لامبورگینیمک لارن

جنگ لامبورگینی اوراکان پرفورمنته و مک لارن 720S

درگ تایمز همیشه با دست پر وارد صحنه می‌شود و این بار هم شاهد حضور یک لامبورگینی اوراکان پرفورمنته ی دست کاری شده در مسابقات درگ هستیم. یک سوپرشارژر به پیشرانه‌ی 10 سیلندر 5.2 لیتری اوراکان چسبیده و با توجه به صدای پیشرانه می‌توان گفت سیستم اگزوز آن هم کارخانه‌ای نیست. بنا به آمار و ارقام نشان داده شده در ویدئو، این خودرو با استفاده از بنزین و اتانول قدرت 850 اسب بخاری پیدا می‌کند که کاملاً قابل‌توجه است.


اما در طرف دیگر میدان مک لارن 720S قرار دارد که برخلاف لامبورگینی کاملاً کارخانه‌ای است. این مک لارن قبلاً توانسته مسافت 400 متر را در 9.85 ثانیه طی کند. در هر حال با خودروی فوق‌العاده سریعی طرف هستیم.


این مسابقه از سری درگ هایی است که چند هفته پیش در فلوریدا برگزار شده و تنها عیب قابل ذکر در اوراکان رینگ‌های افترمارکتی بزرگ‌تر آن است که قطعاً باعث هدر رفت انرژی و قدرت پیشرانه می‌شود. همچنین هیچ‌یک از رانندگان برای این درگ از لانچ کنترل استفاده نکرده‌اند و تنها به پای خود تکیه کرده‌اند.

ما نتیجه‌ی درگ را اعلام نمی‌کنیم اما می‌گوییم که از لحظه‌ی آغاز تا پایان با مسابقه‌ای فوق‌العاده جذاب روبرو هستیم. لامبورگینی در استارت کمی پیش می‌افتد و زمانی که همه فکر می‌کنیم کار تمام شده هر دو خودرو به سرعت‌های بالا رسیده و البته اختلاف ناچیزی باهم پیدا می‌کنند. این لامبوی ارتقا یافته فوق‌العاده است اما 720S هم به همان اندازه ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

[دانلود ویدئو]
برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه

  1. حسین

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2125 ديدگاه)

    فک کنم صاحبان خودرو های مکلارن خیلی اعتقاد و نیازی به تقویت خودروشان ندارن!
    شاید از همه برند های دیگه کمتر!

    1. Reza

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1099 ديدگاه)

      هر دو شاهکار خلقت هستن

      یکی در زمینه تنفس طبیعی و دیگری در زمینه توربو چارجر 💪💪💪

    2. علیx76

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (623 ديدگاه)

      قضیه اینجاست که موتور مکلارن تا سرحد توانایی استاتیکی ش تقویت شده و برای تیونر های جای کار زیادی نیست ( تقریبا مثل بقیه سوپر کار های تنفس مصنوعی دیگه)
      اما لامبو با موتور تنفس طبیعیش جای کار زیادی برای افزودن توربو یا سوپر چارجر و چیز های دیگه داره(مثل بقیه سوپر کار های تنفس طبیعی)

    3. یانکی

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (893 ديدگاه)

      باز هم دلیلی دیگر بر اینکه ای 720 که تو درگ تایمز هست حد اقل تا 850 اسب تقویت شده.همون بار اولی که تو برنامهاش دیمون رو برد مطمعن شدم این بابا یه ریگی به کفششه.مگه میشه لامبویه 4 چرخ متحرک با بیش از 850 اسب و اونم سوپر شارژ شده که هیچ لگی نداره رو با 720 استاندارد برد لاغر طرفدارایه لامبو کمی تحلیل کنن.خلاصه این مردک خودشو پاره کنه بازم رکورد ثبت شده دست دیمونه.

      1. حسن

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (390 ديدگاه)

        یانکی جان
        مثل همیشه حرفت درسته
        راستی دیمون باز رکورد زد چند وقت پیش
        تایمش دقیق یادم نیست ولی زیر 10 ثانیه باز بود

      2. Mآsكvيch

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (72 ديدگاه)

        اره چونکه دیمن رو برد تقویت شده پس!!!
        با واقعیت کنار بیاین! خودتون گفتی دیمنجلوجی میزنه نابود میکنه درگ تایمز و مک لارن رو،حالا که درگ انجام شد و نتیجه عکس شد دیگه چرا هی بهانه الکی میارین! حقیقت تلخه واقعا

        1. حسن

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (390 ديدگاه)

          ارمان
          حقیقت رتبه سوم فروش 2018 چلنجره در کلاس کوپه های اسپورت دنیا هست
          پس تلخ که نیست هییییچ
          شیرین هم هست

        2. Mآsكvيch

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (72 ديدگاه)

          تو اصلا بگو رتبه اول
          متاسفانه این تأثیری تو نتیجه درگ نداشت و نداره و نخواهد داشت :)) همونطور که دیدی هر ٣ راند رو به طرز خفت بازی از مک لارن باخت دیمنلوجی با اون همه ادعا و نتونست اصلا زیر ١٠ بزنه 🙁 خیلی تلخه حقیقت
          اون فیلم رو باز ببین :))

        3. حسن

          ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (390 ديدگاه)

          فرافکنی نکن
          چلنجر پرفروشه
          خیلی هم پرفروش
          بقیه موضوعات هم حاشیه هست

      3. دانیال_Surrey،England

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (2293 ديدگاه)

        (( لاغر طرفدارایه لامبو…….))
        منظورتون لا اقل هستش یا اینکه دارید میگید طرفداری لامبو آدم های لاغری هستن؟؟!!🙂
        ..
        چیزه خیلی عجیبی نیست، تو تاپ گیر هم ویرون، که به قل هموند کوه تکنولوژی بوده و مک لارن اف 1 هیچ چیزه خاصی نداشت ،ولی تو درگ بوگاتی ویرون با گیربکس dsg((مقابل 6 سرعته دستی!!!)) و تمام تکنولوژی هاش- اسب بخارش و __12 سال جدیدتر بودن__ و… با زحمت و بدبختی اف1 رو تونست ببره. ((اونم تازه تو مسیر بیشتر از 400 متر!!!))
        اف1 که به لطف ایروداینامیک بهترش((جالبه که ضریب درگش هم بهتر ازضریب درگ افتضاح ویرون بود))
        جالب تر اینکه هیچ زحمتی برای بهبود قابل توجه تو مدل شیرون نکردن و در صورت فعال شدن اون بال عقب به رقم افتضاح 0.59 دست پیدا میکنه.((که فکر کنم بازم بیشتر از مک لارن اف1 25 سال پیش باشه __در صورت فعال شدن اسپویلر__ ))
        بوگاتی با تمام سرمایه و تکنولوژی فولکس و….از یک مک لارن اف1که توسط چند 10 نفر و جایی نامطلوب ساخته شد تو خیلی چیزا شکست خورد.
        با بوگاتی Bugatti EB 110 مقایسه نکردم چون نتجیه فراتر از افتضاح میشد.

        در ضمن دوست عزیز سیستم awd هیچ کمکی به به شتاب اولیه نمیکنه تازه سنگینتر هم میکنه ماشین رو،مگر اینکه یه سیستم تورک وکتورینگ خوب داشته باشن که گشتاور رو در زمانی مثل همین درگ ها به میزان قابل توجهی به چرخ های عقب بفرسته.تو سرعت های بالاتر از 200 هم به میزان نیاز تقسیم بشه بین جلو و عقب.
        این فکر کنم یه مبحث خیلی سادس.
        سیستم awd بیشتر به درد جاده و پیست به دلیل اعتماد به نفس بیشتر میخوره تو این کلاس.((نظره شخصی))
        ..
        مک لارن تیون شده هم موجوده که 100 تا رو 2 و 400 متر رو تو 9.1 ثانیه رفته.
        بعدشم وقتی رود اند ترک آمریکا ثبت رسمی 9.9 داره برای مک لارن دیگه نیازی به بحث اضافه نیست.((تمومش کن خواهشا این بحث رو))
        ..
        بعضی ها هم شاید بگن چرا بوگاتی رو کشید وسط بحث،سادس:
        چون دوست داشتم😂
        یه نفرت خاصی از این بوگاتی دارم که هیچ جوره نمیتونم سرکوبش کنم.

        1. دانیال_Surrey،England

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (2293 ديدگاه)

          __اف1 که به لطف ایروداینامیک بهترش((جالبه که ضریب درگش هم بهتر ازضریب درگ افتضاح ویرون بود))__
          بقیه ی جمله چی شد دانیال؟؟😑
          یه خورده از این امیر طرفدار لامبو یاد بگیر فن بیان رو.
          جدی واقعا عالیه تو این زمینه،یه جوری اطلاعاتش رو به زیبایی بیان میکنه که انگار یه عمریه نویسنده ی حرفه ایه.((لعنتی😂))
          ..
          بقیه ی جملم این بود که ، به لطف ایروداینامیک بهترش و موتور تنفس طبیعیه بینظیر ب ام و ویرون رو به نفس نفس انداخت و با قهرمانی در لمانز سوت پایان بازی هایپرکارهای اون دوران((و حتی بعدش)) رو زد .😉

      4. emad1990

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (999 ديدگاه)

        #یانکی
        #توهم توطعه
        #دژمن

      5. Mآsكvيch

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (72 ديدگاه)

        احتمالا ام۵ کامپتیشن و کوروت هم تقویت شده بودن که زدن دیمن رو 😂

        1. حسن

          ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (390 ديدگاه)

          نه
          تو اون رقابت مرجعی که مسابقه رو ترتیب داده بود معتبر نبود

      6. Reza

        ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (1099 ديدگاه)

        منطق جدید یانکی جون

        ( هر خودرویی که بتونه دیمن رو شکست بده 100% تیونینگ شده یا یه ریگی به کفشش هست )

    4. M

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (2226 ديدگاه)

      دو تا ظرلم در حق لامبو شد
      یکی رینگاش دو استفاده نکردن از لانچ کنترل ولی خب چه فایده در اون صورت هم 720 برنده بود

    5. joojoo

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (130 ديدگاه)

      ولی نمیدونم چطوریه که مکلارن 720s با 710 اسب تایم 400مترش با پی1که 193اسب بیشتر داره و وزنشم کمتره…..یکی شده….یا پی وان کمتر از 903 اسب قدرت داره……یا 720s قدرتش بیشتر از 710تاست………..
      اما خب …..اگه سیستم انتقال قدرتی بازدهش 97%باشه و روی 720s نصب باشه و قدرت تحویلی روی چرخ هاش 691اسب باشه…….دیگه قیمت این ماشین 280هزارتا نخواهد بود…..خود همچین سیستم انتقال قدرتی اندازه ی یه مکلارن پی وان قیمتش میشه چون مسلما خیلی علم و دانش پشتشه…….نتیجتا…….720s,ماشینی با حداقل قدرت 800اسب زیر کاپوته……حالا این مجری چه بلایی سر ماشین خودش اورده که تایمش با تایم استاندارد10.1 ثانیه…0.2 اختلاف داره…..خدا میدونه…….برام جالبه…..مکلارن چقدر باید خفیف باشه…..که برای کل کل با بزرگانی مثل لامبو…فراری و پورشه……ماشیناشو تا حد امکان تیون کنه…..بعدش بیاد قدرتشو یه لول پایین تر نشون بده…..جالبه همین 720s با تایم 9.8……توسط 918با تایم 9.9 جر داده میشه…….حالا یا پورشه تایمش زود میگذره…یا مکلارن تایمش دیر میگذره…….

      1. Hemi

        ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (680 ديدگاه)

        تقریبا هیچ اتومبیلی بازدهی بالاتر از ۸۶% نداره

    6. sina7

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (329 ديدگاه)

      من نمیدونم چرا تو درگایی که لامبورگینی هست لانچ کنترل استفاده نمیکنن!!!
      وقتی ماشین یه اپشنی رو داره که تو درگ به درد میخوره چرا نباید استفاده کرد
      مث اینکه که 6 تا دنده داشته باشه بگی من از 5 تای اولی استفاده میکنم دنده 6 رو نمیخوام!!!
      لاستیکشم که استاندارد نیس
      دفعه قبلی هم نسخه اسپایدر رو اورده بودن واسه درگ
      آقا همه میدونیم مک لارن بهترینه اصن نظیر نداره کوتاه بیاید دیگه این کارا چیه اخه😂

  2. Danial

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (410 ديدگاه)

    لعنتی رنگو ببین خودش خاصه که هیچ تو همین خاص بودن هم خاص تر شده

  3. محمد

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (127 ديدگاه)

    خداییش دلم می خواست لامبو برنده بشه ولی خب حقیقتش لذتی که آدم ازمیتونه یه لامبورگینی ببره خیلی بیشتر از لامبورگینیه.

  4. ساسان

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (877 ديدگاه)

    لامبو چرا لانچ کنترل نزد…خیلی جالبه این چندمین درگیه که میبینم راننده های که خودرو هاشون4چرخ محرکه از نقطه قوت خودرو شون استفاده نمیکنن…

  5. هادی نجفی

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (7 ديدگاه)

    من به شخصه از قیافه مک لارن لذت میبرن؛ در کنار ظاهر بسیار زیبا مهندسی و آیرودینامیک بسیار خوبی داره
    اوراکان هم خودروی بسیار جذاب و دوست داشتنی هست
    شتاب اولیه بسیار خوبی داشت
    انتخواب من به شخصه و بر حسب سلیقه بین این دو عجوبه خوردو مک لارن هست واقعا دوستش دارم…

  6. Mآsكvيch

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (72 ديدگاه)

    تنها ماشینی که میتونه مک لارن ٧٢٠ رو بگیره تو کلاس خودش فقط ۴٨٨ پیستا هست
    امیدوارم هرچه سریعتر درگ بینشون انجام بشه

  7. ایمان

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1932 ديدگاه)

    خوشم میاد درگ تایمز پای ۴۸۸ پیستا رو وسط نمیکشه
    این خودش میتونه خیلی دلیل داشته باشه 😉😉

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن