مقایسهٔ لامبورگینی اوراکان اوو با نسخهٔ معمولی

هنگامی‌که لامبورگینی برای اولین بار سوپراسپرت جدید اوراکان را در سال 2014 به‌عنوان جایگزین گالاردو به بازار عرضه کرد، آن‌را رقیب ایده‌آلی برای پورشه 911 توربو و سوپراسپرت جذابی دانست که به‌صورت روزانه می‌توان از آن استفاده کرد. در آن سال، شتاب صفرتاصد اوراکان رسماً 3.2 ثانیه و حداکثر سرعت آن بیش از 325 کیلومتر بر ساعت اعلام شد. اوراکان به‌صورت استاندارد با ترمزهای کربن سرامیکی مجهز بود و سیستم فرمان متغیر و تعلیق تطبیقی هم برای آن قابل سفارش بود؛ بنابراین روی کاغذ سخت است که کسی چیزی بیشتر از این بخواهد. اوراکان یک سوپراسپرت سه‌ثانیه‌ای با ظاهر فوق‌العاده تهاجمی، سیستم چهارچرخ محرک و راحتی داخلی شگفت‌انگیز بود.

حال چهار سال از آن زمان گذشته و لامبورگینی با معرفی اوراکان اوو نشان داده که می‌توان چیزی حتی بهتر این ساخت. البته در این نسخهٔ جدید هنوز همان فرمول قبلی اجرا شده و خودرو تا حد زیادی نسبت به نسخهٔ اولیهٔ بدون تغییر باقیمانده است اما بااین‌حال پیشرفت‌ها، ارتقاءها و تغییراتی در اوراکان اوو ایجاد شده تا این سوپراسپرت ایتالیایی همچنان بتواند در برابر رقبایی چون نسل جدید پورشه 911 توربو و نسخهٔ بروز شدهٔ آئودی R8 شاخ‌وشانه بکشد. هرچند این نسخهٔ جدید افزایش قدرت زیادی نسبت به اوراکان اولیه نداشته است اما با ارتقاءهایی که در آن صورت گرفته باید در مقایسه با نسخهٔ اولیه برتر باشد. بدین منظور قصد داریم در این مطلب اوراکان اوو را با اوراکان LP-610 اولیه مقایسه کنیم.

طراحی بیرونی

در زبان طراحی اوراکان اوو تفاوتی نسبت به قبل دیده نمی‌شود اما بااین‌حال اوو با اسپویلر جلوی جدید، ورودی‌های هوای بزرگ‌تر Y شکل، رینگ‌های جدید و ورودی‌های هوای جانبی جدید، از قبل متمایز شده است؛ اما اگر با وجود این تغییرات هنوز هم نمای جلویی اوراکان اوو چندان نسبت به نسخهٔ اولیه متفاوت به نظر نرسد، در عقب با خروجی‌های اگزوز دوگانه که در ارتفاعی بالاتر قرار گرفته‌اند به همراه اسپویلر یکپارچه، نمای کاملاً متفاوتی را به نمایش گذاشته که البته بسیار شلوغ به نظر می‌رسد.

داخل

مهم‌ترین تغییر داخلی اوراکان اوو تجهیز به یک صفحه‌نمایش 8.4 اینچی لمسی است که در کنسول مرکزی قرار گرفته است و قابلیت کنترل چند لمسی را دارد. این نمایشگر که جایگزین دکمه‌های فیزیکی شده است، کارپلی و اندروید اتو را ارائه می‌کند و قابلیت یکپارچه‌سازی با گوشی‌های هوشمند را دارد. به‌طورکلی کابین اوراکان لوکس‌تر و تکنولوژیک‌تر از قبل شده و در آن استفادهٔ بیشتری از رنگ‌ها به عمل آمده است ولی بااین‌حال طراحی غربیلک فرمان و پدال‌های تعویض دندهٔ پشت آن شاید کمی ناامیدکننده به نظر برسد.

زیر پوست

در سینهٔ اوراکان اوو همان نیروگاه 5.2 لیتری V10 تنفس طبیعی اولیه قرار دارد اما قدرت این موتور با 30 اسب بخار افزایش به 640 اسب بخار رسیده است؛ بنابراین شکی نیست که اوو از لحاظ فنی برتری کاملی بر نسخهٔ اولیه دارد اما این برتری صرفاً به خاطر 30 اسب بخار قدرت بیشتر نیست بلکه با ویژگی‌های جدیدی مثل تجهیز به سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب، ارتقاء سیستم تعلیق، ارتقاء سیستم چهارچرخ محرک و بهبود پاسخگویی فرمان حاصل شده است. با وجود این ویژگی‌های جدید، اوراکان اوو باید برای رانندگی بسیار سرگرم‌کننده‌تر از قبل شده باشد.

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

اوراکان اوراکان اوو
پیشرانه 5.2 لیتری V10 5.2 لیتری V10
قدرت 610 اسب بخار 640 اسب بخار
گشتاور 560 نیوتن متر 600 نیوتن متر
گیربکس 7 سرعته اتوماتیک 7 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 3.2 ثانیه 2.9 ثانیه
حداکثر سرعت 325 کیلومتر/ساعت 325 کیلومتر/ساعت
وزن 1422 کیلوگرم 1422 کیلوگرم
قیمت 242,095 دلار 261,274

 

منبع: CarScoops

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

18 دیدگاه

    1. Reza
      سوابق: (946 دیدگاه) ,

      محمد تلاش زیاد نکن ، همه چیز قدرت اسب بخار نیست
      تازه 700 اسب آمریکایی میشه حدود 450 اسب اروپایی .

      پاسخ
      1. Mohammad
        سوابق: (1050 دیدگاه) ,

        من تلاش نکردم فقط خبر آوردم
        اره راست میگی اسب بخار اروپایی که برای هر اسب بخارش سه برابر استاندارد شرق و غرب ازت پول میگیرن 😂😂

        پاسخ
    2. Mآsكvيch
      سوابق: (111 دیدگاه) ,

      همونطور که دیمن هم قرار بود مو به تن بقیه سیخ کنه اما مک لارن و ام۵ اومدن و…

      پاسخ
    1. Khosrow
      سوابق: (907 دیدگاه) ,

      همونی ه که دیوونه تر میکنه ادمو / فورتزا ایتالی ..

      پاسخ
    2. Reza
      سوابق: (946 دیدگاه) ,

      حداکثر سرعت 325 صحیح نیست چون هوراکان معمولی تا 345 کیلومتر رو رفته پس این باید 350 تا رو بره.
      شتاب 0-100 رو هم صحیح نمی دونم چون نسخه lp610 معمولی 2.5 ثانیه رو ثبت کرده .

      پاسخ
  1. شاهین
    سوابق: (618 دیدگاه) ,

    اینکه وزنش همونه که هست!
    من انتظار داشتم حداقل 20 کیلو از وزنش کم کرده باشن تا بهتر عمل کنه توی درگ ریس ها
    هنوز برای ناامیدی زوده باید وارد جاده بشه ببینیم چی داره برای رقبا
    گروه پدال عزیز مثل اینکه خبرایی از شلبی gt500 اومده بی زحمت یه مطلبی هم از اون بزارید
    فقط میتونم بگم غول تمام ماسل کار ها داره میاد اونم دوبل کلاچ و با مهندسی شلبی!

    پاسخ
    1. Amirferrari
      سوابق: (255 دیدگاه) ,

      از الان به به بعد انتظاراتت رو از کمپانی ها تو یه مقاله اعلام کن تا بهشون رسیدگی بشه،مرد مومن لامبورگینی از هر جهت این ماشین رو ارتقا داده بعد تو دل خوش کردی به ۲۰ کیلو بالا و پایین کردن وزن که اونم با ۲۰ کیلو بالا و پایین شدن وزن راننده تغییر میکنه…

      پاسخ
      1. شاهین
        سوابق: (618 دیدگاه) ,

        همون 20 کیلو وزن کمتر روی اونتادور اس وی کلی تاثیر گذاشت دکتر!
        این هوراکان هم دقیقا مثل پرفورمانته هستش اما بدون باله عقب و مخصوص جاده و سرعته و پرفورمانته مخصوص پیست بود
        من لامبورگینی رو میشناسم که از وزن ماشیناش حرف میزنم
        بازم دوست دارم خوب عمل کنه اوو اگه به حرف شما باشه

        پاسخ
  2. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1484 دیدگاه) ,

    کامنت بی ربط به این مقاله .

    پس از پدر در آوردن تویوتا از هوادارانش ، بلاخره سوپرا رونمایی شد .
    در یوتوب دنبالش کنید ، صدای بینظیر اگزوز ، نمای خاص جلو و معمولی عقب ، اما بالچه کشیده خاص از ویژگیهای این خودرو میباشد .
    منتظریم پدال ، بگنجونش در مقالات این خبر را که خبرهای بیشتری از این خودرو در کار هست .

    پاسخ
    1. دانیال_Surrey،England
      سوابق: (2179 دیدگاه) ,

      نوید جان،جنسیس جی 70 خودروی سال و هیوندای کنا خودروی کاربردی سال((همون شاسی بلند)) آمریکای شمالی شدن.
      گفتم آخه به خودروسازی کره ی جنوبی علاقه زیادی دارین، دونستنش خالی از لطف نباشه.🙂

      پاسخ
      1. NAVID۰۰۹۸
        سوابق: (1484 دیدگاه) ,

        دانیال خوشحالم کردی
        😂😂😂
        منو این همه خوشبختی مَحالِ مَحال

        پاسخ
  3. ایمان
    سوابق: (1038 دیدگاه) ,

    تویوتا سوپرا و فورد موستانگ شلبی GT۵۰۰ هم معرفی شدن و همه نگاه ها رو به سمت خودشون بردن
    هوراکان اوو هم دیگه هیچ حرفی برای گفتن باقی نمیزاره چه در بحث فنی و چه در بحث طراحی استثنایی که داره

    پاسخ
  4. ساسان
    سوابق: (704 دیدگاه) ,

    بسیار evoزیباتر از انتظارم بود..تغیرات ایجاد شده برای یک مدل میانرده بسیار عالی و کاربردی بود..واوراکانو کاربردی تر ازهمیشه ومتمایز از مدلهای متمرکز درپیست این برند میکنه..
    .اینم مدل سوپرلگرا احتمالی برای این مدل:
    https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/lamborghini-huracan-evo-special-edition-rendered-as-collector-car-with-big-wing-131613_1.jpg

    مدل اسپایدر EVOدر خیابون:
    https://cdn.motor1.com/images/mgl/17wz7/s1/lamborghini-huracan-evo-spyder-spy-video.jpg
    https://cdn.motor1.com/images/mgl/0Bg4z/s1/lamborghini-huracan-evo-spyder-spy-video.jpg

    پاسخ
  5. Alireza
    سوابق: (438 دیدگاه) ,

    ولی سپر مدل ساده خوشکلتره

    پاسخ
  6. mohsen
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    چرا لامبورگینی از گیربکس دوکلاچه استفاده نمیکنه؟؟

    پاسخ
  7. Abbas
    سوابق: (126 دیدگاه) ,

    ای عشق اول و آخرم ای لامبووووو،چه کنم که هیچ نقصی نداری

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.