارث روی نقاط قوت خود در این تجارت تمرکز می‌کنند اما درهرحال، تولید ۱۲۴ برای مناطق آسیا-اقیانوسیه و آمریکای شمالی ادامه خواهد یافت

بااین‌حال وی هنوز نگفته است که تولید ۱۲۴ برای بازار آمریکای شمالی و آسیا-اقیانوسیه تا چه مدت ادامه خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. احمدرضا

    ۱۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (878 ديدگاه)

    فیات داره چی کار میکنه؟
    چرا فانتزی هاشو به فنا میده؟
    یه بار میگه تولید مینی کارها رو متوقف میکنه
    حالا هم که 124 رو متوقف کرد
    من که از کاراش سر در نمیارم
    حداقل به روز رسانی کن یا فیس لیفت کن و موتور جدید بزار یا کاری کن که پرفروش بشن نه اینکه کلن از بین ببریشون

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا