فیاتکرایسلر

فیات-کرایسلر پیشنهاد ادغام با رنو را پس گرفت!

فیات-کرایسلر در اقدامی ناگهانی و غیرمنتظره پیشنهاد ادغام با رنو را پس گرفت. این در حالی است که گفت‌وگوهای فشرده‌ای بین دو شرکت و همچنین دولت فرانسه برای این ادغام بزرگ صورت گرفته بود.


در بیانیه‌ی خبری منتشر شده می‌خوانیم که شرایط سیاسی فرانسه فعلاً آماده‌ی پذیرش موفقیت‌آمیز چنین حرکتی نیست. والت استریت ژورنال ادعا کرده این تنها دلیل فیات-کرایسلر برای پا پس کشیدن از برنامه‌ی ادغام با رنو نیست.


منابع ناشناس گفته‌اند یکی دیگر از دلایل فیات-کرایسلر برای پس گرفتن پیشنهاد خود عدم موافقت نیسان با آن بوده است. دو نماینده‌ی نیسان در هیئت‌مدیره‌ی رنو از رای دادن در زمان رای گیری برای ادغام با فیات-کرایسلر خودداری نموده‌اند و باور بر این است که هر دو شرکت نگران کنار کشیدن نیسان از اتحاد بزرگ با رنو بوده‌اند.

نیویورک‌تایمز هم گزارش داده ژان دومنیک سنارد مدیرعامل رنو به دنبال متقاعد کردن هیئت‌مدیره و اطمینان دادن به آن‌ها از مزیت‌های مالی و صنعتی ادغام با فیات-کرایسلر بوده است. رنو چند روز پیش گفته بود قادر به تصمیم‌گیری نیست چراکه نماینده‌ی دولت فرانسه درخواست رای گیری جدید را داده است.

ظاهراً فیات-کرایسلر نمی‌خواهد بیش از این منتظر بماند و تأیید کرده پیشنهاد ارائه شده به رنو دیگر اعتبار ندارد. این خودروساز اعلام کرده است:

هیئت‌مدیره‌ی فیات-کرایسلر امروز به ریاست جان الکان تشکیل جلسه داده و پیشنهاد ادغام را رنو را پس گرفته است. فیات-کرایسلر همچنان به استراتژی مستقل خود ادامه خواهد داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    بسیار هم عالی!!
    هرچیزی باید سرجای خودش باشه
    البته این نظر منه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. moein

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (893 ديدگاه)

    اصولا رنو باید دنبال همچین موقعیت خوبی باشه
    پس همون بهتر که نشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا