معرفی کانسپت لامبورگینی اوراکان استراتو آفرود

شوخی‌ای در کار نیست، این یک کانسپت واقعی است!

سیستم چهار چرخ محرک را با یک پیشرانه‌ی بزرگ و قوی جفت کرده و آن زمان یک خودروی آفرود قوی خواهید داشت؛ اما لامبورگینی و سوپرکارهای آن به ندرت مناسب حرکت در مسیرهای صعب‌العبور هستند. ولی این موضوع باعث نشده لامبورگینی به خلق چنین خودرویی حتی به‌صورت مفهومی فکر نکند. امروز شاهد رونمایی یک کانسپت تک دستگاهی توسط ایتالیایی‌ها هستیم که از نظر هیجان آفرود چیزی کم ندارد. این خودرو لامبورگینی اوراکان استراتو نام داشته و استفاده از مواردی همچون قوس‌های چرخ گیرا، چراغ‌های متفاوت، سیستم تعلیق با ارتفاع بالا و… باعث شده‌اند کانسپت لامبورگینی حس و حال یک خودروی آفرود واقعی را تداعی کند.


زیرساخت کانسپت موردبحث اوراکان اوو است که از همان پیشرانه‌ی 10 سیلندر 5.2 لیتری تنفس طبیعی 640 اسب بخاری استفاده می‌کند. سیستم LDVI یا همان مغز سوپرکار لامبورگینی هم در استراتو بکار رفته است. این سیستم چندین سیستم خودرو از جمله سیستم چهار چرخ محرک، فرمان پذیری تمام چرخ‌ها، هدایت گشتاوری و… را کنترل کرده و حرکت بعدی راننده را پیش‌بینی می‌کند. البته لامبورگینی این سیستم را برای رانندگی خارج از جاده تنظیم کرده و بنابراین انتقال قدرت به چرخ‌های عقب و کشش و شتاب گیری نیز بهبود یافته است.


این خودروساز ایتالیایی سخت‌افزار اوراکان استراتو را نیز ارتقا داده است. مهندسان این شرکت ارتفاع خودرو را 47 میلی‌متر بالاتر برده و بنابراین زوایای حمله و فرار نیز بهتر شده است. فاصله‌ی بین چرخ‌های روبرویی نیز با افزایش 30 میلی‌متری روبرو شده و لاستیک‌های متمایز با رینگ‌های 20 اینچی همراه شده‌اند تا ظاهر بهتری را به ارمغان بیاورند.


لامبورگینی یک فلاپ عقب نیز برای حفاظت از زیر بدنه در نظر گرفته است. در بخش جلو هم قطعات آلومینیومی به منظور تقویت فریم وجود دارند. از دیگر قطعات محافظ بدنه می‌توان به رکاب‌های جانبی تقویت شده با آلومینیوم، بخش‌های اطراف پیشرانه و ورودی‌های هوا و فیبر کربن اشاره کرد.


به منظور جذابیت ظاهری این خودروی آفرود نیز نوار LED روی سقف نصب شده است. این شرکت می‌گوید اوراکان استراتو از تریم کابین اسپورت و آفرود سود برده و در بخش داخلی یک رول کیج تیتانیومی، کمربندهای ایمنی 4 نقطه‌ای، پانل‌های کف آلومینیومی و صندلی‌های کربنی جدید وجود دارد. البته فعلاً تصویری از کابین این خودرو منتشر نشده است.


این خودرو فعلاً به‌صورت مفهومی و به تعداد یک دستگاه تولید شده و هیچ برنامه‌ای برای ورود آن به خط مونتاژ وجود ندارد ولی شاید لامبورگینی در صورت بازخوردهای مثبت حرکتی انجام دهد. قبلاً شاهد تولید رامبو لامبو و اوروس بوده‌ایم و لامبورگینی شاید یک روزی کوپه‌ی آفرود هم تولید کند.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

14 دیدگاه

  1. ZXEN
    سوابق: (86 دیدگاه) ,

    10 سیلندر تنفس طبیعی 5.2 لیتری . فقط همین کافیه برای ماشین بازی . اونم از لامبورگینی .

    پاسخ
    1. NAVID۰۰۹۸
      سوابق: (1903 دیدگاه) ,

      اون دو تا چراغ LED جلو کاپوت ، دقیقاً اِنگار محل تنفس دماغ مار زنگیه .
      واقعاً جذاب شده .

      پاسخ
  2. مرتضی
    سوابق: (15 دیدگاه) ,

    هنوز ارتفاعش نشده اندازه پراید و 405
    لامبورگینی جان هنو خیلی کارا برا رسیدن به هست

    پاسخ
  3. ساسان
    سوابق: (746 دیدگاه) ,

    هرچیزی در تخیل ما هست و دور از واقعیت به نظر میرسه اونا به واقعیت تبدیل میکنن..ریسک پذیری این شرکت و جسارتش ستودنیه

    پاسخ
    1. Ferrari
      سوابق: (1340 دیدگاه) ,

      خیلی جالبه از نظر شما لامبو با ساختن یه کوپه افرود ریسک پذیری و جسارتشو نشون داده اما فراری با تولید یه موتور توربو که از مجموع تمام مدلهای تاریخ لامبو بیشتر افتخارو جایزه گرفته اصالتشو زیر سوال برده.

      پاسخ
      1. ساسان
        سوابق: (746 دیدگاه) ,

        اول اینکه درحد کانسبت و ایدست وتا مرحله تولید فاصله داره….افزایش چند سانتی متر ارتفاع. و نسب یکسری پروژکتور ربطی به اصالت نداره…لامبورگینی الان هم یک آفرود عالی به اسم اوروس داره همانطور که در گذشته داشت (رمبو لامبو) و با مقوله ی آفرود خرق عادتی نکرده…اونجایی خرق عادت شده که موتور توربو گروه فولکسو روی اوروس گذاشت.با توضیحات ریجیانی منطقی هست استفاده از این موتور ولی برای ما یکجور پشت پا زدن به اصالت و خرق عادتی که به مزاج خوش نمیاد.ولی یکسری از تغیرات لاجرم باید صورت بگیره.من دربحث فراری نظرم این بود فراری میتونست چندسال دیگه تنفس طبیعی ادامه بده.من حرفم این بود هنوز راه داشت زوزه های 8سیلندر اسکودریاهاشو بشنویم.باورکن برداشت بدی کردی.من از روی علاقه این اعتراضو کردم نه ازروی کینه یاهرآنچه که شما برداشت کردی.من خودم عاشق فراریم.

        پاسخ
        1. Ferrari
          سوابق: (1340 دیدگاه) ,

          متوجه منظور شما هستم اما فراری دیگه نمیتونست از موتور تنفس طبیعی استفاده کنه.چون به اخر راه این نوع از موتورها رسیده بود بازدهی ۱۳۲ اسبی به ازای هرلیتر حتی امروز هم رقم فوق العاده خوبیه هنوزم هیچ برندی نتونسته به این بازدهی برسه.همین چند روز پیش یکی از دوستان طرفدار لامبورگینی گفت که مدیران لامبو گفتن موتور ده سیلندر هوراکان دیگه جایی برای پیشرفت و افزایش اسب بخار نداره و مجبور هستن برای افزایش قدرت از موتورهای الکتریکی بهره ببرن درحالی که قویترین نسخه موتور ده سیلندر لامبو ۱۲۲ اسب به ازای هرلیتر قدرت تولید میکنه بازم فراری ۱۰ اسب بیشتر قدرت تولید میکرد.باید قبول کنیم موتورهای تنفس طبیعی جلوی موتورهای توربو حرف زیادی برای گفتن ندارن.فراری یه عمر موتور تنفس طبیعی ساخت که برنده جایزه موتور بین المللی سال نمیشد اما موتور توربویی که ساخته ۴ بار این جایزه رو گرفته و سال بعد هم خواهد گرفت.ضمنا فراری هم سی سال پیش مدلهای ۲۸۸gto و f40 رو معرفی کرد که هردو موتور توربو داشتن پس رفتن فراری به این سمت نباید پشت پا زدن با اصالتش باشه

  4. Ardalan
    سوابق: (56 دیدگاه) ,

    خیلی وقت بود یه همچین دیوونه بازی باحالی از لامبو ندیده بودیم.عااالیه

    پاسخ
  5. Abbas
    سوابق: (325 دیدگاه) ,

    جالبه با اینکه آفرودرش کردن بازم قیافش عادیه و ضایع نشده،لامبو عشق همیشگیم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.