لامبورگینیهفته نامه

10 حقیقتی که باید درباره لامبورگینی اوروس بدانید!

حتی اگر از شاسی بلندهای کوپه متنفر باشید بازهم نمی‌توانید در برابر ابهت و جذابیت لامبورگینی اوروس بی‌تفاوت باشید! این خودروی منحصربه‌فرد و بی‌همتا اولین‌های زیادی را با خود به همراه داشته و مردم نیز علاقه بسیار زیادی به این کراس اوور پرفورمنس و لوکس داشته و البته دلایل خوبی نیز برای این کار دارند.

با ما همراه باشید تا شما را با ۱۰ نکته ضروری درباره این خودرو آشنا کنیم.

  1. این یک سوپر شاسی‌بلند است


اولین چیزی که باید بدانید این است که لامبورگینی آن را شاسی‌بلند نمی‌خواند بلکه واژه SSUV به معنی سوپر شاسی‌بلند را درباره اوروس بکار می‌برد. مطمئناً این نوعی تکنیک بازاریابی است اما اوروس یک لامبورگینی بوده بنابراین توجیه‌پذیر است. اوروس دومین شاسی‌بلند تاریخ لامبورگینی بوده و اولین آن‌ها لامبو رامبوی معروف خودمان است!

  1. اولین محصول توربوی تاریخ لامبورگینی


اوروس چهار چرخ محرک از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربویی سود می‌برد که با آئودی مشترک است. تا قبل از اوروس تمامی محصولات لامبورگینی به‌صورت کاملاً طبیعی تنفس می‌کردند!

  1. پیشرانه فوق‌العاده، تکنولوژی‌های زیاد


پیشرانه یاد شده قدرت ۶۵۰ اسبی داشته و به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک متصل شده است. همچنین سیستم هدایت گشتاور فعالی وجود دارد که نیرو را بین اکسل‌ها و چرخ‌های عقب تقسیم کرده و این کار به لطف دیفرانسیل‌های قفل شونده مرکزی و عقب میسر می‌شود. توزیع ۴۰/۶۰ گشتاور در عقب و جلو به‌صورت استاندارد بوده اما حداکثر ۷۰ درصد گشتاور را می‌توان به جلو و ۸۷ درصد گشتاور را به عقب منتقل کرد. فرمان پذیری چهار چرخ، سیستم تعلیق بادی تطبیقی و دامپرهای فعال نیز بخشی از تجهیزات این خودرو هستند.

  1. سریع است


این قوای محرکه چشمگیر به لامبورگینی اجازه می‌دهد ادعای ساخت سریع‌ترین شاسی‌بلند جهان را با سقف سرعت ۳۰۵ کیلومتر در ساعت داشته باشد. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر اوروس تنها در ۳.۶ ثانیه ثبت می‌شود. موضوع جالب اینکه جیپ گرند چروکی تراک هاوک شتاب ۳.۵ ثانیه‌ای داشته بنابراین اگرچه اوروس از نظر سقف سرعت دست برتر را دارد اما سریع‌ترین شاسی‌بلند جهان نیست. انتظار می‌رود اوروس در آینده به رکورد نوربرگ رینگ حمله کند. همچنین اگر اوروس در داکار یا باجا هم شرکت کند سورپرایز نخواهیم شد.

  1. ترمزهای غول‌پیکر


اوروس از بزرگ‌ترین روتورهای ترمزی نصب شده روی خودروهای تولیدی لذت می‌برد. ترمزهای سرامیک کربنی به‌صورت استاندارد در این خودرو بوده و در جلو و عقب ابعاد به ترتیب ۱۷.۳ و ۱۴.۶ اینچی دارند.

  1. رینگ‌های عظیم‌الجثه


تکمیل ‌کننده ترمزهای بزرگ اوروس رینگ‌های استاندارد ۲۱ اینچی هستند. حتی رینگ‌های بزرگ‌تر ۲۲ و ۲۳ اینچی را نیز می‌توان با لاستیک‌های پیرلی P زیرو کورسا ترکیب کرد. این لاستیک‌ها به‌طور ویژه و برای تمامی شرایط از پیست گرفته تا آفرود طراحی شده‌اند.

  1. وزن احساس‌برانگیز


لامبورگینی ادعا می‌کند وزن خالص اوروس زیر ۲۲۰۰ کیلوگرم خواهد بود و بدین ترتیب شاسی‌بلند جدید ایتالیایی‌ها از بهترین نسبت قدرت به وزن برخوردار خواهد بود. مدیریت وزن بزرگ‌ترین دلیل برای استفاده از پیشرانه ۸ سیلندر بجای نمونه‌ای ۱۰ یا ۱۲ سیلندر بوده است.

  1. شش حالت متفاوت رانندگی


اوروس دارای ۶ حالت رانندگی متفاوت است که همگی نام‌های ایتالیایی دارند. این حالت شامل شن، برف، گل برای آفرود، پیست، اسپورت و خیابانی می‌باشند. همچنین یک حالت EGO نیز برای شخصی‌سازی وجود دارد. به جرات می‌توان گفت اوروس در هر شرایطی کاملاً تواناست.

  1. کابینی تمام لامبورگینی


در کابین اوروس هنوز هم می‌توان الهام گرفتن از جت‌های جنگنده را دید بنابراین تمامی سوئیچ‌های خاص را می‌توان مشاهده کرد و همچنان تمامی جزئیات اشرافی و اسپورت مورد انتظار از یک لامبورگینی وجود دارند. کابین اوروس کمی متفاوت از سایر محصولات است زیرا صفحات نمایش بیشتری وجود دارند. سه صفحه‌نمایش TFT وجود دارد که یکی برای پشت آمپرها بوده و دوتای دیگری به سیستم اطلاعات سرگرمی و کنترل‌های تهویه مطبوع اختصاص یافته‌اند. همچنین یک کیبورد مجازی با تشخیص دست خط نیز تعبیه شده است.

اوروس همچنین اولین محصول لامبورگینی است که با تکنولوژی‌های کمک‌راننده‌ای همچون کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، دستیار نوربالا، دوربین دید عقب، حالت پشتیبانی تریلر و سیستم‌هایی همچون اندروید اتو، اپل کارپلی، شارژ بی‌سیم و هدآپ دیسپلی عرضه می‌شود.

بسته به مدل انتخابی اوروس دارای ظرفیت ۴ یا ۵ نفره خواهد بود.

  1. قیمت و زمان عرضه


بهای لامبورگینی اوروس در آمریکا از ۲۰۰ هزار دلار آغاز خواهد شد و اولین نمونه‌ها نیز در بهار سال ۲۰۱۸ به دست مشتریان خواهد رسید. متأسفانه ظرفیت فروش یک‌ساله این خودرو و بخش اعظم ظرفیت سال ۲۰۱۹ نیز پر شده است. انتظار می‌رود اوروس میزان فروش لامبورگینی را دو برابر کند. این خودروساز در سال ۲۰۱۷ فروش جهانی ۳۸۱۵ دستگاهی داشته و هدف سال ۲۰۱۸ نیز فروش ۷ هزار دستگاهی اعلام شده است که بدین ترتیب باید حدود ۳۱۸۵ دستگاه از شاسی بلندهای اوروس راهی خانه مشتریان شوند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    جالبه که:
    ابعاد ترمز چرخهاش (۱۷.۳ در جلو و ۱۴.۶ در عقب) از خود چرخهای ماشینهای ما بزرگتره!!!!
    .
    اینجاست که باید گفت اگه اینا خودروسازن، ما…؟؟؟؟

    موافقم 3
    مخالفم 0
  2. ماتئوس

    ۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (686 ديدگاه)

    کمتر کسی میتونه دوسِش نداشته باشه
    فکرشو نمیکردم اینقد خوب در بیاد
    شاهکاره

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. Reza.M

      ۱ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (309 ديدگاه)

      نویسنده همچین نوشته متاسفانه ظرفیت های فروشش پر شده انگار همه پول ب دست اماده خریدشن

      موافقم 4
      مخالفم 3
      1. شاهین

        ۱ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (4499 ديدگاه)

        سلام
        مطمئن باش خیلیا واسه خرید این خودرو دندون تیز کردن
        تو کشور خودمون همینایی که از بی پولی مینالن اگه پیش خرید استپ وی شروع بشه سر و دست میشکونن که دوتا دوتا بخرن.
        همه شون پول دارن به من و شما که میرسن از بی پول مینالن!

        موافقم 5
        مخالفم 1
        1. M40

          ۲ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (54 ديدگاه)

          دقیقا
          الان ۲۰۰ هزار دلار میشه یه میلیارد،حالا وقتی چند هزار تا پورشه و بنز یه میلیاردی میاد فروختنش هم سخت نیست

          موافقم 1
          مخالفم 1
  3. مسعود

    ۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (221 ديدگاه)

    خیلی احساس برانگیز و دوس داشتنیه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  4. ساسان

    ۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1038 ديدگاه)

    یه پکیج کامله…رنگ نوکمدادی و آبیی فوقلاده تماشاعیش میکنه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. عرفان

    ۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (480 ديدگاه)

    تلفظ یوروس صحیحه نه اوروس
    بنظرم زشته و متاسفانه اصالت لامبو رو از بین برد
    امیدوارم فراری دچار نشه

    موافقم 0
    مخالفم 6
  6. Amirferrari

    ۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (352 ديدگاه)

    شتاب ۳.۳ رو ثبت کرده،ویدئو هاشم تو یوتیوب هست برید ببینید بعد میگید شتابش ۳.۶ ثانیه اس!!! من نمیدونم چرا فولکس واگن اصرار داره شتاب محصولات بَرَندش رو (مثل لامبورگینی،آئودی،بوگاتی و …) ضعیف تر از شتاب واقعی نشون بده!!!!،همون کاری که مکلارن کرده،۸۰۰ اسب بخار ۷۲۰s رو گفته ۷۱۰ اسب بخاره،چه کاریه آخه؟!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. Sajjad

    ۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    حقیقت یازدهم: بی نظیر و فوق العاده

    موافقم 2
    مخالفم 0
  8. الف.ی

    ۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1632 ديدگاه)

    این نابودگر مریخی فوق العاده است
    من ازخودروهایی که یک سبک جدید یا رکورد عالی تو صنعت خودرو سازی ایجاد میکنن خیلی خوشم میاد
    مثل سبک طراحی یونیک اوروس
    یا کوپه چهار در که مرسدس با CLS ابداع صنعتیش کرد
    یا مکلارن اف1 و بالاتر بردن چند ده کیلومتر بر ساعتیه بیشینه سرعت ماشین های خیابونی در سال 1992

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Bilbo

    ۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (516 ديدگاه)

    من که با سوپراسپرت های لامبورگینی از نظر طراحی خیلی حال نمیکردم، حقیقتا شیفته طراحی خارق العاده این شاسی بلندش شدم. هر چقدر بیشتر نگاه کنی بیشتر لذت میری…اصلا میدونید چیه؟

    ما هیچ،
    ما نگاه…

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. الف.ی

      ۱ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1632 ديدگاه)

      معنی این جمله چیه؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Bilbo

        ۱ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (516 ديدگاه)

        والا حقیقتا من خودمم نمیدونم یعنی چی، اما تنها چیزی که ازش میدونم اینه که اسم آخرین کتاب از مجموعه هشت کتاب سهراب سپهری هست. یه جایی خوندم که منظور از این اسم یه نوع فلسفه‌ی مشابه دکارت هست که مثلا میگه « من فکر می‌کنم پس هستم»، و سپهری هم اینجا منظورش اینه که من نگاه میکنم، پس هستم.

