لندروور-رنجروور

انتشار تصاویری از نسل جدید لندروور دیسکاوری پیش از رونمایی رسمی

چند روز پیش لندروور تیزری از نسل جدید مدل دیسکاوری خود را منتشر نمود. حال یکی از جاسوسان صنعتی، تصاویری از نسل جدید دیسکاوری گرفته است که جزئیات بیشتری از طراحی این SUV را نمایان می‌کند. این نمونه که در حال آزمایش بوده است، نارنجی‌رنگ بوده و پوشش‌های استتاری کمی دارد. به همین دلیل کاملاً مشخص است که نسل جدید دیسکاوری از فرم جعبه‌ای شکل نسل قبلی تا حد زیادی فاصله گرفته است.

land-rover-discovery-spy-3

البته این امر برای یک SUV سنتی و اصیل که سالیان سال است با ظاهری منحصربه‌فرد و جعبه‌ای شکل تولید شده و به‌نوعی یکی از نمادهای لندروور محسوب می‌شود چندان مناسب به نظر نمی‌رسد چراکه بسیار به مدل کوچک‌تر دیسکاوری اسپرت شبیه شده است. همچنین کانسپت Discovery Vision که در سال ۲۰۱۴ رونمایی شد درواقع پیش‌نمایشی از نسل جدید دیسکاوری محسوب می‌شد.

land_rover_discovery_15

نسل جدید لندروور دیسکاوری که نسل پنجم آن محسوب می‌شود، احتمالاً بر روی پلت‌فرم رنجروور و رنجروور اسپرت ساخته شده است. همچنین احتمالاً دیسکاوری جدید در بسیاری از بازارها با پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربودیزل عرضه خواهد شد درحالی‌که ممکن است یک سری موتورهای چهار و شش سیلندر از خانوادهٔ موتورهای Ingenium جگوار-لندروور نیز به لیست پیشرانه‌های این خودرو اضافه گردد.

البته برخلاف ظاهر نرم دیسکاوری جدید، این خودرو هنوز توانایی‌های آفرود بالای خواهد داشت خصوصاً اینکه ساخت نسخه‌ای خاص از آن با نام SVX نیز در دستور کار قرار دارد که قابلیت‌های آفرود بیشتری داشته و قرار است در سال ۲۰۱۸ معرفی شود. بااین‌حال نسخهٔ استاندارد نسل جدید دیسکاوری رسماً در تاریخ ۲۸ سپتامبر (۷ مهر)، پیش از اولین نمایش عمومی آن در نمایشگاه پاریس، رونمایی می‌شود. فروش این SUV بریتانیایی در پایان امسال در اروپا آغاز می‌گردد درحالی‌که سال آینده در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد.

نسل فعلی دیسکاوری در بازار ایالات‌متحده با نام LR4 عرضه می‌شد درحالی‌که نسل قبلی آن‌هم با نام LR3 شناخته می‌شد بنابراین ممکن است نسل جدید یا پنجم این خودرو در ایالات‌متحده با نام LR5 عرضه گردد. البته این احتمال هم وجود دارد که همچنان همان نام LR4 بر روی آن باقی بماند.

land_rover_discovery_9

به روزرسانی: تصاویر جدید دیسکاوری

LR_New_Disco_testing_140916_02

LR_New_Disco_testing_140916_11

LR_New_Disco_testing_140916_10

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    فکری هست که به ذهنم اومده و میترسم انگ تعصب به من بخوره.
    ولی واقعا نسل جدیدش خیلی شبیه ماهیندرا شده. مخصوصا از نمای جلو.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      کافیه ماهیندرا KUV100 رو در پدال سرچ کنید. یا گوگل کنید.
      بالاخره مالکیت هندی یک جا خودش رو نشون میده.
      برای همینه که امیدوارم هیچ وقت شرکت های محبوبم به دست شرکت های هندی و چینی (با احترام به هند و چین ) نیافتن. چون این شرکت ها اعتقاد زیادی به حفظ اصالت برند ندارن. شرکت های خریداری شده روز به روز از اصالتشون فاصله میگیرند. ممکنه خیلی تدریجی باشه که ما نفهمیم ولی بالاخره با بازنشسته شدن تیم های طراحی و مهندسی قدیمی شرکت اتفاق میافته.
      این ظاهر اصلا شایسته ی یکی از زیباترین SUV های دنیا نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amir Hosein CH

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (9 ديدگاه)

        نه داداش اون ماهیندار ئه قیافه اش از تیبای خودمون هم شخمی تره
        نگو این حرفارو ://

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. مجید

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (681 ديدگاه)

        انگ تعصب!!!!!!!!!!!!!خخخخخخخخخخخخخخخخ!!!!!!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )

          ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          میخوای واست ترجمه کنم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. بنتلی

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        مجید جان ماهیندرا مالک پنین فارینا و سانگ یانگ هس،این خودرویی ک گفتی از لندور کپی کرده! سهامدار جگوار لندرور تاتای هند هس و دخالتی دربخش طراحی و مهندسی جگوارلندرور ندازه،مدیر بخش طراحی لندرور مک گاورن انگلیسیه ک توی بریتانیا تحصیل کرده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ِDeveloper

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (117 ديدگاه)

      نه داداش اون ماهیندرا که مد نظرته از طراحی سانگ یانگ استفاده کرده و هیچ وقت از طراحی لندروور استفاده نمیکنه ، دلیل اصلیش هم اینه که کلا ماهیندرا مالک جگوار لندروور نیست ! مالک هندی جگوار لندروور شرکت تاتاموتورز هستش. ریشه های طراحی این خودرو هم به لندروور دیسکاوری اسپرت و اووک برمیگرده.
      راستی علی هنوز نیومده به مالک هندی جگوار لندروور اشاره کنه و اونا رو بکوبه ؟؟ علی جان بیا منتظرتم!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Nima

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      هیچ وقت از طراحى داخلى هاى لندروور/رنجرور خوشم نیومده همیشه ساده بودن بخصوص کنسول مرکزى. احساس میکنم حداقل 5-6 سال عقبه.
      با همکلاساش مقایسه کنید نه با خودش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        فقط امریکا اره؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Nima

          ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (1658 ديدگاه)

          نه بهنام جان فقط آمریکا نه
          من طراحى داشبورد جدید بنز رو خیلى دوست دارم-همینطور بعضى مدل هاى لکسوس و خاص بودن طراحى بنتلى توى داشبورد همراه با اصالت و … خیلى از داشبورد هاى لندرور خوشم نمیاد.
          بزار مثال بزنم تا ببینى چى میگم.
          لندرور هاى دهه ٧٠ رو در نظر بگیر با بلیزر هاى دهه ٧٠. ببین کدوم طراحى قشنگترى براى داشبورد دارن و کدوم بروزتره.
          طراحى هاى داشبورد و بخصوص فرمون کادیلاک فلیتت وود اصلا تو هر دوره اى که دوست دارى نگاه کن و با رولزرویس مقایسه کن. ببین کدوم قشنگتره.
          براى نمونه سرچ کن رولزرویس فانتوم 1970 و بعد سرچ کن کادیلاک فلیت وود 1970 بعد طراحى هاى فرمونشون رو مقایسه کن.
          رولزرویس سیلور شدو
          https://static.cargurus.com/images/site/2013/09/06/01/10/1971_rolls-royce_silver_shadow-pic-1283236358725045147-640×480.jpeg
          کادیلاک فلیت وود:
          http://www.leftcoastclassics.com/1971-cadillac-fleetwood-limousine/1971-cadillac-fleetwood-limousine-028.jpg

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. (ali (CHEVY NOVA

          ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (6801 ديدگاه)

          البته نیما همیشه بدون تعصب صحبت میکنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. uss zumwalt DDG-1000

          ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          نظرات نیما محترم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. new great britain

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (2777 ديدگاه)

        نیما درست شنیدم رنج روور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        ساده؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        الان لوکس ترین و بهترین کابین های شاسی بلندها ماله رنج رووره گله من.
        دوست من حتما به سایتشون سر بزن و ماشینا رو بادقت نگاه کن تا معنایه لوکس بودنو بفهمی.واقعا اولین باره میشنوم یه نفر میگه طراحیه داخلی رنج روور بده البته به سلیقه بستگی داره شاید شما خوشتون نمیاد.
        http://www.landrover.co.uk/vehicles/range-rover/index.html
        شما یه نگاه به رنج روور اتوبیوگرافی و اس وی اتوبیوگرافی بنداز با مثلا کادیلاک srx مقایسه کن مخصوصا قسمت سرنشین های عقب که زمین تا آسمون فرق داره یا کادیلاک اسکالید 2016 که اصلا قابل مقایسه نیست.من کلا آمریکایی ها رو از نظر لوکس بودن شاسی بلند رقیبه بریتیش ها نمیدونم نه از رویه تعصب بلکه واقعیته.
        تو بخش کابین شاسی بلندها تنها رقیبهای رنج روور یا خوده رقیبهای داخلیشن مثله بنتایگا یا خارجیش مثلا ولوو یا مرسدس glc یا gle.
        کنسول مرکزی هم به نظرم سبک رنج روور همینه.شاید شما خوشتون نیاد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. علي

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (969 ديدگاه)

      مجید تبریک بهت که خیلی مسائلو الخصوص خودروهای فیک و غیر اورجینال انگلیسیرو کامل پیگیری میکنی. دقیقا روح طراحی به سبک هندی و چینی در خودروهای ورشکسته انگلیسی که به قیمت گزاف به مالکان آسیایی فروخته و غالب شدن تزریق شده و این یعنی توانایی خواسته مالکان آسیایی بر کارمندان و طراحان انگلیسی که براشون کار میکنن. یعنی ی جورایی ی کارمند انگلیسی با توجه به حقوقی که میگیره باید خواسته صاحبان خودشونو جبران کنه و اینا همش برمیگرده به مکافات عمل در دوران قدیم که انگلیسیها ، هندیهای بیچاره رو و حتی گونه هایی از آسیایی های را به عنوان کارگر و برده و سربازان خط مقدم جبهه استفاده میکرده و حالا نوبت به خودشون رسیده که جبران ظلمهای گذشتشون بدن .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. uss zumwalt DDG-1000

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    قشنگ به نظرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مجید

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    من با این حال میکنم که هنوز قابلیت آفرود بالا داره و اصالت ساختاریش رو حفظ کرده ظاهرش هم سلیقه ای هستش امیدوارم یه روز بتونیم سوارش بشیم و ازش لذت ببریم همه دوستان پدالی!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر.عارف

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (876 ديدگاه)

    من هیچ تعصبی رو ماشین خاصی ندارم ولی بعضی محصولات را خیلی دوست دارم که این محصول ازاین خودروساز یکی از ماشینهای مورد علاقه من هست. امیدوارم شرایتی پیش بیاد که همه ما بتونیم از ماشین مورد علاقه خود لذت ببریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      هرکی سلیقه ای داره
      ربطی به تعصب نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    چند سالیه که داره خوب کار می کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا