فیات

695 70° Anniversario، هدیهٔ تولد هفتادسالگی آبارث به خودش!

معمولاً در جشن تولد، دیگران هدیه می‌آورند اما حالا آبارث به مناسبت هفتادمین سالگرد تولد خود، هدیهٔ ویژه‌ای را برای خودش تدارک دیده است! برای جشن گرفتن این نقطهٔ عطف، آبارث نسخهٔ ویژه‌ای از مدل 695 را با نام 695 70° Anniversario معرفی کرده است. از این نسخه تنها 1949 دستگاه ساخته می‌شود که ادای احترامی به سال تأسیس این شرکت توسط «کارلو آبارث» است.

695 70° Anniversario در مراسم روز آبارث 2019 در میلان معرفی شده است که بزرگ‌ترین گردهمایی طرفداران آبارث در اروپا محسوب می‌شود. این خودرو ویژگی‌های قابل‌توجهی زیادی دارد که یکی از آن‌ها معرفی اسپویلر متغیر است. این اسپویلر که در تونل باد فیات-کرایسلر در تورین آزمایش شده است، از قابلیت تنظیم دستی برخوردار است و گفته شده در سرعت‌های بالا موجب بهبود چسبندگی و پایداری خودرو می‌شود. این اسپویلر را می‌توان در دوازده موقعیت مختلف از صفر تا 60 درجه تنظیم کرد. در موقعیت حداکثر شیب 60 درجه، اسپویلر در سرعت 200 کیلومتر بر ساعت داون‌فورس را تا 42 کیلوگرم افزایش می‌دهد.

اما علاوه بر این اسپویلر، 695 70° Anniversario از عناصر زیادی برخوردار است که به گذشتهٔ آبارث بازمی‌گردد. ازجملهٔ این ویژگی‌ها می‌توان به رنگ سبز مونزا 1958 (ادای احترام به رنگ اولین آبارث 500 که در آن سال شش رکورد بین‌المللی را در مونزا ثبت کرد)، سیستم اگزوز فعال مونزا با چهار سر اگزوز و تریم بیرونی خاکستری اشاره کرد. همین رنگ خاکستری در برچسب عقرب روی کاپوت و برچسب شطرنجی روی سقف هم استفاده شده است.

این نسخهٔ تولید محدود به قوی‌ترین پیشرانهٔ آبارث 695 مجهز شده که از نوع 1.4 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با 180 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور است. به همین دلیل، آبارث برای آن سیستم ترمز قدرتمندی را در نظر گرفته که از دیسک‌های 305 میلی‌متری در جلو و 240 میلی‌متری در عقب با کالیپرهای برمبوی قرمزرنگ استاندارد تشکیل شده است. رینگ‌های این کوچولوی آتشین هم از نوع آلیاژی 17 اینچی سوپراسپرت هستند.

695 70° Anniversario ظرف 6.7 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و هنگامی‌که اسپویلر عقب در افقی‌ترین حالت خود قرار داشته باشد، توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 225 کیلومتر بر ساعت را خواهد داشت. این نسخهٔ ویژه در داخل هم ارتقاءهایی را تجربه کرده که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به صندلی‌های اسپرت گود و پلاکی با شمارهٔ تولید از 1949 برای هر دستگاه اشاره کرد.

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. نوید جهرمی

    ۱۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (2841 ديدگاه)

    فلفل نبین چه ریزه…
    اما هر چی بهش نگاه میکنم، بیشتر یه ماشین زنونه اس تا مردونه. شما متیونید تصور کنید، یه یارو گولاخ با سبیل دسته موتوری و دست تاتو شده از این ماشین بیرون بیاد؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن