لانچیا

احیای لانچیا با محصولات جدید در آینده نزدیک

واقعیت این است که انتظار انتشار چنین خبری را نداشتیم اما باید گفت اطلاعاتی درباره عرضه محصولات جدید لانچیا به دست آمده است. استلانتیس به عنوان کمپانی مادر لانچیا اعلام کرده طی ۱۰ سال آینده روی برندهای مشکل‌دار سرمایه‌گذاری خواهد کرد و به نظر می‌رسد اولین دستور تجاری به لانچیا بازنشسته کردن مدل اپسیلون است. این خودروی شهری از سال ۲۰۱۱ تاکنون در سومین نسلش قرار داشته و نیازمند دگرگونی بسیار عظیمی است.

اتوموتیونیوز اروپا می‌گوید حداقل سه خودروی کاملاً جدید توسط لانچیا تولید خواهند شد که یک هاچبک کوچک قرار است جایگزین اپسیلون شود. ظاهراً این خودرو قرار است از اواسط سال ۲۰۲۴ روانه بازار شده و به اولین خودروی الکتریکی تاریخ لانچیا بدل شود. البته خبرهایی هم درباره تولید نسخه بنزینی همین هاچبک منتشر شده است.

در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۶ هم یک کراس اوور کامپکت تولید خواهد شد. این خودرو فقط به‌صورت الکتریکی در دسترس خواهد بود. کراس اوور موردبحث درست مثل هاچبک جدید لانچیا از زیرساختی مشترک با سایر محصولات استلانتیس استفاده خواهد کرد تا هزینه‌های توسعه کاهش یابد. همچنین نسخه‌های معادل احتمالی توسط سایر برندهای این شرکت نیز می‌تواند تولید شود.

گفته شده یک هاچبک کامپکت نیز در دست توسعه است اما درحالی‌که دو خودروی اول تأییدیه تولید را دریافت کرده‌اند اما وضعیت نهایی سومین مدل هنوز مشخص نیست. ظاهراً لانچیا هم‌اکنون در حال بررسی میزان تقاضای خریداران است تا در صورت توجیه شدن سرمایه‌گذاری‌ها اقدام به عرضه آن در اواخر سال ۲۰۲۷ بکند.

لانچیا می‌خواهد فقط منحصر به ایتالیا نبوده و در سایر بازارها نیز حضور پیدا کند. امیدواریم این خودرو موفق‌تر از زمانی باشد که محصولات کرایسلر را با نشان خود عرضه می‌کرد. لانچیا فلاویا، تِما و وویاگر را به یاد می‌آورید که بر پایه کرایسلر ۲۰۰ و ۳۰۰C بنا شده بودند؟ این خودروها فروش بالایی نداشتند و سریعاً از بازار خارج شدند.

سخن پایانی اینکه اپسیلون هنوز هم عملکرد خوبی دارد و علیرغم اینکه محصول قدیمی بوده و فقط در ایتالیا عرضه می‌شود اما تا ما می فروش ۲۲۷۸۳ دستگاهی را ثبت کرده است. این خودرو در ۵ ماه اول سال ۲۰۲۱ پرفروش‌تر از کل محصولات آلفارومئو در اروپا ظاهر شده است.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. محمد امین

    ۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2170 ديدگاه)

    فراری از 296gtb رونمایی کرد با 830 اسب بخار
    یا خدا

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. امین

      ۳ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (495 ديدگاه)

      یا خدا که نداره برتر از اس اف ۹۰ نیست یه کپی سطح پایین تر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Amirreza

    ۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    بهترین گزینه برای بازگشت به دوران اوج معرفی نسل جدید اسطوره تاریخی لانسیا یعنی استراتوسه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۳ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (194 ديدگاه)

      والا اینطور که پیداس فقط میخوان هاچبک و کراس اوور بزنن ملالی هم نیست بالاخره کار اقتصادیه دیگه!

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

    ۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    پس سدان چی ؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. با مهربونی جهان زیباتره

    ۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1114 ديدگاه)

    مگر اینکه ژیل ویدال یه دستی ب سر و گوش لانچیا بکشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. احمدرضا

    ۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (877 ديدگاه)

    الان یه آمریکایی باز میاد میگه
    پول فروش‌ ماشینای آمریکایی خرج برند های بدون سود ایتالیایی میشه 😑😐😐😐😐😐😐

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. RezaRs

      ۳ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      یباریش دستی کرد قبل همه خودش گفت
      ولی خب ببینین خدایی فیات کرایسلر پولشونو خوب استفاده نمی کنند اول باید یه اقتصادی های بازارگیر ور بیاری بعد پول اونو بذاری وسط برا داج و مازراتی و تا جایی که ممکنه نیاز های مشترک زیر برندا رو با صرفه جویی وقت زمان هزینه یعنی اشتراکات قطعات درست مثل گروه فلوکس واگن و جنرال موتورز حتی انجین کلی کار دستشون باز بود که بهتر لین گروهو مدیریت کنند فک میکنین خیلی به اندازه به مازراتی رسیدن و اونم در حد رقابت با رقباش موند نه خیر آقا جان من کلا همه در این مدیریت غلط آسیب دیدن ماشین اقتصادی نقده به نسیه نباید فروختش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد امین

        ۳ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2170 ديدگاه)

        بله ، درسته
        به نظرم من هم اول باید اولویت بندی کنن
        هرچند که لانچیا برند درخشانی بوده ، اما فکر نمی‌کنم برای ساخت هاچپک برپا شده باشه ، ذات این برند مسابقه و کل کل هست ، باید به این سمت بره ، نه فقط یه برند معمولی باشه

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. RezaRs

          ۳ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1613 ديدگاه)

          حاجی خدایی به مازراتی هم پول کافی نرسید پرمیوم درحد رقباش بمونه ولی این پولو باید اول از اقتصادی که بتونه بازار بگیره در اورد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. احمدرضا

          ۴ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (877 ديدگاه)

          آفرین دقیقن
          لانچیا پتانسیل اینو داره که بیشتر شبیه فراری یا لامبورگینی عمل کنه
          تا تولید هاچ‌بک کوچیک و کراس اوور
          کاش بهش بیشتر بها میدادن
          میشد عین قبل
          دلتا و استراتوس😢😞
          اون زمان که توی مسابقات با آئودی سر شاخ میشد 😟

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. احمدرضا

        ۴ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (877 ديدگاه)

        من زیاد کاری به این چیزا ندارم جناب
        واقن فیات کرایسلر از مدیرت مزخرف رنج میبره
        چطور میشه که بعضی از قطعات مازراتی با ماشین های اقتصادی فیات کرایسلر یکی باشه؟ این به غیر از خورد کردن شخصیت مازراتی هستش؟
        یا انجین های قدیمی و پلتفرم های از رده خارج
        ماشین هایی که فقط فیس لیفت میشن تا معرفی نسل جدید

        به عنوان یک ایتالیایی باز
        به عنوان کسی که عاشق فیات و زیر مجموعه هاش هست
        میگم متأسفانه فیات مدیریت بلد نیست و قبول دارم به عنوان سهام دار و مالک فوق العاده بد عمل کرده

        ولی اینکه میان دوستان عزیز فروش‌ دوج و جیپ رو علم میکنن
        باید بگم سنشون قد میده یادشون میاد که کرایسلر ورشکست شد یه مدت کوتاهی هم منحل؟
        کی نجاتش داد
        همین ایتالیایی ها
        فیات 100 درصد سهام یه شرکت ورشکسته رو خرید
        نامردی نکنیم
        نمیگم خوبه
        ولی دیگه اختیار داره به عنوان مالک پولش رو بدون اینکه از آمریکایی ها اجاره بگیره توی برند مورد علاقش سرمایه گذاری کنه

        گرچه که به کرایسلر هم 10 سال مهلت دادن تا خودشو سرپا کنه

        من خودم عاشق برند های فیات کرایسلر هستم تمام برنداش از دوج و جیپ گرفته تا آلفارومئو و حتی لانچیا
        ولی قبل از تعصب
        باید کمی تحقیق و تفکر کنیم✋

        موافقم 1
        مخالفم 0
  6. mm.y@rlou

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (284 ديدگاه)

    خیلی ساده هستش برای احیا باید کراس اوور اقتصادی تولید کنه که در مقایسه با برند های قدرتمند حرفی برای گفتن داشته باشه فکر نکنم به این راحتی بتونه این کار رو بکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. mahan

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    من هیچ وقت از صفحه کیلومتر وسط لانچیا سردرنیاورد!لانچیا پتانسیل اینو داره که بیشتر شبیه فراری عمل کنهتا تولید هاچ‌بک کوچیک و کراس اوور اونم با کیفیت پایین و زشت مگه میشه دلتا و استراتوس رو فراموش کرد!اسطوره هایی که لانچیا با این کاراش کاری کرد که فراموش کرد.ذات این برند مسابقه و کل کل هست ، باید به این سمت بره ، نه فقط یه برند معمولی باش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا