لامبورگینی

شایعات جذاب درباره لامبورگینی اوروس پلاگین هیبریدی با قدرت ۸۲۰ اسب بخار!

تاکنون نسخه فیس لیفت شده لامبورگینی اوروس در حال تست رؤیت شده و مجله خودرو مدعی شده این خودرو در سال ۲۰۲۲ رخ‌نمایی خواهد کرد. نسخه فیس لیفت شده سوپر شاسی‌بلند لامبورگینی طبق انتظارات پذیرای عضو جدیدی خواهد بود. این عضو جدید از قوای محرکه پلاگین هیبریدی سود خواهد برد. همچنین یک مدل اسپورت غیر الکتریکی شده با پسوند RS نیز تولید خواهد شد.

مدت‌های زیادی است که منتظر اوروس پلاگین هیبریدی بودیم و مائوریزیو رجیانی مدیر فنی لامبورگینی حدود سه سال پیش گفته بود اوروس در ۱۸ ماه آینده دارای درگاه شارژ خواهد بود. البته این گفته‌ها رنگ واقعیت به خود نگرفته‌اند اما به نظر می‌رسد جایگزین معنوی LM 002 به حضور در بازار قدبلندهای الکتریکی شده نزدیک می‌شود.

طبق گفته مجله خودرو، اوروس پلاگین هیبریدی از پیشرانه پورشه با کد LK5 استفاده خواهد کرد. البته در خبرها به ۶ یا ۸ سیلندر بودن این پیشرانه اشاره‌ای نشده اما مجله خودرو مدعی است این پیشرانه بنزینی می‌تواند قدرت ۶۰۰ اسب بخاری داشته باشد. وجود یک پیشرانه الکتریکی نیز باعث می‌شود قدرت ترکیبی مجموعه به ۸۲۰ اسب بخار برسد.

همانند تمامی خودروهای استانداردی که پذیرای قوای محرکه پلاگین هیبریدی می‌شوند، اوروس پلاگین هیبریدی وزن بالایی خواهد داشت. گفته شده وزن این خودرو حدود ۲۵۰ کیلوگرم بیشتر از نسخه ۸ سیلندر کنونی خواهد بود. به این ترتیب وزن اوروس پلاگین هیبریدی می‌تواند به ۲۴۵۰ کیلوگرم برسد که خب وزن بالایی است.

از طرف دیگر به مدل اسپورت RS اشاره شده هرچند جزئیات زیادی از آن در دست نیست. گفته شده این مدل قدرت ۶۷۵ اسب بخاری خواهد داشت که نسبت به مدل فعلی افزایش قدرت ۲۵ اسبی را نشان می‌دهد. این خودرو می‌تواند از نسخه ارتقا یافته پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی کنونی سود برده و گشتاور آن بیشتر از گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری مدل فعلی باشد.

مجله خودرو همچنین مدعی شده نسل بعدی اوروس تا سال ۲۰۲۸ به تعویق افتاده و تا سال ۲۰۲۵ نیز خبری از جایگزین اوراکان نخواهد بود. تولید جانشین آونتادور نیز ظاهراً به تعویق افتاده است. ظاهراً تولید چهارمین محصول لامبورگینی نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد زیرا ایتالیایی‌ها فعلاً از مرحله مدل فول سایز گِلی جلوتر نرفته‌اند.

مجله خودرو می‌گوید کمبود شرم‌آور محصولات جدید لامبورگینی می‌تواند تا فروش کمتر ۳۵۰۰ دستگاه خودرو در سال تأثیر داشته باشد اما خب همچون همیشه باید این خبرها را با اندکی اغراق و بزرگ‌نمایی در نظر گرفت.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه

  1. امیرحسین

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (368 ديدگاه)

    بالاخره یه مطلب خوب بعد از چند روز دیدیم،مطالب قبلی کسل کننده بود،البته برای من.شاید از نظر دیگران خوب بوده.
    یکی این و یکی مک لارن هنسی این ۲ تا مقاله از قبلیا بهترند

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۰
    1. پدر خودرو سازی جهان

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (300 ديدگاه)

      اوروس : یک پورشه / آئودی با پوسته لامبورگینی هست نه یه لامبورگینی واقعی

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۲۱
      1. MahyarM.A.R

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (18 ديدگاه)

        نه لامبورگینی هست یعنی پورشه کاین پورشه نیست لندرور است البته مثال درست حسابی یادم نیومد بزنم ولی روح یه لامبو رو داره درباره هیربرد هم حدود ۱۰۰۰ اسب داشت خوب بود

        موافقم ۲
        مخالفم ۴
        1. پدر خودرو سازی جهان

          ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (300 ديدگاه)

          ( یعنی پورشه کاین پورشه نیست لندرور است) منظورت از این جمله چیه؟
          نفهمیدم!

