ایستگاه خبرفیاتهفته نامه

فیات به ایران بازمی‌گردد

درست در زمانی که شرکت‌های خارجی از ترس تهدیدهای ترامپ، از بازار ایران گریزان شده‌اند، سخنان تعجب‌آور رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو از شروع دوباره فعالیت خودروسازی فیات در کشورمان با ارایه چند محصول مختلف همراه با برنامه تولید مشترک منتشر می‌شود.

2015 Fiat Palio
میثم رضایی در گفت وگو با تسنیم در رابطه با فعالیت دوباره شرکت فیات در ایران و اخذ مجوزهای قانونی لازم در این حوزه، گفت: در این قرارداد مشترک قرار بر این است که به واسطه دانش فنی و توانایی گروه فیات در طراحی، تولید و تامین خودروهای سواری و تجاری سبک و نیاز ما به آموزش فنی، اطلاعات و پشتیبانی در این رابطه، فیات امتیاز تولید انحصاری، فروش و خدمات پس از فروش در بازار ایران را به شرکت آرتمن موتور کیش نماینده رسمی فیات در ایران اعطا کند.

وی افزود: گروه خودروسازی فیات در قالب قرارداد همکاری که با این شرکت داشته همچنان امکان فعالیت در ایران را دارد اما به دلایلی فعالیت‌های این شرکت درکشورمان متوقف شده بود که اکنون با تغییراتی مدیریتی شاهد ورود محصولات و همچنین تولید مشترک برند فیات در کشورمان خواهیم بود.

رضایی در خصوص مدل های محصولات و نحوه عرضه آن نیز گفت: آنطور که در قرارداد پیش‌بینی شده ۱۶ محصول برای همکاری تولیدی و واردات پیش‌بینی شده که با توجه به نیاز بازار، استانداردهای داخلی و همینطور قوانین صنعت خودروی ایران انتخاب و به بازار عرضه خواهد شد. همچنین در این قرارداد آمده که ارائه محصولات به صورت CBU خواهد بود و پس‌ازآن می‌تواند به صورت گام به گام در یک برنامه زمان‌بندی توسعه و بهبود یابد و پس از فراهم‌سازی زیرساخت‌ها نسبت به تولید محصولات به شکل CKD اقدام کند.

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو ادامه داد: در شرایط کنونی بازار خودرو ایران و همچنین فضای بین‌الملل و خصومت کشورهای اروپایی و امریکایی همواره انتظار کارشکنی در قراردادهای مفید و مثبت تجاری می‌رود که این امر موجب عدم تایید واضح همکاری شرکت های اروپایی با ایران می‌شود که این نیز به حمایت و همکاری دولت از شرکت ها برای ادامه فعالیت هایشان نیاز دارد.

وی تاکید کرد: شرکت های واردکننده خودرو پیرو منویات مقام معظم رهبری در خصوص عدم واردات مطلق و همکاری با شرکت های خارجی با هدف انتقال دانش فنی و تولید مشترک تمامی تلاش خود را به کار بسته اند تا در قالب قراردادهای شفاف مثبت اقدام به تولید محصولات در خاک کشورمان کنند و در این راستا امیدواریم دولت نیز همکاری‌های لازم را داشته باشد.

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با اشاره به مشکلات کنونی بازار خودرو و تصمیمات دولتی گفت: در شرایط فعلی حداقل انتظار این است که وزارت صنعت برای ورود این شرکت ها و آغاز فعالیت هایشان که همگی با هدف تولید مشترک خواهد بود همکاری کند و مانند قبل فقط مشغول صدور بخشنامه‌های دست و پاگیر در این رابطه نباشد.


در نهایت با ارتباط گسترده فیات-کرایسلر با دولت امریکا و همچنین ممنوعیت واردات خودرو، بحث یادشده بیشتر شبیه جوک روز است مگر اینکه اهداف دیگری از مطرح نمودن چنین موضوعی در میان باشد!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. کوروش

    ۱۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    در این شرایط که چینی ها هم از ترس بلایی شبیه به zte حاضر نیستتد در ایران بمانند تازه فیات تصمیم به ورود به ایران رو گرفته خیلی عجیبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۰ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      این از اون خبرها هست که باید فقط بهش خندید
      وقتی “دوج” و “جیپ” زیر مجموعه فیات هستن
      بعد توقع دارید فیات بیاد ایران خودرو واردکنه؟؟؟؟
      یا خیلی رویایی فکر کنیم که بخواد مونتاژ کنه؟؟؟؟
      بعد از تحریم‌های آمریکا هم در امان باشه؟؟؟؟
      بقیه خودروهاش هم جای خود اما چشمش رو روی بازار خودروهای تنها ۲ برند زیر مجموعه‌اش : دوج و جیپ هم ببنده؟؟؟؟
      این خبرها بیشتر چیزی فرض کردن بازاره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مزدا

      ۱۱ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      به نظرم با توجه به ممنوعیت ورود خودرو به کشور به این بهانه که فیات میخواد بیاد تو ایران خودرو تولید کنه اقایون و داداشای اقازاده میخوان ماشینای فیات رو وارد کنن تا با قیمت نجومی بفرشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حمید

    ۱۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    با توجه به اوضاع خبر راستی نمی تونه باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Genius

    ۱۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    آقا تو رو قرآن یه چیزی نگید مرغ پخته به خنده بیفته!دیگه الآن چیزی بنام کمپانی فیات نداریم بلکه کنسرسیوم فیات-کرایسلر شده کرایسلر هم که امریکائیه اونوقت شما میگید با شروع تحریم های امریکا کرایسلر امریکائی میخواد بیاد ایران؟؟!!!؟؟شاید پدال از برجام 2 و 3 و 4 و… خبرهایی داره:=)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. بدبخت

    ۱۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (48 ديدگاه)

    اب نداریم بخوریم فیات میخوایم چیکار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. A.B

    ۱۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (208 ديدگاه)

    شما چکار دارین قبلانا چهار تا از بچه ها یه چند هزارتایی فیات خریدن با ارز دولتی الان تو انبار بفروشن تموم بشه چنتا هم پیش فروش کنن بگن فیات رفته بیاین پراید ببرین جاش اینکه تعجب نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. emad1990

    ۱۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    1-واردات ممنوع
    2-وضع تحریم های خودرویی از سوی امریکا
    3-امریکایی بودن یه طرف اتحاد فیات -کرایسلر
    این اقایون چی مصرف میکنند؟ادرس پارکشون رو به ما هم بدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sajjad

      ۱۰ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      خون مردم رو مصرف میکنن.
      از طرفی مردم همیشه تحت تنش هستن،
      پس خونشون کورتیزول فراوان داره،
      کوتیزول باعث میشه فرد آسیب روحی کمتری در شرایط بحرانی ببینه.
      البته کورتیزول عوارض جانبی مثل تجزیه بافت استخوانی و پروتئینی هم داره ولی روی ژن های خوب و آقا زاده ها این تاثیرات وجود نداره و باعث میشه تاثیراتی مثل دوپامین داشته باشه!
      دوپامین همون چیزی هست که بعد از مصرف ماده مخدر ترشح میشه و باعث سرخوشی میشه و همین باعث برگشت فرد دارای اعتیاد به سمت ماده مخدر میشه، پس نتیجه میگیریم مصرف خون مردم به دلایل بالا باعث سرمستی اقایون شده و همچنین اونها به مصرف خون مردم معتاد شدن…

      البته این یک شوخی بود و یک مقدار ایراد هم داشت اما دیگه بهترین روش توضیح دادن مواد مصرفی اقایون از نظر من همین بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمدامین

      ۱۰ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (32 ديدگاه)

      پارک دانشجو???

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. هادی 8 سیلندر

    ۱۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (458 ديدگاه)

    یه بار اومدی باس هفت پشتمون بسه اشغال ترین ماشینش وارد ایران کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حسین

    ۱۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (259 ديدگاه)

    دمشون گرم، کلی منو خندوندن??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. lc lover

    ۱۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (6 ديدگاه)

    حاجی چی میزنی ؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا