فیات

ثبت رکورد گینس توسط آبارث 124 اسپایدر استاندارد!

آبارث پس از انجام سریع‌ترین تست فیگور اِیت که ۵ بار بین دو خودرو و تنها با زمان ۴۵.۶۶ ثانیه انجام شده رکورد جدیدی را در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت کرده است.


راننده‌ی آبارث ۱۲۴ اسپایدر کاملاً استاندارد Alastair Moffatt که در ماه جولای نیز رکورد جدیدی را در مسابقات Chateau Impney Hill Climb ثبت کرده است. البته آن رکورد توسط دست‌اندرکاران مسابقات به رسمیت شناخته نشده است.

یکی از مسئولان آبارث بریتانیا درباره این رکوردشکنی می‌گوید:

ما از اینکه Alastair خودروی آبارث ۱۲۴ اسپایدر را برای رکوردشکنی انتخاب کرده خرسند هستیم. آبارث تاریخچه‌ای درخشان در ثبت رکوردهای گوناگون داشته و ثبت یک رکورد جدید عالی است. ما به Alastair تبریک می‌گوییم. البته توصیه نمی‌کنیم که مردم عادی چنین عمل شگفت‌انگیزی را در مکان‌های عمومی انجام دهند اما باید گفت آبارث ۱۲۴ اسپایدر به طرز باورنکردنی‌ای مانور پذیر می‌باشد.

راننده‌ی مورد بحث که چندین رکورد گینس همچون پارک دوبل در تنگ‌ترین مکان را در کارنامه‌ی خود دارد ۵ بار متوالی تست فیگور اِیت را از بین دو خودروی ۱۲۴ اسپایدر انجام داده است. به منظور کنترل خودرو از طریق ترمزدستی، سیستم کنترل الکترونیکی آبارث خاموش بوده است. همچنین فشار لاستیک‌ها نیز افزایش یافته تا ساییدگی سطح جبران شود.


نیروبخش آبارث ۱۲۴ اسپایدر پیشرانه‌ی ۱.۴ لیتری مولتی ایر توربو است که قدرت ۱۷۰ اسبی داشته و باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۸ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۳۱ کیلومتر در ساعتی می‌شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Sajjad

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    خداییش اعصاب رانندش خیلی قویه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ebrahim

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (30 ديدگاه)

    من عاشق رینگش شدم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا