لامبورگینی

استفاده از پیشرانه ۱۲ سیلندر کاملاً جدید برای جانشین آونتادور

لامبورگینی سرانجام پس از ۱۰ سال با آونتادور و پیشرانه ۱۲ سیلندر آن خداحافظی کرد. ایتالیایی‌ها به‌طور کامل از نیروگاه ۱۲ سیلندر دست نخواهند کشید و در حال کار روی یک جانشین کاملاً جدید برای آن هستند. در واقع تنها وجه اشتراک پیشرانه قبلی و جدید این برند تعداد سیلندرها خواهد بود. استفان وینکلمن مدیرعامل لامبورگینی در مصاحبه با خبرگزاری‌ها به برخی اطلاعات مهم درباره آینده پیشرانه ۱۲ سیلندر این برند اشاره داشته است.

لامبورگینی چند روز پیش از آونتادور اولتیمائه که نسخه نهایی از این محصول بسیار دوست‌داشتنی است رونمایی کرد. نیروبخش این سوپر اسپورت پیشرانه‌ای ۱۲ سیلندر با حجم ۶.۵ لیتر و قدرت ۷۷۰ اسب بخاری است. این نیروگاه می‌تواند تا ۸۵۰۰ دور در دقیقه غرش کند.

پیشرانه L539 V12 به‌طور خاص برای سوپرکار موردبحث ساخته شده بود و دومین پیشرانه ۱۲ سیلندر کاملاً جدید لامبورگینی محسوب می‌شد. قبل از این پیشرانه نیروگاه ۱۲ سیلندر بیزارینی بود که در ابتدا توسط جیوتو بیزارینی و در اوایل دهه ۶۰ میلادی طراحی شده است. آن چیزی که در ابتدا به عنوان نیروگاه ۱۲ سیلندر ۳.۵ لیتری در سال ۱۹۶۳ طراحی شده بود در نهایت به شکل نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری در مورسیه لگو LP 640 پدیدار شد.

پیشرانه ۱۲ سیلندر بعدی سومین ۱۲ سیلندر کاملاً جدید تاریخ لامبورگینی خواهد بود و واضح است که این پیشرانه مأموریت بسیار مهمی بر دوش دارد. وینکلمن می‌گوید:

این پیشرانه کاملاً جدید بوده و از تکنولوژی متفاوت، باتری جدید و… سود می‌برد و در حقیقت همه‌چیز کاملاً جدید می‌باشد. هیچ‌چیزی از سیان یا آونتادور در پرچم‌دار بعدی وجود نخواهد داشت.

لامبورگینی ۱۲ سیلندر بعدی با دستیار هیبریدی الکتریکی همراه خواهد شد. این ترکیب منحصربه‌فرد دارای بهترین تکنولوژی‌ها خواهد بود تا محصولی چابک و سرزنده را در دسترس مصرف‌کنندگان قرار دهد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. RezaRs

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1546 ديدگاه)

    خیلی عالی از الان مطمئنم دوستداشتنی خواهد بود

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  2. Reza Waffen SS

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2704 ديدگاه)

    ممنون که برقی نشدی اسطوره ❤️❤️❤️

    خیالمونو تا ۱۰ سال واسه شنیدن صدای انجین دوازده سیلندر راحت کرد ممنون از لامبورگینی 👑👑👑

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
    1. Audi e_tron gt

      ۲۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (425 ديدگاه)

      اینا اگه الانم برقی نشن بالاخره در آینده برقی می شوند
      فقط هم این ها نه همه‌ی ماشین ها برقی می شوند

      موافقم ۰
      مخالفم ۲
      1. Swedish arrogant tiger

        ۲۱ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1545 ديدگاه)

        باشه، حالا شما زیاد فشار نیار به خودت.

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
        1. محمدهادی

          ۲۲ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (514 ديدگاه)

          😄😄😄

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. Reza Waffen SS

        ۲۱ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2704 ديدگاه)

        میدونم ولی به هرحال ۱۰ سال واسمون شنیدن صدای انجین ۱۲ سیلندر رو تضمین کرد

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  3. شاهین

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (931 ديدگاه)

    طبق روال کسی نیست بیاد بگه موتورش ژرمنیه؟!

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
    1. Amirreza

      ۲۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2183 ديدگاه)

      میخوام یه چیزی زیر این کامنت درباره لامبو بگم ولی حس کردم خوب نیست تو پستی به این خوبی بحث کنیم ، واقعا لامبو حیفه که جایگزین اسطوره رو برقی کنه ، چقد رندر های پایین هم قشنگ شدن و البته امیدوارم که این پیشرانه پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسل قبل داشته و لامبو برای این پیشرانه سنگ تموم بزاره و حتی در صورت نیاز توربو هم بزاره که این ماشین بتونه بالاترین بازدهی ممکن رو ارائه بده

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. محمدهادی

        ۲۲ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (514 ديدگاه)

        عالی

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  4. Hamid

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1629 ديدگاه)

    ۱۲ سیلندری که روی مورچیه لاگو هست از همه اینا سره …

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
    1. ممد ژانگولر

      ۲۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1683 ديدگاه)

      حمید داداش تبریک بابت لوله کردن انگلیس توسط ایتالیا 💪
      فکر کنم دیشب بد خوابیدی
      forza italy in to england 🇬🇧🍌🇮🇹

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. Hamid

        ۲۱ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1629 ديدگاه)

        داداش
        ی چیزی رو خدمتت عرض کنم …
        اولا اینکه من اصلاً فوتبالی نیستم …
        ثانیا مثل ی سری از دوستان کشور پرست نیستم! خدا شاهده فقط خودش میدونه چقدر از انگلیسی ها و فرانسوی ها بدم میاد! اما دلیل نمیشه مثلا مک لارن رو دوست نداشته باشم و افتخارات DS رو نادیده بگیرم …
        فوتبال برام هیچ اهمیتی نداره … در ثانی من کی گفتم طرفدار انگلیس هستم که شما اینطوری حرف میزنی؟!
        متاسفانه وقتی یه نفر طرفدار یا دوستدار یه برندی میشه ی سری فکر میکنن که باید طرفدار اون کشور هم بشه! حالا نمیدونم چرا ی عده مثلا طرفدار فراری یا لامبورگینی هستن ، کلا ایتالیا رو دوست دارن! این به خودشون مربوط میشه البته ؛ اما من چنین آدمی نیستم!

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
        1. ممد ژانگولر

          ۲۱ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1683 ديدگاه)

          داداش حمید ناراحت نشیا قصد تیکه انداختن ندارم
          راستیش هر چی دوست به اسم حمید دارم یا زن ذلیلن یا طرفدار منجستر یونایتدو انگلیس
          تو تبلیغ رب تبرک هم به همین موضوع اشاره های ریز و درشتی داشت اگه یادت باشه
          زنه داد میزد میگفت حمیییددددد …
          نمیدونم یادت امد؟

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۱ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (3569 ديدگاه)

          ″راستیش هر چی دوست به اسم حمید دارم یا زن ذلیلن یا طرفدار منجستر یونایتدو انگلیس″
          عجب! بی ربط ترین جمله ای که توی عمرم دیدم،واقعا مسخره بود!
          حمید جان اتفاقا فوتبال برای منم زیاد جذابیتی نداره،۹۰دقیقا فقط توپ شوت میکنن!😂😑

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
        3. HamiD

          ۲۱ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1629 ديدگاه)

          آبتین جان چی بگم والا … کلا فوتبال ورزش خوبیه اما من حال و حوصله دنبال کردنش رو ندارم … توی ۹۰ دقیقه کار های خیلی مهم تری نسبت به تلویزیون دیدن میشه انجام داد! عمر با ارزش تر از این حرفاس!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۱ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (3569 ديدگاه)

          راستش آقا حمید ورزش بدی نیست برای آمادگی جسمانی و تفریح خوبه اما توی اون نود دقیقه میشه کلی کار سازنده تر انجام داد!
          ″توی ۹۰ دقیقه کار های خیلی مهم تری نسبت به تلویزیون دیدن میشه انجام داد! عمر با ارزش تر از این حرفاس!″
          همین حرف خودتون دیگه جای حرفی باقی نمیزاره!🙏🌹

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
      2. Amirreza

        ۲۱ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2183 ديدگاه)

        منم خیلی خوشحال شدم اما نه برای اینکه طرفدار ایتالیام بلکه بخاطر اینکه از انگلیس بخاطر بردن آلمان کینه داشتم😂

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Ninja

          ۲۱ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (948 ديدگاه)

          😆
          حالا که ژاپن اروپای نیس

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. Porsche

          ۲۲ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (367 ديدگاه)

          آی گل گفتی !
          منم از وقتی که انگلیس مانشافت رو برد کینه ای به دل گرفتم
          حتی بازیش با دانمارک تا صبح بیدار بودم دانمارک رو تشویق میکردم 😂
          تا رسید به فینال یکم نا امید شدم چون بازی های ایتالیا رو ندیدم ولی وقتی برد
          انقدر حال داد😂😂😂😂

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. Reza Waffen SS

      ۲۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2704 ديدگاه)

      از چه نظر؟؟؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Porsche

        ۲۱ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (367 ديدگاه)

        از نظر یورو ۲۰۲۰
        انگلیس بدجوری باخت
        😂😂😂

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Reza Waffen SS

          ۲۱ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2704 ديدگاه)

          من از اقا حمید سوال پرسیدم

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. Hamid

        ۲۱ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1629 ديدگاه)

        آقا رضا …
        قاعدتا از لحاظ تکنولوژی ساخت و خب پرفورمنسی که ارائه میکنه به پای محصولات ده یا پونزده سال جدید تر از خودش نمیرسه … اما از لحاظ اون صدای تولیدی چرا! خیلیییییییی از آونتادور سر تره از این نظر و واقعا ی ۱۲ سیلندر واقعیه …

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Reza Waffen SS

          ۲۱ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2704 ديدگاه)

          صدای اونتادور که بیشتر و کر کننده تر از مورسیه لاگو بود، اونم ۱۲ سیلندر واقعی بود که نسبت به نسل قبلیش فقط قدرتش افزایش پیدا کرده بود و وزنش کم شده بود. درواقع همون موتور بود

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
  5. امیر

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2708 ديدگاه)

    بسیار عالی!
    امیدوارم باقی شرکت هایی ک اصالتشون موتورهای حجیمه،این راهو پیش بگیرن و حداقل یکی دو محصول با موتور حجیم ۸،۱۰ یا ۱۲ سیلندر در کنار سیستم هایبرید داشته باشن
    مخصوصا محصولات دوج!

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. Porsche

      ۲۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (367 ديدگاه)

      بله رضا جان کامنت که دادم متوجه شدم اشتباه دادم ولی هر کاری کردم حذف نشد😑

      آقا من اسمم با پروفایلم رو عوض کردم اشتباه نگیرین😂

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. محمد مختاری آذر

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (815 ديدگاه)

    واقعا خیلی عالی ایتالیایی ها همیشه درجه یک بودند من امیدوارم با پیشرانه ۱۲ سیلندر و هیبریدی قدرتی حدود ۱۰۰۰ اسب بخار داشته باشد

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. Reza Waffen SS

      ۲۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2704 ديدگاه)

      قدرتش بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ هستش

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Ninja

        ۲۱ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (948 ديدگاه)

        بیشتر از ۱۰۰۰ باید باشه ولی خیلیا میگن ۸۰۰ تا ۹۰۰
        گودزیلا هم همینه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Reza Waffen SS

          ۲۲ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2704 ديدگاه)

          نه جناب از ۸۰۰ شروع میشه و واسه نسخه های بعدی مثل اس وی – اس وی جی ته تهش ۸۷۰ یا ۸۸۰ دیگه آخرش میشه

          تاریخ نشون داده لامبو هسچوقت یه دفعه چند صد اسب نمیزاره رو قدرتش

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. محمدهادی

      ۲۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (514 ديدگاه)

      تو قطعا یه لامبو باز سنتی باتعصبیعاره انصافا دیگه اگه بخواد خوب همه رو شوکه کنه باس ۱۰۰۰ تا تولیدکنه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  7. سهند

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (530 ديدگاه)

    مطمئنم جانشین آونتادر خیلی عالی خواهد شد.
    هر نسل ماشین های v12 لامبورگینی اسطوره هستند و این هم همان راه را ادامه خواهد داد.
    امیدوارم از سال ۲۰۳۵ به بعد که دیگر ماشین درون سوز نخواهد بود لامبورگینی بتواند بهترین سوپر اسپرت های الکتریکی را تولید کند.

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  8. SF90 STRADALE

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3303 ديدگاه)

    دیگه از این بهتر نمیشد
    حفظ موتور V12 اسطوره بهترین خبر بود
    .
    .
    ایتالیایی ها پرچمشون همه جا بالاست 🇮🇹🇮🇹🇮🇹🇮🇹
    هم در فوتبال ⚽️⚽️ هم در اسپرت سازی 🏎🏎

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  9. مهدی

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (985 ديدگاه)

    خیال همه راحت شد
    خیلی خوشحال شدم
    هنوز هم میتونیم به صدای ۱۲ سیلندر گوش بدیم

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  10. امیررضا

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (84 ديدگاه)

    کاش بجای سیان طراحی جانشین اونتادور از موسا الهام گرفته بشه. موسا همون عکس آخریه
    Lamborghini Mosa

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. Hamid

      ۲۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1629 ديدگاه)

      بنظرم لامبورگینی نوح زیباتر باشه …

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. Swedish arrogant tiger

        ۲۱ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1545 ديدگاه)

        بهترین انتخاب عیساست.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. rezars pc

        ۲۱ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (380 ديدگاه)

        صلواتی ختم کن دیگه ااااز پیامبر های بقیه مایه نذار

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  11. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3569 ديدگاه)

    بنظرم اگه با رندر های آخر مطلب لامبورگینی آونتادور بعدی درست بشه خیلی زیبا درمیاد، الانم که دیگه خیالمون از بابت پیشرانه راحته😁😎 دم لامبو گرم….

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  12. محمدهادی

    ۲۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (514 ديدگاه)

    قطعا کار روی لامبوی جدید بسیار دشوار و سطح توقعات بالایی در انتظاره
    امیدوارم تیم توسعه دهنده این نسل کارشو بدرستی و بی نقص انجام بده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. علی

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (104 ديدگاه)

    مثل مدل های قبلی مدل جدید هم درمقابل رقبا کوبنده خواهد بود . مطمنم از تصوراتمون هم فراتر خواهد بود تجربه نشون داده که لامبو چقدر میتونه زیبا و وحشی باشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا