فیات

خداحافظی فیات 124 با بازار اروپا

اوایل سال جاری گفته شد که فیات 124 اسپایدر جایگزینی نخواهد داشت و حالا گفته شده که تولید این رودستر ایتالیایی در ژاپن به پایان رسیده است. بر اساس گزارش‌های متعدد رسانه‌های ایتالیایی، تولید 124 اسپایدر و نسخهٔ پرفورمنس آبارث آن برای بازار اروپا تنها سه سال بعد از عرضهٔ به بازار خاتمه یافته است. طبق این گزارش‌ها، هرچند فروش 124 برای خودرویی با بازار محدود مناسب بوده است اما این فروش به‌اندازهٔ کافی بالا نبوده که تمدید قرارداد تولید با مزدا را توجیه کند.

علاوه بر این، به‌روزرسانی پیشرانهٔ 1.4 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ این ماشین برای مطابقت با قوانین آلایندگی یورو 6d هزینهٔ زیادی دارد که این مشکل هم میخ دیگری بر تابوت آن است خصوصاً با توجه به اینکه 124 اسپایدر و هاچ‌بک داغ آبارث 595 آخرین محصولات باقیماندهٔ فیات-کرایسلر هستند که همچنان از این موتور استفاده می‌کنند. بر اساس گزارش دیگری از رسانه‌ای ایتالیایی، نمایندگی‌های محلی از چند هفته پیش پذیرش سفارشات جدید برای این رودستر را متوقف کرده‌اند.

بااین‌حال، رئیس ارتباطات برند فیات در فیات-کرایسلر آمریکای شمالی، «برایان زویبلمن» گفته است تولید 124 اسپایدر مدل 2020 برای بازار آمریکای شمالی ادامه خواهد داشت. هرچند این خبر خوبی برای علاقه‌مندان آمریکایی است اما سرنوشت این خودرو بعد از مدل 2020 در آمریکای شمالی هم نامعلوم است زیرا تنها به‌روزرسانی 124 اسپایدر برای مدل 2020 ارائهٔ سری «اسکورپیون استینگ» برای نسخهٔ آبارث است و عدم سرمایه‌گذاری فیات-کرایسلر روی این رودستر آن‌هم زمانی که بسیاری انتظار یک به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای را داشتند، نشان از آیندهٔ مبهم و نامشخص آن دارد.

رئیس ارتباطات فیات و آبارث «دنیلو کوگلیانس» در مورد 124 اسپایدر می‌گوید:

124 اسپایدر در اروپا همچنان دومین خودروی پرفروش در کلاس خود است اما فروش این بخش به‌سرعت در حال کاهش است به‌گونه‌ای که فروش آن تا پایان سال 2019 حدود 25 هزار دستگاه پیش‌بینی می‌شود که کمتر از یک‌سوم فروش سال 2013 است. این در حالی است که دیگر سگمنت‌ها به‌سرعت در حال رشد هستند؛ بنابراین با توجه به تغییر چشم‌انداز بازار خودروی اروپا، فیات و آبارث روی نقاط قوت خود در این تجارت تمرکز می‌کنند اما درهرحال، تولید 124 برای مناطق آسیا-اقیانوسیه و آمریکای شمالی ادامه خواهد یافت

بااین‌حال وی هنوز نگفته است که تولید 124 برای بازار آمریکای شمالی و آسیا-اقیانوسیه تا چه مدت ادامه خواهد داشت.

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. احمدرضا

    ۱۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (342 ديدگاه)

    فیات داره چی کار میکنه؟
    چرا فانتزی هاشو به فنا میده؟
    یه بار میگه تولید مینی کارها رو متوقف میکنه
    حالا هم که 124 رو متوقف کرد
    من که از کاراش سر در نمیارم
    حداقل به روز رسانی کن یا فیس لیفت کن و موتور جدید بزار یا کاری کن که پرفروش بشن نه اینکه کلن از بین ببریشون

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن