فیات

نسخه سفارشی فیات 126 برای تام هنکس

شاید خیلی‌ها از میزان علاقه «جری سینفیلد» به پورشه خبر داشته باشند، امّا چه کسی می‌داند که تام هنکس، بازیگر معروف عاشق محصولات فیات است؟ حداقل در صفحه شخصی این بازیگر کمدین در توییتر، می‌بینیم که در کنار عکس با فیات ۱۲۶، ‌چنین عباراتی نوشته می‌شود:

من یک ماشین جدید گرفتم!

یا در توضیح عکسی که در آن، در حال باز کردن درب یک فیات ۱۲۶ قرمز سوخت در خیابانی در بوداپست است، می‌نویسد:

برای ماشین جدیدم خیلی هیجان دارم! مچکرم!

خانم مونیکا جاسکولسکا، یکی از طرفداران تام هنکس است که از این دست نوشته‌های جالب در توییتر الهام گرفته و از سال گذشته، با استفاده از شبکه اجتماعی فیسبوک، سعی کرده تا به رؤیایش جامه عمل بپوشاند. وی از سال گذشته، کمک‌های خیریه برای ساخت یک بیمارستان در شهر «بی‌یِلسکو-بیالا» در لهستان جمع‌آوری کرده و اینک می‌خواهد یک نسخه سفارشی از فیات ۱۲۶p مدل ۱۹۷۴ به این بازیگر هدیه دهد. هنکس نیز اخیراً در یک قالب یک ویدیو از «جاسکولسکا» تشکر کرده و منتظر دیدن خودروی کوچک جدیدش در امریکاست.


این فیات لهستانیِ نو نوار شده، به رنگ سفید در آمده که با دیواره‌های داخلی سفیدرنگ مطابقت دارد و مجموعه‌ای از اسپانسرها در تولید آن نقش داشته‌اند. از جمله این اسپانسرها، کارلِکس دیزاین است که یک طراحی چرم سبز روشن با تریم مشکی در کابین و یک غربیلک فرمان سفید به پروژه اضافه کرده است. سادگی و راحتی این خودرو، دقیقاً همان چیزی است که شخصیتی مانند «فارست گامپ» دوست دارد با آن رانندگی کند.


عنوان “Bielsko-Biala” for Hanks” بر روی سرعت‌سنج و نشان‌های “One of One”، نشان از خاص‌بودن این خودرو برای تام هنکس دارد. این شهر در لهستان برای سال‌های متمادی، در فاصله ۱۹۷۳ تا ۲۰۰۰، محل ساخت خودروهای اقتصادی با طراحی موتور در عقب بوده است. لهستانی‌ها حتی برای این خودرو یک لقب نیز به کار برده‌اند: ملوخ (maluch) که معادل واژه «کوچک» در فارسی است.


نسخه‌های اولیه این خودرو که جایگزینی برای «فیات ۵۰۰» به شمار می‌آمد، برای پیشرانه از یک موتور ۵۹۴ سی‌سی با قدرت ۲۳ اسب‌بخار استفاده می‌کردند که گشتاور حداکثرشان به ۳۹ نیوتن‌متر می‌رسید و برای مسیرهای طولانی و آهسته به مقصد نامعلوم، به کار می‌آمد.


مطابق گزارش Telegraph، این نسخه سفارشی از فیات قرار است که در ایالات متحده به تام هنکس تحویل داده شود. امّا در عین حال، زمان دقیقی برای این موضوع اعلام نشده است.

این در حالی است که نوشته‌های جدید هنکس نشان می‌دهند که وی احتمالاً‌ از این فیات‌های عجیب و غریب عبور کرده و خودروی جدیدش یک پونتیاک گرند پری مدل ۱۹۶۷ کانورتیبل است که رنگ‌آمیزی قهوه‌ای بلوط با یک سقف سیاه‌رنگ  دارد. هنکس احتمالاً می‌تواند فیات کوچک لهستانی‌اش را در صندلی عقب پونتیاک جای دهد؛ چرا که این خودروهای کوچک در هر فضایی می‌توانند جا داده شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد

    ۲۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    عاشق تام هنکس هستم، هم بازیش خاصه، هم افکار و سلایقش ❤ این فیاته هم برای منی که عاشق ماشینای نقلی هستم، دوست‌‌داشتنیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. sevlan

    ۲۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (186 ديدگاه)

    واقعاً زیبا و دوست داشتنیه ،خوش بحال هنکس!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Amir Schumacher

    ۲۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    منم از فیات خوشم میاد. درسته خیلی خوب عمل نکرده ولی ماشین ها ی دوست داشتنی تولید میکنه. مخصوصا اگه پکیج آبارث همراهشون باشه‌.
    شاید اگه یه روز اروپا زندگی کنم و بخوام ماشین بخرم همین فیات رو انتخاب کنم ‌.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدیار

    ۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عزیز برای فروش اگر هست یه اطلاع به بنده بدید مرسی?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا