لامبورگینی پیشرانه‌های دوازده سیلندر را کنار نمی‌گذارد

این روزها پیشرانه‌های حجیم دوازده سیلندر در معرض خطر انقراض قرار گرفته‌اند و خودروسازانی مثل مرسدس بنز و ب‌ام‌و در حال برنامه‌ریزی برای کنار گذاشتن آن‌ها هستند اما خوشبختانه هنوز هم شرکت‌هایی مثل رولزرویس قصد دارند تا زمانی که ممکن است این موتورهای دوست‌داشتنی را حفظ کنند. حالا لامبورگینی هم به شرکت‌هایی پیوسته که از دوازده سیلندرها حمایت می‌کنند. مدیر فنی این شرکت آقای «Maurizio Reggiani» طی مصاحبه‌ای با Wheels Magazine در نمایشگاه ژنو گفته است که موتورهای دوازده سیلندر لامبورگینی هنوز زنده هستند و طی سال‌های آینده همچنان ارتقاء داده خواهند شد تا بتوانند با قوانین آلایندگی که هرروز سخت‌تر می‌شوند مطابقت داشته باشند.

وی دراین‌باره گفته است:

موتورهای دوازده سیلندر باید قوانین آلایندگی را رعایت کنند و ما می‌توانیم تضمین کنیم که پیشرانه‌های V12 ما قادر به رعایت تمامی قوانین یورو 6 خواهند بود. پس‌ازاین اما مسائل مربوط به مصرف سوخت مطرح می‌شود. آنچه که در این رابطه واضح است این است که اگر خواهان یک سوپراسپرت باشید، مصرف سوخت را نمی‌توان کاهش داد

لامبورگینی فعلاً مشکلی ندارد زیرا پیشرانهٔ V12 اونتادور تمامی قوانین آلایندگی یورو 6 را پاس کرده است اما بعدازآنکه قوانین یورو 7 وضع شوند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آقای Reggiani ادعا کرده است که از لحاظ فنی امکان ارتقاء موتور V12 وجود دارد و این موتور می‌تواند حتی مقرراتی سخت‌تر را هم رعایت کند اما این کار لطمه‌ای جدی به عملکرد پیشرانه خواهد زد.

او ادامه داده است:

استانداردهای یورو 7 آینده، تغییردهندهٔ جدی بازی خواهد بود. این استانداردها تأثیرات قابل‌توجهی بر عملکرد و خروجی پیشرانه‌ها خواهند داشت

نکتهٔ جالب اینکه سال‌های پیش، Reggiani با فروچیو لامبورگینی، بنیان‌گذار و ایدئولوژیست اصلی لامبورگینی کار می‌کرد و حالا از Reggiani پرسیده شده که اگر فروچیو زنده بود، از کدام‌یک از محصولات کنونی لامبورگینی بیشتر از همه لذت می‌برد؟ پاسخ او بسیار ساده بود:

اونتادور! فروچیو مردی بود که صدا و بی‌نقصی را دوست داشت و این ویژگی‌ها در هیچ موتور دیگری جز V12 پیدا نمی‌شد

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

7 دیدگاه

  1. Abbas
    سوابق: (262 دیدگاه) ,

    V12 شناسنامه ی لامبورگینیه،تصور لامبورگینی بدون انجین V12 سخته

    پاسخ
    1. tesla
      سوابق: (300 دیدگاه) ,

      انجین های 12 سیلندر درست میشه ازشون قدرت بیشتر گرفت و گشتاور بیشتر
      ولی خب به همون اندازه جای بیشتر داخل ماشین میگیرن و قیمتشون هم بیشتر هست
      و وزنشون هم بیشتره
      یعنی یه جورایی معایبش خوبی هاشو خنثی میکنه
      8 سیلندر و 12 سیلندر یه نوع پرفورمنس رو ایجاد میکنن حتی با مهندسی خوب 8 سیلندر بهتر هم هست
      شش سیلندر با موتور الکتریکی هم اینده سوپر اسپورت هاس

      پاسخ
  2. ایمان
    سوابق: (1149 دیدگاه) ,

    فراری و لامبورگینی بدون موتور V۱۲ تصورش خیلی سخته
    غرش یک V۱۲ چیزی نیست که بشه باهاش معامله کرد
    به شخصه غرش یک فراری یا لامبورگینی رو با یک ماشین برقی و بی سر و صدا عوض نمی کنم

    پاسخ
  3. Khosrow
    سوابق: (986 دیدگاه) ,

    قوانین الایندگی؟ / بهتر بود به تعدادتولید موتورهای 12 سیلندر هم نگاه میکردن /شاید چند میلیون به یک باشه ..

    پاسخ
  4. Sajjad
    سوابق: (1492 دیدگاه) ,

    صدای خاص انجین های دوازده سیلندر لامبورگینی یه موسیقی زیباست که هرکسی نمیتونه درکش کنه
    این اثر یه خودروساز نیست، اثر یه هنرمنده

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.