        منم فقط از جنبه شوخی و اینکه نمیدونستم چی بگم، این جمله رسید به ذهنم و اینجا نوشتمش، خیلی جدی نگیرید‌.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. فقط انگلستان

    ۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1046 ديدگاه)

    خیلی خیلی از این شاسی بلند سوپر لوکس ایتالیایی خوشم میاد
    هر عشق خودرویی عاشقشه و آرزوی داشتنش رو داره پرفورمنس و زیبایی و لوکسی و … رو به طور در کامل کنار هم داره
    امیدوارم ماشین های موجود در این گروه بیشتر و بیشتر بشن و علاقه ماشین دوست هارو به دنیای خودرو بیشتر و بیشتر بکنن
    به نظر من رنجروور علاوه بر شاسی بلند سوپر لوکس جدیدی که برای رقابت با رولزرویس کولینان داره می سازه یک شاسی بلند اسپرت سوپر لوکس هم برای رقابت با امثال اوروس و بنتایگا و … خواهد ساخت چون رنجروور اسپورت SVR نمی تونه به طور کامل در این رده قرار بگیره و سبد محصولات سوپر لوکس لندروور کامل و کامل تر می شه
    قبلا به چند مورد از برتری های امثال اوروس و بنتایگا و کاین و … نسبت به امثال گرند چروکی و لندکروزر و دورانگو و … رو گفتم الان هم می خوام به چند نکته دیگه
    در مورد آفرود اشاره ای بکنم چون بعضیا فکر می کنن خودرویی از نظر آفرود بهتره که بتونه از همه جا عبور بکنه و از عوامل لذت بخش تر کردن آفرود غافل هستن چون یه نفر وقتی برای آفرود اقدام می کنه ممکنه اصلا جاده جوری نباشه که گیر بکنه و خیلی خیلی کم پیش میاد که ماشین گیر بکنه و اگرم گیر کرد با وسایل کِشنده لازم می تونه خیلی راحت ماشینش رو بیرون بکشه و اونجاست که نرمی و حرکت راحت و لذت بخش تر بودن خودرو براش نمایان می شه و می فهمه که نرم بودن و لذت حرکت توی سنگ و گِل و لای و جاده خاکی مهمترین ملاکه
    از این جوانب هم امثال کاین و بنز GLE و … می تونن نسبت به امثال فورد اکسپدیشن و شورلت تاهو و … لذت به مراتب بالاتری در آفرود داشته باشن و چیزی به اسم گیر کردن هم وجود نداره اگرم وجود داشته باشه با تجهیزات کِشنده راننده می تونه خودرو رو بیرون بکشه در ادامه مسیر از ویژگی های بالاتر خودرو خود لذت ممکنه رو ببره و آفرود رفتن جوری نیست که هر جا رو ببینی و بگی من باید از اونجا عبور بکنم آدم قبل از هر کاری شرایط رو مد نظر قرار می ده و خودش رو توی دردسر نمیندازه اگر یک یا دو بار از همچین جاده هایی بره که مطمئنا امثال لندکروزر هم گیر می کنن و این رو توی فیلم های آفرود هم خیلی دیدم دیگه از اون جا ها هرگز عبور نمی کنه
    به بزرگی خودتون ببخشید کامنتم طولانی می شه
    در بحث آفرود اونطور که من توی این چند سال متوجه شدم شاسی بلندهای ژاپنی و آمریکایی توی پایین اومدن از سراشیبی های تند ماسه ای و برفی و … مشکل دارن و توی پایین اومدن از چنین مناطقی نوعی لغزندگی براشون پیش میاد و نگه داشتن ماشین تو خط مستقیم خیلی برای راننده هاشون سخته که این اصلا ربط زیادی به قدرت آفرود مثال زدنی آفرودر های ژاپنی و آمریکایی نداره و بیشتر به کیفیت لاستیک مربوط می شه و این مشکل رو تا حالا به اون شکل تو شاسی بلندهای آلمانی و انگلیسی ندیدم و به نظر اوروس هم همچین مشکلی نداره چون کیفیت لاستیک خیلی بالاست و چسبندگی در آخرین حد تکنولوژی روز دنیا هستش و الگوی آج بندی لاستیکاش هم خیلی پیشرفته و صحیحه
    نکته دیگه سیستم تعلیق خیلی پیشرفته تر امثال کاین و اوروس و … هستش که از مهترین عوامل موجود برای یک آفرودر خوب همین سیستم تعلیقه
    برای مسیر های آفرود باید تعلیق بالاتر بیاد چون توی مسیر آفرود باید فضای لازم برای حرکت تایر به بالا و پایین و اطراف باشه و اینجا با سیستم تعلیق پیشرفته اوروس و بنتایگا و … میشه این فضا رو در هر لحظه تنظیم کرد و آفرود خوبی رو داشته باشیم علاوه بر این هوشمندتر بودن سیستم تعلیق اوروس و اینا می تونه در پیشروی بهتر و و عملکرد دقیق تر سیستم تعلیق تو هر لحظه کمک بکنه همین سیستم تعلیق بهتر خودش باعث نرمی و لذت بخش تر شدن آفرود میشه و این موارد اصلا به صورت محسوس در سیستم تعلیق امثال نیسان آرمادا و … حس نمی شه همچنین همین سیستم تعلیق بهتر و با کیفیت تر و هوشمند تر باعث مقاومت و استحکام بیشتر اجزای سیستم تعلیق در آفرود می شه و اگه قرار باشه سیستم تعلیق امثال لندکروزر در شش ماه خراب بشه مطمئنا سیستم تعلیق امثال کاین تو دو سال هم خراب نمی شه و یکی از مهمترین دلایل این امر هوشمندتر بودن سیستم تعلیق هستش بعضی ها به اشتباه فکر می کنن همین بیشتر کردن ارتفاع سیستم تعلیق کافیه ولی غافل از اینکه این افزایش ارتفاع باعث برهم خوردن محاسبات مهندسی در دینامیک حرکتی خودرو می‌شه و اینا برتری دقت و مهندسی امثال لامبورگینی و پورشه و لندروور و … رو نشون می ده
    بعضی ها به اشتباه می رن برای آفرود لاستیک های خیلی بزرگ تهیه می کنن یا بصورت استاندارد توسط شرکت سازنده یعنی تویوتا یا جیپ یا نیسان و … که می بینیم روی خودرو نصب می شن و اونجوری می تونن توی ذهن مشتری یک اعتماد به نفس کاذب ایجاد بکنن شاید بگید اونا انصاف دارن و از حرفا خبری نیست ولی قبول بکنید یه شرکت اقتصادی ساز نمی تونه همه مهندسی های لازمه رو تو ساخت خودرو به کار ببره چون قیمت تمام شده خودرو خیلی بالا می ره و برای مواجهه با این مورد سعی می کنن از چیزهایی که چشم گیر و گول زنندس استفاده بکنن مثلا از نظر علمی استفاده از لاستیک بزرگ تاثیر منفی در آفرود داره چون مثلا آزادی عملکرد سیستم تعلیق رو محدود می کنه یا عملکرد سیستم فرمان رو پایین میاره یا در ناهمواری ها با رد کردن هر ناهمواری به دلیل فضای ناکافی سیستم تعلیق خودرو به سمت عقب خودرو فشار وارد می کنه و خودرو به سمت عقب کشیده می شه و از پیشروی لازم جلوگیری می کنه همین لاستیک خیلی بزرگ از دفع نیروی به وجود آمده از ناهمواری ها توسط سیستم تعلیق جلوگیری می کنه چون خودش مقدار زیادی از اون نیرو رو جذب می کنه و از پیشروی جلوگیری می کنه این در حالیه که حتی جعبه فرمان و سیستم هیدرولیک هم تحت فشار قرار می گیرن چون باید خودرو برای فرمان دهی بر اصطکاک زیاد لاستیکا غلبه بکنه و این در حالیه که سیستم فرمان برای حرکت دادن لاستیک‌های با این سایز طراحی نشدن و اینجاست که می بینیم امثال بنتایگا و بنز GLS و … بهترین سایز لاستیک رو برای خودرو دارن که از اندازه لاستیک های امثال هوندا CR-V و … خیلی دقیق ترن
    الگو آج ها و کیفیت لاستیک و فاصه آج ها باید طوری باشه که گِل و لای و اجسام دیگه بتونن خیلی راحت از شیار آج ها کنده بشن و بیان بیرون چون در غیر این صورت چسبندگی لاستیک خیلی پایین میاد همین کیفیت بیشتر و چسبندگی بیشتر باعث عملکرد بهتر می شه و هدایت فرمان رو خیلی بهتر می کنه و از این منظَر امثال رنجروور اتوبیوگرافی و اوروس و … کاملا برتر هستن
    کیفیت بالاتر لاستیک بی ام و X7 و … باعث مقاومت خیلی بالاتر لاستیک در برابر برش و پاره گی و پنچر شدن و شکستگی کناره لاستیک میشه و اگه از روی یک سنگ تیز و لبه ار هم رد بشید برای لاستیکای امثال کاین و کولینان اتفاقی نمی افته ولی ممکنه همین مسیر ها باعث ترکیدگی یا شکستگی لبه لاستیک یا پنچری لاستیک امثال فورد فِلِکس بشه و وقت زیادی از آدم برای تعویض لاستیک گرفته بشه در ضمن کیفیت بالاتر از ساییدگی جلوگیری می کنه و طول عمر خیلی بالاتری داره
    و …

    ادامه دادن به بحث برتری های آفرود امثال بنتایگا و کاین و اوروس و بنز G کلاس و … نسبت به شورلت تراورس و بیوک انکلیو و میتسوبیشی اوتلندر و لندکروزر و … تا همین جا کافیه
    شرکت های لوکس ساز همیشه بیشترین توجه و دقت رو در ساخت خودرو به کار می برن مثلا شرکت لامبورگینی برای ساخت همین لامبورگینی اوروس چندین سال مشغول تحقیق و توسعه و آزمایش های زیاد تو هر شرایطی بوده و جوری نیست که امروز بگن باید یه شاسی بلند بسازیم و فردا آمادش بگن برای ساخت هر مدل چندین سال براش زحمت می کشن و همه تجربیات و دانش خودروسازی رو توش به کار می گیرن تا از هیچ نظری کوچکترین مشکلی نداشته باشن
    عصاره کلام اینکه اگه یه تویوتا لندکروزر و یه لامبورگینی اوروس رو جلوم قرار بدن و بگن کدومش رو برای آفرود بر می داری بدون کوچکترین تردیدی لامبورگینی اوروس رو بر می دارم و از آفرود خیلی آسان تر و نرم تر و آرامش بخشتر لذت می برم و از کنار امثال تویوتا لندکروزر عبور می کنم و شیشه رو می دم پایین و میگم دستتون درد نکنه خدا حافظ .

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۲ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (3431 ديدگاه)

      لازم نبود برای رویا پردازیتون اینقدر زحمت میکشیدی از همون اول چکیدی تعصباتت رو مینوشتی
      و عملکرد یک ماشین که حدود ۶۷ سال تولید شده و کلیه مردم دنیا با اون آشنای دارن رو زیر سوال ببری
      و از ماشینی که هنوز وارد بازار نشده چنان تعریف کنی که گویا چندین هزار کیلومتر با آن رانندگی نموده اید و زیر و بم سیستم تعلیق این خودرو رو با تمام وجود احساس نموده اید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فقط انگلستان

        ۲ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (1046 ديدگاه)

        datsun جان همه حرفام واقعیت بودن و هیچ تعصبی در کار نیست من که توهینی به ماشینای ژاپنی نکردم سعی کردم یکم مقایسه کرده باشم فکر نمی کردم ناراحت بشید اگه کامنتم باعث ناراحتیتون شد معذرت خواهی می کنم
        ارادت ویژه به کاربر قدیمی پدال.

        موافقم 3
        مخالفم 0
  11. MoNsTeR

    ۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (55 ديدگاه)

    واقعاً نمیشه دوسش نداشت
    بهتره اسمش رو بزاریم فوق العاده??

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. Pooriya:::BMW:::GERMANY

    ۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    اگر شرایط بازار خودرو ایران مثل بقیه دنیا بود و ماشین به قیمت جهانی عرضه میشد و قوانین مسخره و دست پا گیر وجود نداشت به جرات میتونم بگم حداقل ۳۰ درصد فروش این لامبورگینی تو ایران بود!
    دویست هزار دلار میشه ۹۰۰ میلیون تومان
    وقتی که پورشه ماکان ب ام و ایکس ۴ ولوو ایکس سی ۹۰ لکسس ار ایکس ۲۰۰ با این قیمت تو ایران پر فروش هست پس اگر لامبورگینی اوروس با قیمت جهانی و با ده درصد حقوق گمرکی وارد ایران می‌شد پر فروش ترین بازار لامبورگینی ایران بود
    البته اینا همش رویایی بیش نیست
    خدایا تا کی باید تماشا چی باشیم حتی اگه پولشو داشته باشیم نمیتونیم تو کشور خودمون این ماشینا رو سوار شیم انگار ما ایرانیا نجسیم نباید این ماشین ها سوار شیم
    خدایا تا کی!!!

    موافقم 2
    مخالفم 0
  13. مهران

    ۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    خودروی فوق العاده ایی بنظر میاد ولی وقتی کنار هوراکان و اونتادور باشه انتخاب کردنش یک مقدار سخت می شه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. ستار

    ۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (145 ديدگاه)

    دنیای خودرو بدون لامبورگینی تصور کنین؟؟!!!
    یک سری مهندس نابغه مجنون دنیای خودرو رو زیباتر کردن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. fara2001

    ۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (201 ديدگاه)

    نیم ساعته دارم فک میکنم راجبش چی بگم ،ولی نشد .
    واقعا چشمانم به دریچه جدیدی از زیبایی گشوده شد.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  16. R

    ۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    پدال جان عزیزم مثل اینکه تو تلفظ خودروهای لامبورگینی مشکل دارید به یوروس میگید اوروس به هوراکانم میگید اوراکان. علاقه خاصی به او داری؟
    اصلاح کنید آبروی مارو نبرید

    موافقم 0
    مخالفم 1
  17. یاس ی

    ۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    وقتی عکسهای این ماشین با پوششهای استتار را دیدم با خودم میگفتم خدا کنه خوشگلتر از اینی که الان دیده میشه باشه.
    ولی الان که بدون پوشش و رنگ تیره اونو دیدم فهمیدم خوشگلتر از این دیگه نمیشد!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خیلی زیبا شده. وقتی اسم شاسی بلند میاد آدم نا خودآگاه طراحی مربعی به ذهنش میاد، انتظار داری شبیه رنجروور یا مثلا لندکروزر باشه ولی لامبورگینی نشون داد شاسی بلند میتونه شبیه سوپر اسپورت باشه و قشنگ هم باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. یاس ی

    ۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    فقط انگلستان عزیز همه حرفهای شما متین منتهی وقتی لامبورگینی واسه ساخت اوروس چند سال تحقیق کرده آیا تویوتا بعد 60 سال ساختن لندکروزر یا نیسان بعد 60 سال ساختن پاترول این مواردی که شما گفتین را رعایت نکرده یا نمیتونه رعایت کنه ؟
    باز هم میگم تمام حرفهای شما درسته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. مهران

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    البته اوروس کلمه یونانیه اما من صداش میزنم لامبورگینی عروس
    واقعا هم مثل عروس زیباست
    نسخه فول آپشن عروس همراه با صندلی های چرمی و دوربین دید در شب 250 هزار دلار آمریکا می باشد.
    گشتاور زیاد 850 نیوتن بر متر عروس جای انتقاد باقی نمیذاره
    وزن 2200 کیلویی باعث میشه بیشتر لامبورگینی رو تحسین کنم
    هرچند لامبورگینی برای ساخت جنس سازه محصولاتش از تکنولوژی بویینگ آمریکا استفاده میکنه

    ایتالیا از تراکتور به اوروس رسید

    ایران از پیکان به پژو 405و 206 و زانتیا رسید
    بعدش الکی میگن بزرگ ترین خودروساز خاورمیانه هستیم
    اصلا مگه غیر از ایران چند تا کشور در خاورمیانه خودرو مونتاژ میکنن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. AryaHI

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    فکر کنم شتاب عملی این خودرو 2.9 ثانیست اما 3.6 شتاب اعلام کارخانه است

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا