درگ غیرمنتظره هوندا سیویک تایپ R و لندروور دیفندر!

تقریباً روزی نیست که خبری از درگ های جذاب برگزار شده در سراسر جهان را خدمت شما عزیزان تقدیم نکنیم! دیدن مسابقه شانه به شانه‌ی خودروهای روز دنیا کاملاً هیجان‌انگیز است. البته اکثر اوقات شاهد مسابقه‌ی منصفانه بین خودروها هستیم اما گاهی اوقات نیز موارد جالبی به چشم می‌خورد.


برای مثال قبلاً دیده‌ایم که یک آئودی RS3 الکتریکی توانسته پورشه 911 GT2 RS را در مسابقه‌ای غیرعادی شکست دهد و همچنین مرسدس-ای ام جی GT رودستر هم تلاش کرده پهباد را شکست دهد! حتی مسابقات عجیب‌تری هم برگزار شده که طی آن شاهد مسابقه تسلا با جنگنده، سوپربایک، خودروی فرمول 1 و هواپیمای تجاری بوده‌ایم. شاید این درگ ها از نظر برخی افراد بی‌معنی باشند اما قطعاً هیجان‌انگیز هستند.


البته این بار شاهد درگ دو نمونه از متفاوت‌ترین خودروها هستیم. یک دستگاه هوندا سیویک تایپ R آبی‌رنگ در برابر لندروور قرار گرفته است. منظور ما رنجروور ولار و یا رنجروور اووک و یا حتی رنجروور اسپورت SVR نیست! هاچبک داغ ژاپنی‌ها باید با یک دیفندر 70 ساله مسابقه دهد! بله درست است. قدیمی‌ترین محصول لندروور در برابر یکی از جذاب‌ترین هاچبک‌های بازار قرار گرفته است.


خب پیش از آنکه پیش‌داوری کرده و سیویک را برنده بلامنازع بدانیم بهتر است نگاهی به مشخصات هر دو خودرو داشته باشیم.


سیویک تایپ R قدرت 316 اسبی و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 5.8 ثانیه‌ای دارد که آن را به خودرویی سریع بدل کرده است.


اما دیفندر 8 سیلندر نیز دست و پا بسته نبوده و خروجی پیشرانه آن 400 اسب بخار است. دیفندر حتی با این بدنه‌ی غیر آئرودینامیک خود می‌تواند در عرض 5.6 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد که به‌طور سورپرایز کننده‌ای سریع‌تر از سیویک تایپ R می‌باشد.


خب با توجه به این مشخصات، نظر شما درباره‌ی خودروی برنده چیست؟ پس از مشاهده‌ی ویدئو نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

10 دیدگاه

  1. Cadillac
    سوابق: (1479 دیدگاه) ,

    بازم عملکرد دیفیندر با توجه به موتورش عالی بود خداییش

    پاسخ
  2. حسین
    سوابق: (1916 دیدگاه) ,

    یاد درگ تالیسمان با کمری هیبرید سفارش آمریکا افتادم!
    کمری برد و طرفداران تالیسمان شروع کردن به اعتراض که اینها در یک سگمنت نیستند و غیره!
    درک ماکسیما دنده دستی و پورشه هم خیلی جالب بود! البته ایران نبود!

    پاسخ
  3. آرین
    سوابق: (78 دیدگاه) ,

    فراموش نشه این درگ دنده دستی و اتوماتیکه
    طبیعیه که هوندا تو شتاب اولیه عقب بیفته

    پاسخ
    1. MAHDI
      سوابق: (203 دیدگاه) ,

      به نظرم تنها دلیلی که دیفندر باخت نداشتن آیرودینامیک درست وحسابی بود وگرنه تاآخرین لحظات جلوتر بود

      پاسخ
  4. یاس ی
    سوابق: (592 دیدگاه) ,

    آرین جان توی متن نگفته دنده دستیه، توی کلیپ هم هیچ کجا نشون نداد راننده دنده عوض کنه،!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! شما از کجا فهمیدین دستیه ؟؟؟؟؟؟؟
    من عاشق دنیای خودرو هستم هزار بار گفتم و به هیچ عنوان به هیچ برندی تعصب بیجا ندارم ولی دیفندر عشق اول منه!!!!!!!!!! آرزوی این مدل وی هشتش را دارم بیشتر از بقیه ماشینهای مورد علاقه ام. راجع بهش ی مقاله خوندم که که عجیب ماشین باحالیه.

    پاسخ
    1. آرین
      سوابق: (78 دیدگاه) ,

      منم توی متن ندیدم نوشته باشه
      ولی از صدای ماشین موقع شتاب گیری و یه جستجوی ساده تو اینترنت میشه فهمید

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.