لامبورگینی

استفاده از پیشرانه V12 تنفس طبیعی در جانشین اونتادور تأیید شد

این روزها استانداردهای آلایندگی بسیار سخت‌تر شده‌اند و مطابقت دادن پیشرانه‌های دوازده سیلندر که سوخت و هوا را به قدرت خالص تبدیل می‌کنند با این استانداردها هرگز آسان نیست؛ اما بااین‌حال ظاهراً لامبورگینی قصد دارد همچنان نیروگاه V12 تنفس طبیعی خود را حفظ کند. این خبر را مدیر فنی ارشد این شرکت «مائوریزیو رجیانی» پس از معرفی مدل اوراکان STO در مصاحبه‌ای با کارانددرایور اعلام کرده است. هرچند این گزارش یک بیانیهٔ رسمی از سوی این شرکت نیست ولی کافی است تا طرفداران V12 نفس راحتی بکشند زیرا تاکنون شایعات زیادی مبنی بر کنار رفتن موتور V12 لامبورگینی شنیده‌ایم.

خبر مهم دیگر اینکه پیشرانه دوازده سیلندر لامبورگینی همچنان تنفس طبیعی باقی خواهد ماند و خبری از توربوشارژر نخواهد بود. این تصمیمی است که طرفداران لامبورگینی از آن راضی خواهند بود. همچنین از دید رجیانی هم حفظ شخصیت پرچم‌دار لامبورگینی بسیار حیاتی خواهد بود؛ اما بااین‌حال سیستم هیبریدی به کمک موتور V12 لامبورگینی خواهد آمد تا بتواند با مقررات آلایندگی جدید انطباق پیدا کند. قبلاً دیده‌ایم که در مدل تولید محدود سیان، پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 لامبورگینی با سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت ترکیب شده که بجای باطری از ابرخازن استفاده می‌کند اما از این سیستم در جانشین اونتادور استفاده نخواهد شد زیرا این ماشین سوپراسپرتی معمولی‌تر است که بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرد و به همین دلیل باطری‌های معمولی برای آن مناسب‌تر هستند.

اما چه زمانی همهٔ این برنامه‌ها به ثمر خواهد نشست؟ اونتادور هم‌اکنون تقریباً ۱۰ ساله است و صرف‌نظر از نسخهٔ ویژهٔ سیان، مدل SVJ احتمالاً آخرین عضو خانوادهٔ آن خواهد بود؛ بنابراین ممکن است گاو نر جدید لامبورگینی در سال ۲۰۲۲ پدیدار شود و حداکثر تا سال ۲۰۲۴ راهی بازار گردد. SVJ به‌عنوان قوی‌ترین نسخهٔ اونتادور هم‌اکنون ۷۷۰ اسب بخار قدرت دارد؛ بنابراین در جانشین اونتادور که سیستم هیبریدی هم به کمک موتور بنزینی می‌آید باید انتظار قدرتی فراتر از ۸۰۰ اسب بخار را داشته باشیم.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۶۱ دیدگاه

  1. 🇮🇹Amin_sto🇮🇹

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (145 ديدگاه)

    جانم بعد از خوندن این خبر حالم بهتر شد
    زنده باد ۱۲
    اما وجود باتری درش من رو نگران میکنه

    موافقم ۷۱
    مخالفم ۱۰
    1. Malt hill

      ۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (508 ديدگاه)

      من که ناراحت شدم
      این ده سال چقدر زود گذشت!
      توی این ده سال ما ایرانی ها به اندازه پنجاه سال عقب موندیم و به زبان عامیانه بدبخت تر شدیم

      موافقم ۸۲
      مخالفم ۳
      1. hamed

        ۷ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2 ديدگاه)

        خدایی اون دو نفر که باهات مخالفن فارشون چیه الان کشور رو پیشرفته میبینن یا پرایدی که سوارن با مال ما فرق داره

        موافقم ۷
        مخالفم ۰
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (4481 ديدگاه)

      پیش‌بینی میکنم قدرتش بالای ۹۰۰ اسب باشه .

      فکر کنید ۱۰سال از ورودش گذشته اما انگاری همین دیروز بود رونماییش کردند و ما هم ۱۰ سال بزرگتر شدیم ، اما وضع مملکتمون در تمام زمینه‌ها گندتر و سیاه‌تر و همه ما فقیرتر و ضعیف‌تر و …شدیم .

      دوستان ، شما و اطرافیانتون خسته نشدین از این دو خودروساز لجن که ۴۰ ساله همه را فریب دادن به خاطر اشتغالزایی و هر آشغالی تولید میکنند ، ما مجبور به خریدش هستیم و این روزگار ماست پول سه تا بنز S کلاس مدل ۲۰۲۰ را میدهیم در ایران مدل کارکرده ۲۰۱۳ میخریم (( حرف من مربوط به تمام خودروهای فروشی در ایران هست از وارداتی تا تولیدی )) .

      اگر دین ندارید اما شعور که دارید نخرید !
      اگر دین دارید بروید ببینید که در آیه ۱۶۵ سوره اعراف هم آمده که ستمدیده گناهش بیشتر از ستمگر هست که با اعمالش مقصر به وجود آمدن کافران و ستم‌ها میشود !

      تو رو به خدا نخرید تا خودروهاشون تو دستشون باد کنه و بره ذوب‌آهن ذوب بشه تا شاید یکی دلش رحم اومد یا خودروی خوب تولید کردند یا خودروی خوب وارد کردند .

      تا کی باید نشست و حسرت عمر رفته خورد وقتی اینقدر ثروت در کشور را به یغما بردند ، تا کی بشینیم ببینیم خودروها یک به یک در جهان رونمایی میشوند با شرایط آسان در خرید برای همه مردم و ما همچنان غم نان داریم .

      واقعاً خدا ، میبینی یا کلاً بیخیالمان شدی !!!

      موافقم ۴۹
      مخالفم ۵
      1. مازیار

        ۶ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (234 ديدگاه)

        خدا؟
        کدوم خدا؟
        ولم کن تروخدا!!

        موافقم ۱۸
        مخالفم ۱۸
        1. [—{*AMIN_MC20*}—]

          ۶ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (1912 ديدگاه)

          خیلی باحالی اول میگی کدوم خدا بعد میگی ول کن تروخدا!!!!!!!!!!

          موافقم ۱۸
          مخالفم ۶
        2. مازیار

          ۶ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (234 ديدگاه)

          رگه ای از شوخی همیشه تو حرفهای من هست

          موافقم ۱۱
          مخالفم ۷
      2. Hadi

        ۶ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1809 ديدگاه)

        عجب خبر خوبی ایول ✊
        اینکه قراره هیبرید بشه خیلی خوبه چون روی شتابش تاثیر مثبت میزاره ولی از اون ورزن بیشتری داره…
        V12 معرکس 👌

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۰
      3. [—{*AMIN_MC20*}—]

        ۶ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1912 ديدگاه)

        نکته اول:میشه انقدر حالمونو خراب نکنین بسه دیگه همه بحث بدبختیه تو پدال دیگه بس کنین
        نکته دوم:ما در امتحان الهی قرار داریم یا شاید هم تقصیر خودمونه که الان اینجاییم!نمیدونم اصلا هیچی نمیدونم فقط از این وضع بیایم بیرون

        موافقم ۸
        مخالفم ۱۱
        1. Hadi

          ۶ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (1809 ديدگاه)

          امتحان یک سال ، دو سال نهایتاً ۵ سال نه دیگه ۴۱ سال!!
          خدایا بسه دیگه امتحان دیگه بنظرت وقتش نرسیده که بخوای ورقه ها رو تصحیح کنی؟……

          موافقم ۲۰
          مخالفم ۰
        2. [—{*AMIN_MC20*}—]

          ۷ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (1912 ديدگاه)

          یکی را به سر برنهد تاج بخت***یکی را به خاک اند آرد ز تخت

          موافقم ۶
          مخالفم ۱
    3. Reza

      ۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1528 ديدگاه)

      منم نگران صداشم

      موافقم ۵
      مخالفم ۱
  2. nikzad

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (275 ديدگاه)

    صدای زیبا، لانچ وحشیانه، هندلینگ عالی، طراحی متفاوت، دوخت متضاد. این ها تازه بخشی از زیبایی های این خودرو بسیار فوق العاده هستش که همه ماشین بازان را مجذوب خودش کرده. بسیار کار طاقت فرسا و پیچیده ایست که که از یک موتور تنفس طبیعی این حجم از قدرت و گشتاور را با قابلیت اطمینان خوب ارائه داد.

    موافقم ۴۱
    مخالفم ۱
    1. سهند

      ۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (223 ديدگاه)

      من از لامبورگینی ها زیاد خوشم نمیاد چون سواری بسیار سفتی دارند(یعنی بیش از حد جوان پسند هستند و برای افراد بالای ۲۵ سال سواریش اذیت کننده است) و فراری و پورشه ها راحت تر هستند و بهترین ماشین مورد علاقه ام پورشه ۹۱۱ توربو s است.

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۵۷
      1. Malt hill

        ۶ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (508 ديدگاه)

        جوان چطوری می تونه با صدای اگزوز پورشه توربو حال کنه؟!
        ولی اونتادور بنزین رو مستقیما به صدا تبدیل می کنه 🙂
        عشق است موتور تنفسی
        فرقی نداره فورد باشه یا پورشه و لامبورگینی

        موافقم ۳۴
        مخالفم ۳
      2. [—{*AMIN_MC20*}—]

        ۶ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1912 ديدگاه)

        جوری میگی انگار سوار ویلچری!!!!!جرمی کلارکسون ۶۰ سالشه سوار میشه ایتالیا گردی هم میکنه!!!!

        موافقم ۳۶
        مخالفم ۸
        1. 🇮🇹Amin_sto🇮🇹

          ۶ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (145 ديدگاه)

          منظورت چیه اونتادور یه سوپر اسپرته نکنه انتظار داری سیستم تعلیغ بادی داشته باشه این که بنتلی یا رولز رویس نیست

          موافقم ۲۵
          مخالفم ۵
        2. سهند

          ۶ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (223 ديدگاه)

          من نمیگم که باید مثل مرسدس کلاس s راحت باشد نه چون سوپر اسپرت است ولی حداقل باید به اندازه فراری f8 و پورشه ۹۱۱ توربو s راحت باشد برای مثال پورشه ۹۱۸ هم سریعتر و هم قدرتمند تر و هم راحت تر از آونتاد است میدونم که قیمتش بالاتر است ولی راحت تر است و سواری لامبورگینی ها همیشه بسیار سفت تر از فراری و پورشه ها است در همه جا بهش اشاره شده و فراری لافراری هم راحت تر از آونتادر است

          موافقم ۱۸
          مخالفم ۱۲
        3. [—{*AMIN_MC20*}—]

          ۶ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (1912 ديدگاه)

          چرا زیر کامنت من ریپلی کردین؟؟

          موافقم ۳
          مخالفم ۶
      3. محمدهادی

        ۹ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (293 ديدگاه)

        🤣
        دوستان اینجا اعصاب درست حسابی ندارن داداش
        حواست باشه لامبورگینی ۱۲ سیلندر تنها چیزیه که دیگه براشون مونده ها🤣😁
        تازه منم منفی بهت دادم

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  3. OMID

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1891 ديدگاه)

    عالیه 👌
    فکر کنم جانشین اونتادور یکی از آخرین یا حتی آخرین v12 تنفس طبیعی در خودروها باشه …
    امیدوارم بترکونه
    اگر افزایش قدرت همراه با کاهش وزن داشته باشه دقیقا مثل اونتادور در زمان رونمایی خودش پرفورمنس فضایی خواهد داشت
    فقط حیف که از ابر خازن استفاده نکردن برای وزن کمتر
    داشتن پک باتری ممکنه یه مقدار سنگینش کنه که نگران کننده هست
    البته شاید توی نسخه های پیست محور از ابرخازن استفاده کنن

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۰
    1. 🇮🇹Amin_sto🇮🇹

      ۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (145 ديدگاه)

      فکر نمیکنم باتری خیلی وزنشو افزایش بده چون فراری لافراری هم دقیقا یه موتور v12 داره به همراه سیستم هایبیرید خفیف
      اما بسیار سبکه فقط ۱۲۵۵ km وزن داره

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۰
    2. akrh78

      ۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (525 ديدگاه)

      شاسی این ماشین برمیگرده به حدود ۱۰ سال قبل، وزن رو نمیشه خیلی کم کرد چون از اول هم بنا به استفاده حداکثری فیبرکربن بوده و جز با حذف یه قسمتایی یا جایگزینی متریال های سبک تر نمیشه کار خیلی خاصی کرد، ولی شاسی جدید قطعا خیلی سبک تر خواهد بود لامبورگینی هم کم توی حوضه متریال نوآوری نداشته این چند ساله، پس امیدواریم وزن ۱۵۰۰ رو نبینیم دیگه

      موافقم ۳
      مخالفم ۳
      1. Carbonado Aventador

        ۶ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (4036 ديدگاه)

        مرکز تحقیقات و تولید فیبر کربن لامبورگینی تو همین سایت خبرش کار شده.
        با بویینگ برای تولید قطعات فیبر کربنی همکاری میکنه.
        نمونه ی کاراشون‌هم سستو المنتو با ۹۹۸ کیلو وزن

        موافقم ۳
        مخالفم ۱
        1. akrh78

          ۶ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (525 ديدگاه)

          👌👌👌
          یا متریال احیا شونده ترزو میلنیو با همکاری mit

          موافقم ۴
          مخالفم ۰
  4. پدر خودروسازی جهان

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (132 ديدگاه)

    اونتادور خیلی شگفت انگیز
    هیچی نمیتونه جاش را بگیره
    امیدوارم که جانشین خوبی داشته باشه

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۰
  5. محمد

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (551 ديدگاه)

    عشقه

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
  6. مازیار

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (234 ديدگاه)

    چه حالی کنن لامبو بازها

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
    1. محمدهادی

      ۹ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (293 ديدگاه)

      آره حاجی
      از همین الان قند تو دلمون آب شده
      من یک لامبو باز تیرم اگر حضرت فرچتیو لامبورگینی قبول بفرماید
      لامبورگینی آخرین و جدیدترین برند سوپراسپرت پیشکسوته
      دقیقا جدیدتر از پورشه و فراری،اما به همان میزان طرفدار دو آتیشه داره فقط بخاطر طراحی فضایی ایتالیایی که ارائه داد

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  7. Carbonado Aventador

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (4036 ديدگاه)

    آونتادور یعنی عشق خالص.
    بهترین و کامل ترین سوپر اسپرت دهه گذشته.
    .
    با اینکه واسه هر مدلش حداقل باید ۴۵۰ هزاردلار هزینه کنید ولی حتی یکبار هم نشد که آمار فروشش اُفت پیدا کنه.
    .
    یه نسخه ی وحشی تر از آونتادور هم به اسم SVR به احتمال زیاد به عنوان آخرین مدل تولید خواهد شد.

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۱
  8. Carbonado Aventador

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (4036 ديدگاه)

    با احترام به بقیه برند ها
    .
    هیچ ماشینی رو ندیدم اندازه ی آونتادور جلب ‌توجه کنه
    و سرهارو به سمت خودش برگردونه…
    .
    همه کسایی هم که از اونتادور ایراد میگیرن آرزوشونه یبار باهاش کات آف کنن.

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۲
    1. M.A.S

      ۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (417 ديدگاه)

      واقعا کسی پیدا کردی ازش ایراد بگیره؟
      من تاحالا پیدا نکردم و فک نمیکردم پیدا کنم

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۲
      1. Ahmedreza2002

        ۶ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1079 ديدگاه)

        اره بالا ی کاربری میگف سواریش خیلی خشکه اذیت میشم

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۴
        1. MASIHA

          ۶ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (919 ديدگاه)

          مشکل از تختشه.
          باید عوض شه😂

          موافقم ۷
          مخالفم ۰
    2. MASIHA

      ۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      اصلا کیفم کوک شد.

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  9. مهدی

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (366 ديدگاه)

    اونتادور توی عشق و علاقه در حال قرق شدنه واقعا عجوبس به نظر من در سال های قبل کونتاش عجوبه بود الانم اونتادور عجوبس به نظر من این پیشرانه یکی از بهترین پیشرانه های دنیا هست و همه چیز ماشین رو تامین میکنه همه چی تمومه V12 تنفس طبیعی اصلا نابود کنندس آدم یه جوری میشه وقتی که بشنوه دیگه اونتادور از دورش افتاده و قراره جانشین بیاد آدم با این ماشین ها حال میکنه نه ماشین های دیگه مثلا همون مطلبی که پدال گذاشته بود که لینکلن کانتیننتال دیگه تولید نمیشه لامبورگینی از اون هم بدتره اگه از دور خارج بشه

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  10. [—{*AMIN_MC20*}—]

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1912 ديدگاه)

    لامبورگینی از سلاطین خودرو سازی 🇮🇹🇮🇹🇮🇹🇮🇹🇮🇹

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۰
    1. محمدهادی

      ۹ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (293 ديدگاه)

      ممنون رفیق😓

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  11. [—{*AMIN_MC20*}—]

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1912 ديدگاه)

    یه سوال!!!!
    چطور اونتادور svj با وجود AWD بودنش رکورد داره پیسته؟؟؟؟
    ماشینی که AWD باشه سنگین میشه پس در نتیجه عملکردش میاد پایین و تو پیست هم نیازی به AWD نیست!!

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
    1. OMID

      ۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1891 ديدگاه)

      طراحی و مهندسی ماشین اون قدرا صفر و یکی و ساده نیست
      باید مقدار مزایا و معایب رو مقایسه کرد و بعد تصمیم گیری کرد
      AWD توی پیست مزایای خودشو داره
      از جمله ترکشن بهتر ( همه جا به کار میاد از جمله توی پیچ ) استارت های بهتر و کنترل روی دماغه بیشتر ( توی پیچ نیروی دیفرانسیل جلو می‌تونه دماغه رو بیرون بکشه از پیچ )
      معایبش هم اضافه وزن و مقداری هدر رفت نیرو هست
      دیگه این کار اون طراح و مهندسه که بفهمه واسه هر ماشین مناسبه یا نه
      مهندسان لامبورگینی به این نتیجه رسیدن که AWD به نفعشونه بیشتر پس استفاده کردن ولی ممکنه واسه یه ماشین چندان فایده نداشته باشه
      پس اینطوری نیست که AWD همیشه برای تایم پیست بد باشه وگرنه ماشینای lmp1 استفاده نمی‌کردن

      موافقم ۹
      مخالفم ۰
      1. [—{*AMIN_MC20*}—]

        ۶ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1912 ديدگاه)

        برای این میگم که تو پیچ با سرعت میان دیگه وقتی هم که سرعت باشه داونفورس هم تولید میشه پس عملا AWD لازم نیست
        خفن ترین ماشین ها یعنی f1 هم دف عقبن ولی ممکنه بستگی به مهندسی ماشین هم داشته باشه که AWD رو اون ماشین عملکرد خوبی نداشته باشه یا RWD

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
    2. Ahmedreza2002

      ۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1079 ديدگاه)

      حالا چون ویست محور پورشه تک دیفرانسیل هست همه بایه تک دف بزنن؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. [—{*AMIN_MC20*}—]

        ۶ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1912 ديدگاه)

        ماشین ریس تقریبا هیچ لزومی برای دو دف نداره چون پقتی میخواد وارد پیچ بشه چون سرعت داره داونفورس تولید میکنه پس دو دف این وسط فقط وزن رو زیاد میکنه البته بازم میگم شاید بستگی به مهندسی ماشین داشته باشه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Ahmedreza2002

          ۶ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (1079 ديدگاه)

          پیچاب سرعت پایین رو چی میگی؟همه ویچا رو که تخت گاز با سرعت بالا واردش نمیشن
          پیچ هایی با دنده یک و دو هم کم نیستن تو پیستا

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
        2. [—{*AMIN_MC20*}—]

          ۷ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (1912 ديدگاه)

          اره وقتی دوتا پیچ پشت سرهم باشن سرعت کم میشه دقت نکرده بودم

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
  12. ارش

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1297 ديدگاه)

    آفرین لامبورگینی .

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  13. SRT

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (196 ديدگاه)

    دمش گرم خوشحال کننده بود

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  14. ....

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (52 ديدگاه)

    این ماشین عالی بود ، هست و خواهد بود
    امیدوارم اونتادر اخرین V12 لامبو نباشه

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  15. MjM

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (630 ديدگاه)

    جانشین بحق مورسیه لاگو نیاز مند یک جانشین بهتر و بحق تر هست و چ بهتر ک تنفس طبیعی باشه
    ولی فقط خدا کنه ازین طراحی های فضایی و تیزی ک برای کانسپتا و تولیدات محدود استفاده شده نزنن!

    موافقم ۲
    مخالفم ۴
  16. ارشیا

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (192 ديدگاه)

    SVJ اخرین نسخه اونتادور نیست.
    اخریش SVR نام داره.

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
    1. [—{*AMIN_MC20*}—]

      ۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1912 ديدگاه)

      موقعی که SVR اومد اسمت هم تغییر بده

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
      1. ارشیا

        ۶ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (192 ديدگاه)

        مطمئن باش اینکارو میکنم.
        تازه اونجوری هم میشه اونتادور اس وی ار هم ماشین های جگوار!!

        موافقم ۴
        مخالفم ۰
  17. RezaRs

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (100 ديدگاه)

    باهاش از رو گرتا تونبرگ رد بشی😈

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۰
  18. Reza ar

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (145 ديدگاه)

    V12 و لامبو ❤️

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  19. Ahmedreza2002

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1079 ديدگاه)

    چقدر بی امان می‌تازد عمر
    ده سال گذشت…

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  20. Khosrow

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1797 ديدگاه)

    راستی از اوروس چه خبر؟ دیدید که مناسب لامبو نیست / محو شد ..

    موافقم ۰
    مخالفم ۸
    1. R

      ۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (344 ديدگاه)

      داره فروششو میکنه… یه ماشین کامل نیاز به آپگرید نداره که خبری ازش ببینیم

      موافقم ۷
      مخالفم ۰
  21. R

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    جون باو

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  22. امیررضا

    ۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (29 ديدگاه)

    تبریک میگم به همه‌ی طرفداران موتور های تنفس طبیعی لامبورگینی مخصوصاً خودم ♥️
    یه خبر خوب دیدیم بالاخره تو این سال ۲۰۲۰

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  23. محمدهادی

    ۹ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (293 ديدگاه)

    حاجی این ترکیب لامبورگینی و وی۱۲ باهم شده محفل عاشقان دل خسته
    دم همه لامبو دوستا و فراری پرستا و پورشه کارا گرم
    اینجا حرفت خریدار داره،حرغت فهمیده میشه
    من ۵ لپ رانندگی با اس وی جی نارنجی توی پیست ناردو میخوام😵😵
    اونجا تمام استعداد وی۱۲ لامبو آزاد میشه یه صدای ترسناکی از پشت ماشین آزادمیشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  24. SAMURAI

    ۱۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (52 ديدگاه)

    سلطان

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا