فیات

۶۹۵ ۷۰° Anniversario، هدیهٔ تولد هفتادسالگی آبارث به خودش!

معمولاً در جشن تولد، دیگران هدیه می‌آورند اما حالا آبارث به مناسبت هفتادمین سالگرد تولد خود، هدیهٔ ویژه‌ای را برای خودش تدارک دیده است! برای جشن گرفتن این نقطهٔ عطف، آبارث نسخهٔ ویژه‌ای از مدل ۶۹۵ را با نام ۶۹۵ ۷۰° Anniversario معرفی کرده است. از این نسخه تنها ۱۹۴۹ دستگاه ساخته می‌شود که ادای احترامی به سال تأسیس این شرکت توسط «کارلو آبارث» است.

۶۹۵ ۷۰° Anniversario در مراسم روز آبارث ۲۰۱۹ در میلان معرفی شده است که بزرگ‌ترین گردهمایی طرفداران آبارث در اروپا محسوب می‌شود. این خودرو ویژگی‌های قابل‌توجهی زیادی دارد که یکی از آن‌ها معرفی اسپویلر متغیر است. این اسپویلر که در تونل باد فیات-کرایسلر در تورین آزمایش شده است، از قابلیت تنظیم دستی برخوردار است و گفته شده در سرعت‌های بالا موجب بهبود چسبندگی و پایداری خودرو می‌شود. این اسپویلر را می‌توان در دوازده موقعیت مختلف از صفر تا ۶۰ درجه تنظیم کرد. در موقعیت حداکثر شیب ۶۰ درجه، اسپویلر در سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت داون‌فورس را تا ۴۲ کیلوگرم افزایش می‌دهد.

اما علاوه بر این اسپویلر، ۶۹۵ ۷۰° Anniversario از عناصر زیادی برخوردار است که به گذشتهٔ آبارث بازمی‌گردد. ازجملهٔ این ویژگی‌ها می‌توان به رنگ سبز مونزا ۱۹۵۸ (ادای احترام به رنگ اولین آبارث ۵۰۰ که در آن سال شش رکورد بین‌المللی را در مونزا ثبت کرد)، سیستم اگزوز فعال مونزا با چهار سر اگزوز و تریم بیرونی خاکستری اشاره کرد. همین رنگ خاکستری در برچسب عقرب روی کاپوت و برچسب شطرنجی روی سقف هم استفاده شده است.

این نسخهٔ تولید محدود به قوی‌ترین پیشرانهٔ آبارث ۶۹۵ مجهز شده که از نوع ۱.۴ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور است. به همین دلیل، آبارث برای آن سیستم ترمز قدرتمندی را در نظر گرفته که از دیسک‌های ۳۰۵ میلی‌متری در جلو و ۲۴۰ میلی‌متری در عقب با کالیپرهای برمبوی قرمزرنگ استاندارد تشکیل شده است. رینگ‌های این کوچولوی آتشین هم از نوع آلیاژی ۱۷ اینچی سوپراسپرت هستند.

۶۹۵ ۷۰° Anniversario ظرف ۶.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و هنگامی‌که اسپویلر عقب در افقی‌ترین حالت خود قرار داشته باشد، توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت را خواهد داشت. این نسخهٔ ویژه در داخل هم ارتقاءهایی را تجربه کرده که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به صندلی‌های اسپرت گود و پلاکی با شمارهٔ تولید از ۱۹۴۹ برای هر دستگاه اشاره کرد.

امین دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. نوید جهرمی

    ۱۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (2848 ديدگاه)

    فلفل نبین چه ریزه…
    اما هر چی بهش نگاه میکنم، بیشتر یه ماشین زنونه اس تا مردونه. شما متیونید تصور کنید، یه یارو گولاخ با سبیل دسته موتوری و دست تاتو شده از این ماشین بیرون بیاد؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا