لامبورگینی

حضور لامبورگینی با اوراکان پرفورمانته اسپایدر در نمایشگاه ژنو

دقیقاً یک سال پیش در نمایشگاه ژنو، لامبورگینی رسماً مدل اوراکان پرفورمانته را رونمایی کرد. حال امسال در همان نمایشگاه، نسخهٔ روباز یا اسپایدر این سوپراسپرت عملکردی را معرفی کرده است. اوراکان پرفورمانته اسپایدر دقیقاً از همان ویژگی‌هایی برخوردار است که قبلاً در نسخهٔ کوپه دیده بودیم اما حالا فرصت لذت بردت از رانندگی با این گاو خشمگین ایتالیایی در هوای آزاد فراهم شده است.

پرفورمانته اسپایدر به یک سقف پارچه‌ای مجهز شده که باز شدن آن تنها ۱۷ ثانیه طول می‌کشد. همچنین می‌توان این سقف را تا سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت باز یا بسته کرد. به‌منظور کاهش آشفتگی هوا در زمانی که سقف باز است، لامبورگینی یک کانال یکپارچه به همراه باله‌هایی را در خودرو نصب کرده است. علاوه بر این، دو محافظ باد قابل جابجایی نیز صدای باد را در داخل کابین کاهش می‌دهند. غیر از این موارد، استفاده از سیستم آئرودینامیک فعال لامبورگینی بنام ALA نیز موجب ارائهٔ بهترین آئرودینامیک ممکن شده که درنتیجه باعث افزایش عملکرد ماشین می‌شود.

برای کاهش وزن اوراکان پرفورمانته اسپایدر، مهندسان لامبورگینی از همان فیبر کربن فورج‌کاری شده‌ای استفاده کرده‌اند که قبلاً در نسخهٔ کوپه بکار رفته بود. این امر موجب شده که وزن ماشین با ۳۵ کیلوگرم کاهش نسبت به اوراکان اسپایدر معمولی به ۱۵۰۷ کیلوگرم برسد. این وزن با نسبت ۴۳ به ۵۷ در جلو و عقب توزیع شده است. بازهم مثل نسخهٔ کوپه، پرفورمانته اسپایدر هم از همان پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی استفاده می‌کند که ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

خروجی این موتور به میزان ۳۰ اسب بخار و ۴۰ نیوتن متر بیشتر از اوراکان اسپایدر استاندارد است که در کنار وزن کمتر موجب می‌شود ماشین ظرف ۳.۱ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند که سه‌دهم ثانیه کمتر از اسپایدر استاندارد است اما از سوی دیگر دودهم ثانیه از پرفورمانته کوپه بیشتر است. پرفورمانته اسپایدر اما در ۹.۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد درحالی‌که می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر در ساعت هم دست پیدا کند.

اوراکان پرفورمانته اسپایدر همانند نسخهٔ کوپهٔ خود به تعلیق ارتقاءیافته، فرمان با پاسخگویی بیشتر، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی بهینه‌شده و سیستم چهارچرخ محرک تجدیدنظر شده مجهز شده است. در این ماشین همچنین سه حالت رانندگی مختلف شامل اسپرت، استرادا و کورسا هم قابل انتخاب است. علاقه‌مندان به خرید اوراکان پرفورمانته اسپایدر می‌توانند از هم‌اکنون آن‌را در بازارهای سراسر جهان سفارش دهند اما برای تحویل آن باید تا تابستان آینده صبر کنند. قیمت این سوپراسپرت روباز نیز در اروپا از ۲۱۹,۵۸۵ یورو، در انگلستان از ۱۹۵,۰۷۸ پوند و در ایالات‌متحده از ۳۰۸,۸۵۹ دلار آغاز می‌شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. hosseinbimmer

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (133 ديدگاه)

    جاش اینجا نیست بپرسم ولی کسی از سوپر اسپورت سیروان موتورز خبر داره؟ قرار نبود ۲۲ بهمن معرفی بشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Ehsangt3

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (164 ديدگاه)

    باسلام وباتشکر از آقای دهقان
    لامبو تو با دل ما عشاق خودرو چه می کنی
    به نظر من سه تا ماشین خالص تو دنیا هستن که برای رانندگی واقعی ساخته شدن یکی هوراکان پرفورمنته یکی 911 gt3rs ویکی فراری 488 پیستا البته 3 تا ماشینا اصیل دیگه هم هستن که خودمم عاشقشونم موستانگ شلبی کاماروzl1 ودوج دیمن
    البته ماشینای عالی دیگری هم هستن که اونا هم عالین قصد کم شمردن ماشینی رو ندارم ولی این یه چیز دیگه هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهران

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (299 ديدگاه)

    داداش کوروت zr1 رو از قلم انداختی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. F۲۲RAPTOR

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    عجب ویدیو و تیزر جالبی بود ،???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ایمان

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    با این مشخصات به هیچ وجه حریف فراری ۴۸۸ پیستا نمیشه البته در روی کاغذ ولی در عمل باید منتظر باشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. فقط آمریکا فقط ماسل

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (218 ديدگاه)

    باید دست بزارم رو دلتون
    چنتارو از قلم انداختین و نگفتین لافراری کوئنیکزگ گیریفون آگرا RSرگرا برادران فرانسوی بوگاتی تگزاتی های هنسی مکلارن p1پورشه 918اسپایدر مکلارن 720S فورد موستانگ GT500,و بولیت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ساسان

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1038 ديدگاه)

    الهه ی زیبایی… ازالان میتونم چهره رانندهاشو حدس بزنم چه مدلی میشن وقتی سقفو جمع کردن و نعره ی v10, پرفورمانته رو توحالت کورسا و بدون سقف میشنون…. خوشبحالشون… ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Ali Keyhani

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (657 ديدگاه)

    خیلی زیباست مخصوصا سفیدش،یکی از زیباترین لامبورگینی هاست،اما با این مشخصات فکر نکنم از پس فراری 488 پیستا بر بیاد،پیستا یه غول به تمام عیاره،امیدوارم هرچی زودتر تست بشه و ببینیم چه میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ساسان

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1038 ديدگاه)

      علی آقا.یکساله که پرفورمانته کوپه تولید شده واز پس خیلیا بر اومده.وگامهای بزرگیو برای لامبورگینی داشته.وچیزهای جدیدیو به صنعت اتومبیل اظافه کرد.اگرم ازاین به بعد رکورداشو بشکنن زیاد جای تعجب نیست چون صنعت اتومبیل درحال پیشرفته .و زیباییشم به همینه..همینکه تو این مدت تو اینسگمنت سنگ محک خیلی از همرده هاش وحتی رده های بالاتر ازخودشو به چالش کشیده . خودش خیلی عالیه…من فکر میکنم لامبورگینی تو این مدت حتی بیشتر ازاونچیزی که باید با پرفورمانته به دست آورد.
      فراری پیستا هم قطعا”خودرو فوقلاده ایه توپیست…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ali Keyhani

        ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (657 ديدگاه)

        داداش ساسان،من خودم از هوراکان خیلی خوشم میاد،هم هوراکان معمولی هم پرفورمانته و همچنین این اسپایدر بسیار زیبا،قطعا هوراکان چیزی بیشتر از انتظارهایی که ازش میشد بود،نمیدونم چرا هروقت توی صفحه لامبو کامنت میزارم همیشه تعداد دیس لایک ها بیشتره،حرفم این بود که با توجه به مشخصات فراری پیستا و لامبورگینی پرفورمانته اسپایدر،فراری از نظر قدرت و شتاب و سرعت خودروی برتری به شمار میاد که حرف بیجایی هم نیست خودتون مقایسه کنین و ببینین هرچند که هنوز تست نشده و رکوردی هم نزده،اگه این خودرو نمیتونه با فراری پیستا رقابت کنه چیزی از ارزش های لامبو کم نمیشه،آونتادور جدید هم که داره میاد و اون خودروی میتونه رقیب خوبی برای فراری پیستا باشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ساسان

          ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (1038 ديدگاه)

          من هم گفته ی شما رو تایید کردم دوست من…همین رقابتهاست که هیجان انگیز میکنه کلاس ماشینهارو…پرفورمانته کاری کرد که پورشه با اون عظمتش مجبور شد دست به کار بشه وعنوان قهرمانیش تو نوربرینگو پس بگیره واینها زیباییهای دنیای ماشینن…پیشرفت بدون توقف…پیست حوزه ی تخصصی فراریه وقطعا”فراری پیستا حرفهای زیادی برای گفتن داره که من هم مثل شما مشتاقم تست هاشو ببینم..بخصوص رکوردش تو برنامه گرند تور

          موافقم 0
          مخالفم 0
  9. akrh78

    ۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1356 ديدگاه)

    خوشم میاد با هر محصولش یه شعار داره که مث بمب همه جا میپیچه
    از همیشه لامبویی ترم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا