لامبورگینی

ابرخازن‌ها در جانشین لامبورگینی آونتادور

همه می‌دانیم که جانشین لامبورگینی آونتادور از قوای محرکه‌ی هیبریدی استفاده خواهد کرد.


گفته می‌شود این خودروساز ایتالیایی از پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی و یک واحد کوچک الکتریکی و مجموعه باتری جمع‌وجور به منظور اطمینان از همخوانی این سوپر اسپورت جدید با قوانین آلایندگی و مصرف سوخت سخت‌گیرانه سود خواهد برد.

البته رود اند تراک گفته شاید این خودرو بجای باتری‌های لیتیوم-یون سنتی از ابر خازن‌ها استفاده کند.


ظاهراً لامبورگینی در حال آماده‌سازی یک هایپرکار تولید محدود با کد LB48H است تا پیش‌نمایشی از قوای محرکه‌ی جانشین آونتادور داشته باشد. این خودرو بنابر شنیده‌ها از ابرخازن‌ها استفاده خواهد کرد تا از دست وزن بالای مجموعه باتری خلاص شود.

این ابر خازن‌ها نه تنها کوچک‌تر از باتری‌ها هستند بلکه می‌توانند در یک زمان کوتاه شارژ شده و انرژی را به دست آورند. لامبورگینی در حال کار با دپارتمان شیمی MIT به منظور توسعه‌ی این تکنولوژی است.


جایگزین آونتادور شاید از همان ابر خازن‌های هایپرکار LB48H استفاده کند. این را مائوریزیو رجیانی می‌گوید. او اظهار داشته است:

ما اولین خودروسازی بودیم که در استارتر باتری آونتادور از ابر خازن‌ها استفاده کردیم و متقاعد شدیم که این ابر خازن‌ها بهترین و مناسب‌ترین راه‌حل برای یک سوپر اسپورت هستند.

رجیانی ادامه می‌دهد:

ما باید احساسات تولید شده توسط پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی را حفظ کنیم و واضح است که فاصله‌ی پرفورمنس ایجاد شده با الکتریکی‌سازی پر شود. افزایش گشتاور می‌تواند ارائه قدرت متناوبی به خصوص در دورهای پایین پیشرانه به همراه داشته باشد. این امر باعث ایجاد پرفورمنس بهتر می‌شود و بنابراین من انتظار دارم کم و بیش وضعیت کنونی حفظ شود. من متقاعد شده‌ام که پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر هنوز هم طول عمر زیادی حتی در عصر هیبریدی شدن خودروها دارد.


پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری لامبورگینی در نسخه‌ی آونتادور SVJ قدرت ۷۷۰ اسبی داشته و شاید با استفاده از واحد الکتریکی و ابرخازن‌ها، جانشین این سوپرکار قدرت بالای ۸۰۰ اسبی داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. M

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    همونطور که لانچ هاش کمر شکن بودن احتمالا هم شتابی که این ابر خازن ها لحظه اول حرکت درست میکنن هم باید خیلی مخوف باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایمان

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    جانشین آونتادور فرصت نفس کشیدن به رقبا نمیده
    کنار بروید که گاو خشمگین داره میاد ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Amirferrari

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (352 ديدگاه)

    اینم یه خبر خوب…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر.عارف

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (876 ديدگاه)

    ایول لامبو 12 سیلندر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. sina7

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (435 ديدگاه)

    این رجیانی واقعا مدیر کاربلدیه
    خیلی حساب شده داره پیش میره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. porschesport

    ۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    اگه لامبورگینی توسعه ی ابرخازنها رو کامل کنه میتونه انقلابی تو خودروهای هیبریدی ایجاد کنه , باتری های لیتیم _یونی 200 کیلوگرم یا حتی بیشتر به وزن خودرو اضافه میکنن در حالی که این ابر خازنا خیلی سبکترن , اینطوری پرفورمنس خودروهای هیبریدی افزایش پیدا میکنه که این موجب هندلینگ و لذت رانندگی بیشتری میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا