برنامه «تولد دوباره» برای رنج‌روور کلاسیک

اگر همیشه به خریدن  یک رنج‌روور نسل اول و نو علاقه‌مند بوده‌اید، امّا امکان آن را نداشته‌اید، احتمالاً یک فرصت دیگر برای شما فراهم شده است. «لندروور کلاسیک» به‌زودی فروش رنج‌روورهای اولیه به صورت کاملاً احیا شده را در برنامه‌های تحت عنوان تولد دوباره (Reborn) آغاز خواهد کرد. جگوار لندروور در پیش‌نمایشی از این برنامه، در روزهای آینده، یک نسخه احیا شده ۳ درب از رنج‌روور مدل ۱۹۷۸ را در نمایشگاه «پاریس سالون رتروموبیل» به نمایش خواهد گذاشت.

1978-range-rover-three-door-restored-side-in-motion
برنامه موسوم به «رنج‌روور ری‌بورن» به دنبال برنامه سال گذشته با عنوان «لندروور سریز I ری‌بورن» اجرا می‌شود. از دیگر  خودروهایی جگوار لندروور به سالون رتروموبیل می‌برد، ۹ سوپرماشین XKSS هستند که جگوار کلاسیک آنها را به عنوان جایگزین خودروهایی که ۶۰ سال پیش در آتش سوخته‌اند، ساخته است. این خودروها کاملاً به نسخه‌های قدیمی وفادار بوده‌اند و حتی شماره سریال XKSSهای از دست رفته بر روی آنها درج شده است.

1978-range-rover-three-door-restored-front-end
برنامه رنج‌روور ری‌بورن به دقت نمونه‌های رنج‌روور کلاسیک را انتخاب می‌کند و آنها را با استفاده از قطعات لندروور کلاسیک، به ویژگی‌های اولیه کارخانه‌ای دهه ۷۰ میلادی باز می‌گرداند. به گفته کمپانی، متخصصان احیای خودرو به مشتریان در مورد  انتخاب بهترین شماره شاسی و همین‌طور آپشن‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد هر یک از مدل‌ها، مشاوره می‌دهند. نسل نخست رنج‌روور شاسی‌بلند در فاصله سال‌های ۱۹۷۰ تا ۱۹۹۶ در خط تولید حضور داشته و بنابراین گزینه‌های مختلفی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

1978-range-rover-three-door-restored-rear-three-quarter-02
رنج‌روور نسل اول که تحت برنامه «ری‌بورن» قرار می‌گیرد، مجهز به یک موتور 3.5 لیتری V-8 کاربوراتوری است که قدرتی برابر ۱۳۲ اسب‌بخار تولید می‌کند و گشتاورش به ۲۵۲ نیوتن‌متر می‌رسد. در کنار این موتور، یک گیربکس دستی ۴ سرعته قرار می‌گیرد. این شاسی‌بلند همچنین دارای یک دیفرانسیل مرکزی قفل‌شونده و همین طور سیستم دیفرانسیل افسانه‌ای چهار چرخ متحرک لندروور است.


اگر برنامه تولد دوباره رنج‌روور کلاسیک توجه شما را جلب کرده، باید گفت که ابتدا باید بودجه‌ای در حدود یک رنج‌روور نو برای آن داشته باشید؛ چرا که لندروور حداقل ۱۳۵ هزار پوند یا ۱۶۹ هزار دلار برای مبلغ این خودروهای احیا شده درنظر گرفته است.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

12 دیدگاه

  1. حسین
    سوابق: (1335 دیدگاه) ,

    الان مدل های پوکیده این ماشین تو ایران گرون نشن ، خوبه!

    فقط اون نمونه های تو ایران هم اینقدر قدرتشون کمه نسبت به حجم موتورشون؟؟

    پاسخ
  2. (ali (CHEVY NOVA
    سوابق: (2276 دیدگاه) ,

    چند سال پیش مطلبی در مورد این نسل رنجروور میخوندم در مجله ماشین که گفته بود در این نسل از موتور 8 سیلندر ساخت بیوک استفاده شده
    این ماشین در اون زمان رقیب جیپ چروکی و واگونییر بوده

    پاسخ
  3. sajjad
    سوابق: (103 دیدگاه) ,

    چه فایده ای داره اینطوری من اگه این پولو داشتم میرفتم یه رنجروور داغون پیدا میکردم 130 هزار پوند خرج باز سازیش میکردم .
    کل لذتش به اینه که ذره ذره پول در بیاری بری قطعه پیدا کنی و خودت ماشینتو بسازی یا حداقل شاهدش باشی . اینجوری اینقدر عاشق ماشینت میشی که با 10 تا اتوبیوگرافی فول فولم عوضش نمی کنی

    پاسخ
    1. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (2276 دیدگاه) ,

      sajjad عزیز
      حرف شما درسته اما نه در داخل ایران
      اینجا لوازم فروش یه جور دزدی میکنه
      مکانیک یه جور از کار میزنه
      صافکار 1000 بامبول در میاره سرت
      اخر هم ماشینی جمع میکنی که نسبت به نمونه بازسازی شده در خارج ارزشش 1 به 10 هست و 2 برابر حرص خوردی و پول دادی

      پاسخ
  4. یوسف
    سوابق: (310 دیدگاه) ,

    به نظرم بهتر بود یه نسخه ویژه از رنج روور با طراحی ریترو معرفی میکرد مثل مدل هایی مثل فورد برانکو، لندروور دیفندر و جیپ رانگلر که قراره تا یکی دو سال آینده معرفی بشن.

    قیمتشم واقعا بالاست و کسی که واقعا طالب یه رنج روور کلاسیک باشه میتونه یه نمونه نسبتا سالم پیدا کنه و بازسازیش کنه، با توجه به سادگی فنی و ظاهری این مدل مطمئنا بازسازیش انقد آب نمیخوره.

    پاسخ
  5. Alpha
    سوابق: (8353 دیدگاه) ,

    چه کار قشنگی میکنن.
    احیای ماشین های خاطره ساز.
    فقط قیمتش خیلی بالاست.
    با این پول میشه G class خرید. اونم نه G class معمولی. بلکه G63 AMG که موتور 8 سیلندر بای توربو برات مثل شیر غرش کنه.

    پاسخ
  6. علی
    سوابق: (112 دیدگاه) ,

    داییم یه دونه یخچالی از اینا رو داشت، چقد خاطره داشته باشیم باهاش
    خداییش رخش اصلا قدیمی نمیشه

    پاسخ
  7. Ghost
    سوابق: (181 دیدگاه) ,

    اقا یک سوال اینا تو ایران ارزونن البته بازم 30 میلیون برا یه ماشین که برا 40 سال پیشه زیاده
    میخواستم بدونم هزینه نگه داری اینا چطوره؟ قطعات چی؟ مصرف و …

    پاسخ
  8. آقا سید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    واقعا که این ها هم خودرو سازن ایرانخودرو هم خودرو سازه ولی این کجا و اون کجا:::
    با این تفکر شرکت لندرور هم میتونه سود داشته باشه هم نشون داده که به فکر مردم هست

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x