تیونینگ جذاب لامبورگینی اوراکان توسط DMC

اگرچه DMC جزو اولین تیونرهایی بوده که دست روی لامبورگینی اوراکان گذاشته اما تاکنون شاهد ارتقای نسخه‌ی دیفرانسیل عقب این سوپرکار ایتالیایی توسط DMC نبوده‌ایم؛ اما حالا اوضاع فرق می‌کند.


تغییرات صورت گرفته در این خودرو شدید نیستند و هر فردی که با محصولات استاندارد لامبورگینی آشنا نباشد تفاوت‌های زیادی را حس نخواهد کرد. البته آن‌هایی که تیزبین هستند می‌توانند شاهد آپرون جدید، رکاب‌های جانبی متفاوت و بالی گیرا روی بدنه‌ی DMC جیرو (نام ایتالیایی یک دور پیست) باشند.


بال عقب این خودرو قبلاً در سایر کیت‌های اوراکان دیده شده و البته تأییدیه‌ی TUV آلمان را نیز به همراه دارد. این بال می‌تواند سه زاویه‌ی متفاوت با نام‌های جی تی، کروز و فان را به خود گیرد. این به‌روزرسانی‌های بصری نه تنها باعث افزایش جذابیت ظاهری اوراکان می‌شوند بلکه روی عملکرد آئرودینامیکی نیز تأثیر مثبتی دارند.

پیشرانه‌ی 10 سیلندر 5.2 لیتری تنفس طبیعی اوراکان تغییری نداشته و بنابراین همچنان قدرت 580 اسب بخاری و گشتاور 540 نیوتون متری دارد. با وزن خشک 1389 کیلوگرمی، اوراکان LP580-2 نسبت قدرت به وزن 2.36 کیلوگرم به ازای هر اسب بخار را دارد که باعث می‌شود این خودرو ظرف مدت 3.4 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت 320 کیلومتر در ساعت را نیز ثبت نماید.


شاید اوراکان دیفرانسیل عقب نسخه‌ی پایه‌ی این خانواده باشد اما خودرویی بسیار هیجان‌انگیز است. برخی کارشناسان خودرویی گفته‌اند این خودرو را می‌توان درگیر کننده ترین نسخه‌ی اوراکان دانست زیرا سبک‌تر از مدل چهار چرخ محرک بوده و نبود دیفرانسیل جلو به معنی عدم رنج بردن از کم فرمانی می‌باشد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

2 دیدگاه

  1. علیرضا(lexus)
    سوابق: (310 دیدگاه) ,

    تیونینگ جز این که ماشینو زشت تر میکنه چیز دیگه ای نداره …
    این نظرم برای همه تیونرها و همه ی ماشیناست

    پاسخ
  2. نوید جهرمی
    سوابق: (2498 دیدگاه) ,

    اوراکان به اندازه ای زیبا و قدرتمند و خاص هست که نخوای بدی دست این تیونرا.کار خاصی نکرده به نظرم.فقط رینگش قشنگه و به بدنه خوب میاد.
    از تیونینگ هایی که روی لامبو میپسندم، کارهای نویتک روسو هست.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.