لامبورگینی

نمایش یک لامبورگینی 350GT بازسازی‌شده در Retromobile پاریس

نمایشگاه خودروهای کلاسیک Retromobile هرساله در شهر پاریس برگزار می‌گردد. این نمایشگاه امسال هم اوایل هفتهٔ جاری برگزار شد و تعدادی از خودروهای کلاسیک خیره‌کننده در آن به نمایش درآمدند که یکی از آن‌ها یک دستگاه لامبورگینی کلاسیک فوق‌العاده است. این یک لامبورگینی ۳۵۰GT مدل ۱۹۶۴ است که به‌طور کامل موردبازسازی قرار گرفته است و در نمایشگاه هم توجه عموم مردم را به خود جلب کرده بود.

restored-lamborghini-350-gt

۳۵۰GT اولین خودروی تولیدی لامبورگینی است که در نمایشگاه ژنو سال ۱۹۶۴ رونمایی گردید. در زیر کاپوت این سوپراسپرت کلاسیک یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V12 قرار گرفته است که ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. نیرویی که برای آن زمان در یک‌کلام فوق‌العاده است. این قدرت از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی ZF به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند.

1964-lamborghini-350-gt-restored2

این ۳۵۰GT به نمایش درآمده در Retromobile امسال، توسط بخش PoloStorico لامبورگینی به‌طور کامل تحت یک بازسازی سخت قرار گرفته است و نزدیک به ۲۰۰۰ ساعت نفر زمان برای فرایند بازسازی آن صرف شده است. بیش از ۱۱۵۰ ساعت نفر به‌تنهایی بر روی سطح خارجی خودرو صرف شده درحالی‌که ۷۵۰ ساعت نفر دیگر به اجزای مکانیکی و الکترونیکی ازجمله پیشرانه اختصاص یافته است.

1964-lamborghini-350-gt-restored3

موتور و گیربکس این خودرو کاملاً اصلی بوده و قسمت‌هایی چون سیستم خنک‌کننده، ترمزها و سیستم سوخت‌رسانی به‌طور کامل بازسازی شده‌اند. این اولین لامبورگینی ۳۵۰GT کاملاً بازسازی‌شده‌ای است که به نمایش عمومی درآمده است. در داخل ماشین نیز چرم مشکی‌رنگ داخلی با استفاده از روش‌های کلاسیک موردبازسازی و نوسازی قرار گرفته است. فرمان چوبی و پدال‌های گاز، ترمز و کلاچ همگی با نمونه‌های نو و اصلی جایگزین شده‌اند. حفظ این نشانه‌های کوچک کاملاً سن خودرو را نشان می‌دهد و حتی رادیو آن نیز کاملاً کاربردی است.

1964-lamborghini-350-gt-restored9

این ۳۵۰GT تنها یکی از چهار خودرویی است که بازسازی کامل آن‌ها توسط بخش PoloStorico لامبورگینی صورت گرفته است و سه خودروی دیگر یک LM002، یک کانتاش و یک میورا هستند. اولین خودروی این جمع، میورای سبزرنگ بود که دسامبر گذشته به نمایش درآمد. دومین خودرو همین ۳۵۰GT و نمونهٔ بعدی هم کانتاش است که هنوز به نمایش درنیامده اما گفته می‌شود که به‌اندازهٔ همین ۳۵۰GT خیره‌کننده خواهد بود.

1964-lamborghini-350-gt-res

این ۳۵۰GT بازسازی‌شده، دارای شماره شاسی ۰۱۲۱ بوده و یکی از اولین ۱۵ دستگاهی است که در سال ۱۹۶۴ تولید شدند. به دنبال نمایش این خودروی کلاسیک فوق‌العاده در Retromobile، رانندهٔ تست لامبورگینی پشت فرمان آن قرار گرفت و چند دور در پیست Autodromo di Modena در مودنای ایتالیا با آن رانندگی کرد. سپس این ۳۵۰GT به مالک جدیدش در ایتالیا تحویل داده شد.

1964-lamborghini-350-gt-restored6

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. ace

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    لامبورگینی رو بین خودروسازان از همه بیشتر دوست دارم.
    هیچ ماشینی برام لامبورگینی نمیشه.
    از بازسازی این 350GT هم بسیار خوشحال شدم. واقعا بی نظیره.
    امیدوارم Countach هم عالی بشه
    این ماشین ها هر چی بگی ارزش دارند.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. مجید

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    روحت شاد فروچو لامبورگینی که با تاسیس این برند امروزه ما چیزایی رو داریم که با این که مالکشون نیستیم ولی از دیدنشون لذت میبریم!
    این ماشین همین حالا هم برای من جذابه دلم میخواد بدونم اون زمان چجوری بود برا مردم…مطمئنم آرزوی خیلی ها بوده!!!!!!
    اما واقعا خوشحالم که خود کمپانی با دقت و رعایت جزئیات بازسازیش کرده

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا