لانچیا

لانچیا زنده است! معرفی اپسیلون هیبرید اکوشیک

همانگونه که سال قبل خبر پرفروش بودن لانچیا اپسیلون نسبت به محصولات آلفارومئو در اروپا منتشر شد باید گفت این خودرو هنوز هم زنده است.

لانچیا به بهبود تنها محصول خود ادامه می‌دهد و هم‌اکنون جزئیات کامل از اولین خودروی هیبریدی‌اش را منتشر کرده است. این خودرو اپسیلون هیبرید اکوشیک نام داشته و البته قوای محرکه آن از نوع هیبریدی ملایم است نه هیبریدی کامل.

قوای محرکه اپسیلون هیبرید اکوشیک از پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری و استارتر ژنراتور ۱۲ ولتی و یک باتری لیتیوم-یون کوچک تشکیل شده است. این مجموعه قدرت ۷۰ اسب بخاری و گشتاور ۹۲ نیوتون متری تولید می‌کند.

این مجموعه در مقایسه با پیشرانه ۱.۲ لیتری ۶۹ اسبی قبلی ۲۴ درصد کم‌مصرف‌تر است. به‌طور دقیق باید گفت مصرف سوخت اپسیلون هیبرید اکوشیک ۴ لیتر در هر صد کیلومتر بوده و در هر کیلومتر نیز ۹۰ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند.

این در حالی است که دستیار هیبریدی اپسیلون هیبرید اکوشیک پرفورمنس و راحتی بهتری داشته و درعین‌حال باعث شده استارت دوباره پیشرانه در ترافیک شهری بدون لرزش انجام شود. همانند فیات ۵۰۰ و پاندا هیبریدی ملایم، این خودرو فقط با گیربکس ۶ سرعته جدید عرضه خواهد شد.

به منظور گرامیداشت عرضه اولین خودروی هیبریدی تاریخ لانچیا، اپسیلون هیبرید اکوشیک با رنگ سفارشی مارین الهام گرفته از رنگ دریا عرضه خواهد شد. از سایر ویژگی‌های خاص خودروی موردبحث می‌توان به نشان هیبریدی روی درب پشتی و لوگوی اکوشیک روی ستون‌های C اشاره کرد.

عناصر خاکستری تیره در جلوپنجره، آینه‌بغل‌ها، دستگیره درب‌ها و نوشته‌های روی درب پشتی از دیگر ویژگی‌های اپسیلون هیبرید اکوشیک هستند. رینگ‌های ۱۵ اینچی نیز ظاهر مشکی دارند.

داخل کابین می‌توان پوشش پارچه‌ای را مشاهده کرد. متریال پایدار بکار رفته در این بخش از پلاستیک بازیافتی گرفته شده از دریاها ساخته شده‌اند.

این خودرو نسبت به تریم های پایین‌تر از تجهیزات بیشتری سود می‌برد که از جمله آن‌ها می‌توان شیشه‌های تیره، کروز کنترل، برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران و چراغ‌های جلوی خودکار را نام برد. قیمت اپسیلون هیبرید اکوشیک از ۱۶۴۰۰ یورو شروع می‌شود.

[دانلود ویدئو]
برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه

  1. datsun

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1708 ديدگاه)

    لانچیا زنده است ولی لانچیای قدیم یه شرکت پرافتخار نو آور و قهرمان بود برعکس لانچایی بی جان الان.

  2. رضا

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (237 ديدگاه)

    با این طراحی همون زنده نباشه بهتره

  3. Hadi

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (436 ديدگاه)

    کاش لانچیا دوباره به اون روزای پر افتخارش برگرده…

  4. msn

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (15 ديدگاه)

    ایتالیایی ها کلا تو زمینه طراحی گویا حد وسط ندارن . یا طراحی هاشون محشر و درجه یکِ مثل تمامی طراحی های فراری و الفارومئو یا طراحی های داغون برخی محصولات فیات. این طرح لانچیا رو هم احتمالا کارآموزای جدید ایتال دیزاین از روی چرکنویس کاراموزای قدیمی از روی طراحی سایپا تیبا از تو سطل اشغال شرکت پیدا کردن !

  5. iman

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (43 ديدگاه)

    لانچیا مرده متحرکه

  6. فرشاد

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (131 ديدگاه)

    یه زمان رقیب بنز بودن
    این دیگه چیه ساختن

  7. reza-a

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (211 ديدگاه)

    لانچیا برند خاصی هست حیفه فقط تو یک کلاس اونم هاچبک کوچک حضور داشته باشه، فکر میکنم اگر از پلت فرم آلفارومئو جولیا استفاده کنه و یک سدان اسپرت هم بسازه میتونه به حفظ بهتر وجهه برند کمک کنه و البته میتونه فروش خوبی هم با داشتن قابلیت های جولیا و طراحی لانچیا به دست بیاره

  8. OMID

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1270 ديدگاه)

    لانچیا الان زیر مجموعه فیات کرایسلر هست؟
    میتونم فقط تاسف بخورم به حالش
    از استراتوس رسیده به اپسیلون

  9. Farzad

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    چیه این به درد بچه های ۱۳ ساله میخوره . فیات باید یه فکری به حال لانچیا بکنه ، همین یه محصول آخه ؟

  10. حميدرضا

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2398 ديدگاه)

    اکوچیک = اقتصادی و شیک
    سیستم هیریدش به نظرم خیلی کار راه اندازه خصوصا برای تردد در شهر در سایر موارد جز برند بزرگ حرف دیگه ای برای زدن نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X