          موافقم ۸
          مخالفم ۰
    2. مزدا

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1766 ديدگاه)

      تو خط تولید تنوع رنگ ها رو ببین ادم کیف میکنم
      تو خط تولید حلبی ساز ها هم همش سفید هست

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۰
    3. ?Ali Hossein?

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (366 ديدگاه)

      یه ارادت خاصی به اوروس دارم

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  2. Hadi

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2202 ديدگاه)

    واقعاً برنامه تولید اوروس ۸۰۰ اسبی خیلی عالیه…
    و رقابتش با فراری پورسانگ خیلی جذاب میشه…
    مدل RS هم با قدرت بیشتر خیلی بهتره ولی باید زودتر اینا رو معرفی کنن…
    مخصوصاً جانشین اونتادور رو مخصوصا الان که داره ۱۰ سال ازش میگذره…

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۰
  3. akrh78

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (897 ديدگاه)

    اگه نسخه v10 یا v12 اوروس رو میزدن فاتحه همه ssuv ها خونده بود

    چرا لامبورگینی به سبک خودش هیبریدش نکرده (مثل سیان)

    راستی چند تا بررسی متنی و ویدئویی از سیان دیدم امروز اگه میشه ترجمه کنین مقالش رو

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۰
  4. Khosrow

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1948 ديدگاه)

    اوروس لامبورگینی نیست / حسم میگه پورسانگ میتونه فراری باشه ..

    موافقم ۸
    مخالفم ۱۰
    1. OMID-LAMBO

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (364 ديدگاه)

      اتفاقا پورسانگم فراری نیست ! از پلت فرم مازراتی لوانته استفاده خواهد کرد با قوای محرکه فراری !

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۱۰
      1. Farzad

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2262 ديدگاه)

        خیر ، از پلتفرم جدیدی که در روما معرفی شده استفاده خواهد کرد .

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۲
  5. مهدی

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (913 ديدگاه)

    خیلی عالیه ولی
    میترسیدم لامبورگینی خیلی اروم بره سمت الکتریکی خیلی خیلی اروم شاید ۳۰ سال دیگه برقی بشه ولی من ماشین های پلاگین هیبرید رو خیلی دوست دارم

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
    1. MahyarM.A.R

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (18 ديدگاه)

      اشتباه نکن ۱۵ یا فوقش ۲۵ سال دیگه برقی میشه تو زمانه ای که ۱۰ یا ۲۰ سال دیگه همه تقریبا برقی شدن و بنزین انگشت شمار است و آروم یعنی ۵ سال دیر تر که اون زمانم فقط چند تا منظورم یک یا دو تا برقی داشته باشه شایدم نداشته باشه و فقط هیربرد باشه

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
      1. مهدی

        ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (913 ديدگاه)

        منظور کلی من هم همین بود که تقریبا توی این مدت ها برقی میشه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  6. ارشیا

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1500 ديدگاه)

    چی میشه یه v12 بزارن روش.

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
    1. Saeed

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (757 ديدگاه)

      گذاشتن یه V12 اونم رو محور جلو وزن بسیار زیادی به ماشین اضافه می‌کنه
      همچنین نیازمند فضای بیشتر هم هست یعنی باید جلوش از چیزی که هست درازتر بشه
      مصرف سوختش هم بیشتر میشه
      میزان آلایندگی بیشتر میشه
      افزایش قیمت احتمالا بسیار زیادی خواهد داشت
      پس بودن یه V8 عاقلانه‌تره واسه یه Ssuv

      موافقم ۸
      مخالفم ۰
  7. RezaRs

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1420 ديدگاه)

    من به تقدیرم و تقدیر هم از ذات من است
    قادر هردو جهانم تتناهو یاهو
    واقعا این خبر نشون دهنده پیشرفت عظیم و بزرگیه طی سال های عاطی
    یه زمانی با ۷۰۰ اسب ماشین نیشد رسما هایپر کار الان اوروس ۸۲۰ اسبی

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
    1. RezaRs

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1420 ديدگاه)

      چرا هیشکی نگفت سالهای آتی درسته ???????

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
  8. محمد رستمی نژاد

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (733 ديدگاه)

    سلام خدمت کاربر های عزیز سایت پدال
    آیا در سایت پدال می‌شود با کاربری
    خصوصی صحبت کرد یا مثلا قسمتی باشد که بشود صحبت کرد به غیر از زیر پست های مختلف .
    اگر میدانید ممنون میشم راهنمایی کنید
    من چند ساله که توی سایت خوب پدال هستم
    ولی حساب کاربری تشکیل ندادم
    زیاد آشنا نیستم با قسمت ها مختلف حساب کاربری.
    من به شخصه از سایت پدال و آقای سردبیر و نویسندگان سایت
    چه آنها که هستند همچنان
    چه آنها که رفته اند تشکر و قدر دانی فراوان میکنم
    اگر در مورد سوالی که پرسیدم میدانید لطف میکنید بگویید

    موافقم ۳
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا