لامبورگینی: بازگرداندن گیربکس دستی خیلی هزینه‌بر است!

مدیران لامبورگینی در هفته‌های اخیر کاملاً خبرساز بوده‌اند و مصاحبه‌های زیادی با اصحاب رسانه انجام داده‌اند. مائوریزیو رجیانی یکی از مشهورترین افراد این شرکت بوده و مدیر فنی لامبورگینی است. او تأیید کرده پیشرانه‌ی 12 سیلندر لامبورگینی جایی نخواهد رفت. رجیانی همچنین خاطرنشان ساخته شاید یک نسخه‌ی نهایی از آونتادور پیش از معرفی جانشین آن پدیدار شود.


استفانو دومنیکالی رئیس لامبورگینی نیز می‌گوید این خودروساز شاسی‌بلند دیگری را نیز تولید خواهد کرد. اخیراً نیز گفته شده عرضه ی گیربکس دستی در سوپرکارهای این شرکت بسیار هزینه‌بر خواهد بود.


دومنیکالی مصاحبه‌ای با جانی لیبرمن، مجری موتور ترند داشته و این دو نفر درباره‌ی لامبورگینی و در کل درباره دنیای خودرو صحبت کرده‌اند. زمانی که از مدیرعامل لامبورگینی درباره‌ی عدم عرضه ی گیربکس دستی برای خودروهای آونتادور و اوراکان پرسیده شده او توضیح داده ساخت این گیربکس بسیار هزینه‌بر خواهد بود.


وقتی‌که شما عضوی از گروه فولکس‌واگن باشید این موضوع چگونه ممکن خواهد بود؟ بیایید کمی ریاضی کار کنیم. حتی اگر لامبورگینی 25 هزار دلار اضافه برای 200 دستگاه لامبورگینی آونتادور تولید محدود مجهز به گیربکس دستی دریافت کند کل این رقم به 5 میلیون دلار خواهد رسید. این مبلغ زیادی است اما حتی به هزینه‌های تولید چنین گیربکسی و یا تبدیل گیربکس 7 سرعته اتوماتیک به نمونه‌ای دستی نزدیک هم نمی‌شود؛ و به خاطر اینکه آونتادور از نظر فنی کاملاً منحصربه‌فرد است بنابراین گروه فولکس‌واگن گیربکس دستی کاملاً مناسبی برای این خودرو ندارند.


دومنیکالی درباره‌ی اوراکان هم گفته که این خودرو بر پایه‌ی آئودی R8 که دارای گیربکس دستی است بنا شده ولی متأسفانه گیربکس 6 سرعته این خودرو مدت‌های زیادی است که از تولید کنار گذاشته شده و تولید مجدد آن هزینه‌بر خواهد بود. خلاصه اینکه لامبورگینی دوست دارد گیربکس دستی را برای مشتریان در نظر بگیرد اما نمی‌تواند!

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

8 دیدگاه

  1. Alireza
    سوابق: (103 دیدگاه) ,

    اینجا هم خودروسازان ما میخوان کیفیت رو ببرن بالا ولی هزینه بره دیگه نمیشه

    پاسخ
  2. مهراد
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    دَم لامبورگینی گرم که اینقدر صادقه

    بنظرم گیربکسای دستی دیگه به گذشته تعلق دارن ، در گذشته چون انواع گیربکسای غیر دستی دقت بالایی نداشتن و باعث مصرف سوخت زیادتر میشدن و سرعت تعویض دنده پایینی داشتن ، گیربکسای دستی تو اولویت قرار داده میشدن

    اما حالا وضعیت برعکس شده ، گیربکسای اتوماتیک اینقدر پیشرفت کردن که هم مصرف سوخت پایین تری رو رقم می‌زنند هم سریعتر و هم دقیقترند والسلام

    پاسخ
  3. M
    سوابق: (2004 دیدگاه) ,

    حیف شد !
    اون همه چیز دیوانه کننده تو رودستر ها و اسپایدرهای لامبو هست که فقط یه گیربکس دستی میخواد تا تیر خلاصو بزنه !

    پاسخ
  4. Omid622
    سوابق: (555 دیدگاه) ,

    یعنی این اوانتادرو که قبل از نسل جدید میاد
    چه مشخصاتی داره ????
    مگه قرار نبود لامبو SVJ رودستر آخرین نسل این اوانتادور باشه

    پاسخ
  5. محمدامین مقدم
    سوابق: (69 دیدگاه) ,

    اعجوبه ای دیگر ! کمپانی فولکس واگن کبیر از ساختن گیربکس دستی مناسب این خودرو عاجز است ! لامبورگینی مهندسی بی نظیر و شتاب ماورایی آن باعث شده که گیربکس دستی جوابگوی خودروی سوپراسپرت آن نباشد .

    پاسخ
    1. mehran911
      سوابق: (1688 دیدگاه) ,

      عاجز !؟!!؟
      پورشه تا زمان زنده بودن پیشرانه های احتراقی در کنار گیربکس دوکلاچه بینظیرش از ۶ سرعته دستی هم استفاده میکنه
      پورشه “آخرین” خودروسازی خواهد بود که از گیربکس دستی استفاده میکنه
      و تا جایی که امکان داره توسعه اش میده …
      پورشه زیر مجموعه فولکسه …

      پاسخ
  6. سورنا
    سوابق: (372 دیدگاه) ,

    لامبورگینی جون تو اصن میخوای گیربکس نزا
    ما بدون گیربکس هم دوست داریم

    پاسخ
  7. پدرام اهوازی
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    بعضی ها فکر می کنند گیربکس دستی(manual) برای قدیمه و الان دیگه جایی نداره ولی اشتباه همینجاست چون ماشین باز واقعی خودش دنده عوض میکنه و حس بهتری داره برای راننده .

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.