لندروور-رنجروور

لندروور دیسکاوری 5 با تکنولوژی‌های پیشرفته

مدل جدید لندروور با نام دیسکاوری ۵ حداقل ۱۸ ماه تا ورود به بازار فاصله دارد و در همین حال، یکی از بزرگترین تغییرات در مفهوم مدل‌های لندروور را در تاریخ این کمپانی به همراه خواهد داشت. دیسکاوری ۵ نه تنها قابلیت‌های بالاتری در خارج از جاده دارد، بلکه از لحاظ تکنولوژی نیز حرکتی رو به جلو داشته است.

New Land Rover Discovery Sport
New Land Rover Discovery Sport
شروع زندگی مدل دیسکاوری به عنوان یک نمونه اقتصادی و مقرون به صرفه از «رنجروور» بود. دلیل طراحی این خودرو، مقابله با رشد روزافزون آفرودهای ژاپنی بود که رفته‌رفته در حال تصرف بازار بریتانیا در سال‌های پایانی دهه ۱۹۸۰ میلادی بودند. این مدل، با اینکه از لحاظ قابل‌اعتماد بودن و یا کیفیت ساخت در سطح بسیار بالای قرار نداشت، ولی به سرعت به عنوان یک خودروی خانوادگی و یک وسیله نقلیه کاری در بازار محبوبیت پیدا کرد. این موضوع، محبوبیت نامحسوس برند لندروور را نیز نشان می‌داد؛ چیزی که انتظار آن نمی‌رفت. شاید همین امر و پرستیژ برند لندروور باعث شد تا ب‌ام‌و در سال ۱۹۹۴ گروه روور را که شامل لندروور نیز می‌شد، خریداری کند.

New Land Rover Discovery Sport
New Land Rover Discovery Sport
احیای دوباره مدل دیسکاوری در سال ۲۰۰۴ که این بار تحت مالکیت فورد صورت می‌گرفت، آن را تبدیل یک خودرو کامل جاده و خارج از جاده کرد. شاسی سنگین ولی مستحکم T5 و قابلیت‌های بی‌نظیر آفرود نظر بسیاری از مالکان قدیمی لندروور را به خود جلب کرد.
دیسکاوری ۳ با ظاهری تهاجمی و وحشی نظر متخصصان هنر طراحی را به خود جلب نمود و طراحی ساده داخل کابین‌اش آن را تبدیل به حرکتی مدرن در بین خودروهای سنتی لندروور کرد. امّا درعین‌حال، در میان جامعه و بازار، چندان مورد توجه قرار نگرفت. در همین حال، یک کمپین گسترده در مقابل شاسی‌بلندهای بزرگ شکل گرفت و وقتی مشتریان زن از لیست خریداران دیسکاوری کنار رفتند، آمار فروش به شکل قابل‌توجهی فروکش کرد.

2015 Land Rover Discovery
۲۰۱۵ Land Rover Discovery
دیسکاوری ۴ در مقابله با این حرکت، از یک کابین لوکس به سبک رنجروور استفاده کرد و طراحی نرم‌تری برای بدنه درنظر گرفت. این مدل، علی‌رغم داشتن ویژگی‌های مدرن دیسکاوری در یک خودروی ۷ سرنشینه با قابلیت آفرود مناسب، نتوانست در بازار جهانی جایگاهی برای خود پیدا کند. در همین حال، طرفداران متعصب لندروور می‌خواستند که دیسکاوری طبیعت زمخت و فضای بزرگ خود را حفظ کند.
دیسکاوری، حتی در روزهای اوجش نیز نتوانست بیشتر از رقیبی مانند ب‌ام‌و X5 به فروش برسد. با این که X5 یک نوع بسیار متفاوت از شاسی‌بلند است، ولی هردوی این خودروها در یک بخش از بازار جهانی برای خانواده‌های شهری رقابت می‌کنند؛ جایی که به‌مراتب گسترده از بخشی است که در آن مشتریان خودروها فقط برای مصارف خارج از جاده نیاز دارند.

2015 Land Rover Discovery
دیسکاوری ۴ به انتهای عمر خود می‌رسد و ب‌ام‌و X5 یک مدل جدید به شمار می‌رود. در همین حال، آمار فروش کنونی، وضعیت بازار را برای ورود دیسکاوری ۵ روشن می‌کنند. در ۵ ماه سال جاری میلادی، لندروور ۱۷۹۲۰ دستگاه دیسکاوری به فروش رسانده که نسبت به آمار ۱۸۸۰۴ دستگاه در سال ۲۰۱۳، کاهش نشان می‌دهد. در مقابل، ب‌ام‌و ۵۵۱۳۶ دستگاه از X5 بین ماه‌های ژانویه تا می ۲۰۱۴ به فروش رسانده که نسبت به آمار ۴۳ هزار دستگاه در دوره مشابه در سال گذشته رشد نشان می‌دهد.

Land Rover Discovery Vision Concept
اختلاف بین فروش بین مدل قبلی X5 در سال پایانی‌اش با دیسکاوری ۴ در ۱۸ ماه پایان عمرش، چیزی بیش از ۲۴ هزار دستگاه یا حدود ۲۰۰ درصد است. لندروور برای رسیدن به رقیبش کار بسیار سختی دارد. در همین حال، دیسکاوری جدید از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای بهره خواهد برد.

سیستم تعلیق: لندروور پیشگام استفاده از سیستم تعلیق از پیش تنظیم شده و تنظیمات موتور و ESP برای استفاده در مسیرهای مختلف شده است. تکنولوژی جدید می‌تواند با استفاده از تکنولوژی جدید سطح جاده را «بخواند» و با توجه سیستم تعلیق و گیربکس را تنظیم کند.

land-rover Discovery tech
طراحی: در طراحی سعی شده تا ظاهر دیسکاوری حفظ شود و در همین حال از جریان سطوح بهینه در بدنه و طرح‌های چهارگوش کمتر در پنجره‌ها استفاده شود. در نتیجه دینامیک طراحی افزایش پیدا کرده و با وجود فضای بزرگ در داخل و ظرفیت حمل وسایل زیاد، از لحاظ کیفیت ظاهری به X5 رقیب نزدیک‌تر شده است.

land-rover Discovery tech
ساختار: – دیسکاوری ۵ بر اساس همان ساختار آلومینیومی که در رنجروور و رنجروور اسپرت استفاده شده، ساخته می‌شود و در کارخانه سولیهول (Solihull) ساخته خواهد شد.

land-rover Discovery tech
پروژکتورهای لیزری: پروژکتورهای نور لیزری می‌توانند نمایشگر کاملی از عرض اتومبیل در جاده برای راننده باشند که این موضوع می‌تواند در راه‌های باریک و البته در ترافیک‌های شهری بسیار کارآمد باشد.

land-rover Discovery tech
پیشرانه: یک سیستم هیبرید صرفه‌جو با یک موتور جدید ۲ لیتری انجنیوم و یک موتور الکتریکی پیشرانه دیسکاوری ۵ را تشکیل می‌دهند که با یک گیربکس ۸ دنده اتوماتیک همراه خواهند بود. این پیشرانه می‌تواند هم در شهر و هم در خارج از آن استفاده شود. در نواحی شهری، دیسکاوری هیبرید می‌تواند مسافتی را در حدود ۱۶ مایل به صورت کاملاً الکتریکی طی کند. در خارج از جاده، استفاده از موتور الکتریکی برای جلوگیری از لغزش چرخ‌ها ایده‌آل خواهد بود.

land-rover Discovery tech
کاپوت مجازی: در تکنولوژی کاپوت مجازی شفاف، تصویری از مسیر جاده در زیر کاپوت برای راننده نمایش داده می‌شود. موضوعی که نه تنها برای خارج از جاده مفید است، بلکه برای نواحی شهری نیز کاربرد دارد.

land-rover Discovery tech
طراحی کابین: استراتژیست‌های لندروور تصمیم گرفته‌اند که وضعیت داخل کابین را به طرف آینده سوق دهند. آنها برای این کار از یک نمایشگر بزرگ لمسی در وسط و یک نمایشگر رو به بالای لیزری (HUD) برای نمایش واضح‌تر اطلاعات بهره برده‌اند.

land-rover Discovery tech
رانندگی از راه دور: ویژگی «رانندگی از راه دور» باعث می‌شود که رانندگان در جایی که به علت کمبود جا امکان پیاده‌شدن به آسانی وجود ندارد، خود و سرنشینان از خودرو پیاده شده و آن را در جای مناسب پارک کنند.

land-rover Discovery tech

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. Ahmad

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (150 ديدگاه)

    خداییش لندروور سنگ تموم گذاشته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NASSY

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (410 ديدگاه)

      لندروور سنگ تموم گذاشته و میذاره :P

      خیلی خیلی خیلی کم میشه ایراد گرفت از محصولات لندروور!!!

      باریکـــــــــــــــــــــــــــــلا لندروور (سواریش معرکه اس) :P

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Carbonado Aventador

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (4461 ديدگاه)

    رانندگی از راه دور خیلی باحال تره!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      راستی یادم رفت از استاد مسعود انیس حسینی تشکر کنم!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرید

        ۱۷ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (787 ديدگاه)

        آقا من خیلی لندروور رو دوست داشتم و به عنوان بهترین ماشین آفرود میشناختمش ولی از وقتی که توی مورداعتمادترین برند سال ۲۰۱۴ شد ۳ تا مونده به آخر اعصابم خورد شد…هنوزم دوسش دارما ولی اگه پول داشته باشم و بخوام بگیرم یکم دو دل خواهم بود بخاطر اون رتبه اش توی جی دی پاور.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ReZa

          ۱۷ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (65 ديدگاه)

          سلام به دوست خوبم فریدجون.چرا عزیزم اعصابت خورد بشه لندروور که حرف نداره.بی خیال اشکالی نداره بیا بریم یکی ازاین لندروور های2014رو سوار بشیم کیفشو بکنیم این لند روور دیسکاوری اسپورت حرف نداره.غصه نخور فریدجوووون من باهات هستم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. فرید

          ۱۸ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (787 ديدگاه)

          سلام رضا جان عزیییییزم…ببین بخدا من لندروور رو خیلی دوست دارم چون از همه لحاظ خوبه لوکسه همه چیش حرف نداره…ولی من میگم از وقتی که تو جی دی پاور رتبشو دیدم یکم نا امیدم کرد…باید لندروور کیفیتشم خوب باشه و مثل بقیه برند های مطرح جهان کیفیتش سرامد باشه…نمیگم کیفیتش بده نه ولی تو دراز مدت طبق نظرسنجی جی دی پاور شد س تا مونده به آخر…وگرنه من واقعا عاشق لندروور هستم.
          آقا تو یه لندروور بیار من نوکریتو میکنم…
          منم چون تو باهامی خیالم راحته…یه طرفدار لکسس پشت آدم باشه آدم هیچ غمی نداره :-D

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. مک میسل

        ۱۷ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        باز نسبت به نسل قبلیش بهتره،چی بود نسل قبلش قیفاشو انگار از رو ال90 ورداشتن!
        البته اواز دهل از دور خوش است باید بیاد ببینیم چی از اب در میاد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ReZa

          ۱۸ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (65 ديدگاه)

          سلام فرید جون.باشه هرچیییییی که تو بگی بازم قبول میکنم.نگران نباش.من فقط میخواستم بگم که فقط طرفداری لندروور رو میکنم.در ضمن اینوبهت بگم که هرچی ماشین مدل بالاو لوکس باشه رو دوست دارم.چه لامبورگینی باشه چه پورشه باشه په فراری وهزاراتا اسم ماشین هم که باشه رو دوست دارم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. Ferrari

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (415 ديدگاه)

    لندروور برای رقابت با BMW x5 داره دیسکاوری به همه نوع تجهیزاتی مسلح میکنه تا بتونه رقیب سرخت آلمانی شو شکست بده. تکنولوژی رانندگی از راه دور و کاپوت مجازی شفاف واقعا باحالن، دم لندروور گرم به امید بیروزی دیسکاور بر x5, یکی کاری خودتون بکنید دیگه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. datsun

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    سنگ تموم گذاشته طراحیش که خیلی زیباست. کاپوت مجازی و پروژکتور لیزری جالبن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      فردا ای ام جی جی تی معرفی میشه از میلاد خواهشمندیم که رسیدگی کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. دانشجو مملکت

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (113 ديدگاه)

    درورد
    عالی
    این خوردرو ایندست که زود چند سال زودتر بیرون میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احمد فقط سوپر اسپرت اونم ایتالیایی

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    قشنگه ولی نه به قشنگیه ایووک
    الان بیشتر خودرو سازا دارن از لندروور کپی برداری میکنن مخصوصا چراغای جلوی لندروور که واقعا دوست داشتنیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. elring-aventador

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (331 ديدگاه)

    انتخاب من

    بعد از گرند چروکی!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. datsun

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    روند نامگذاری و رشد خودروی صددرصد ایرانی ساخت کارخانه سایپا با همکاری اولیه
    شرکت kia کره جنوبی:

    پراید HB -ایده اولیه و ساخت از کره

    مابقی خلاقیت و نوآوری ایرانی

    پراید kia
    پراید station
    پراید صبا
    پراید 141
    پراید 132
    پراید 111
    پراید 131
    پراید 121
    پراید 132sx
    پراید132lx ، ……

    و هم اکنون در بازار استفاده های غیر سواری از این
    محصول شگرف ؛

    ***** پراید وانت *****
    (با قابلیت حمل چند جعبه خالی میوه)

    به این ترتیب
    و بزووووووووودی در آینده ای نزدیک و در سال های نه چندان خعععععععععععلی دور ؛
    پراید 18چرخ
    پراید 10تن
    پراید شبه نیسان
    پراید شبه ماکسیما
    پراید شاسی بلند
    پراید خاور
    پراید چرثقیل
    پراید میکسر
    پراید تراکتور
    پراید ترانزیت
    پراید ناو
    پراید اف 16
    پراید مترو
    پراید کوپتر
    بوئینگ 747 پراید
    پراید بدون سرنشین

    وَ وَ وَ وَ….

    پرتاب اولین پراید به فضا!!!!!!!!!

    این روند همچنان ادامه دارد ،
    و سایپا مطمئن و پابرجاست!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      داداش خیلی باحال بود!
      یکم هم من اضافه کنم!
      پراید s
      پراید x
      پراید sx
      پرایدs..x
      پراید sl
      پراید sls
      پراید sls GT
      پراید slr

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مک میسل

        ۱۷ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        منم یدونه………….
        پراید ناو سه کاره(هوایی-زمینی-ابی) !

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رضا ... فقط مرسدس بنز

          ۱۸ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          پهپاد = پراید هدایت پذیر از دور :D

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. مرتضی

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (849 ديدگاه)

      پراید ایده و مدل اولیش هم کره ای نیست!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا ... فقط مرسدس بنز

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        پراید دیزاین جنرال موتورز بوده ولی خیلی زود به خاطر مشکلاتش از خط تولید شهری بیرون میره و تو فرودگاه ها فقط استفاده میشده(چه استفاده ای رو نمیدونم!)
        بعد از یه واقع آتش سوزی کلا از خط تولید خارج میشه تا اینکه کیا موتورز امتیازشو میخره و بعد از چند سال هم ایران نسبت به این ماشین علاقه نشون میده…جالبه بدونین شرکت کیا قبل از اینکه امتیازشو به ایران بده پیشنهاد میکنه که پراید ساخت خودشو به ایران صادر کنه و با کشتی تو بندرعباس پیاده کنه…شاید باور نکنید ولی برای هر دستگاه 700/000 تومان طلب کرده بود.ایران هم ظاهرا به دلیل بالا بودن قیمت پیشنهادی(!) پیشنهادو رد میکنه!
        جل الخالق!خدایا چه عظمتی داری تو! :) :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Masoud AMG

          ۱۸ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (65 ديدگاه)

          سلام
          پراید در اصل در شرکت مزدا ژاپن با نام مزدا ۱۲۱ طراحی و تولید شد و تولید آن در ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳ ادامه داشت. در آمریکای شمالی این خودرو توسط شرکت فورد با نام فورد فستیوا فروش رفت. این مدل همچنین از ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۰ در شرکت کیا موتورز کره جنوبی تولید می‌شد و در سال ۲۰۰۱ خط تولید آن به سایپا منتقل شد.
          http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Festiva#Mazda_121

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. فریا

          ۱۸ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (684 ديدگاه)

          پراید مال فورد بــوده نه جنرال موتورز
          به اسم فورد فستیوا
          افرادی که تو آمریکا سوارش میشدن از لحاظ مالی در حد افرادی بودن که امروزه تو ایران موتور 125 سوار میشن ! نه ماشین 22 (!!) ملیونی …

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. رضا ... فقط مرسدس بنز

          ۱۸ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          آره…ببخشید…نگاه کردم نوشته بود فورد اشتباهی جنرال موتورز یادم مونده بود…مزدا هم اون موقع زیر مجموعه فورد بوده…
          بقیه اش هم مشکلی نداره

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. hrf

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (381 ديدگاه)

      پراید کوپتر :D :D :D :D

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Carbonado Aventador

        ۱۷ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (4461 ديدگاه)

        نعش کش پراید
        ناو مرده بر پراید
        جنگنده پراید
        پراید sv

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. Vahid

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (86 ديدگاه)

      خوب بود، ولی اگه اشتباه نکنم یه بار دیگه اینا رو گفته بودی. پراید که دیگه اینقدر غلدر نیست، خیلی که بخواد گنده …. کنه در حد پراید 911 GT1 میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Carbonado Aventador

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (4461 ديدگاه)

        Gl praid 65 amg 8×8

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. علی

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (375 ديدگاه)

      اضافه میکنم تمام پرایدهایی رو که دوستای عزیز نام بردن اعم از تراکتور و هلیکوپتر و پراید کوپه همه و همه تا ابد از دیفرانسیل جلو و موتور ۶۰ اسب بخاری استفاده میکنن
      ضمنا از لای در همشون باد میاد داخل کابین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. امید

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوبیه میشه باهاش کلی حال کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. احمدرضا فقط آلمان فقط ب ام و

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (394 ديدگاه)

    عالیه ولی من x5 رو به این ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Nima.j

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    خدایی اگه مدل های لندروور بیاد تو ایران رقیب کم داره ها!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا ... فقط مرسدس بنز

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      رقیب کم نیست…اصلا وجود نداره…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علیرضا

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (165 ديدگاه)

        نمیشه هم گفت اصلا وجود نداره. ب ام و X5 و مرسدس GL و لکسوس LX570 و حتی لندکروز فراموش نشه.
        البته چه فایده. دست بیشتر ماها که به گراندویتاراشم نمیرسه :))

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رضا ... فقط مرسدس بنز

          ۱۸ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          یادش بخیر زمانی سانتافه 68 میلیون تومن بود…!!!
          هییییییییی روزگار………

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. فریا

          ۱۸ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (684 ديدگاه)

          68 تومن چیـه
          یه زمانی درحد صفر میشد با 36 تومن سوار شــد …

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. رضا ... فقط مرسدس بنز

          ۱۸ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          پسر داییم چند وقت پیش یه مگان خرید.همه بهش گفتن خاک بر سرت این چیه فردا میکوبیش دیوار(شوماخریه خودش!)نصف قیمت هم ازت نمیخرن.
          یک سال بعد زد و مگان دو برابر شد!!!
          الان هرکی از اون فامیلا رو میبینه یه ……….

          بقیه ش رو دیگه نمیگم خودتون حدث بزنین :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
  12. مصطفی

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (350 ديدگاه)

    لند رور و خودرویی برای ماجراجویان.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. امیرمحمد قرایی

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    ماشین فقط لندرور

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. farzad

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    اجب ماشینیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. علیرضا

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (165 ديدگاه)

    عالی. دو تا تکنولوژی کاپوت شفاف و رانندگی از راه دورش از بقیه جالب تر بود به نظرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Ahmad..F12

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    سیستم ریموت کنترل و لیزر های اسکن کننده واقعاً قابل تحسینه

    کاپوت شفاف هم اگه نگفتم چون جدید نیست، توی اییوک قبلاً استفاده شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. فرید

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    جالبه بدانیم که نسخه قبلی دیسکاوری هشت سیلندر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مهدی .فقط آمریکا .فقط دوج

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (89 ديدگاه)

    کارش عالی بود
    یه خورده بدنش و چراغاش تو ذوق میزدن
    که اونا هم عالییی شدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Nissan GTR

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (141 ديدگاه)

    سلام دوستان قضییه رنج روور چیه؟ اصلا با لند روور چه فرقی داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sr

      ۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      سلام
      رنج روور یک نوع لند روور هست.مثل سوناتا برای هیوندای
      که معمولا گرون ترین لندروور هم همین رنج روور هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. Ehsan

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    اگر طراحی داخلیش تا زمان ورود به بازار همین باشه به نظرم طراحی خیلی خوبی داره با این صفحه نمایشگر ها از اون شلوغی داشبورد کم کرده یک طرح ساده وجذاب شده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا