لامبورگینی

آونتادور SVJ، موشک زمین به زمین ایتالیایی‌ها!

لامبورگینی آونتادور از سال ۲۰۱۱ تاکنون در بازار حضور داشته و یکی از قدیمی‌ترین سوپرکارهای بازار می‌باشد.


با این وجود ایتالیایی‌ها در طی این سال‌ها با ارائه‌ی به‌روزرسانی‌های متعدد از رقابتی باقی ماندن آونتادور اطمینان حاصل کرده‌اند.

جدای از مدل‌های استاندارد کوپه و رودستر که سال پیش با معرفی نسخه‌ی S بهبود یافتند، چندین نسخه‌ی سفارشی از جمله آونتادور J، وننو و چنتناریو هم عرضه شده‌اند.

جدیدترین و بی‌شک بی‌رحم‌ترین نسخه‌ی آونتادور مدل SVJ است که نه تنها سریع‌ترین آونتادور تاریخ بوده بلکه در تاریخ به عنوان یکی از برجسته‌ترین محصولات لامبورگینی هم باقی خواهد ماند.


کار را با طراحی ظاهری آغاز می‌کنیم که هر فردی با دیدن آن به آسانی می‌تواند به خاص بودنش پی ببرد. بدنه‌ی آونتادور SVJ پذیرای سیستم آئرودینامیک فعالی شده که طراحی کلی را نیز ارتقا داده است. البته برخی ویژگی‌ها همچون فرمان پذیری چرخ‌های عقب از نظرها پنهان هستند.


پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی این خودرو قدرت ۷۷۰ اسب بخاری و گشتاور ۷۲۰ نیوتون متری داشته و باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۸ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعتی می‌شود.


همه‌ی این آمار و ارقام روی کاغذ فوق‌العاده نشان می‌دهند اما اوضاع در دنیای واقعی چگونه است؟ مجله‌ی موتور اسپورت شانس راندن پرچم‌دار سنت آگاتا و استفاده از لانچ کنترل برای شتاب گیری تا سرعت ۲۷۱ کیلومتر در ساعت را داشته است.


بله این سرعت هنوز خیلی با حداکثر سرعت آونتادور SVJ فاصله دارد اما به خوبی توانایی‌های این گاو خشمگین را نشان می‌دهد. از تماشای این ویدئو نهایت لذت را ببرید!

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    خدا وکیلی از وقتی رقابت دیروز لامبو و کوروت رو دیدم ایمانم به لامبو از دست دادم ولی هیچی از ارزش های این ایتالیایی کم نمیکنه ??

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. ساسان

      ۷ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1039 ديدگاه)

      هر وقت اینجوری شدی خاطرات شیرینو مرور کن!!!
      http://uupload.ir/files/3svj_405576.jpg
      اختلاف 5 ثانیه جوریه که طرفدارای اهل فن سایر برندها هم مطمعا”هستم میدونن یه جای کار مشکل داره!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ..::Majidio Lamborghini::..

        ۸ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        من فقط عاشق مصرف 26 لیتری این SVJ هستم ?

        12 سیلندی که 26 لیتر مصرف داشته باشه رو باید قاب کرد به عنوان یک اثر تاریخی نگه داشت

        قرن 21 و 26 لیتر مصرف سوخت واسه یک 12 سیلندر حجیم و بسیار خوش صدا ، چیزیه که قطعا با اطمینان 100 درصدی میشه گفت در آینده دیده نخواهد شد

        همه چیز اونتادور رو دوست دارم ، حتی مصرف سوخت وحشتناکش !

        موتور 12 سیلندری که تنهایی جور این جثه ی زیبا و سنگین رو بکشه دیگه به تاریخ پیوست ، اما امیدوارم این طراحی نافذ رو در نسل بعد هم ببینم

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. نوید جهرمی

          ۹ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (3691 ديدگاه)

          اینجاس که من دلمو میدم به پورشه

          موافقم 2
          مخالفم 0
    2. Reza

      ۷ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (5337 ديدگاه)

      لامبورگینی همیشه پیشتاز بوده ، اینو همه میدونن

      محمد جون مطمئن باش تو اون پیست یه چیزایی دستکاری شده بود اینو با دیدن فیلم هم میتونیم ببینیم ، حتی توی فیلم یه بار هوراکان رو از پیست خارج کردن این نشون دهنده این هستش که راننده ها بخصوص راننده هوراکان کار پخته نبود.
      عملکرد ضعیف مکلارن 720 یا پرفورمانته ، واضح هستش که دست های پشت پرده ای وجود داره.
      محمد شما یه سری به درگ موتور ترند بزن ببین پرفورمانته اونجا چیکار کرد ، بعد برو سریعترین خودرو های پیست نوربرگ رینگ رو ببین ، ببین گاو های وحشی چه غوغایی می کنند.

      موافقم 2
      مخالفم 0
    3. Reza

      ۷ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (5337 ديدگاه)

      من خودم با چشمای خودم دیدم که توی یه درگ معتبر کوروت از Ford GT خورد ولی تو اون پیست هردو عملکرد برعکسی رو به نمایش گذاشتند.
      محمد جون یاد آوری میکنم یه سری هم به درگ کوروت با هوراکان 4-610 بزن . خخخ
      به نظرت شکست هلکت با 797 اسب بخار از آئودی TTRS ، یکم مسخره به نظرت نمیرسه ، با اینکه TTRS هم شاخیه واسه خودش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mohammad

        ۷ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (1430 ديدگاه)

        هر وقت یاد گرفتی ماشین درگ ( چلنجر ) رو تو پیست با بقیه مقایه نکنی جواب میدم به حرف هات

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Reza

          ۸ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (5337 ديدگاه)

          ول کن محمد تا دیروز میگفتی دیمن واسه درگ ساخته شده الان میگی هلکت هم واسه درگ ساخته شده.
          بس کن پسر

          نکنه همه نسخه های داج واسه درگ ساخته شدن خخخخ

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. Ahmad

    ۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    شتابش فوقالعاده بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Mansour

    ۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5 ديدگاه)

    میشه بگی چه چیزی از کوروت سر تره لامبو هست فقط یه مورد به جز قیمت؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammad

      ۷ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      تاریخ هفتاد ساله . محبوبیتش در بین اهل فن
      جوری که همین پدال در مقاله موستانگ نوشت شاید فقط کوروت بتواند ادعای پرفورمنس بیشتری داشته باشد
      ارزشش نسبت به پولی که میپردازید
      طراحی بینظیرش
      کیفیت خارق العادش ( وقتی اولین بار کوروت رو ملاقات کردم به خودم گفتم مگه کیفیت بالاتر از این هم داریم )
      سادگیش در عین پیچیدگیش
      میتونم صفحه ها خوبی از کوروت بنویسم
      این ماشین نهایت یه ماشین اسپورت هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mahdy

        ۸ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        طرحیش از لامبو سرتره ؟؟؟
        کیفیتش از لامبو بیشتره ؟؟؟
        تکنولوژیش پیچیده تر از لامبوعه؟؟؟؟
        پس بفرمایید همه مرض دارن میخوان پلشونو تو جوب بریزن میرن لامبو میخرن وقتی کوروت هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Reza

        ۸ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (5337 ديدگاه)

        طراحی کوروت از لامبورگینی که خدای طراحیه بهتره؟

        محمد عینکتو پاک کن دوباره ببین .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. ساسان

    ۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1039 ديدگاه)

    پادشاه پیست…
    امشب سعی میکنم تست تاپ اسپید SVJدر پیست فولکس واگن رو براتون بزارم تو این پست .خیلی جالبه…مجری چندین بار تست گرفت و بخاطر میزان دون فورس زیاد تولیدی بیشتر از 353تا تا اونجا که یادمه نتونست بره…صداش مرده زنده میکنه..بینظیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Sajjad

    ۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    ایرودینامیک این ماشین فعال نیست
    بیش از حد فعاله
    به وجد اومدم از این همه تکنولوژی
    واقعا محشره و ارزش بهای پرداختی رو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Khosrow

    ۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    یکی از اینا داشته باشی / بزنی به جاده و بری تا همیشه / عاشق ماشینت میشی و بارون و غروب و هر چی میشن دوستات / بقیه چیزا بهونه ست ..

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. Omid

    ۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    از یک ور باید خوشحال باشیم برای این نسخه خفن و از یک طرف برای خداحافظی با این گاو وحشی و شاید اخرین لامبوی تمام درونسوز تاریخ ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. شاهین

    ۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1166 ديدگاه)

    اونتادور رو مثل مورسیه لاگو آزاد بکنن (مثل ریمپ و حذف سیستم های پایداری) ببینید چجوری لانچ میکنه
    لقب نیک بریکر واقعا شایسته هست براش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ایمان

    ۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3892 ديدگاه)

    یاد رقابت میلیمتریش با F12 بخیر چه زود گذشت
    تو ۹۰ درصد درگ هاش به F12 باخت ولی عشقه
    این SVJ به هیچ ماشینی رحم نمیکنه ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ساسان

    ۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1039 ديدگاه)

    نشد زودبزارم فیلمو.کارپیش اومد. تست تاپ اسپید از دقیقه ی 14به بعده…
    تست تاپ اسپید اونتادورSVJدر پیست مخصوص گروه فولکس واگن:
    https://www.aparat.com/v/n8a3p

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Mclaren 720s

    ۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    فوق العاده ست این اونتادور اس وی جی?????

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا