دوئل فیات 124 و مزدا MX-5

در ادامهٔ برگزاری سری رقابت‌های خودرویی پدال، امروز به سراغ کلاس کوپه‌های کوچک رفته‌ایم. کلاسی که می‌توان آن‌را ابتدای بخش خودروهای اسپرت دانست. در این کلاس، هم کوپه‌های اورجینال حضور دارند، یعنی خودروهایی که از ابتدا به‌عنوان یک کوپهٔ اسپرت طراحی شده‌اند و هم کوپه‌هایی که بر اساس نمونه‌های سدان ساخته شده‌اند. ولی ما در این گروه دو خودروی مزدا MX-5 و فیات 124 را هم جای داده‌ایم که هرچند کوپه نبوده و رودسترهای دونفره هستند اما از لحاظ قیمت و سطح عملکرد تا حدودی به دیگر خودروهای این کلاس نزدیک هستند.

و اما بپردازیم به شرکت‌کنندگان گروه کوپه‌های کوچک:

فولکس‌واگن شیراکو

آئودی TT

ب‌ام‌و سری 2

نیسان 370Z

تویوتا GT86

هوندا سیویک کوپه

مزدا MX-5

فیات 124

کیا سراتو کوپه

هیوندای ولوستر

فولکس‌واگن بیتل

سایون tC

در دور نخست رقابت‌های این گروه، همان دو خودرویی که در بالا اشاره کردیم یعنی فیات 124 و مزدا MX-5 به دیدار یکدیگر رفته‌اند.

مزدا MX-5

مزدا MX-5 یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین خودروهای اسپرت ژاپنی است که پیدایش آن به سال 1989 و معرفی نسل اولش بازمی‌گردد. مزدا MX-5 در زمانی معرفی شد که تولید رودسترهای کوچک ارزان‌قیمت تقریباً به پایان رسیده بود. بخشی که یک دهه قبل با حضور خودروهای فراوانی که مانند MG B و تریومف TR7 اکثراً بریتانیایی بودند بسیار پررونق بود. به همین دلیل MX-5 در عرض هفت سال توانست به فروش 400 هزار دستگاه دست پیدا کند. این خودرو هم‌اکنون در نسل چهارم خود قرار دارد که برای اولین بار در سپتامبر سال 2014 معرفی شد. MX-5 با دو پیشرانهٔ 1.5 لیتری و 2 لیتری بنزینی تنفس طبیعی عرضه می‌شود که ما موتور قوی‌تر را انتخاب کرده‌ایم. همچنین مزدا در نمایشگاه نیویورک 2015 نسخهٔ ارتقاء‌یافته‌ای از این خودرو را با نام کلاب معرفی نمود که سبک‌تر و چابک‌تر از نسخهٔ استاندارد است. در رقابت ما هم همین نسخهٔ MX-5 کلاب شرکت کرده است. این مدل حدود 70 کیلوگرم سبک‌تر از نسخهٔ استاندارد بوده که در کنار 160 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن متر گشتاور موتور می‌تواند ظرف 6.2 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

فیات 124

فیات در گذشته بین سال‌های 1966 تا 1985 خودروی اسپایدر اسپرت کوچکی را با نام 124 تولید می‌کرد؛ اما پس از خاتمهٔ تولید این خودرو در سال 1985، برای چندین دهه خبری از 124 نبود تا اینکه فیات اخیراً تصمیم گرفت این رودستر را احیا کند. بدین ترتیب این شرکت برای ساخت 124 جدید به جهت کاهش هزینه‌ها از مزدا کمک خواست و نسل جدید 124 اسپایدر را بر اساس مزدا MX-5 تولید نمود. این خودرو که در نمایشگاه لس‌آنجلس 2015 رونمایی شد تا حد زیادی با MX-5 اشتراک دارد به‌گونه‌ای که در پلت‌فرم، ویژگی‌های مکانیکی، داخل، مکانیسم باز شدن سقف و شیشهٔ جلو با MX-5 مشترک بوده و حتی در کنار آن در کارخانهٔ مزدا در هیروشیما ژاپن تولید می‌شود؛ بنابراین دو خودروی این دوئل تا حد قابل‌توجهی با یکدیگر یکسان هستند؛ اما بااین‌حال فیات در 124 از پیشرانهٔ 1.4 لیتری توربوشارژ خود استفاده کرده است درحالی‌که طراحی بیرونی آن نیز کاملاً با مزدا متفاوت بوده و کمی هم افزایش طول داشته است. تیونر رسمی فیات یعنی آبارث هم اقدام به تقویت 124 اسپایدر نموده است که ما نیز برای این دوئل همین نسخهٔ آبارث را انتخاب کرده‌ایم. خروجی پیشرانهٔ 1.4 لیتری توربو فیات 124 با تقویت آبارث به 170 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور رسیده است.

 

مشخصات فنی

فیات 124 آبارث مزدا MX-5 کلاب
پیشرانه 1.4 لیتری 4 سیلندر 2 لیتری 4 سیلندر
قدرت 170 اسب بخار 160 اسب بخار
گشتاور 250 نیوتن متر 200 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته دستی 6 سرعته دستی
محور محرک عقب عقب
شتاب صفرتاصد 6.7 ثانیه 6.2 ثانیه
مسافت 400 متر 15.1 ثانیه 14.8 ثانیه
حداکثر سرعت 220 کیلومتر 210 کیلومتر
مصرف سوخت 7.8 لیتر 7.8 لیتر
طول 4.05 متر 3.91 متر
وزن 1138 کیلوگرم 1050 کیلوگرم
قیمت پایه 29,190 دلار 29,435

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

55 دیدگاه

  1. اشکان
    سوابق: (81 دیدگاه) ,

    مزدا قدرت کمتر،گشتاور کمتر،ولی شتاب بالاتر،طی مسافت 400 متر سریع تر!تو این سگمنت دنیا به mx مزدا تعظیم کرده.نداریم رو دستش،خیلی خوبه لامصب!یه جورایی مثل تویوتا آریون خیلی خوب از آب دراومده،میدونم تو یه کلاس نیستن،از لحاظ کیفیت گفتم

    پاسخ
    1. Elring-aventador
      سوابق: (326 دیدگاه) ,

      درود.

      دلیلش ایرودینامیک مناسب تر و وزن کمتره …

      من مزدا رو انتخاب کرد …حتی اگه از فیات کند تر بود من بازم مزدا رو انتخاب میکردم واقعا تو این پلت فرم دوست داشتنیه مخصوصا طراحی عقبش که منو به یاد rx8 میندازه واقعا قدیما عاشقش بودم (نمی دونم چرا)!!!

      پاسخ
        1. Infinite
          سوابق: (281 دیدگاه) ,

          یقینا بی‌ام‌و سری ۲ پیروز خواهد بود.

  2. یاسین
    سوابق: (652 دیدگاه) ,

    با وجود اینکه خود MX 5 یکم قدرت کمتری داره ولی من مزدا رو ترجیح میدم چون طراحیش رو بیشتر دوست دارم
    واقعا یکی از موفق ترین ماشین های اسپرت تاریخ رو مزدا به دنیا داد هرجایی حرفی از طراحی خوبه هرجایی حرفی از بهترین اسپرت هاس مزدا MX 5 پای ثابت اونجاس و به نظرم برنده نهایی این دوئل آئودی یا مزدا خواهد بود

    پاسخ
  3. madjid
    سوابق: (10523 دیدگاه) ,

    مزدا رو بیشتر دوست دارم اما فیات مردونه تره. گشتاور 124 بیشتره اما شتاب MX-5 بهتره.
    چون نمیشه به هر دو تا رای داد به هیچ کدوم رای ندادم

    پاسخ
    1. madjid
      سوابق: (10523 دیدگاه) ,

      راستی پدال :
      اون پاراگراف آخرت خیلی لازم بود. 😃
      یه نکته دیگه ،
      واسه قسمت های بعدی میگم ، امیدوارم در مورد آئودی TT از نسخه ی معمولیش استفاده کنی تا همه به عظمت مهندسی آئودی پی ببرن :
      Audi TT coupe
      موتور 2 لیتری 4 سیلندر خطی توربو + اینترکولر
      چهارچرخ متحرک ( سیستم کواترو به صورت استاندارد رو ماشین نصبه )
      صفر تا 100 در 4.3 ثانیه
      224 اسب بخار در 4500RPM
      349 نیوتن متر گشتاور در 1600RPM !!!
      مصرف اتوبان / شهری / ترکیبی : 7.84 / 10.2 / 9.05 لیتر در 100
      قیمت 44,450 دلار ( 15000 دلار پول بیشتر به نظرم خیلی خیلی واسه TT با این مشخصات ارزش داره .)
      400 متر در 12.8 ثانیه
      طول : 4.17 متر
      همه ی اعداد از سایت caranddriver

      جدا این ماشین شگفت انگیزه.

      پاسخ
      1. lancer evo
        سوابق: (206 دیدگاه) ,

        درود
        گشتاور دور پایین چ فایده ای داره؟ گشتاور باید تو دور بالا باشه ک ماشین گاز هرز نخوره و افت گشتتور نداشته باشه ، گشتاور دور پایین ییشتر بدرد رانندگی اروم و شهری میخوره تا ی ماشین اسپرت

        پاسخ
        1. Ace
          سوابق: (10523 دیدگاه) ,

          TTS هم یک ماشین اسپورت اتوبانی هست نه پیست.
          واسه جنتلمن هایی ساخته شده که میخوان سریع باشن.
          نه پسر بچه های جوگیری که میخوان لاستیک دود کنن. ( منظورم شخص خاصی از جمله شما نبود؛ کلی گفتم. )

      2. Jast bentley continental
        سوابق: (185 دیدگاه) ,

        تو این سگمنت سه تا ماشین
        ۱.نیسان z
        ۲.tt
        ۳.سری۲

        پاسخ
        1. madjid
          سوابق: (10523 دیدگاه) ,

          سری Z خیلی قدیمی شده متاسفانه.
          ترجیح میدم ب ام و سری 2 و آئودی TT رو حفظ کنم و به جای 370Z اسم سوبارو BRZ ( همون GT86) رو بنویسم. البته میاتا هم عالیه ولی حیف که 3 تا میخواستم بنویسم.

      3. بهزاد
        سوابق: (1121 دیدگاه) ,

        این مشخصاتی که شما از audi نوشتید برای مدل پایه نیست و مدل tts هست که قدرتش 292 اسب بخاره و شروع قیمتش 52 هزار دلار میباشد.
        مدل پایه قدرتش 224 اسب بخار و گشتاورش 258 هست و شتاب کارخانه ای 5.3 ثانیه و در تست ها حدود 5.6 ثانیه.

        پاسخ
        1. Ace
          سوابق: (10523 دیدگاه) ,

          .
          به هیچ عنوان…
          برای اینکه میدونستم افرادی مثل شما ممکنه مثل دفعات گذشته گیر بدن کما فی السابق تک تک اعداد رو بدون کوچکترین تغییری عینا از سایت caranddriver نقل کردم و مطمئن شدم و یقین پیدا کردم که متعلق به TT معمولی هستند.
          اعداد مربوط به پرفورمنس TTS با اینا فرق میکنه و من ازشون استفاده نکردم . مثلا 0 تا 100 رو در 4.2 ثانیه پر میکنه.
          حتی مصرف سوخت رو تا 2 رقم اعشار آوردم و گرد نکردم.
          حتی کامنتت رو نخوندم ببینم چه اعدادی نوشتی.
          چون میدونم غلطن.
          کل مقاله ی caranddriver در مورد TT معمولی رو خوندم و این اعداد رو از توش درآوردم.
          .
          الکی گیر نده خواهشا که اصلا حوصله ندارم…
          .
          باور نمیکنی خودت برو سایت کارانددرایور
          اگر یک عددش یک صدم با اینا فرق میکرد یا اعدادی که من نوشتم مربوط به TTS بود من دیگه حرف نمیزنم.
          ا

        2. Ace
          سوابق: (10523 دیدگاه) ,

          فقط در مورد شتابش عین جمله ی caranddriver رو نقل میکنم
          The TTS wallops 60 mph in 4.2 seconds, or 1.0 second better than the plain TT
          فکر کنم 5.6 ثانیه ای که شما گفتی مال نسل قبل TT بود.
          شما از سال 91 در این سایت هستی و نیاز به یک تجدید اطلاعات جدی داری.
          آخه اطلاعاتت قدیمی شدن و بجورایی پوسیدن !
          بحث هایی که با شما داشتم هیچ وقت سازنده و مفید نبوده.
          چون فقط میخواید ایراد بگیرید و از طرفی اطلاعاتتون کامل و درست نیست.

        3. بهزاد
          سوابق: (1121 دیدگاه) ,

          شما از این لینک صحبت میکنی
          http://www.caranddriver.com/audi/tt-tts
          نمیبینی زده audi tts
          توجه نمیکنی قیمت را نوشته
          52825 دلار
          شتاب 4.2 که زده مربوط به مدل tts هست!
          به جای فرافکنی حداقل در صحت اطلاعاتی به این سادگی دقت داشته باشید.
          این گیر دادن نیست و یک وظیفه ست که تک تک کاربران پدال حق خودشون میدونند که اطلاعات به درستی منتشر بشه و اگر اشتباهی صورت بگیره اونو گوشزد کنند وگرنه هر فردی از آستین چند تا رقم در میاره و چند تا کلمه دهن پر کن مثل اوج مهندسی هم بهش میچسبونه و انتظار هم داره که بابتش ازش تشکر بشه!
          مجید جان دقت کن همین

        4. Ace
          سوابق: (10523 دیدگاه) ,

          TTS نیست. TT معمولی هست.
          عین جمله رو برات نقل میکنم و قبول نمیکنی.
          این دیگه از عجایب روزگاره
          😁😁😁😁

        5. Ace
          سوابق: (10523 دیدگاه) ,

          شما برو در قسمت build your own تمام مشخصات رو میتونی سفارش بدی.
          گفتم این اعداد نتیجه ی 2 ساعت جستجوی من در اینترنته.
          هوا بری زمین بیای مطمئنم درستن.
          حالا شما هر چی میخوای بگی مختاری.

        6. Ace
          سوابق: (10523 دیدگاه) ,

          این مشخصات TTS
          2017 TTS 2.0 TFSI

          Base MSRP: $53,450

          2-doors, all-wheel drive; 2.0-liter, turbocharged, 292 hp, 280 lb-ft; 6-sp, automatic; 23/27 mpg city/hwy

          292 اسب بخار
          380 نیوتن متر

        7. بهزاد
          سوابق: (1121 دیدگاه) ,

          احتمالا کار اند درایوی که در گوگل شما باز میشه با ما متفاوته یا مشکل از جای دیگست که مورد دوم به واقعیت نزدیکتره.
          شما حتی جسارت پذیرش یک اشتباه کوچک را نداری و غیر طبیعی مقاومت میکنی!
          کاری نداره لینک بزار ببینیم tt معمولی هست یا tts.
          اگر به شعور خودت احترامی قائل نیستی دلیل نداره به شعور دیگران خدشه وارد کنید.
          نقل قل؟ کو کجاست؟ لینک؟ منبع؟
          خود شرکت audi هم تعجب میکنه از این اعداد!

        8. Madjid
          سوابق: (10523 دیدگاه) ,

          ها…
          حالا فهمیدم مشکل دکتر بهزاد چیه ! 😂😂😂😂😂😂😂😂😐
          جناب چروفسور تفاوت بین واحد های گشتاور رو بلد نیستن و 2 ساعته ما رو الاف کردن 😂😂😂
          قند عسلم ؛ گشتاور تی تی 258 هست کاملا درست … ولی اون 258 پوند فوت هست نه نیوتن متر. 😂😂😂
          258 پوند فوت میشه 349 نیوتن متر. 😂😂😂😂
          در اکثر نقاط دنیا از جمله سایت پدال ! همیشه از نیوتن متر استفاده میشه.

          عجب گافی دادی رفیق 😀😀😀
          یادمه یه بار سر همین موضوع واحد های گشتاور کاربری به اسم کربونادو اونتادور بهت تذکر داده بود ولی مثکه یاد نگرفتی.
          .
          در مورد شتاب هم اون 5.8 و 5.2 رو با واحد های ناشتاخته ( غیر از ثانیه !!!) حساب کردی !!

        9. Ace
          سوابق: (10523 دیدگاه) ,

          .
          در مورد این قسمت از کامنتت :
          ((( وگرنه هر فردی از آستین چند تا رقم در میاره و چند تا کلمه دهن پر کن مثل اوج مهندسی هم بهش میچسبونه و انتظار هم داره که بابتش ازش تشکر بشه! )))
          کلا ببین بهزاد جان اینجا یک بحث مهمی هست.
          در پدال یک عده ای ( که ماشالله تعدادشون هم کم نیست ) به من اعتماد دارن ، به نیمچه سواد و صداقتی که دارم.
          این کروه اعداد و آمار و حرفایی که من بزنم رو قبول دارن.
          کاری هم ندارن که اعداد رو از کجا در میارم.
          به زحمتی که من براشون می کشم احترام میذارن و خیلی اوقات ازم تشکر میکنن.
          به خدا همین برام کافیه.
          .
          اما یک عده مثل شما ، و بعضی دوستان دیگه به جای اینکه از در دوستی و انتقاد وارد بشن از در ایراد گرفتن های الکی و [ به حساب خودشون] تیکه انداختن وارد میشن.
          خیلی اوقات هم حس زرنگی کاذب بهشون دست میده و فکر میکنن بقیه متوحه پیام های کامنت هاشون نمیشن.
          اینکه این افراد جمله ی من که گفتم (TT اوح مهندسیه) رو قبول کنن یا نه پشیزی واسه من ارزش نداره ، شما پیش خودت حساب کن تشکر کردن یا نکردن این افراد چقدر واسه من بی ارزشه… اصلا جه نیازی به تشکرشونه؟ مگه اینا کین ؟؟؟
          .
          این که شتاب TT 4 باشه یا 5 یا 6 واسه من اهمیتی نداره. چه برسه بخوام واسش دروغ بگم و در اعداد دست ببرم.
          شک هم نکن که از شما بسیار زرنگ تر و باهوش ترم و میدونم چجوری از دل سایتی مثل caranddriver اعداد درست و معتبر رو بیرون بکشم.

        10. بهزاد
          سوابق: (1121 دیدگاه) ,

          مجید جان یکبار در جوابی گفتی پدال کامنت منو حذف کرده که فقط یکبار اونم توهین نبود و اشاره به پول شارژ اینترنت یک نفر بود(کیارش) که از جیب پدر مبارک میرسید و بنده یک کمی شک کردم ولی ادامه ندادم تا اینکه اینجا به گشتاور اشاره کردید و به همان چیزی که حدسم بود رسیدم و دقیقا بدون هیچگونه شک و با یقین کامل شما همان کاربر چند اسمی و شخصیتی هستید که در پدال سالها حضور دارید که با اسامی مختلف از جمله مسیح ، نت ، کیارش ، کوروش، مجتبی ، وحید و ده ها نام دیگر حضور دارید.
          اونموقعی که به جی میل بنده انواع و اقسام توهین هارو روانه کردید با نام مجید فرستاده شده بود!

        11. Ace
          سوابق: (10523 دیدگاه) ,

          .
          خوبه این صفحه کسی نمیاد و با خیال راحت میتونیم بحث کنیم.
          چون نتیجه ی این دوئل بعد از 1 ساعت معلوم شد.

          بهزاد جان چند نکته :
          ۱- بنده نه gmail شما رو دارم و نه دوست دارم داشته باشم !!!!!!!!
          چه برسه به اینکه بخوام بهش پیام بدم و باز چه برسه به اینکه بخوام توهین کنم !! اونم با اسم خودم .
          مگه مریضم؟؟!
          ۲- بحث شما با کیارش که پدال کامنتت رو حذف کرد جلوی چشم همه بود ، 12 تا کامنت کذاشتین 2 ساعت بعد همش حذف شد.
          ۳- سابقه ی همه ی کامنت ها در پدال هست ، اون کامنتی هم که توش واحد های گشتاور زو قاطی کرده بودی من فقط شاهد بحث شما و کربونادو بودم.
          .
          و مورد ۴ : ( مهم ترین مورد )
          دوست عزیز شما در مورد من دچار توهم شدی !
          من نه زیگما هستم ، نه شایان نه میلاد نه کیارش و نه هیچ کسی غیر از خودم.
          .
          فقط در مورد شتاب TT من اشتباه کردم .
          دلیلش مشکل سیستم عامل من با اعشار بود.
          در این جمله :
          The TTS wallops 60 mph in 4.2 seconds, or 1.0 second better than the plain TT
          اون 1.0 رو به صورت 0.1 خوندم و فکر کردم TT از TTS حدود0.1 ثانیه کند تره.
          کافی بود همین رو تذکر می دادی.
          .
          وقتی اینطوری (( بدون هیچگونه شک و با یقین کامل )) به من میگی (( شما همان کاربر چند اسمی و شخصیتی هستید که در پدال سالها حضور دارید که با اسامی مختلف از جمله مسیح ، نت ، کیارش ، کوروش، مجتبی ، وحید و ده ها نام دیگر حضور دارید.)) و من میدونم که هیچ کدوم از اون افراد نبودم … تصور کن قیافم به چه شکلی درمیاد و چقدر میخندم.
          و تصور کن که خودت رو پیش من چقدر خراب میکنی وقتی از تمام قاطعیت و یقینت مایه میذاری و همچین اتهام مزخرف و بی پایه و اساسی رو به من نسبت میدی !!

          نکن عزیزم این کار ها رو زشته ،
          من 1 نفرم ، با یک اسم و با 1 پروفایل.

    1. PaRHaM
      سوابق: (687 دیدگاه) ,

      اصلا از این سبک ماشین خوشم نمیاد
      تکلیفش با خودش مشخص نیس😐
      پس کاملا از رو ظاهر میگم
      داخل ک یکیه!
      ولی بیرون فیات رو بیشتر خوشم اومد(کاملا سلیقه ای)
      پس فیات

      پاسخ
  4. شاهين
    سوابق: (695 دیدگاه) ,

    فیات بر اساس مزدا ساخته شده.این نشون چقد مزدا خوب ساخته شده.سال ٢٠١۵ یا ٢٠١۶ میاتا به عنوان خودروی برتر سال انتخاب شد.خیلی عنوان بزرگیه واسه یه ماشینه ٣٠ هزار دلاری با یه کارخونه اقتصادی.منم رای میدم به مزدا و احتمال میدم با توجه به مولفه قیمت میاتا اول بشه

    پاسخ
  5. me84
    سوابق: (885 دیدگاه) ,

    .
    فکر کنم اشتباهی شده. تو متن گفته شده که فیات کمی طول بیشتری داره اما تو جدول طول مزدا رو بیشتر اعلام کردین. نکنه همه اطلاعات جابجا شدن؟

    پاسخ
  6. سامان اذری
    سوابق: (2539 دیدگاه) ,

    انتخاب من مزدا هست
    موتور اسکای اکتیو تنفس طبیعی صد درصد استهلاکش از موتور توربو کمتره
    قابل اعتماد بودن برند فیات تو لیست سایت های معتبر همیشه اخره ولی مزدا همیشه جزء مورد اعتماد ترینه

    پاسخ
    1. PaRHaM
      سوابق: (687 دیدگاه) ,

      اینم حرفیه!
      ب اینش دقت نکرده بودم😐
      منم میگم مزدا پس😐😐😐😐
      اصلا ب اصطحلاک و چیزای دیگه فک نکرده بودم😑

      پاسخ
        1. PaRHaM
          سوابق: (687 دیدگاه) ,

          دیگه قاطی کردم از بس این کلمه رو قاطی نوشتم😐
          اصلا دیگه هر وقت ب این کلمه میرسم فینگیلیش مینویسم😂😂
          Estehlak!

      1. حمیدرضا
        سوابق: (60 دیدگاه) ,

        ایولا . خوشم اومد. معلومه که رو هیچ برندی تعصب نداری و هرچی واقعا بهتر باشه اونو دوس داری. خیلی عالی. این یعنی بلوغ فکری

        پاسخ
  7. Fericuda
    سوابق: (101 دیدگاه) ,

    پیش بینی برنده ی این کلاس خیلی سخت نیست
    فعلا رای نمیدم تا نوبت خودش برسه
    مگه میشه به ب ام و سری 2 رای نداد؟؟!

    پاسخ
    1. شاهين
      سوابق: (695 دیدگاه) ,

      فاکتور قیمت هم باید در نظر گرفته بشه.خیلی مهمه.

      پاسخ
      1. Fericuda
        سوابق: (101 دیدگاه) ,

        درسته قبول دارم تو این کلاس فاکتور خیلی مهمیه

        پاسخ
  8. آرش آمریکایی
    سوابق: (519 دیدگاه) ,

    درود
    من مزدا رو انتخاب میکنم

    بیاید یادی هم از کوپه اسپرت رودستر ایرانی بکنیم
    ماشینی که غوغایی توی اخبار در سالهای 79 به پا کرده بود
    در نمایشگاه ولی عصر رونمای شد
    و د فیلم عروس خوش قدم هم ازش استفاده شد
    اما هیچوقت به بازار عرضه نشد در واقع در لحضه آخر به دلیل
    عدم مطابقت با ارزشهای جامعه از تولید انبوهش جلوگیری شد

    بله اون ماشین اسمش آنا بود
    که کمپانی رنوس خودرو تولیدش میکرد درواقع میخواست تولید کنه
    شاسیش مطابق با فورد فیستا و با همکاری کمپانی انگلیسی کوانتوم ساخته شده بود بدنه کامپوزیت و موتور 1800 و اعلام شده بود که 0 تا 100 زیر 7 ثانیه داره
    آنا رنوس خودرو
    اسمی توی چند سال اخیر حتی نامی ازش توی اینترنت هم برده نمیشه

    و سیناد اون هم داشت رشد میکرد و برنامه های مختلففی از جمله ساخت سیناد کوپه سیناد شاسی بلند و سیناد وانت سنگین داشت
    اما بطور ناگهانی این دو کمپانی مبتکر از صفحه روزگار محو شدن

    پاسخ
    1. حمیدرضا
      سوابق: (60 دیدگاه) ,

      اتفاقا به آنا فکر میکردم. یادمه که اون سال رفته بودیم نمایشگاه اوین آنا رو گذاشته بودن رو یه پایه فلزی و ما هم که تو ایران همچین ماشینی نداشتیم کلی کف کرده بودیم

      پاسخ
  9. Amir Machine
    سوابق: (218 دیدگاه) ,

    برای اینکه اطلاعات غلط موجب گمراهی مخاطبین نشه مشخصات آئودی TT و TTS رو اینجا بیان میکنم (هردو برگرفته از کارانددرایور):
    آئودی TT
    موتور 2 لیتری 4 سیلندر / قدرت 220 اسب بخار / گشتاور 350 نیوتن متر / شتاب 5.2 ثانیه / یک چهارم مایل 13.8 ثانیه / مصرف شهر 10.2 لیتر / مصرف جاده 7.8 لیتر / قیمت پایه 43,825 دلار
    منبع:
    http://www.caranddriver.com/reviews/2016-audi-tt-coupe-test-review

    آئودی TTS
    موتور 2 لیتری 4 سیلندر / قدرت 292 اسب بخار / گشتاور 380 نیوتن متر / شتاب 4.2 ثانیه / یک چهارم مایل 12.8 ثانیه / مصرف شهر 10.2 لیتر / مصرف جاده 8.7 لیتر/ قیمت پایه 52,825 دلار
    منبع:
    http://www.caranddriver.com/reviews/2016-audi-tts-test-review

    بازم تکرار میکنم، بحثی با کسی ندارم فقط میخواستم اطلاعات صحیح رو بیان کنم.

    پاسخ
    1. Madjid
      سوابق: (10523 دیدگاه) ,

      دوست عزیز 2016 تموم شد.
      حتی در لینکی هم که گذاشتی نوشته 2016 و معلومه این مقاله قدیمی و مربوط به یک مدل قدیمیه.
      مشخصاتی که من دادم مال مدل 2017 هست.
      لینکش رو پایین میذارم.
      شما گفتی شتاب TT برابر با 5.2 ثانیست و توجه نکردی که سال 2016 تموم شده.دقیقا این جمله رو میتونی تو مقاله ی TT 2017 پیدا کنی
      The TTS wallops 60 mph in 4.2 seconds, or 1.0 second better than the plain TT
      لینکش رو پایین میذارم
      .
      .
      .
      خدایا منو از دست این جماعت نجات بده !!! 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

      پاسخ
      1. بهزاد
        سوابق: (1121 دیدگاه) ,

        لینک کار اند درایو شما در مورد TTS هست که مثل روز روشنه!
        شما بالا نوشتی قیمت 44450 دلار و طی مسافت 400 متر در 12.8 ثانیه برای مدل پایه!
        این هم خطای مرورگرتون بوده؟
        لینک تست 2017 که شما مدعی هستی کو؟

        پاسخ
    2. Madjid
      سوابق: (10523 دیدگاه) ,

      در ضمن واسه جمله ی آخرت که گفتی بحثی نداری ..ِ
      دیگه برام مهم نیست بحثی داری یا نداری.
      چون ثابت کردی ناراحت شدن هات ؛ ادعاهات ؛ و قول هایی که میدی هیچ کدوم ارزشی ندارن.
      فقط باد هوان …
      قول داده بودی ولی هنوز خیلی بچه ای …

      پاسخ
        1. Ace
          سوابق: (10523 دیدگاه) ,

          .
          منتظر باش تا همون کاربر چند اسمی و شخصیتی که در پدال سالها حضور داشته که با اسامی مختلف از جمله مسیح ، نت ، کیارش ، کوروش، مجتبی ، وحید و ده ها نام دیگر حضور داشته بیاد و برات لینک بذاره !!!

          منتظر باش تا بیاد 😃😃😃

          من مجیدم.

    3. Ace
      سوابق: (10523 دیدگاه) ,

      دپست عزیز machine
      کاش میشد این کامنت هایی رو که در حواب شما گذاشتم حذف کنم.
      در مورد شتاب TT درست می گفتی.
      من بی دقتی کردم.
      ولی فقط در زمینه ی شتاب.
      اونم به خاطر یک اشتباه در فرمت مرورگرم که 0.1 رو با 1.0 قاطی کرد.
      شتاب TT برابر با 5.2 ثانیست.
      اما بقیه ی اعداد تماما درستن.

      پاسخ
      1. Amir Machine
        سوابق: (218 دیدگاه) ,

        والا منم فقط قصد اثبات همین اشتباه رو داشتم ولی شما انواع و اقسام تمسخرها رو به من و جناب بهزاد روانه کردی!!!
        من مشکلی در بحث کردن حتی با شما رو ندارم ولی به شرطی که بحث منطقی باشه و سریعاً موضع نگیری و با لحن توهین آمیز و تمسخرآمیز مثل همینه که هست، شماها حسودین، به خودم مربوطه، همه‌تون بچه‌این و… همه رو خطاب قرار ندی. به همین خاطر بود که گفتم دیگه بحثی باهات نمیکنم و اینجا هم فقط قصدم بیان شتاب صحیح آئودی TT بود.
        ضمناً من به مهندسی بی‌نظیر ارباب حلقه‌ها اعتقاد دارم و یک ثانیه بالا یا پایین بودن شتاب هیچ تاثیری در این اعتقاد نداره.

        پاسخ
        1. حمیدرضا
          سوابق: (60 دیدگاه) ,

          خودتو خسته نکن صرف نظر از اینکه عقیدت درسته یا غلط اینجا بهت توهین میکنن و مورد تمسخر قرار میگیری. یه گوشو در کن یه گوشو دروازه.

  10. سعید
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    ملت خیلی خوبن
    بدون اینکه تجربه رانندگی داشته باشند با اطمینان کامل از یک برند دفاع می کنند
    جالب اینکه برتری هر کدام هیچ نفعی برای ایشان ندارد
    در حال زندگی کنید

    پاسخ
  11. h112
    سوابق: (434 دیدگاه) ,

    یه کار دیگه هم میشه کرد … به جای این دوتا که مشخصات خیلی خاصی هم ندارند میشه یه موتور 1000 دو نفره با این قیمت خرید و حالشو ببری… مثلا کاوازاکی

    پاسخ
  12. سعید(تهران)
    سوابق: (309 دیدگاه) ,

    کلا فیات برند نچسبیه، اگه روبروش مزدا باشه که دیگه تکلیف معلومه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.