لامبورگینی

بازسازی تنها لامبورگینی میورا SVR دنیا

لامبورگینی میورا یکی از عجیب‌ترین خودروهای کلاسیک دنیا است که بین سال‌های ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۲ تنها ۷۶۳ دستگاه از آن ساخته شده است. دراین‌بین اما نسخهٔ بسیار ویژه‌ای از میورا بنام SVR وجود دارد که لامبورگینی تنها یک دستگاه از آن‌را ساخته است. حال بخش کلاسیک لامبورگینی که «Polo Storico» نام دارد، این ماشین را به‌طور کامل بازسازی کرده و طی رویداد ویژه‌ای در ژاپن به نمایش درآورده است.

آقای «باب والاس» در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی رانندهٔ آزمایش و توسعهٔ لامبورگینی بود و در ساخت مدل میورا نقش مهمی داشت. وی در سال ۱۹۷۰ تصمیم به ساخت نسخهٔ ویژه‌ای از میورا گرفت که میورا جوتا نام‌گذاری شد. این مدل در اصل نسخه‌ای آزمایشی از میورا بود که طبق مقررات مسابقه‌ای فیا ساخته شده بود. میورا جوتا نهایتاً پس از آزمایش‌های گسترده به یک خریدار خصوصی فروخته شد اما در سال ۱۹۷۱ در یک تصادف آتش گرفته و نابود شد.

پس از نابودی میورا جوتا، تقاضای خریداران موجب شد که لامبورگینی ساخت نسخه‌های ویژه‌ای از میورا بنام‌های SVJ و SVR را در دستور کار خود قرار دهد. توسعهٔ این مدل‌های ویژه نیز توسط باب والاس صورت گرفت اما درحالی‌که از مدل SVJ تعداد پنج دستگاه ساخته شد، از مدل SVR فقط یک دستگاه ساخته شد. این مدل اساساً نسخه‌ای تکامل‌یافته از همان مدل جوتا محسوب می‌شود.

میورا SVR در اصل یک میورا S سبزرنگ با شماره شاسی ۳۷۸۱ و شماره موتور ۲۵۱۱ با تودوزی مشکی‌رنگ بوده است که در ابتدا در تاریخ ۲۰ نوامبر ۱۹۶۸ به خریداری در تورین ایتالیا تحویل داده شد. سپس این خودرو طی شش سال بین هشت مالک مختلف در ایتالیا دست‌به‌دست شد تا اینکه در سال ۱۹۷۴ توسط «Heinz Straber» آلمانی خریداری شد. او تصمیم گرفت این میورا را به کارخانهٔ لامبورگینی در سنت آگاتا بُرده و از مهندسان این شرکت بخواهد که آن‌را با الهام از مدل جوتا، به نسخه‌ای ویژه بنام SVR تبدیل کنند.

این پروژه یعنی تبدیل میورا S به نسخهٔ ویژهٔ SVR به هجده ماه کار نیاز داشت. پس از اتمام پروژه، خودرو به مالک تحویل داده شد اما در سال ۱۹۷۶ به شخصی بنام «Hiromitsu Ito» در ژاپن فروخته شد. این میورای خاص از آن زمان تاکنون در ژاپن بوده است. حال همان‌طور که گفته شد، تنها میورا SVR دنیا به‌طور کامل موردبازسازی قرار گرفته که این کار ۱۹ ماه به طول انجامیده است.

مدیر بخش Polo Storico آقای «Paolo Gabrielli» در رابطه با این پروژه گفته است:

«پروژهٔ بازسازی میورا SVR به رویکرد و شیوهٔ متفاوتی از آنچه که ما به‌طورمعمول انجام می‌دهیم نیاز داشت. تیم ما همچنین برای انجام این پروژه با چالش سختی مواجه بود چراکه خودرو به‌صورت قطعه‌قطعه و با تغییرات قابل‌توجهی به سنت آگاتا رسید. طی این بازسازی تنها تغییراتی که در میورا SVR انجام گرفته نصب کمربندهای ایمنی چهار نقطه‌ای، صندلی‌هایی با حمایت بیشتر از بدن و رول بار قابل جابجایی بوده است که به درخواست مالک به‌منظور افزایش ایمنی خودرو در مسابقات نمایشی صورت گرفته است».

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. حمید

    ۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    چ کیفی داره کلاسیک سواری
    اونم لامبو
    البته از فورد موستانگ کلاسیک هم نمیشه راحت گذشت

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. علیx76

      ۴ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (991 ديدگاه)

      چارجر ۶۹
      با موتور ۴۴۰ مگنوم
      ۳ تاکاربراتور۲ دهنه
      معروف ب سیکس پک
      با یه سوپر چارجر ک از وسط کاپوت زده بیرون
      با پنوماتیکی ک ماشینو چسبونده ب اسفالت
      این کلکسیون با یه جفت روولور اسمیت & ونسون ازین لوله درازاش ک دسته ش از عاجه فیله تکمیل میشه??
      (الکی انگار توپاکم)

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. 917

    ۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (279 ديدگاه)

    جالبه بدونید اولی svj ساخته شده یه نمونه زرشکی رنگ بود که متعلق به شاه ایران بود ولی متاسفانه از ایران خارج شده اما نمیدونم تو کدوم کشوره فقط میدونم صاحب الانش یه کلکسیونر عرب هستش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. CNA

      ۴ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (235 ديدگاه)

      سرمه ای بود اگه اشتباه نکنم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. حسین دهمرد

        ۴ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (1742 ديدگاه)

        اون شرابیه جدا بود؟الان دست یه کلکسیونر آمریکاییه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. sajadrastgoo

      ۴ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (10 ديدگاه)

      دست منه. مسافرکشی میکنم باش

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. یاس ی

    ۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (874 ديدگاه)

    عاشق میورا هستم شدید، بسیار زیبا و با وقار، نمیتونم ببینمش و عکسهاشو ذخیره نکنم، کاشکی دیدارش نصیب می شد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. مهدی

    ۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    چرا همش فک میکنم رانندرو تو عکس سوم با یه فوتوشاپ داغون چسبوندن به ماشین
    راستی چرا هیچی از موتورش نگفتین

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. AventadorSVJ

      ۴ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (69 ديدگاه)

      مشخصات میورا اس وی جی:
      Engine: 3.9L V12
      Power: 276 kW / 370 hp
      Torque: 389 Nm / 287 lb-ft
      Weight: 1,318 kg / 2,905 lbs
      ۰-۱۰۰ kph: 5.8 seconds
      Top Speed: 270 kph / 167 mph

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. مهدی

        ۵ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (2372 ديدگاه)

        ممنون

        موافقم ۰
        مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا