لامبورگینی

لامبورگینی آونتادور SVJ رودستر، لذت و هیجان بدون سقف!

نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۹ میزبان برخی از شاخص‌ترین خودروهای روباز جهان است. دو نمونه از شاخص‌ترین خودروهای روباز امسال لامبورگینی آونتادور SVJ رودستر و مرسدس-ای ام جی GT R رودستر هستند.


اگرچه مرسدس از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی آشنا استفاده می‌کند اما لامبورگینی دارای قلب آهنین ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری با قدرت ۷۵۹ اسب بخار و گشتاور ۷۲۰ نیوتون متر می‌باشد. این پیشرانه به یک گیربکس ۷ سرعته ISR و سیستم چهار چرخ محرک متصل شده است.


این مجموعه باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۹ ثانیه‌ای و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت ۸.۸ ثانیه‌ای می‌شود. حداکثر سرعت آونتادور SVJ رودستر هم ۳۵۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.


مشخصات عملکردی این خودرو تقریباً مشابه نسخه کوپه هستند اما شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت مدل رودستر کمی کندتر است. این امر احتمالاً به خاطر وزن بیشتر (۵۰ کیلوگرم) این خودرو نسبت به مدل کوپه می‌باشد.


لامبورگینی چیز زیادی درباره‌ی وزن این خودرو نگفته اما تأیید کرده آونتادور SVJ رودستر دارای سقف فیبر کربنی متشکل از دو پانل جداگانه بوده که هریک ۶ کیلوگرم وزن دارند. این پانل‌ها را می‌توان با اهرم‌های خاص تعبیه شده جدا کرد و در کاپوت جلو جا داد.


به منظور اطمینان از حفظ راحتی کابین در زمان جدا کردن کابین، یک شیشه عقب کوچک وجود دارد که می‌تواند بالا یا پایین برود. کابین نیز دارای پشت آمپرهای دیجیتال، ناوبری جی‌پی‌اس و اپل کارپلی می‌باشد.


این خودرو نیز همانند مدل کوپه به سیستم آئرودینامیک فعالی مجهز است که برای رسیدن به داون فورس بالا یا درگ پایین تنظیم می‌شود. این کار با تنظیم موقعیت اسپلیتر جلو و بال عقب فیبر کربنی انجام می‌شود.


سیستم موردنظر بسیار پیشرفته بوده و حتی می‌تواند برای بهبود عبور خودرو از پیچ‌ها مورداستفاده قرار گیرد. همان‌گونه که لامبورگینی می‌گوید سمت چپ یا راست بال را می‌توان برای افزایش داون فورس و کشش تنظیم کرد.

این تکنولوژی آئرودینامیک فعال تنها بخشی از پکیج در نظر گرفته شده برای آونتادور SVJ رودستر است چراکه این خودرو از سیستم فرمان پذیری چرخ‌های عقب، ترمزهای سرامیک کربنی و سیستم تعلیق مگنتو رئولوجیکال نیز برخوردار می‌باشد. میله‌های ضد لغزش این سیستم تعلیق ۵۰ درصد سفت‌تر از نمونه‌های بکار رفته در آونتادور SV رودستر هستند.

تنها ۸۰۰ دستگاه از این سوپر اسپورت روباز تولید خواهد شد و اولین نمونه‌ها در تابستان سال جاری میلادی به دست مشتریان خواهند رسید. قیمت لامبورگینی آونتادور SVJ رودستر در آمریکا از ۵۷۳۹۶۶ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که خریداران اروپایی باید ۳۸۷۰۰۷ یورو برای آن پرداخت کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    گل بود به سبزه نیز آراسته شد.

    بابا لامصب میخوای مارو به کشتن بدی؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. ناشناس

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (205 ديدگاه)

    King Of The Monsters
    یعنی این. گودزیلا کیلو چنده. عالیه.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. овsкиكMас

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (90 ديدگاه)

    به طور وحشتناکی جذابه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  4. H

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    داخل این میشینی باید مراقب موهات باشی ?

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. مهدی

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    خیره کننده است

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. ساسان

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1038 ديدگاه)

    بی اراده بعد رونمایی عکسش رفت دسکتاپم…ازنمای بالا خطوطشو ببینید.دیوانه کنندس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. M

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    عجب زبان طراحی داره لامبو!
    همش میترسیدم که انقدر هی داره رادیکال تر میشه طراحیش نکنه زیاده روی کنن!
    اما دیدم هرررررچقدر رادیکال تر جذاب تر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina7

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (435 ديدگاه)

      دقیقا همون موقع که ادم به این نتیجه میرسه که لامبورگینی ازین خیره کننده تر نمیشه میان ادمو با طرح بعدیشون مست میکنن
      با کلمه و جمله نمیشه توصیفش کرد در کل…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. OMID

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    عجب رنگی …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. بهنام

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (492 ديدگاه)

    نمای جلوی هیچ سوپر اسپرتی به زیبایی این نیست. کاش لامبو یه سری از محصولات هم با نگاهی به سبک طراحی میورا هم ارائه بده تا طرحی با خطوط روان و سیال هم داشته باشه. همه ی طرحهای امروزی لامبو ادامه دهنده ی راهیه که با معرفی کانتاس و بعد دیابلو بعد مورسیه لگو و اینهم اونتادور داره پیش میره. میورا طرحی اصیل ایتالیایی داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Omid622

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    لذت خالص رانندگی با هوای عالی اروپا
    ۱۲ سیلندر
    لامبو
    تنفس طبیعی
    غرش وحشتناک موتور در رانندگی سقف باز
    دیگه چه لذتی بالاتر از این
    قطعا نداریم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا