لامبورگینی دیابلو واقعاً از چراغ‌های نیسان استفاده کرده است؟!

همه‌ی ما داستان‌هایی درباره‌ی استفاده‌ی خودروهای گران‌قیمت از برخی قطعات و چراغ‌های مدل‌های ارزان‌تر را شنیده‌ایم. دلیل این کار راحتی انجام آن به جای مهندسی قطعات اصلی و هزینه‌ی زیادتر است.

lamborghini_diablo_vt_6-0_27
یکی از مشهورترین خودروهایی که این روش را در زمان خود بکار بست نسخه‌ی فیس لیفت شده‌ی لامبورگینی دیابلو می‌باشد.

lamborghini_diablo_sv_15
در سال 1999 نسخه‌ی فیس لیفت دیابلو شاهد از دست دادن چراغ‌های مدل قبلی بود و نمای جلوی مدرن‌تر و صاف‌تری پیدا کرده بود. کابین این خودرو نیز دستخوش تغییراتی شده بود.

lamborghini-diablo-nissan-headlights

lamborghini-diablo-nissan-headlights-01
بله این حقیقت دارد. لامبورگینی از چراغ‌های جلوی نیسان 300ZX برای دیابلو استفاده کرد و احتمالاً چندین میلیون دلاری که قرار بود برای هزینه‌ی توسعه خرج شود در جیب آئودی باقی ماند. البته مالک آلمانی جدید پیش از آن برنامه‌های تولید جانشین دیابلو یعنی مورسیه لگو را استارت زده بود.

lamborghini-diablo-headlights

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

11 دیدگاه

  1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans
    سوابق: (9790 دیدگاه) ,

    .
    دیابلو از زمان مالکیت کرایسلر بر لامبورگینی باقی مانده بود.
    تنها نسخه ی دیابلو که در زمان مالکیت آئودی طراحی شد همین Diablo VT بود که اولین مدل 4WD لامبورگینی حساب میشد.
    Diablo VT بیشتر برای آئودی یک دست گرمی و مدلی آزمایشی برای تلفیق سیستم کواترو با شاسی و موتور های لامبورگینی بود.برای همین زیاد براش خرجی نشد و اون زمان هم آئودی کسری یودجه ی شدید داشت. به خاطر خرید 3 شرکت بزرگ در 3 سال متوالی.

    البته همیشه اعتقاد داشتم بخش قابل توجهی از پولی که برای یک فراری ، لامبورگینی، بنز ،بنتلی، پورشه، پاگانی ، لکسس ، رولزوریس و … میدیم در حقیقت پول * برند * هست نه چیز دیگه.

    پاسخ
    1. سامان اذری
      سوابق: (2247 دیدگاه) ,

      مجید جان درمورد نیسان 300zx هم
      بگم که یکی از اعجوبه های نیسان بود
      موتور6 سیلندر 3 لیتری با قدرت 300 اسب بخار سیستم تعلیق استثنایی با فرمان پذیری چرخ‌های عقب و استایل ایرودینامیکی خود یکی از بهترین خودروهای دهه 90 نیسان بود
      قیفه خیلی خشن و جذابی هم داشت

      پاسخ
      1. حامد
        سوابق: (157 دیدگاه) ,

        300zx عالی بود.مخصوصا مدل تیونیگ شده توسط استیلن. سه تنفگدار ژاپنی : RX7 و تویوتاسوپرا و نیسان 300ZX هرسه فوق العاده بودن. در ضمن میتسوبیشی 3000 هم ازقلم افتاد.

        پاسخ
      2. Madjid R8 V12 TDI Le Mans
        سوابق: (9790 دیدگاه) ,

        آره سامان جان
        300 ZX دو نسل داشت و خودش هم در واقع جانشین نیسان S130 حساب میشد که من به شخصا هر 3 تاشون رو خیلی دوست دارم. (2 تا نسل 300 ZX و S130)
        من عاشق سبک طراحی جلوی S130 هستم که از دهه ی 60 تا 80 در اتومبیل های بسیاری استفاده میشد.

        راستی300 ZX بزرگترین افتخارش رو در سال 1994 به دست آورد که فاتح مسابقات 24 ساعته ی دیتونا شد.

        پاسخ
  2. Hosein.gh
    سوابق: (102 دیدگاه) ,

    من نیسانو خیلی بیشتر دوستش دارم😍😍😍

    پاسخ
  3. حامد
    سوابق: (157 دیدگاه) ,

    به تصویر سه تا چراغ دقت کنین ، وسطیه که آبی رنگه اگه اشتباه نکنم نیسان R390 هستش وچراغ راهنمای اون هم دقیقا از روی لوتوس اسپریت V8 و مک لارن اف وان برداشته شده. این مدل چراغ راهنما رو اتومبیل های دیگه ای هم دیدیم. این نکته باعث سرشکستگی هیچ برندی نیست( البته به نظر بنده)

    پاسخ
    1. datsun
      سوابق: (786 دیدگاه) ,

      درسته دوست عزیز چراغ نیسان r390 هم مشابه 300zx میباشد ولی چراغ های f1 اصلا شبیه r390 نیست
      ولی در جریان هستی که نیسان r390 قبل از مکلارن f1 تولید شده

      پاسخ
  4. mohammadrr
    سوابق: (113 دیدگاه) ,

    لامبورگین دیابلو و مورسیه لگو محبوب ترین مدلای لامبو برای منن در مورد نیسان هم بگم که واقعا ماشینه دوست داشتنیه مخصوصا با اون سقفه منحصر به فردش😍
    درکل هر جفتشون عشقن❤

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x