لامبورگینی

لامبورگینی اونتادور SV رودستر رنگ واقعیت گرفت

خودروسازی لامبورگینی جمعه گذشته در یک گردهمایی کوچکِ خودرویی، یک دستگاه از مدل رودستر اونتادور سوپرولوچه را به نمایش گذاشت؛ در قدم بعدی هم تصاویر و اطلاعات جدیدی از آن منتشر کرد تا همگان بدانند چه چیزی درراه است!

Lamborghini Aventador SV Roadster
Lamborghini Aventador SV Roadster
این گاو بی اعصاب با تیراژ تنها ۵۰۰ دستگاه در سراسر دنیا، اولین سری از لامبورگینی‌های روباز تاریخ است که به حروف SV ملقب می‌شود.

Lamborghini Aventador SV Roadster
Lamborghini Aventador SV Roadster
Lamborghini Aventador SV Roadster
Lamborghini Aventador SV Roadster
Lamborghini Aventador SV Roadster
Lamborghini Aventador SV Roadster
در بخش فنی همان پیشرانه ۶۴۹۸ سی‌سی V12 تنفس طبیعی ۷۴۰.۲ اسب بخار قدرت در ۸,۴۰۰ دور بر دقیقه و ۶۹۰ نیوتون‌متر در ۵,۵۰۰ دور بر دقیقه تحویل می‌دهد تا به‌وسیله جعبه‌دنده ۷ سرعته ISR و از طریق سامانه ۴WD هالدِکس (Haldex) نسل چهارم به هر چهارچرخ منتقل شود. علاوه بر پیشرانه، سامانه تعلیق مغناطیسی انطباقی (Magneto Rheological)، تعدیل‌های pushrod و سامانه فرمان پویای لامبورگینی (LDS) نیز دقیقاً همانند نسخه کوپه SV هستند.

Lamborghini Aventador SV Roadster
Lamborghini Aventador SV Roadster
Lamborghini Aventador SV Roadster
Lamborghini Aventador SV Roadster
Lamborghini Aventador SV Roadster
Lamborghini Aventador SV Roadster
وزن خشک نسبت به اونتادور LP700-4 رودستر ۵۰ کیلوگرم سبک‌تر شده و به ۱,۵۷۵ کیلوگرم رسیده است. نسبت اسب بخار/وزن ۲.۱ کیلوگرم بر اسب بخار به این رودستر خاص امکان شتابگیری از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را تنها در ۲.۹ ثانیه (۰.۱ ثانیه کندتر از کوپه SV) می‌دهد؛ درنهایت هم می‌تواند سقف سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت (۲۱۷ مایل بر ساعت) را ثبت کند.

اولین سوپرولوچه روباز تاریخ دو ویژگی جذاب دارد: یکی شیشه عقب فعال که در حالت بسته (هنگام نبود سقف) سروصدا و باد داخل کابین را کاهش می‌دهد، با پایین بردن آن نیز می‌توانید نوای دل‌انگیز پیشرانه را در بالاترین حد ممکن گوش کنید. دیگری سقف دوتکه فیبر کربنی (hardtop) که بیشترین استحکام را با ارتفاع بسیار پایین توأمان دارد. بد نیست بدانید وزن هریک از پنل‌های سقف تنها کمتر از ۶ کیلوگرم است و هردو باهم به‌راحتی در محفظه بار کوچک جلو جای می‌گیرند. همچنین لامبورگینی مدعی است ساختار سقف در تونل باد مورد بهینه‌سازی قرارگرفته و این نسخه ازنظر حداکثر سرعت هیچ فرقی با نسخه کوپه نخواهد داشت.

قیمت پایه اونتادور SV روباز در بازار اروپا ۳۵۷,۰۰۰ یورو (بدون مالیات) و در بازار آمریکا ۵۳۰,۰۷۵ دلار است؛ تحویل به مشتریان هم طبق برنامه‌ریزی لامبورگینی از اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. امين

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (117 ديدگاه)

    زبان در وصفش نمی گنجد …
    استفان وینکلمن عجب ریشی گذاشته !! شبیه *** محلمون شده !:)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. asa

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (569 ديدگاه)

      زیبایی و مهندسی کلمه ای هست که برای هر ماشینی نمیشه بکار برد . ولی قضیه برای اونتادور جوری دیگه رقم می خوره بتوری که با تمام وجود می توان بیان کرد که این لقب شایسته این خودرو هست. ارزوی داشتنشو با خودم به گور می برم………

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. آرماااان

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (358 ديدگاه)

      وینکلمنُ نگاه با ریشم باحاله
      طراحی خودروهای ایتالیایی زمین تا آسمون با بقیه کشورا فرق داره،لامصبا خدای طراحین(لامبورگینی،فراری،مازراتی،اوووف آلفارومئو

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. AHMADREZA

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    عجب چیزیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد زمانلو

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (134 ديدگاه)

    آخ جون ، یه لامبورگینی جدید و بی اعصاب !!! خیلی دوست داشتم هر مدلی از لامبو که رونمایی می شه ،یه پوستر ازش تو اتاق خودم داشته باشم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      ۲.۸ ثانیه اعداد و ارقام کارخونست…
      و همه میدونیم که با یه راننده خوب و بنزین اکتان بالا میشه شتابشو به ۲.۵ هم رسوند…
      کاری که با هوراکان کردن و ۰-۱۰۰ رو ۲.۶ براش بدست اوردن…
      یا اف ۱۲ که ۳.۱ اعلام شد ولی تو ۲.۸ به صد میرسه!!!
      درکل خیلی دوست دارم با اونتادور وحشی بازی در بیارم…
      دوست دارم برم تو زمین گاو بازی باهاش گردوخاک بلند کنم!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Xman

        ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (546 ديدگاه)

        کی دوس نداره؟ با رنگ ابی خیلی دوس داشتنیه!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. matin

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    حتی با داشتن پوستر های این ماشین هم خوشحال میشم چه برسه به اینکه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سبحان

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (49 ديدگاه)

      من توی نید فور اسپید رایولز یه آونتادور دارم! از لذت های زندگیم روندن این ماشینه! =)) درود بر شرف الکترونیک آرتز که انقدر خوب صداها رو شبیه سازی کرده. عین واقعیشه. خلاصه با صدای بلند گاز میدم و از آونتادورم لذت می برم :)))) یک حالی میده گه مگوی..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1698 ديدگاه)

        لامبوی لامصب خیالاتش هم خوشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. asa

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (569 ديدگاه)

      جنگنده بی سقف …….اونتادور رو باز ……………گاو رام نشدنی ایتالیایی ها .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. lmbx

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (287 ديدگاه)

    درود
    تنها ماشین رودستری که دوست دارم.حرف نداره به نظرم اونتادور زیباترین صدا اتوموبیل رو هم در دنیا داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. فردین بهادری نژاد

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (129 ديدگاه)

    آخ قلبم
    اشک تو چشام حلقه زد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. asa

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (569 ديدگاه)

      بی صبرانه منتظر رقابت این با gt 2016 هستم. چون فورد با ساخت این مدل مرز های اونتا دور افسانه ای رو هدف گرفته.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. m.tn

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (32 ديدگاه)

    بوگاتی،911 و gtr رو به خاطر شتاب زیر 3 ثانیه شون عاشقشونم
    ولی از وقتی اونتادور با تنفس طبیعی اومد زیر 3 ثانیه
    نمیدونم چرا از پرستش این ماشین خسته نمیشم
    هرچند روانی فراری هستم ولی اونتادور …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سجاد

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (203 ديدگاه)

    فقط دوست داشتم این خبر رو آقا امین عزیز بذاره رو سایت ;)
    عاشق رینگاش شدم ( خیلی منو یاد رینگ های 918 افسانه ای میندازه )
    اما اون بخش ادعای لامبو مبنی بر یکسان بودن تاپ اسپید نسخه سوپرولوچه رودستر با نسخه کوپه ، خیلی برام جالب بود .. هرچند باید در عمل هم منتظر تست هاش باشیم ولی درست بودن این ادعا کاملا محتمله
    طراحی عقبش که دیوانه واره … مثلا ماشین پشتی جرئت بوق زدن پیدا نمی کنه وقتی این ظاهر خشن رو میبینه ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امید

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (413 ديدگاه)

    چقدر ریش به به عمو اسی میاد !!!
    از دیدن این ماشین سیر نمیشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. HILUX

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (251 ديدگاه)

    نمیدونم چرا ولی لامبو رو از فراری بیشتر میخوام ……

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. kasra

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (48 ديدگاه)

    فقطnissan gtr nissmo

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Lambo

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (57 ديدگاه)

    عشقمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. پوری پوریا!

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (322 ديدگاه)

    این مهندسی لامبورگینیه !!
    هیچ وقت نباید از روی کاغذ به لامبو نگاه کرد!!!
    وقتی طوفان این SV جدید رو تو نوربرگرینگ دیدم فهمیدم که لامبورگینی چه اشی برای جانشین این ماشین پخته و بیشتر عاشقش شدم !! :)
    حالا همه خوب گفتن من بد بگم !! من خودم از وقتی که نمیدونستم ماشین چیه عاشق لامبورگینی بودم !!!!
    اما چرا دروغ اصلا با تولید نسخه رودستر اونتادر اس وی موافق نیستم .
    یه جورایی تو این وضعیت تولید نسخه رودستر هم بده و هم خلاف اصالت های لامبورگینیه !!!
    سوپر ولوچه باید کوپه باشه عاقا !
    ناراحت شدم از این خبر. فروچیو کجایی ؟؟!! :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Reza :: Deutschland :: Mercedes

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    لامبورگینی رو میشه دوست نداشت؟!؟!؟!
    مخصوصلا اونتادور…
    چی بگم والا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. امیر محمد

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (279 ديدگاه)

    اه آبیه چرا باید آبی باشه اگه قرمز یا زرد با خط های سیاه بود بهتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Sanyar

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    عالىه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Infinite

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (452 ديدگاه)

    همه کاربران سایت از این خودرو تعریف کردند. البته که این خودرو واقعا زیباست و شایسته این تعاریف.
    اما…
    چرا لامبورگینی باید 4 اگزوز این خودرو رو به این شکل به حال خودشون رها کنه؟
    به مدل استاندارد خودرو توجه کنید که اگزوزها به چه شکل زیبایی در یک فریم قرار گرفتند:
    http://fs170.www.ex.ua/show/8824022/8824022.jpg?800

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فردین بهادری نژاد

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (129 ديدگاه)

      لامبورگینی هیچوقت الکی یه کاریو نمیکنی یا چیزی رو فراموش نمیکنه
      مطمئنا دلیلی داشتن واسه این کار

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. محمدحسین

    ۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    مثل همیشه عالیییییییی
    طراحی سقف وجلوی ماشین حرف نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. reza

    ۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خداوکیلی این ماشین از لا فراری هم بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. محمد رضا معتمدی

    ۲۶ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    ماشین ایتالیایی فقط لامبورگینی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. پگاه

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لامبورگینی داشتنش آرزوی منه، شاید پدرم پولهای کارمندیش را جمع کرد و بعد 30 سال چرخش را خریدیم. خدا بزرگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. ارشیا

    ۱۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    خیلی خفنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا