معرفی رسمی لامبورگینی اوراکان اوو، قوی‌تر و جذاب‌تر
معرفی رسمی لامبورگینی اوراکان اوو، قوی‌تر و جذاب‌تر

معرفی رسمی لامبورگینی اوراکان اوو، قوی‌تر و جذاب‌تر

پس از انتشار چند تیزر و افشای یک تصویر، لامبورگینی نهایتاً به‌طور رسمی نسخهٔ جدیدی از اوراکان را با نام اوو (Evo) معرفی کرده است. این نسخهٔ جدید در اصل یک به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای برای اوراکان محسوب می‌شود که مجموعه‌ای از ارتقاءها را در قسمت‌های مختلفی مثل داخل، خارج و پیشرانه برای آن به همراه داشته است. در این نسخه همچنین اوراکان به تکنولوژی‌های جدید لامبورگینی مثل سیستم کنترل پویایی خودرو و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید هم مجهز شده است.

«استفانو دومینیکالی» مدیرعامل لامبورگینی در مورد اوراکان اوو گفته است:

«لامبورگینی قصد دارد پیشرفت خود را به بالاترین سطح تکنولوژی خودروهای سوپراسپرت برساند. این موضوع جوهرهٔ اصلی اوراکان اوو است. به‌منظور تقویت تجربهٔ رانندگی روزانه، ما توانایی‌های فوق‌العادهٔ اوراکان پرفورمانته را گرفته و آن‌را با سیستم کنترل پویایی پیشرفته ترکیب کرده‌ایم. اوراکان اوو چیزی بیشتر از یک تکامل است زیرا ما پارامترهای هر قسمت را مجدداً تنظیم کرده‌ایم و حالا رانندگی با این خودرو در هر محیطی بسیار آسان شده است».

در اوراکان اوو، بهبود آئرودینامیک موردتوجه بوده است و به همین دلیل برای خودرو یک سپر جلوی جدید طراحی شده که شامل یک اسپلیتر و یک بال یکپارچه می‌شود و به بهبود جریان هوا کمک می‌کند. در همین حال، ورودی‌های هوا جلوی هم بزرگ‌تر شده‌اند و در آن‌ها امضای Y شکل لامبورگینی دیده می‌شود. در پروفیل جانبی خودرو نیز رینگ‌های آلیاژی 20 اینچی جدیدی به همراه ورودی‌های هوای جانبی تغییر شکل یافته با یک باله در میان آن‌ها به چشم می‌خورند.

بیشترین تغییرات اما در بخش عقبی خودرو صورت گرفته و به همین دلیل اوراکان اوو در این نما تمایز بیشتری با نسخه‌های قبلی پیدا کرده است. در این بخش دو سر اگزوز جدید برای خودرو طراحی شده که از بالای سپر بیرون آمده‌اند درحالی‌که در بخش بالایی نیز یک اسپویلر یکپارچه برای افزایش داون‌فورس تعبیه شده است. کف اوراکان اوو نیز به‌منظور رسیدن به حداکثر کارایی آئرودینامیکی طراحی شده است. به گفتهٔ لامبورگینی، با انجام این تغییرات و اصلاحات، حالا داون‌فورس و آئرودینامیک کلی این سوپراسپرت جدید بیش از پنج برابر بهتر از نسخهٔ اولیهٔ اوراکان شده است.

مهم‌ترین تغییر داخلی اوراکان اوو تجهیز آن به یک نمایشگر 8.4 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی است. این نمایشگر که در کنسول مرکزی خودرو جای گرفته، از اپل کارپلی پشتیبانی می‌کند و از قابلیت کنترل چند لمسی و یکپارچه‌سازی با گوشی‌های هوشمند برخوردار است. علاوه بر این، تقریباً همهٔ ویژگی‌های خودرو مثل تنظیم صندلی‌ها و کنترل سیستم تهویه از طریق این نمایشگر صورت می‌گیرد. همچنین یک سیستم تلمتری با دو دوربین هم برای اوراکان اوو قابل سفارش است که عملکرد خودرو در پیست را ضبط کرده و در یک هارددیسک ظرفیت بالا ذخیره می‌کند.

اما علاوه بر صفحه‌نمایش مذکور، در داخل اوراکان اوو تریم آلکانترا و چرم اختصاصی هم ارائه شده است درحالی‌که به‌منظور هماهنگی با رنگ نارنجی بیرونی خودرو در این نمونهٔ خاص، در داخل خودرو دوخت نارنجی‌رنگی کار شده است. علاوه بر این، در صورت درخواست خریدار، کربن کامپوزیتی فورج‌کاری شده و پوستهٔ کربنی اختراع لامبورگینی به همراه سیستم نورپردازی داخلی سفارشی هم ارائه می‌شود.

در این نسخهٔ جدید، خروجی پیشرانهٔ 5.2 لیتری V10 تنفس طبیعی اوراکان به 640 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کرده که 30 اسب بخار و 40 نیوتن متر بیشتر از نسخهٔ استاندارد است. درواقع خروجی پیشرانهٔ اوراکان اوو دقیقاً هم‌اندازهٔ مدل پرفورمانته است. به لطف وزن خالص 1422 کیلوگرمی، نسبت قدرت به وزن اوراکان به 22 کیلوگرم به اسب بخار رسیده و می‌تواند ظرف تنها 2.9 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.

این سوپراسپرت جذاب ایتالیایی برای رسیدن به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت نیز به 9 ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آن به بیش از 325 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. اوراکان اوو هنگام ترمز گیری از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت هم در 31.9 متر متوقف می‌شود؛ بنابراین عملکرد این نسخهٔ جدید بسیار به پرفورمانته شباهت دارد.

اما ارتقاءهای اوراکان اوو به اینجا ختم نمی‌شود زیرا لامبورگینی جدیدترین سوپراسپرت خود را به تکنولوژی‌هایی مانند LDVI (پویایی یکپارچهٔ خودرو) هم مجهز کرده است. این سیستم یک واحد پردازشگر مرکزی است با کمک سیستم LPI (پلت‌فرم درونی لامبورگینی) و مجموعهٔ کاملی از سنسورهای شتاب و ژیروسکوپ که در مرکز ثقل خودرو قرار گرفته‌اند، هر جنبه‌ای از پویایی رفتار خودرو را کنترل می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های فنی جدید اوراکان اوو، تجهیز به سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب است که موجب بهبود چابکی خودرو می‌شود. در همین حال، سیستم چهارچرخ محرک اوراکان نیز ارتقاء پیدا کرده و می‌تواند تمام قدرت را به تنها یک چرخ ارسال کند. ازجملهٔ دیگر ارتقاءهای فنی اوراکان اوو نیز می‌توان به تجهیز به سیستم کنترل گشتاور چهارچرخ، بهبود سیستم تعلیق فعال، سیستم کنترل کشش جدید و پیشرفته و بهبود پاسخ فرمان اشاره کرد. قیمت لامبورگینی اوراکان اوو در ایالات‌متحده از 261,274 دلار آغاز می‌شود درحالی‌که بریتانیایی‌ها برای خرید آن حداقل باید 165,256 پوند پرداخت کنند.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

26 دیدگاه

  1. Amir
    سوابق: (642 دیدگاه) ,

    خدای جذابیت،سلطانِ سلاطین…
    بنده برم در افق محو بشم این همه زیبایی و جذابیت برام سنگینه.

    پاسخ
    1. Reza
      سوابق: (1007 دیدگاه) ,

      وای خدای من، فقط بهش خیره شدم 💜💜💜

      پاسخ
    2. محمد
      سوابق: (1160 دیدگاه) ,

      لامبورگینی،
      طراحی خشن
      خطوط تیز که مثل هیچ خودروی دیگه نیست
      طراحی اسپرت
      ارتفاع کم
      موتور تنفس طبیعی
      موتور ۵.۲ لیتری v10
      ۶۴۰ اسب قدرت از موتور تنفس طبیعی
      شتاب ۰ تا ۱۰۰ در حد ۲.۹ ثانیه

      چطور میشه عاشق این ماشین نشد؟؟؟؟؟

      پاسخ
    3. محمد
      سوابق: (1160 دیدگاه) ,

      در واقع شخصا پیشرفت خودروهای سطح بالاتری از لامبورگینی مثل بوگاتی و … رو تحسین میکنم
      .
      اما انتخاب من در صورت امکان، به عنوان حد نهایی لذت از صنعت خودرو، لامبورگینیه
      .
      بالاتر از اون رو زیاد کاربردیه روزمره نمیدونم
      و لامبو هم اینقدری خاصه که حرف و حدیثی باقی نگذاره
      .
      گرچه که علاقه شخصی به کوئینگ‌زگ هم دارم
      اما لامبو غیر قابل توصیفه

      پاسخ
    4. soroush
      سوابق: (48 دیدگاه) ,

      اخه اون رینگارو ببینین…
      نه خدایی، میشه عاشقش نشد؟
      چجوری اخه هر دفعه یه طراحی جدید میدی بیرون با حفظ اصالتت لعنتی…

      پاسخ
    5. Reza
      سوابق: (1007 دیدگاه) ,

      بچه ها وزن این نسخه 1422 کیلوگرم هستش در حالی که وزن پرفورمانته افسانه ای 1480 کیلوگرم بود.
      پرفورمانته با 58 کیلو اضافه وزن نسبت به Evo شتاب 0 تا 100 رو تو 2.6 ثانیه ثبت کرد پس مطمئنن این نسخه 2.5 ثانیه رو میزنه .

      پاسخ
  2. Alieza
    سوابق: (138 دیدگاه) ,

    لامبورگینی واقعا تو طراحی های ریز و هنرمندانه استاده
    خیلی شاید قیافه اش با هوراکان قبلی فرق نکرده باشه اما با چند تا تغییر ریز تو ظاهرش چند برابر جذاب تر شده

    پاسخ
  3. حسین
    سوابق: (59 دیدگاه) ,

    عالی ، تا 5 سال پیش میشد با 261 میلیون تومن یکی از اینا داشت الان با 261 میلیون نهایتا یه تویوتاgtپوکیده چپ شده شاسی کج بهت بدن اونم اکه پیدا بشه

    پاسخ
  4. King918
    سوابق: (2440 دیدگاه) ,

    بسیار زیبا حتی میشه گفت از اونتادور هم زیبا تر و خشن تر شده . اون برآمدگی قسمت
    عقب خیلی زیباتر کرده ماشینو . افزایش 30اسب بخاری هم به نظر کافی میاد . در کل ایرادی بهش وارد نیس . انصافا زیباترین لامبورگینی هست که تا حالا تولید شده

    پاسخ
  5. ساسان
    سوابق: (739 دیدگاه) ,

    یکی از زیباترین فیس لفتهای لامبورگینیه…نمای عقبش بینظیره…نمای داخلی از مدل چنتناریو الهام گرفته شده.با انبوهی از بازنگری های فنی…فوقلادست

    پاسخ
  6. sina7
    سوابق: (246 دیدگاه) ,

    وقتی به این نتیجه میرسی که لامبورگینی دیگه ازین جذاب تر و بهتر نمیشه،بازم لامبورگینی میاد نتیجه گیریتو خراب میکنه
    اگه اوراکان اوو پرفورمانته رو هم بزنن یه چیز عجیبی میشه احتمالا

    پاسخ
    1. ساسان
      سوابق: (739 دیدگاه) ,

      احتمال داره مدل سوپرلگرا با این مدل احیا بشه…چون در نسل گالاردو هم پرفورمانته داشتیم هم سوپرلگرا هم اسکودریا کورس…

      پاسخ
  7. shirko
    سوابق: (471 دیدگاه) ,

    رقیب بسیار قدری برای مکلارن ۷۲۰ و ۴۸۸ پیستا

    پاسخ
  8. ایمان
    سوابق: (1216 دیدگاه) ,

    به نظرم زیباترین لامبورگینی تاریخ هست 😍😍
    بعدشم آونتادور SV اسطوره ای با قدرتی ویرانگر 💪💪

    پاسخ
  9. Amirferrari
    سوابق: (306 دیدگاه) ,

    لامصب بگو نسل جدیده،این همه ارتقا بدی و با قیمت نسخه قدیم بدی دست مشتری!!! میشه گفت بهترین فیس لیفت تاریخ رو زده واسه هوراکان،حتی از پرفورمانته هم جذاب تر و به روزتر شده…

    پاسخ
  10. Amir Machine
    سوابق: (530 دیدگاه) ,

    چقدر زیبا و جذابه این ماشین، چیز دیگه‌ای در وصف این اعجوبۀ زیبایی و تکنولوژی نمیشه گفت
    فقط کاش قدرتش لااقل کمی از پرفورمانته بیشتر بود

    پاسخ
  11. Omid622
    سوابق: (563 دیدگاه) ,

    دوستان چرا شتاب ۱۰۰ تا ۲۰۰ خیلی زیادتره تا ۰ تا ۱۰۰

    پاسخ
    1. King918
      سوابق: (2440 دیدگاه) ,

      سلام امید جان .
      ببین دلایل زیادی داره موتور در همون لحظه اول قدرت رو به گشتاور مورد نیاز تبدیل میکنه و ماشین به سرعت زیادی میرسه طبق قانون برای شتاب اولیه گشتاور به کمک میادو شتاب و سرعت ثانویه قوه اسب کاربرد داره و همچنین با بیشتر شدن سرعت مقاومت و فشار هوا هم بیشتر میشه و دلایل دیگه … امیدوارم اندکی کمک کرده باشم 😊

      پاسخ
  12. Car lover
    سوابق: (217 دیدگاه) ,

    رقابت با سی هشت رو زود تر از بقیه شروع کرد

    پاسخ
  13. مهدی911turbos
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    چرا پشتش شبیه آستون مارتین ونتیج شده

    پاسخ
  14. rezlot
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    به جان خودم طراح خودروهای لامبورگینی از موجودات فضاییه!
    واقعا چجوری میشه این همه خلاقیت تو طراحی ؟!

    پاسخ
  15. سورنا
    سوابق: (395 دیدگاه) ,

    فقط میشه گفت لامبوررررررررررررررررررررررگینی

    پاسخ
  16. پدرام اهوازی
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    قدرت موتورش من رو به یاد مورسیه لگو انداخت .تقریبا یک مورسیه لگو کوچک و جدیدتر به حساب میاد.عالیه♥

    پاسخ
  17. emad1990
    سوابق: (999 دیدگاه) ,

    این الان فیس لیفته اوراکانه یا یه نسخه جدیده مثه پرفورمانته؟

    پاسخ
  18. مهدی
    سوابق: (197 دیدگاه) ,

    بسیار زیبا
    اما اینه بغلش افتضاحه بنظرم برای چنین ماشینی اینه باید دوربین چشمی های جدید باشه که فرم خاصی و ظریفی دارند نمیدانم مجوز را گرفته اند یانه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.