احتمال همکاری فنی فیات-کرایسلر و هیوندای

گروه خودروسازی فیات-کرایسلر می‌گوید به تشکیل یک همکاری فنی با هیوندای علاقه‌مند است.


مدیرعامل این کمپانی آقای سرجیو مارکیونه در خلال معرفی خودروی فرمول 1 آلفارومئو سائوبر گفت که این خودروساز به دنبال همکاری نزدیک‌تر با هیوندای است اما سخنی از ادغام این دو کمپانی وجود ندارد.
او گفت:

ما قبلاً خریدار قطعاتی از هیوندای بوده‌ایم. اجازه دهید ببینیم آیا می‌توانیم در سایر موضوعات مخصوصاً برای توسعه گیربکس و تکنولوژی هیدروژنی نیز با یکدیگر همکاری داشته باشیم یا خیر.


در همین اثنا فیات-کرایسلر به دنبال راه‌های دیگری برای کسب درآمد است که از جمله آن‌ها می‌توان به فروش احتمالی مگنتی مارلی قطعه ساز بزرگ شرکت اشاره کرد. همچنین ربات ساز مشهور Comau نیز می‌تواند به فروش برسد.

مارکیونه اضافه می‌کند:

خواه این کار با فروش یا توزیع سهام بین سهامداران باشد یا چیز دیگر، ما سرمایه خود را افزایش خواهیم داد. تمامی مسائل در حال گفت‌وگو بوده و تاکنون تصمیمی نگرفته‌ایم.

اولین بار در ماه سپتامبر بود که اخبار درباره همکاری بالقوه بین فیات-کرایسلر و هیوندای منتشر شد. در آن زمان رسانه‌های کره‌ای گفتند هیوندای می‌تواند فیات-کرایسلر را بخرد اما این موضوع محتمل نیست زیرا فیات-کرایسلر علاقه‌مند به همکاری و نه خرید و فروش است.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

8 دیدگاه

  1. Sina
    سوابق: (302 دیدگاه) ,

    بلاخره آین آقای مارکیونه مخ یه بنده خداییو زد😅
    کاشکی میشد هیوندای برند جیپ و دوج رو میخرید
    حیف از این همه برند ناب که افتادن دست فیات کرایسلر یا بهتر بگیم پت و مت

    پاسخ
    1. Mohammad
      سوابق: (81 دیدگاه) ,

      همین فیات که میگی
      داج رو داره مدیریت میکنه
      ماشین ۱۰۰ هزار دلاری که دارن با بوگاتی شیرون مقایسش میکنن
      دوست عزیز افکار عمومی رو با حرف های پیش پا افتاده نسبت به فیات خراب نکن

      پاسخ
      1. Sina
        سوابق: (302 دیدگاه) ,

        مثلا داج رو چه مدیریتی کرده گذاشتن یه موتور پنتاستار خیلی کار شاخی کرده دوج و جیپ وغیره دارن نون برند خودشونو میخورن و از تکنولوژیهای خودشون استفاده میکنن فیات چه تکنولوژی و استراتژی جدیدی توی اینها تزریق کرده
        اینکه پیشرفت کرده مهم نیست همه خودروسازا رو به پیشرفتن اینکه نسبت به بقیه چقدر پیشرفت داشته مهمه

        یا باید مثل چینی و هندیا پول داشته باشی که پول برا توسعه تزریق کنی مثل رنجرور و ولوو یا مثل آلمانیا تکنولوژی داشته باشی مثل موضوع اشکودا
        الان فیات کرایسلر نه پول دارن نه تلنولوژی پس چیو مدیریت میکنن چه سودی دارن

        برندهایی مثل پورشه آئودی بنتلی و…بعد از اینکه رفتن زیر پروبال فولکس یا لکسوس زیر تویوتا و…کلی ترقی داشتن گروه کره ای ها هم کلی مطرح شدن
        اما جیپ و داج چی جیپی که بنیان گذاره شاسی بلندای لوکسه کلا در برابر تویوتا و هوندا و رنجرورو…از لحاظ آمار فروش حرفی برا گفتن نداره

        پاسخ
        1. (Ali(Chevy Nova
          سوابق: (3333 دیدگاه) ,

          سىنا
          من هم با نظر شما موافقم و هم با نظر محمد
          بنظرم مارچىونه تا یه جاى مىتونه کارا باشه و بعد اون تکنولوژى و سرمایه دخىل هستش

        2. Mohammad
          سوابق: (81 دیدگاه) ,

          اگه قراربود فیات هم بیاد راه المانیارو بره
          الان دیگه چلنجر و وایپری وجود نداشت
          در ضمن همین کاری رو که دیمن کرده رو یکی دیگه بیاد بکنه قیمتش رو هم نزار از ۱۰۰ هزار تا بره بالا من اسمم رو عوض میکنم
          دلیل اینکه المانیا نمیتونن بیان تو بخش ماسل کار همینه
          کار هر کسی نیست عزیز

  2. (Ali(Chevy Nova
    سوابق: (3333 دیدگاه) ,

    همکارى خوبه اما ادغام نه
    این همکارى مىتونه براى در طرف پر سود باشه

    پاسخ
  3. hamid
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    این بنده خدا دست به دامن همه ی خودروسازا شده. احتمالا چند وقت دیگه به سایپا هم پیشنهاد همکاری میده.

    پاسخ
  4. ستار
    سوابق: (47 دیدگاه) ,

    چه وضعیه هم شرکت های خودروسازی باهم همکاری میکنن
    جوری میشه که در نهایت 4 و5تا کارخونه میمونن.بقیه یا میشن زیرمجموعه یا همکار

    فقط شرکت های ایرانی ان که بی نیازن از این همکاری ها.البته همکاری نه مونتاژ کاری

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x