رکوردشکنی رنجروور اسپورت SVR در جاده تیانمن

جاده تیانمن چین به خاطر طبیعت زیبا و 99 پیچ جالب خود شناخته می‌شود بنابراین اینکه تعدادی خودروسازان تلاش بکنند در این جاده پر پیچ و خم کوهستانی رکوردشکنی کنند جای تعجبی را نخواهد داشت.


جدیدترین خودروسازی که تلاش داشته این کار را انجام دهد جگوار لندروور است که جدیدترین نسل رنجروور اسپورت SVR را در این مکان آماده کرده است. اگرچه شاسی بلندها انتخاب معمولی برای این رکوردشکنی محسوب نمی‌شود اما SVR یک خودروی عادی نیست زیرا پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتری آن قدرت 575 اسب بخاری و گشتاور 700 نیوتون متری دارد. این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک به هر چهار گوشه خودرو فرستاده می‌شود.


شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت رنجروور اسپورت SVR برابر با 4.5 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 280 کیلومتر در ساعت می‌باشد.


این اعداد میخکوب کننده نیستند اما خب برای رکوردشکنی بریتانیایی‌ها در جاده تیانمن کافی بوده‌اند. پیش از SVR سریع‌ترین خودرویی که تیانمن را پشت سر گذاشته فراری 458 ایتالیا با زمان 10 دقیقه و 31 ثانیه بوده است؛ اما رنجروور اسپورت SVR برای رکوردشکنی نیاز به راننده حرفه‌ای داشته و آن‌هم کسی نبوده جز راننده مسابقه‌ای جگوار هو پین تانگ که موفق ظاهر شده است. زمان غیر رسمی 9 دقیقه و 51 ثانیه با سرعت متوسط 68.8 کیلومتر در ساعت توسط این خودرو ثبت شده است. اگرچه این سرعت متوسط کم به نظر می‌رسد اما در نظر داشته باشید که جاده تیانمن دارای 99 پیچ پی در پی و البته یک سربالایی حدود 11 کیلومتری نیز می‌باشد.


تانگ می‌گوید:

من در مسابقات سرعت شرکت می‌کنم اما این 99 پیچ سخت واقعاً منحصربه‌فرد بودند. حفظ تمرکز بزرگ‌ترین چالش من بود زیرا پیچ‌های زیاد جاده باعث می‌شود گاهی اوقات وضعیت دشواری پیش روی راننده قرار گیرد.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

7 دیدگاه

  1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
    سوابق: (2108 دیدگاه) ,

    مهر تاییدی دیگر بر عملکرد شاسی بلندهای رنج روور.??
    40 ثانیه سریع تر از یک سوپر اسپرت.((هر چند قدیمی))
    این رکورد فراری هم دو سال پیش ثبت شده حالا چقدر بروز رسانی داشته یا نداشته نمیدونم.
    با این وزن 2300 کیلویی همچین رکوردی تو همچین جاده ی پر پیچ و خمی شاهکاره.
    اینم لینک رکورد زدنش.((کامل))
    https://www.youtube.com/watch?v=DiK0oOahsbY
    منتظر زدن رکورد پورشه هم در جهنم سبز باشید.

    پاسخ
    1. الف.ی
      سوابق: (1445 دیدگاه) ,

      تبریک به طرفدارای به واقع مظلوم خودروسازی انگلیس
      دانیال جان نمیدونی چرا از گیربکس دوکلاچه استفاده نمیکنن؟

      پاسخ
      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
        سوابق: (2108 دیدگاه) ,

        سوال خوبی پرسیدی ولی حقیقتش اینه که چرایی این کار نمیدونم.((شاید به خاطر گرونتر تموم شدن))
        ولی وقتی یه ماشین 2300 کیلویی در 4.5 ثانیه صفر تا 100 رو میره چه نیازی به دوکلاچه هستش؟؟
        اگه کسی اطلاعاتی داره ممنون میشم بزاره.من که تو این مورد چیزی ندارم.?

        پاسخ
        1. نوید جهرمی
          سوابق: (2270 دیدگاه) ,

          شاید ب خاطر ماهیت آفرودیش باشه. دوئل کلاچ توی شرایط سخت آفرودی با گرمایی ک براش درست میشه نمیتونه عملکرد خوبی داشته باشه.

  2. امید
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    خداوکیلی کلیپش یه دنیا ارزش داره چه برسه به خودش

    پاسخ
  3. Omid622
    سوابق: (503 دیدگاه) ,

    چرا دیر پرداختید به مطلب به این مهمی

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.