لامبورگینی

هنرنمایی لامبورگینی اوروس در پیست هاکنهایم

تا همین چند سال پیش هیچ‌کسی فکر نمی‌کرد که یک شاسی‌بلند بتواند به اندازه‌ی یک خودروی اسپورت سریع یا هیجان‌انگیز باشد؛ اما حالا با لامبورگینی اوروس آشنا هستیم، خودرویی که توانایی‌های شگفت‌انگیز خود را نشان می‌دهد.


این سوپر شاسی‌بلند ایتالیایی اخیراً به پیست هاکنهایم رفته تا رکوردی جالب توجه ثبت کند. راننده‌ی حرفه‌ای مسابقات یعنی اوو سنر پشت فرمان این قدبلند جذاب بوده و توانسته یک دور پیست را در ۱ دقیقه و ۵۷.۱ ثانیه طی کند.


از اوروس به عنوان خودرویی اسپورت با کاربرد بالای یک شاسی‌بلند یاد شده و پس از مدل کمیاب LM002 می‌توان آن را دومین خودروی قدبلند لامبورگینی نام‌گذاری کرد. البته برخلاف LM002 که در ابتدا به عنوان خودرویی نظامی طراحی شد و سپس به یک آفرودر سرسخت مبدل گشت، اوروس با ویژگی‌های خاص پرفورمنس و هندلینگ بالا توسعه یافت.


نیروبخش این خودرو پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربویی است که قدرت ۶۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری تولید می‌کند.


طراحی تیز و متمایز، مهندسی پیشرفته و هوشمندانه، پلتفرم MLB Evo و پیشرانه‌ای قدرتمند به این خودرو کمک کرده‌اند تا پرفورمنسی در حد و اندازه‌های سوپرکارهای مطرح جهان داشته باشد. این خودرو تنها در عرض ۳.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت آن نیز به ترتیب ۱۲.۸ ثانیه و ۳۰۵ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. نوید جهرمی

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    یه ماشین همه جا رو. هم میتونی باهاش به دل طبیعت بزنی. هم توی جاده بتازونی. هم آخر هفته بری توی پیست آدرنالین خونت رو حسابی ببری بالا. دم لامبو گرم.
    خوش به حال صاحبانش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ..::Majidio Lamborghini::..

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      البته برای بهبود دنفورس ارتفاعش رو خیلی کم کردن
      فاصلش از زمین در حد همین سواری های خودمونه و راحت میشه آوردش داخل شهر. برعکس سوپراسپرت ها که تقریبا همگیشون با سرعت گیر ها مشکل دارن (به جز اوراکان و 911 و R8)
      ولی خب 850 نیوتن متر گشتاور خرد کننده و سیستم تعلیق پیشرفته ای داره

      ?عشق ترین خودروساز دنیا?

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهدی

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1590 ديدگاه)

      برادر با این ماشینا نمیشه زد به دل طبیعت خیلی هنر کنه از رمپ خونه بالا پایین بشه اگر هم کلیپی از طرف کمپانی ساخته میشه صرفا جنبه تجاری داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید جهرمی

        ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (3691 ديدگاه)

        شما درست میگی

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. مهدی

        ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (4 ديدگاه)

        داداش مگه لیفانه؟

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا