معرفی نسخه قدرتمندتر لامبورگینی اوراکان در نمایشگاه ژنو

نسخه‌ی متمرکز روی پیست لامبورگینی اوراکان که در حال حاضر با نام سوپرلگرا از آن یاد می‌شود شاید در نهایت نام Performante را به خود گیرد.

lamborghini-huracan-performante-4
تا این لحظه هیچ اظهارنظر موثقی درباره‌ی نام این خودرو صورت نگرفته اما اتوکار گفته که نام ‘Performante’ در اداره‌ی ثبت نام‌های تجاری اروپا به ثبت رسیده و شانس خوبی برای استفاده از این نام در سوپرکار آینده‌ی لامبورگینی وجود دارد.

lamborghini-huracan-performante-3
شایعات بیان می‌دارند لامبورگینی اوراکان Performante در ماه مارس و در نمایشگاه خودروی ژنو 2017 رونمایی خواهد شد. بدنه‌ی آئرودینامیک تر این خودرو نیروی رو به پایین بیشتری را تولید خواهد کرد. این گاو خشمگین ایتالیایی سبک‌تر از نسخه‌ی عادی اوراکان بوده و باور بر این است پیشرانه‌ی 12 سیلندر 5.2 لیتری آن تکنولوژی تزریق سوخت جدیدی استفاده خواهد کرد که مشابه نمونه‌ی استفاده شده در نسخه‌ی تولید محدود اوراکان آویو است.

lamborghini-huracan-performante-1
تغییرات صورت گرفته باعث می‌شود این خودرو قدرتمندتر از اوراکان استاندارد 601 اسب بخاری باشد و البته سریع‌تر نیز حرکت کند. Performante ظرف مدت 3.2 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت خواهد رسید و احتمالاً سقف سرعت آن بیشتر از 325 کیلومتر در ساعت اوراکان استاندارد خواهد بود.

lamborghini-huracan-performante-2
هرچند باید منتظر ماند و دید که تغییرات صورت گرفته می‌توانند به مقابله‌ی لامبورگینی با رقبا کمک کنند یا خیر. فراری 488 GTB پیشرانه‌ای با قدرت 661 اسب بخار و گشتاور 760 نیوتون متر دارد و مک لارن 675LT نیز با استفاده از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 3.8 لیتری توئین توربو قدرت 665 اسب بخاری و گشتاور 700 نیوتون متری تولید می‌کند.

lamborghini-huracan-performante-5

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

9 دیدگاه

  1. tieket e200
    سوابق: (151 دیدگاه) ,

    منتظر درگش با توربو اس هستیم

    پاسخ
    1. reza
      سوابق: (127 دیدگاه) ,

      من طرفدار دو اتیشه فراریم….برام اصلن مهم نیس که در مقابل فراری و پورش چطور عمل می کنه…به خاطر تنفس طبیعی بودنش و صدای خارق العاده موتورش و مهندسی که رو خودش و سیستم 4 چرخ محرکش شده احترام خاصی قایلم

      پاسخ
      1. KING 918
        سوابق: (1949 دیدگاه) ,

        تنفس طبیعی بودن ویژگی خاصی نیست اگر هم باشه در اون حد نیست که کمپانی رو برای همین دوست داشت مگر نه رفیق خود فراری موتور توربو هم تولید میکنه ……….
        اتفاقا موتور توربو خیلی ویژگی های بهتری به تنفس طبیعی داره …….
        حتی ماشین های هیبرید هم از تنفس طبیعی عملکرد بهتر و اقتصادی تری دارن …..
        خود فراری و لامبو مکلارن و پورشه و… هم اینو قبول دارن ……….

        پاسخ
        1. sasan
          سوابق: (91 دیدگاه) ,

          جناب918..بنده خدا 5تا دلیل آورد برای دوست داشتن لامبورگینی یکیش تنفس طبیعی بود..نگفت فقط بخاطر این مورد لامبورو دوست داره…شما هم گیر دادی به تنفس طبیعی بودن لامبو…باشه اصن توربو خوبه

        2. Viper ACR
          سوابق: (8283 دیدگاه) ,

          اتفاقا تنفس طبیعی یکی از مهم ترین دلایل دوست داشتن یک ماشینیه.

          مقایسه ی آکیورا NSX با آئودی آر 8 وی تن پلاس رو یادته ؟؟ طرف گفت کابین هوندا جا دار تره. هوندا پاک تره. هوندا جدیدتره. پس آکیورا انتخاب میکنم. اما وقتی برای مطمئن شدن از انتخابش یک بار دیگه سوار آئودی شد و صداش رو شنید، نتونست از صدای زیبای موتورش دل بکنه و گفت حیف این موتور که از زمان محو بشه ! ببخشید هوندا ، من آئودی رو با خودم میبرم.

          یکی از ویدئو های یوتیوب هست، خیلی وقت پیش نگاش کردم، چندین بار اسامی مختلفی که به ذهنم میرسید رو سرچ کردم تا دوباره پیداش کنم و آدرسش رو بذارم واسه دوستان. ولی انگار نیست. پسره خودش 911 Turbo داشت. وقتی نشست کلی از کابین و کیفیت سواری و … ایراد گرفت و گفت خوب شد آئودی نخریدم.
          البته آئودی R8 V10 FSI نسل قبل بود. مدل 2014.

          ولی وقتی رفت به یک جاده ی باز و پدال گاز رو تا آخر فشار داد از شنیدن صدای این ماشین صورتش خیس اشک شده بود. گریه می کرد.
          البته بعد گفت تنها نقطه ی مثبت آر 8 در مقابل 911 توربو همین صدای محشر بود. (صداقت راوی (یعنی من)) !!!

          هیجان و خشونتی که در صدای یک موتور تنفس طبیعی هست، هیچ وقت در فس فس های یک موتور توربو نمیتونه باشه.
          موتور توربو صدای گنگ و نامفهومی داره. اما تنفس طبیعی های بالای 4.5 لیتر ، غرش میکنند. دلت رو از جا میکنند.
          به نظر من صدا خیلی مهمه. از شتاب شاید نتونی همیشه استفاده کنی

        3. Viper ACR
          سوابق: (8283 دیدگاه) ,

          به نظر من صدا خیلی مهمه. از شتاب شاید نتونی همیشه استفاده کنی ، از سقف سرعت شاید در عمرت یک بار هم بهره نبری. هندلینگ به درد پیست میخوره. و ….

          اما صدا همیشه تو گوشته. با یک نیش گاز کوچولو میتونی ازش لذت ببری.

        4. KING 918
          سوابق: (1949 دیدگاه) ,

          ساسان جان رفیق حداقل کامنت این دوستمون رو میخوندی ….
          میگه فراری دوست داره نه لامبو
          حالا اینا به کنار من فقط میخواستم بگم تنفس طبیعی بودن ملاک نیست برا دوست داشتن یه خودرو …
          مجید عزیز
          نمیدونم چرا این طوری باب شده صدای توربو فلان صدای تنفس طبیعی فلان اتفاقا خیلی ها از صدای توربو لذت میبرن شما نظر یه نفر تو یه برنامه تلوزیونی فقط اکتفا نکن خیلی الان این طورین(( عه اقا جرمی کلارسون از صدای توربو ایراد گرفت پس صدای توربو خوب نیست فقط تنفس طبیعی ))
          جو الکی بش میگن بر عکس تو مجید جان من از صدای موتور های سوپر شارژ و توربو خیلی خوشم میاد و به نظرم وحشی تر از تنفس طبیعیه ……..

        5. Viper ACR
          سوابق: (8283 دیدگاه) ,

          رفیق سلیقت فرق داره با من.
          نظرت محترم.
          🌹🌹🌹🌷🌷🌷🌸🌸🌸

  2. sasan
    سوابق: (91 دیدگاه) ,

    ازروی پوشش دیوانه میکنه..چه برسه پوششم بردارن…فوقلادس…لامبورگینی+اصالت+هیجان+تکنولوژی+خاطرات دوران نوجوانی++++……

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.