لامبورگینی

نسخه‌ قلدرتر لامبورگینی اوروس تولید خواهد شد؟!

جانی لیبرمن یکی از مشهورترین نویسندگان خودرویی در مجله‌ی موتورترند اعلام کرده نسخه‌ی پرفورمنس لامبورگینی اوروس در حال توسعه است. او اعلام کرده این خودروی قوی‌تر حدود ۲ سال دیگر وارد بازار خواهد شد.


متأسفانه منبع معتبری که این خبر را به لیبرمن رسانده از اشاره به جزئیات بیشتر خودداری کرده اما گفته می‌شود این نسخه از اوروس قدرت بیشتری خواهد داشت. مدل فعلی خروجی ۶۴۱ اسب بخاری و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری داشته و پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی آن به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک متصل است.


اوروس از زیرساختی مشترک با بنتلی بنتایگا و پورشه کاین استفاده کرده و البته تولید نسخه‌ی پرفورمنس از آن توجیه‌پذیر است زیرا قبلاً مدل‌های قوی‌تر از پسرعموهای آن تولید شده و یا در حال تولید است. بنتلی بنتایگا اسپید از پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶ لیتری توئین توربو با قدرت ۶۲۶ اسب بخاری و گشتاور ۹۰۰ نیوتون متری استفاده می‌کند. پورشه توربو S E-Hybrid کاین نیز با حداقل قدرت ۶۷۷ اسبی و گشتاور ۸۴۹ نیوتون متری در راه است.


البته تولید اوروس قوی‌تر نسبتاً بدیهی بوده است. انتظار می‌رود این خودرو در بدنه‌ی خود از ورودی‌های هوای بزرگ‌تر و گلگیرهای پهن‌تر برای در آغوش گرفتن لاستیک‌های بزرگ‌تر استفاده کند. یک دیفیوزر بزرگ هم می‌تواند با خروجی‌های اگزوز بزرگ‌تر همراه شود. انتظار می‌رود داخل کابین این شاسی‌بلند اسپورت ایتالیایی هم صندلی‌های اسپورت، عناصر فیبر کربنی و پوشش آلکانترا بکار رود.


ما انتظار داریم نسخه‌ی پرفورمنس اوروس همچنان از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر توئین توربو استفاده کند اما احتمالاً قدرت این نیروگاه با افزایش بوست توربوها بهبود خواهد یافت.


اما پیش از تولید مدل پرفورمنس اوروس نسخه‌ی پاک‌تر آن عرضه خواهد شد. مائوریزیو رجیانی مدیر فنی این برند می‌گوید نسخه‌ی پلاگین هیبریدی اوروس در سال ۲۰۱۹ یا اوایل سال ۲۰۲۰ تولید خواهد شد. ظاهراً این خودرو از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو و واحدی الکتریکی استفاده خواهد کرد و قدرت ۶۸۰ اسبی و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. امیر.عارف

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (876 ديدگاه)

    اینکه در ایران حتی دیدن این نوع خودروها آرزوی محالی هست دل آدم و بیشتر میسوزونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      این که با شرایط جدید حتی نمیشه سفرخارجی رفت و از دیدن یا کرایه این ماشینا استفاده کرد دل آدمو بیشتر میسوزونه.
      تا قبل از این شرایط مسخره ارزی و خالی شدن جیبا میشد پول جمع کرد رفت دوبی یا ترکیه. تو گالریا سری زد. ماشینی رو امتحان کرد.
      الان سفرخارجی که هیچ. داخل هم نمیشه رف.
      بد وضعی شده و امید هم صفر. امیدی به بهبودی و آینده روشن نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. نوید جهرمی

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    به نظرم که خودروهای الکتریکی و پرفورمنس بالاشون در این ماشین ها هم تأثیر گذاشتن و برای عقب نیفتادن به تلاش بیشتر وادار شدن.
    اوروس هم یکم کاراکتر متمایزتری از کاین و بنتایگا لازم داره. ترکیب انجین 12 سیلندر با یه موتورهایبریدی خفیف برای زمان شتابگیری ترکیب جالبی میشه. نعره های انجین لامبورگینی به خوبی میتونه متمایزش کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Danial

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (466 ديدگاه)

    این پست چقدر برام آشناس در واقع میشه گفت تمام پست های که در مورد لامبوریگینی هست همشون آشناست آخه طراحی و همه چیز ماشین یکیه نهایتا زور زدن یک مقدار پرفورمنس رو بهتر کردن ینی یدونه پوسته دارن 20 بار کپی میکنن رو هر کدوم در حد تغییرات پراید در چند سال اخیر تغییرات میدن من فکر کنم هسته مرکز مدیریت لامبو توسط ساپیا هست هر از گاهی یکی میاد یک مدل عالی و همه چیز تمام میسازه بعد فک کنم اخراجش میکنن دوباره همون تیم میان سر کار و روز از نو روزی از نو همون مدل عالی و انقلابی رو 10 سال تولید میکنن با تغییرات بسیار ناچیز و پیش پا افتاده امیدوارم شوخی هایی ک نوشتم رو جدی نگیرید ولی یدونه اوروس ساختن 10 مدل مختلف ازش در میارن خدایش فراری رو نگاه کنید تو همین 10 سال اخیر که لامبو کلاً 3 تا مدل ساخته حداقل فراری میشه گفت 10 مدل ساخته 10مدلی که هر کدوم از اون یکی کاملاً جدا طراحی شده و همه چیزشون جز دکمه منتینو با هم فرق میکنه روند تولید لامبو منو یاد آیفون های اپل میندازه 10 سال یک طراحی بدون تغییر در خوب بودن هر دوی مثالی که زدم شکی نیست ولی زشته دیگه این کارا حداقل هر دو سال یک طراحی جدید بدید 3 داره اینجوری.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      وقتی سالی 3-4 هزارتا بفروشی چیز عجیبی نیست. مهم اینه که هر لامبو یه اعجوبست که دلتو میبره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. porschesport

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (141 ديدگاه)

      تا حدودی با حرفای شما موافقم , ولی این چیزیه که همیشه تو لامبو بوده و همیشه مدلاشو دیر به دیر میده , بنظرم هیچ وقت نباید فراری و لامبو رو مقایسه کنی , لامبورگینی بودجش خیلی کمتر از فراریه و نمیتونه زودتر مدل جدیدو روانه بازار کنه از اونورم فولکس اجازه هر حرکتیو به لامبورگینی نمیده ,(اگر چه فیسلیفت هایی هم که میده انقلابین واسه خودشون اینو از مقایسه هوراکان پایه با پرفورمانته میشه فهمید), ولی حالا با اومدن اوروس قضیه خیلی فرق کرده , چون این ماشین خیلی درامدشونو بالا میبره , همه چی با اومدن جانشین اونتادور مشخص میشه که امیدوارم بعد از اون زودتر مدل جدیدو معرفی کنن

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا